متاسفانه تو این زمینه نمیتونم کمک زیادی کنم ولی بطور کلی renderfarm هم زیرمجموعه ای از کلاسترها هستند
و دقیقا یکی از کاربردهای کلاسترها و پردازش موازی، همین پردازش تصویر رندرینگ و.. بخاطر ساختارشون این قابلیت رو دارند
مثلا یک فریم از یک انیمیشن که میشه اون رو به تکه های کوچکتر تقسیم کرد و هر تکه رو به یک پردازشگر واگذار کنن...
در مدل تجاری ، هم در حوزه نرم افزار، سیستم عامل و هم سخت افزار از فن آوری بسیار بسیار پیشرفته استفاده کردن و در حوزه های مختلف مثل الکترونیک تا نرم افزار سخت افزار شبکه و..توش بکار رفته و متاسفانه با دانش فعلی مهندسی ما تو ایران خیلی فاصله دارد
اگر گروه های تخصصی و اطلاعات کافی (سیستم عامل - سخت افزار-الکترونیک-شبکه -برنامه نویسی و...)و زمان و همینطور هزینه اون رو در اختیار دارید میتونید از مدل های OPEN SOURCE که تو اینترنت نمونه هاش هم هست استفاده کنید، یک نمونه خیلی جالب اون "هلمر" که واقعا ایده خوبیه برای کار شما :
کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
و نرم افزار رندرینگ که ازش استفاده شده DrQueue که اون هم open source و میتونید بر مبنای کاربرد خودتون بهینه کنید:
کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
سیستم عامل بکار رفته هم مسلما لینوکس که در نمونه که تو سایت گذاشته فدورا8،
اگر دقت کنید در نمونه های توی سایت بجای استفاده از cpu های بروز وگران از چندین cpu متوسط اینتل و یا AMD استفاده شده ، و علتش هم واضحه چون با قیمت یک cpu بروز میشه چندین مادربرد cpu متوسط خریداری کنید که برای مدل های دست ساز مسلما این پاسخ بهتری دارند(بخصوص اگر over clock بشوند)
باید به درگاه ارتباطی مادربردها خیلی دقت کنید که معمولا پورت شبکست و بایستی GIGAمد واقعی باشند و یا ترجیحا فیبرنوری...
تو سایتش اطلاعات کاملی گذاشته که میتونید استفاده کنید
توصیه من اینه که اگر این اطلاعات دراختیار ندارید میتونید موضوع رو با دانشگاه هایی که تو این زمینه کار کردن مطرح کنید مثلا امیرکبیر و شریف و باهاشون قرار داد ببندید ..
یا از استادیو ها استفاده کنید که این امکانات رو اجاره میدن
بهرحال کار بزرگیه اگر انجامش بدید.