تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 2 12 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 11

نام تاپيک: Soul Calibur V

  1. #1
    ناظر انجمن بازی های کامپیوتری و کنسولی Killzone2's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2009
    محل سكونت
    Helghan
    پست ها
    1,978

    پيش فرض Soul Calibur V



    Soul Calibur V


    سازنده : Project Soul
    ناشر : Namco Bandai Games

    کارگردان : Daishi Odashima
    سری : Soul series

    پلتفرم : PlayStation 3 , Xbox 360
    تاریخ انتشار :
    آمریکا شمالی : January 31, 2012
    ژاپن : February 2, 2012
    اروپا : February 3, 2012


    سبک : Fighting
    حالت ها : Single-player, multiplayer

    رسانه : Blu-ray Disc, DVD-DL
    درجه بندی : ESRB: RP , PEGI: 16


    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]



    عنوانی در سبک مبارزه ای که توسط Namco Bandai در کنفرانس May 11, 2011 برگزار شد و اطلاعات کامل آن نیز اعلام شد Soul Calibur V بود که با توجه به این که ساخت این عنوان تایید شده بود ولی جزئیات کامل آن در نمایشگاه های 2011 بیشتر مشخص شد و Daishi Odashima کارگردان Soul Calibur V در یکی از کنفرانس ها اینطور گفت"SC برگشت! " Odashima درباره تغییرات جدید و اظافه کردن شخصیت های جدید دربازی صحبت کرد که 24 کارکتر به طور رسمی اعلام که در این شماره یعنی Soul Calibur V حضور دارند که بعد از آن Odashima اعلام کرد تعداد کارکتر ها بیشتر از 30 است که در نوع خود جالب است.بیشتر تغییرات صورت گرفته در گیم پلی بازی است به خصوص در Critical Finishes که دارای کیفیت بالا تر و تنوع بیشتری نیز است.
    از قابلیت های جدید در بازی میشود به ضربات چند قسمتی چیزی که در شماره اول وجود داشت اشاره شود و همینطور استفاده از قابلیت دستگاه شارژ که باعث میشود تا کارکتر از قدرت های Brave Edge و Critical Edge استفاده کند.


    اتزیو یکی از شخصیت های جدید هست که قابلیت های جالبی در مبارزه دارد

    یک نوع دفاع جدید هم در بازی قرار گرفته است که جایگزین سیستم گارد سری قبل شده است که بازیباز کنترل بهتری در دفع حملات حریف دارد و باعث میشود تا ضربات خود را بهتر به حریف وارد کند و در همان حال آسیب کمتر نیز ببیند.حلقه ای نیز در بازی وجود دارد که قدرت های مبارزاتی را بالا میبرد و همینطور جزئیات کارکتر ها بهبود یافته و البته تغییراتی در انجمن حرکات آن ها ایجاد شده است.


    معرفی کارکتر های Soul Calibur V

    Siegfried Schtauffen : این شخصیت در شماره اول حضور داشت که جلوی Nightmare را گرفت و بعد از آن در شماره چهارم به عنوان گروه دزد ها شناخته شد.

    Cervantes de Leon : او در واقع یک دزد دریایی است در Soul Edge بود که بعد از آن تحت کنترل شمشیر شیطانی بود او بعد از دخترش از شخصی به نام Ivy که در SCIV حضور داشت شکست خورد و در SCV اینبار قدرت و کنترل شمشیر را بدست گرفته و از نیرو های آن در مبارزات استفاده میکند و همینطور او میخواد کنترل دریا را بدست بگیرد و یک بار دیگر صاحب یک شمشیر بلند , شمشیر کوچک و یک سلاح گرم در کنار شمشیر است.

    Isabella "Ivy" Valentine : شخصیتی که در شماره چهارم پدر خود را شکست داده و حال بعد از مدت ها اینبار در SCV میخواهد به مبارزه بپردازد او همینطور قبل هم در Soul Edge حضور داشت و قدرتی دارد که از ابعاد مختلف آن استفاده کرد که برا مدتی نیز این قدرت او را دچار تغییراتی کرده بود.

    Hildegard "Hilde" von Krone : یک شاهزاده از پادشاهی سابق Wolfkrone و حضور اول خود در SC IV بود و او بدنبال بدست آودن پادشاهی و بازسازی قدرت خود است او به پیوستن به گروه مزدور ها سعی در بدست گرفتن قدرت یک بار دیگر Wolfkrone بدست آورد این شخصیت در SCV دارای یک شمشیر و یک نیزه است.

    Maxi : یک دزد دریایی که با استفاده از nunchaku کل خدمه او توسط Astaroth از بین رفت او بعد از آن دیگر رفتارش را تغییر داد و خشونت زیادی داشت که بعد متوجه میشود یکی از دوستانش در خطر است پس برای نجات آن در تلاش است و به مبارزه میپردازد.

    Heishirō Mitsurugi : مزدور ژاپنی که دنبال چالش های زیادی نیز است و همینطور او یک افسر قدیمی است.

    Nightmare : یکی از سری شخصیت های اصلی بازی که مشکلات زیادی بوجود می آورد و او در Soul Edge نیز حضور داشت و قدرت های زیادی را بدست آورد که یکی از قوی ترین شوالیه ها نیز شد ولی با این حال در SC IV نتواست موفق شود و شکست خورد او بعد از آن با بدست آوردن اعتماد امپراتور Rudolf II که از امپراتوری روم هست از افراد نزدیک او شد و در مبارزات از قدرت های خود استفاده کرد.

    Tira : خدمتکاری بود در Soul Edge که این همین قدرت در واقع صاحب او نیز است.

    Voldo : یک شخصیت عجیب که در خدمت Vercci است.

    Astaroth : او یک تبر بزرگ دارد که دارای قدرت های زیاد نیز هست و با حضور در SC IV قدرت های خود را نشان داد.

    Raphael Sorel : یک اشراف زاده فرانسوی که از یک شمشیر در مبارزه هایش استفاده میکند و همینطور او دخترش AMY را تحت مراقبت خود قرار داده است او با حضور در Soul Edge خود را نشان داد و بعد از آن کار های بدی را متحمل شد مدتی در زندان بود و بد از مدتی حال به دنبال دخترش هست.

    Geo "Le Bello" Dampierre : او یک جنگجو هست که در Soulcalibur: Broken Destiny حضور یافت.

    Yoshimitsu : رهبر قبیله Manji و یک نینجا که در SCV بدنبال مبارزات و هدف های خود است.

    Aeon Calcos : این شخص وظیفه از بین بردن Soul Edge را داشت اما شکست خورد و تبدیل به جانوری دیگر شد که در شماره چهارم توانایی های خود را مقداری بدست آورد و در این شماره نیز قدرت های جدید دارد در مبارزات که جالب است

    Edge Master : یک استاد در مبارزات و همینطور مربی Kilik است.او قادر است با استفاده از تمام سلاح ها در جنگ مبارزه کند.

    Algol : یک پادشاه در زمان خود که قدرت زیادی نیز داشت که از جمله افرادی است که در Soul Edge نیز حضور داشت و قدرت آن را کنترل کرده و به گسترش قلمرو خود پرداخت و سلاح های او در بدنش پنهان است.


    کارکتر های جدید در Soul Calibur V

    Patroklos Alexandra : پسر Sophitia است و با استفاده از شمشیر و یک سپر که یکی از شخصیت های اصلی در SCV نیز هست.

    Pyrrha Alexandra : خواهر Patroklos و دختر Sophitia که او نیز از یک شمشیر استفاده میکند در SCV در کنار بردارد خود به مبارزه میپردازد.

    Yan Leixia : از جمله افراد جدید در این شماره که چینی است و از یک شمشیر خاص استفاده میکند.

    Natsu : شاگرد یک نینجا به اسم Taki است natsu بدنبال یک سری اتفاقات در گذشته خود است و همینطور او همراه Leixia , Xiba , و Maxi سفر میکند.

    Z.W.E.I : او از مزدوران Schwarzwind Siegfreid است که همراه با Viola و Hilde است.

    Viola : یکی دیگر از شخصیت های زن در بازی که گذشته خود را درست به یاد نمی اورد و او دارای steel claw و magic crystal ball است و همینطور از مزدوران Schwarzwind نیز است

    Xiba : یک مرد جوان با قابلیت جنگی خوب است که با Kilik آموزش دیده است و او همراه Maxi, Natsu, و Leixia سفر میکند.


    کارکتر مهمان Soul Calibur V

    Ezio Auditore da Firenze : از موارد جالب در Soul Calibur V وجود شخصیت محبوب سری AC که از شماره Assassin's Creed II با او آشنا شدید و در BrotherHood و Revelations حضور داشت اینبار برای مبارزه با کارکتر های SCV به میدان آمده است که توضیحاتی درباره او داده شد که حضور او در بازی با نشان دادن دستگاه Animus و بعد از آن Ezio وارد میدان نبرد میشود درباره سیستم مبارزات او هم اینطور مشخص شده است که از بیشتر وسایلی که در سری قبل داشت استفاده میکند از جمله تیغه مخفی و تیر کمان و البته شمشیر خود و همینطور چند حرکت مشت هم میزند و همینطور چهره او برگرفته از اتزیو در BrotherHood است.


    Soul Calibur V Images

    برای مشاهده تصاویر به لینک زیر مراجعه کنید :

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


    Soul Calibur V Video

    Character Trailer - SoulCalibur V



    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


    SoulCalibur V Story Trailer



    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    منبع :
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    ترجمه و تالیف مطالب توسط Killzone2
    Last edited by Killzone2; 06-01-2012 at 10:38.

  2. 16 کاربر از Killzone2 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #2
    مدیر انجمن بازی های کامپیوتری و کنسولی Layken's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2009
    محل سكونت
    Sillent Hill
    پست ها
    7,262

    پيش فرض

    بعد از شهاب فقید لقب دست طلا رو به یکی از ستون های فروم سهیل باید داد...
    اقا مرسی بابت تاپیک ...

    سری سول کالیبر از دیرباز بین گیمرها هست و چند سال یک بار نسخه ای از اون رو منتشر میکنن
    سول کالیبر در اولین روزهای درخشانش در روی کنسول PS1 بیشتر با نام Soul Edge معروف بود و میشه گفت بهترین قسمتش هم همون بود
    بعدها با روی امدن نسل های جدید قسمت های بعدیش در پیش هوادارن نتونست خوب باشه و امیدوارم که تو این قسمت باز به دوران اوج خودش برگرده...مخصوصا که این بار حضور شمشیر باز قهار ایتالیایی Ezio نیز توجهات زیادی رو به سوی این بازی معطوف کرده
    Last edited by Layken; 14-01-2012 at 00:34.

  4. 3 کاربر از Layken بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  5. #3
    ناظر انجمن بازی های کامپیوتری و کنسولی Killzone2's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2009
    محل سكونت
    Helghan
    پست ها
    1,978

    پيش فرض

    یک سری تصاویر جدید

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


    در خبری جدید هم عنوان Soulcalibur برای iPhone و iPad تایید شد همینطور گفته شد برای این بازی شما باید iPhone 4/4S , iPod Touch 4 یا iPad 2 در دسترس داشته باشید.
    تاریخ انتشار iOS دو هفته قبل از نسخه کنسولی میباشد و برای دو کنسول PS3 و 360 عنوان Soulcalibur 5 در 3rd February منتشر میشود.

  6. 4 کاربر از Killzone2 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  7. #4
    کاربر فعال انجمن بازی های کامپیوتری و کنسولی Leon-117's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2008
    محل سكونت
    on eath
    پست ها
    2,745

    پيش فرض

    بازی لیک شد......
    Region Free هم هست...............

  8. 3 کاربر از Leon-117 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  9. #5
    مدیر انجمن بازی های کامپیوتری و کنسولی Layken's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2009
    محل سكونت
    Sillent Hill
    پست ها
    7,262

    پيش فرض

    IGN...: 7.5/110
    Gamespot...7.5/10

    متای بازی تا الان....

    PS3...:82
    X360.....77

  10. 2 کاربر از Layken بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  11. #6
    مدیر انجمن بازی های کامپیوتری و کنسولی Layken's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2009
    محل سكونت
    Sillent Hill
    پست ها
    7,262

    پيش فرض

    عجب فایتینگ جذابی....دم سازندشون گرم با محیط و برخی سکانس های خاص ادمو رو به گذشته برمیگردوند

    اتزیو هم که خیلی خوب طراحی شده از لحاظ لباس و حرکاتش انمیشن هاش هم عالیه
    امکانات تیرو کمون و اینهاشو همشو داره ولی چهرش خیلی متفاوت هستش سعی کردن ولی نتونستن ولی باز در نوع خودش جذابه ..

    بسی حال میکنم این FF ، متال گیر...Kingdoom برنامم رو مشغول کردن ...: دی

    اقا ویرایش میکنم..:

    اصلا گیم پلی بازی افتضاحی محض هستش ...
    داستانش خوبه ولی روایت هیچی تهی هستش...
    کلا کمبو هاش که بیمزه بی دلیل نمیشه اصلا بازیش کرد میره کنار بازی...تو لیت سیاه...
    Last edited by Layken; 12-02-2012 at 23:48.

  12. این کاربر از Layken بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  13. #7
    آخر فروم باز MobinS's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    محل سكونت
    Behind Those Empty Walls
    پست ها
    1,944

    پيش فرض

    نقد و بررسی بازی
    Soul Calibur V


    شاید خیلی از ما خاطراتی از سری قدیمی و پرطرفدار Soul Calibur داشته باشیم. اولین نسخه از سری Souls Calibur در سال 1996 بر کنسول پلی استیشن 1 عرضه شد که در آن زمان بیشتر با نام Soul Edge شناخته شده بود. این سری بازی از قوی ترین و مهیج ترین بازی های Fighting شمرده می شود. از از قابلیت های مهمی که سری Soul Calibur دارد ، قابلیت نبرد با اسلحه در حین بازی است. شاید برای برخی از بازی بازان این مسئله به صورت یک اصل در آمده که در بازی های Fighting شخصیت ها لزوما باید از فنون رزمی و مشت و لگد در نبرد برای پیروزی استفاده کنند ، ولی این اصل درستی نیست ؛ بلکه چیزی که ما در سری Soul Calibur می بینیم ، نبرد های مهیج و زیبا با شمشیر و سپر های مخصوص است که این سبک بازی را حتی زیبا تر و مهیج تر نیز کرده است. سری پنجم این سری در کنفرانس 11 May سال 2011 به طور رسمی اعلام شد و اطلاعاتی از آن توسط شرکت Namco Bandai عرضه شد. سری Soul Calibur پس از درخشش نسخه ی یک خود به میزان زیادی افت داشت به صورتی که دیگر نسخه های دیگر آن ، آن شهرت و عظمت نسخه ی اول را کسب نکردند. در وضعیتی که دیگر انتظار بازی خوبی در سری Soul Calibur نمی رفت ، بار دیگر با آمدن اطلاعات نسخه ی 5 آن بازیبازان و منتقدان نظرشان را سوی Soul Calibur جمع کردند تا ببیند که آیا واقعا نسخه ی خوبی در پیش است؟ حال که بازی ریلیز شده و بسیاری دست به خرید بازی Soul Calibur V زدند ، خشنود شدند و دوباره به این سری روی آوردند. علت این رضایت ، هماهنگی همه ی المان های این گیم در یک راه و درصد موفقیت بالای همه ی آن ها بوده است.

    در بازی Soul Calibur V ما شاهد تلفیق برخی از سیستم ها و مکانیسم های نبرد های دو بعدی با سه بعدی بودیم که خود این مسئله باعث هیجان زیاد این نسخه شده بود. سیستم سه بعدی در حین نبرد ها مختص به شمشیر ها و اسلحه های دیگر این بازی می شد. شما می توانستید راحت مسیر خود را عوض کنید و ضد حمله ای به حریف خود بزنید و یا برای این که حریفتان را گیج کنید ، تغییر مسیر بدهید و سپس به آن حمله ور شوید. شاید این سبک شما را یاد سری مشهور Tekken بیندازد و فکر کنید سیستم و مکانیسم این بازی بسیار شبیه آن سری از بازی ها است ، ولی علاوه بر آن ، مکانیسم Mortal Kombat ای هم دارد . این به آن معناست که بازی Soul Calibur V را می توان بدون چرخش و در محیطی صفحه ای بازی کرد. البته چرخش از مهم ترین ویژگی های گیم پلی این نسخه از بازی محسوب می شود به طوری که کمبو ها اکثر موافق در یک خط اجرا نمی شود و حریف را شاید درجه ای بچرخاند. همچنین تغییر جهت بسیار سریع و آسان صورت می گیرد. از نکات دیگری که در این سیستم دوبعدی- سه بعدی وجود دارد این است که شما اگربه عنوان مثال 20 درجه به سمت راست بچرخید بر خلاف دیگر بازی ها باز هم ممکن است ضربه ی اسلحه ی حریف با شما بخورد! یعنی ضربه های حریف فقط به نقطه ی جلوی خود برخورد نمی کند و مانند بازی های اکشن سه بعدی سوم شخص هر زاویه ای که حریف شمشیر خود را بگرداند به همان نقاط ضربه وارد می شود.

    گیم پلی سریع و روان بازی

    از نکات مهمی که در گیم پلی این بازی شاهد هستیم نوار ویژه ای است که در مرور زمان پر می شود. این نوار ویژگی های مخصوصی را می تواند به کرکتر مورد نظرتان بدهد و کمبو های آن را تا حدودی قوی تر و کشنده تر کند. این نوار مخصوص برای همه وجود دارد و به میزان یکسانی ساخته شده است و پر می شود ، ولی برای هر کرکتر ویژگی های مخصوص به خودش را به همراه دارد. شما با صرف یک نوار کامل از آن می توانید یک ضربه مخصوص و ویژه بزنید و تا حد زیادی از هلث (Health) حریف را کم کنید. این حرکات معمولا سینماتیک هستند و زمان برای اجرای آن ها می ایستد. در این سری از بازی شما قابلیت بلاک کردن (Block) ضربه های حریف را دارید و می توانید جلوی آن ضربه ها را بگیرید تا دیگر ضربه ای به شما وارد نشود. البته با بلاک کردن خالی به مقدار بسیار کمی هلث از دست می دهید . برای این که این مقدار کم هم از دست ندهید و جلوی کمبو (Combo) زدن حریف را بگیرید و ضربه اش را با ضد حمله ای خنثی کنید می توانید از یک چهارم از آن نوار استفاده کرده و ضد حمله ای به حریف بزنید. این سیستم در نسخه های قبلی Soul Calibur نیز وجود داشت ، ولی استفاده از آن کاملا آزاد و مجانی بود ، ولی در Soul Calibur V برای استفاده از این قابلیت می بایست یک چهارم از نوار مخصوص خود را صرف کنیم. این سیستم نوار بسیار شبیه به نواری است که ما در بازیMortal Kombat 9 شاهد بودیم. همچنین بخش ضربات ویژه که با یک نوار کامل وارد می شود هم بسیار شبیه به سری فایتینگ Street Fighters می باشد. سیستم سه بعدی نبرد های آن هم ارتقاء یافته سیستم سری Tekken می باشد. پس می توان گفت آن چه که ما در گیم پلی Soul Calibur V دیدیم مخلوطی از فایتینگ های مشهور زمان حال است که این خود جای تحسین را دارد. سیستم اسلحه هم همان طور که گفته شد خوب کار شده بود و توانسته بود لذت خود را داشته باشد. در مورد بالانس بازی نمی شود زیاد تعریف کرد چون به مقدار خوبی تهیه نشده بود و کرکتر ها باز هم از دیگری پیشی می گرفتند. بالانس داشتن (یکسان بودن قدرت های شخصیت ها و کلاس های مختلف بازی) از نکات بسیار مهم سری های Fighting می باشد که متاسفانه خیلی خوب در این سری ما شاهد بالانس نبودیم. نکته ی بد دیگری که در گیم پلی بازی شاهد بودیم آسان بدن بیش از حد زدن کمبو بود. به صورتی که اگر دشمن شروع به ضربه زدن می کرد به سختی می توانستیم جلوی آن را بگیریم و باید می نشستیم و منتظر می ماندیم که ضرباتش تمام شود. سیستم دفاعی نوار تا حدودی مشکل را حل کرده بود ولی باز هم کاملا پاک نشده بود. گیم پلی بازی Soul Calibur V گیم پلی ای کاملا حمله ای ساخته شده بود. به طوری که شما اگر در حین یک راند به مقدار بسیار زیادی ضربه ها را بلاک کنید اتوماتیک گاردتان را از دست می دهید و دیگر نمی توانید بلاک کنید. این سیستم شما را اجبار می کند که دائما دفاع نکنید و مجبور می شوید که سعی کنید به حریف ضربه وارد کنید. سیستم بسیار پرکاربردی که در بازی های Fighting داریم سیستم Canceling است. این سیستم به شما شما اجازه می دهد که جلوی دفاع و بلاک کردن حریف را بگیرید تا بتوانید ضربه و کمبو ی اصلی خود را نتیجه بنشانید. در Soul Calibur V شما به راحتی و زیبایی می توانید این کار را انجام دهید. شاید استفاده از نوار پرتان در حالت عادی کار درستی نباشد ، زیرا شاید این ضربه پرکاربرد که به کندی دوباره به دس می آید ، به هدر برود و توسط حریف بلاک شود. شما می بایست قبل از آن ضربه هایی به حریف وارد کنید تا دیگر حریف نتواند این ضربات را بلاک کند. این سیستم همان طور که گفته شد در سری Soul Calibur V به خوبی ساخته شده بود.
    بازی با این که کمبو های فراوان و سیستم های گوناگونی داشت ، ولی به هیچ عنوان جایی برای یادگیری آن وجود نداشت. شما تنها جایی که با این سیستم ها و مکانیسم های نو روبرو می شوید در ابتدای Story Mode است که به صورت Text کمی درباره شان توضیح داده شده است. شاید اگر بخش تمرینی بهتری را شاهد بودیم دیگر این مشکل در بازی Soul Calibur V وجود نداشت.
    Soul Calibur V مانند نسخه های قبلی خود شامل بخش داستانی نیز بود. ولی باز هم داستانی قشنگ را شاهد نبودیم. بازی های فایتینگ برای داستان و داستانی بودن ساخته نشده اند و پس این گونه نمی توان آن ها را بهتر کرد. ما شاهد ادامه داستان نسخه چهار Soul Calibur بودیم و باز هم داستانی کلیشه ای و تکراری را ملاحظه کردیم. شاید اگر بخش داستانی را حذف می کردند بسیار خروجی بهتری از کل بازی داشتیم.

    بخش داستانی بازی

    برخلاف قسمت های متنوع بخش چند نفره (Multiplayer) بازی ، در بخش تک نفره (Single-Player) ما شاهد بخش های زیادی نبودیم که شاید سبب شود بازی باز پس از مدت کوتاهی بازی را کنار بگذارد.
    بخش بسیار عالی و بی نقض بازی ، بخش بخش گرافیکی بازی بود. از نظر گرافیک تکنیکی ، مدل پردازی ها و نور پردازی های حرفه ای در بازی شاهد بودیم. چهره ها تکسچر های عالی داشتند و هیچ چیی توی ذوق انسان نمی زد. بخش گرافیک هنری هم بسیار عالی کار شده بود. در حین نبرد رده های فانتزی و زیبا از کرکتر ها به جای می ماند و طراحی محیط به نحو احسنت روی چشم بازی باز تاثیر می گذاشت.

    گرافیک چهره ی بازی که به خوبی کار شده است

    در هر دو نسخه Xbox 360 و Playstation 3 بازی Soul Calibur V ما 28 کرکتر داشتیم. که 20 کرکتر آن از کرکتر های قدیمی بودند و 7 کرکتر به آن اضافه شدند. کرکتر آخر هم کرکتر افتخاری این سری Ezio Auditore da Firenze می باشد. کرکتر اتزیو ، شخصیت اصلی سری بازی های Assassin’s Creed می باشد که این بار در باز Soul Calibur V شرکت دارد.


    اتزیو ، شخصیت مهمان Soul Calibur V

    بخشی از بازی که بسیار زیبا کار شده است بخش آنلاین آن است. بخشی که بدون لگ و مشکلات فنی ساخته شده است. در این بخش می توانید شما درون یک لابی (Lobby) شوید و نبرد دو نفر دیگر را مشاهده کنید و در حین نبرد نیزبا دیگران چت کنید.
    بخش آخری که مورد نقد می توان قرار داد بخش صداگذاری بازی بود. متاسفانه این قسمت به نحو احسنت درست نشده است و مشکلاتی ریز و کوچکی در آن وجود دارد. برخی از صدا های بازی واقعا تکراری گذاشته شده و شاید احساس کنید که این صدا را در بازی های دیگر هم شنیده اید. همچنین صداهایی که در بخش داستانی بازی می شنوید ، ضعیف کار گذاشته شده است. اما افکت های صدایی ، و دیگر Sound های حین بازی جذاب و زیباست.همچنین بخش موسیقی بسیار عالی کار شده و در حین بازی موسیقی های جذاب گوناگونی را گوش می دهیم.
    اگر بخواهیم نمره ای به بازی بدهیم ، به بخش گیم پلی آن 37 از 40 ، بخش داستانی آن 12 از 20 ، بخش صداگذاری آن 17 از 20 و بخش گرافیکی 20 از 20 تعلق می گیرد. نمره ی کل بازی :
    100/87

    اگر قصد خرید بازی Soul Calibur V برای Xbox 360 و یا Playstation 3 خود را دارید ، و به سبک بازی های Fighting علاقه دارید حتما این کار را انجام دهید. این بازی با این که شاهکار محسوب نمی شود ، ولی خیلی عالی می تواند به عنوان یک بازی Fighting شما را سرگرم کند و ساعت ها پای خود بنشاند. بازی Soul Calibur V شامل نکات ریز و درشت بدی در قسمت صداگذاری و گیم پلی خود می باشد ، ولی اگر بخواهیم کلا به این نسخه از بازی نگاه کنیم ، بازی مهیج و زیبا می بینیم که واقعا به عنوان یک بازی مبارزه ای خوب کار شده است .

    با تشکر
    مبین شاکری
    Mobin.shakeri[at]yahoo.com


  14. 10 کاربر از MobinS بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  15. #8
    حـــــرفـه ای Sam Fisher 11's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2006
    محل سكونت
    فیس فود
    پست ها
    5,622

    پيش فرض

    مرسی عزیز بابت مطلب
    خسته نباشی

    تو این نسل SC نترکوند ولی بد هم نبود...شماره قبلی به لحاظ بصری خیلی پر زرق و برق و چشمنواز بود. مجیک های کاربردی و هیجان انگیز بودن و کاراکترها فن های متنوع و جالبی داشتن. محیط ها بخصوص خیلی جذاب و بعضا موثر در گیم پلی بودن. این یکی به لحاظ گرافیکی مشخصه که از موتور قبلی استفاده کرده ولی به نظر میرسه گیم پلی شسته رفته تری ارئه کرده...

  16. 4 کاربر از Sam Fisher 11 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  17. #9
    آخر فروم باز new evil's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2008
    محل سكونت
    Fields Of Justice
    پست ها
    1,013

    پيش فرض

    من این بازی رو برای ایکس باکس گرفتم ولی نصب نمیشه روی کنسول
    داخل بعضی از قسمت های بازی هم گیر می کنه که مجبور میشم برم توی داشبورد و از اول اجرا کنم
    مال شما هم همینطوریه؟

  18. #10
    مدیر انجمن بازی های کامپیوتری و کنسولی Layken's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2009
    محل سكونت
    Sillent Hill
    پست ها
    7,262

    پيش فرض

    کنسولتو اپدیت کردی..؟ L T 3 رو ریختی..؟
    اگه اره این بازیی که خریدی نسخش Burner شده هستش.؟

صفحه 1 از 2 12 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •