تبلیغات :
خرید لپ تاپ استوک
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 2 12 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 11

نام تاپيک: آموزش : ایجاد آتش بازی به وسیله ی 3ds max

  1. #1
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Jul 2005
    محل سكونت
    خونمون ؟ خونتون ؟
    پست ها
    761

    پيش فرض آموزش : ایجاد آتش بازی به وسیله ی 3ds max

    سلام به شما . امروز می خواهیم با استفاده از particle flow در 3ds max یک صحنه از آتش بازی را بسازیم . particle flow یک سیستم ذره ای است که اول از همه در 3ds max 6 اومد . پس ورژن مکس شما باید 6 به بالا باشد . من اول آموزش را می نویسم و بعدا می گم که هر کدام از کارهایی که در این آموزش انجام می دهیم به چه دردی می خورد.حالا هم وقت رو تلف نمی کنم و یکراست می ریم سراغ آموزش :



    قدم اول :
    شما باید یک particle flow با تنظیمات زیر بسازید :



    و در قسمت particle view باید چنین چیزی داشته باشید (توجه : اگر با particle view آشنا نیستید عدد 6 را روی کیبورد خود فشار دهید تا دنیایی جدید برای شما باز شود ! دنیای ذره ها ! ) :



    قدم دوم :
    حالا باید تنظیمات مربوط به تولد ذره ها (Birth) را عوض کنید . مانند عکس زیر :



    قدم سوم:
    همین طور تنظیمات سرعت (speed) را هم مانند شکل زیر عوض کنید :



    قدم چهارم :
    تنظیمات چرخش (Rotation) را هم عوض کنید:



    قدم پنجم:
    در آخر هم تنظیمات مربوط به نمایش (Display) را عوض کنید:





    قدم ششم:
    حالا یک آزمایشگر Age Test اضافه کنید .(زیر قسمت Display ) .در قسمت تنظیمات آن Test Value را به عدد 75 و Variation را به 20 تغییر دهید . توجه کنید که دو قسمت Is Grater Than Test Value و Subframe Sampling تیک خورده باشند.



    قدم هفتم :
    خوب حالا زیر Age test یک Spawn اضافه کنید



    و تنظیمان آن را از روی شکل زیر انجام دهید





    قدم هشتم:
    حالا مانند شکل زیر یک Speed ایجاد کنید و اون رو وصل کنید به Spawn که در Event قبل ایجاد کرده بودید.در تنظیمات اطمینان حاصل کنید که هر دو مقدار Speed و Varietaion روی عدد 0 تنظیم هستند . در قسمت dispaly ,
    Display Type رو به dots تغیید دهید . رنگ را هم به قرمز تغییر دهید . توجه کنید که Visible آن 100 درصد باشد.



    قدم نهم :
    یک عملگر Delete اضافه کنید(زیر Speed اما بالای display ) . در قسمت تنظیمات آن را روی By Particles بگذارید و Life Span را روی عدد 15 تنظیم کنید و Variation را روی 10 :



    قدم دهم :
    یک دوربین بسازید و یک عملگر Shape Faceng اضافه کنید و در تنظیمات آن دوربینی را که ساخته بودید اضافه کنید و همین طور In World Space را روی 10 تنظیم کنید .



    قدم یازدهم:
    یک Spawn را در یک event جداگانه (مانند شکل زیر ) ایجاد کنید و آن را به Age Test در اولین Enevt وصل کنید. در Event جدید در قسمت Dispaly نوع نمایش یعنی Disply Type را به Dots تغییر دهید . Visibility را 100 درصد و رنگ آن را به سفید تغییر دهید:




    و این هم تنظیمات spawn :





    قدم دوازدهم :
    در Particle view خود یک عملگر Speed اضافه کنید . مطمئن شوید در تنظیمات آن را روی Random 3D گذاشته اید. speed 320 و Variation 0 باشد .



    قدم سیزدهم :
    حالا یک Shape Facing اضافه کنید و آن هم روی Camera (دوربین) تنظیم کنید . In World Space را روی 1 تنظیم کنید .



    قدم چهاردهم :
    در صحنه ی اصلی خود یک gravity (جاذبه) ایجاد کنید و آن را روی 0.1 یا 0.2 تنظیم کنید . (شخصا روی 0.15 می گذارم) . در particle view یک عملگر Force ایجاد کنید و در آن جاذبه ای را که ایجاد کرده اید اضافه کنید . Influence را روی 700% یا بالاتر بگذارید .



    قدم پانزدهم :
    یک عملگر Delete اضافه کرده و آن را روی By Particle تنظیم کنید و Life Spawn و Variation را روی 0 بگذارید:



    قدم شانزدهم :
    دقیقا زیر delete که در قدم قبل ایجاد کرده اید یک Spawn اضافه کنید . تنظیمات آن را از روی شکل زیر ببیینید :



    قدم هفدهم :
    حالا یک speed در یک event جداگانه ایجاد کنید و آن را به spawn در event قبل متصل کنید . به غیر از seed در تنظیمات بقیه ی مقادیر را به 0 تغییر دهید :



    قدم هجدهم :
    رنگ را در قسمت Display به آبی تغییر دهید . یک عملگر Delete بین Speed و Display قرار دهید. در تنظیمات آن را روی By Particle Age قرار دهید و Life Spawn روی 20 و Variation روی 10 :



    قدم نوزدهم :
    یک Shape Facing اضافه کنید . مطمئن شوید In World Space روی 8 تنظیم کنید و در آنجا هم دوربینی را که ایجاد کرده بودید انتخاب کنید :



    قدم بیستم :
    یک عملگر Force ایجاد کنید و جاذبه ای را که قبلا ایجاد کرده بودید در آن انتخاب کنید و Influence را روی 100 بگذارید:







    خوب , کار ما با ذره ها تمام شد ! حالا اگه صحنه رو رندر کنیم چی می شه ؟ اَه اه اه اه ! اٌق ! باید کمی texturing انجام بدیم




    قدم بیست و یکم :
    دکمه ی M روی کیبورد خود را فشار دهید تا پنجره ی Material Editor باز شود . کار های زیر را انجام دهید :




    قدم بیست و دوم :
    در قسمت Diffuse روی مربع کوچک کلیک کنید و از قسمت باز شده Particle Age را انتخاب کنید . تنظیمات آن را مانند عکس زیر کنید .




    قدم بیست و سوم :
    حالا در قسمت Maps از تکسچر Diffuse Color خود یک کپی در واقع instance روی قسمت Selft-Illumination بگیرید .




    قدم بیست و چهارم :
    برای قسمت opacity باید Mask را برگزینید درون تنظیمات آن در قسمت Mask آن یک مپ Particle Age قرار دهید . در زیر تنظیمات پارتیکل ایج را مشاهده می کنید :



    قدم بیست و پنجم :
    حالادر Material Editor یک مرحله به عقب برگردید. حالا در Mask دیگر مپ Gradient را با تنظیمان زیر قرار دهید :



    قدم بیست و ششم :
    حالا دوباره یک مرحله به عقب بازگردید و یک Gradient دیگه با تنظیمات زیر بگذارید .






    ******************************
    توجه : >>>>>> ممکن است در این چند مرحله قاطی کرده باشید . می توانی از عکس زیر کمک بگیرید :
    ******************************



    خوب تکسچر شماره 1 تموم شد . حالا همین رو رو یک تکسچر دیگه کپی کنید و رنگ Diffuse رو در پارتیکل ایج آن به صورت عکس زیر در آورید:



    قدم بیست و هشتم :
    دوباره به Particle View برگردید . به Event 02 یک عملگر Material Dynamic اضافه کنید. در تنظیمات آن اولین تکسچری رو که ساخته بودیم , انتخاب کنید :



    قدم بیست و نهم :
    یک Material Dynamic هم به Event 04 اضافه کنید و در تنظیمات آن دومین تکسچری را که ساخته بودیم انتخاب کنید :







    خوب تموم شد . حالا صحنه رو Render کنید . باید تصویری مانند تصویر زیر داشته باشد . اگه نداشتید بگید تا با هم ببینیم مشکل از کجاست .








    اگه هم خواستید بگید تا فایل 3dsش رو براتون بذارم .

  2. 2 کاربر از ALI Kheradmand بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #2
    آخر فروم باز
    تاريخ عضويت
    Aug 2005
    محل سكونت
    Tabriz
    پست ها
    3,505

    پيش فرض

    از این بهتر نمی شه
    خیلی ممنون عزیز جون
    امیدوارم پست های بعدی هم به همین خوبی باشن .

  4. #3
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Jul 2005
    محل سكونت
    خونمون ؟ خونتون ؟
    پست ها
    761

    پيش فرض

    خواهش می کنم.

  5. #4
    پروفشنال Mostafa_Amol's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2006
    محل سكونت
    آمل
    پست ها
    593

    پيش فرض

    علي جان چطور مي توان ساحل دريا را درست كرد با همان حالت واقعي و متحرك سازي آن؟

  6. #5
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Jul 2005
    محل سكونت
    خونمون ؟ خونتون ؟
    پست ها
    761

    پيش فرض

    يه آموزش اينجا هست .

    البته در اين مورد مي توني از انواع پلاگين ها استفاده كني .

  7. #6
    پروفشنال Mostafa_Amol's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2006
    محل سكونت
    آمل
    پست ها
    593

    پيش فرض

    اسم پلاگين چي هست؟
    ممنونم
    Last edited by Mostafa_Amol; 11-09-2006 at 00:33.

  8. #7
    Super Moderator Shahin King's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2005
    محل سكونت
    گیلان
    پست ها
    6,795

    پيش فرض

    سلام

    دستت درد نکــنه

    علی جان تصویر قدم بیست و یکم مشکل داره برای بنده که نصفه باز میشه . چک کن .

    قربانت : شاهین کینگ

  9. #8
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Jul 2005
    محل سكونت
    خونمون ؟ خونتون ؟
    پست ها
    761

    پيش فرض

    خواهش مي كنم .
    درستش كردم ....

    در جواب مصطفي بايد بگم : پلاگين كه زياده . اما نمي دونم real flow مي تونه اين كار رو انجام بده يا نه . البته شما يه تاپيك جدا بزني بپرسي بهتره .

  10. #9
    در آغاز فعالیت
    تاريخ عضويت
    Mar 2008
    پست ها
    3

    پيش فرض

    مرسی خوب بود.

  11. #10
    آخر فروم باز max_3d's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2007
    پست ها
    1,074

    پيش فرض

    وای پسر تاپیک چند سال پیش رو بالا آوردی

صفحه 1 از 2 12 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •