تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 2 12 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 13

نام تاپيک: امنیت ! مسئله ای که در UDK و بعضا انریل انجین به ان توجهی نمیشود

  1. #1
    آخر فروم باز
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    محل سكونت
    مازندران
    پست ها
    1,290

    پيش فرض امنیت ! مسئله ای که در UDK و بعضا انریل انجین به ان توجهی نمیشود

    سلام
    یک سری نکات رو مد نظر دارم که اینجا مطرح کنم و نظرات اساتید رو اینجا بدونم البته تخصصی
    UDK به عنوانی فرزند خلف انریل انجین 3 از سال 2009 در اختیار بازی سازهای سراسر دنیا و از جمله ماها قرار گرفته .سادگی ادیتور قدرتمندی بسیار و امکانات فراوان اون همیشه در ساخت بازی های با کیفیت بسیار بالا به همه ما بازی ساز ها کمک بسیاری کرده . اما می خواهیم مسئله ای رو مد نظر قرار بدهیم . اگر شما بازی رایانه ای را با استفاده از این انجین بسازید . ایا این مورد قابل قبول می باشد که کسی به تمامی اجزای بازی شما چه انیمیشن ها چه تکسچر و مدل ها و حتی کدهای برنامه نویسی شما دسترسی داشته باشد ؟ درسته همچنین مسئله ای به وضوح در خروجی های این انجین مشاهده می شود . هم اینک اگر به وب سایت
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    مراجعه کنید می بینید که در انجا ابزاری برای استخراج فایل های مدل انیمیشن فلش تکسچر قرار داده شده است و حتی ابزاری نیز در آن وجود دارد که شما با استفاده از ان بتوانید به این موارد دسترسی داشته باشید این مشکل اول که در مورد UDK این ابزار به صورت کامل و در مورد بازی های دیگه با هر بار اپدیت انجین این نرم افزار نیز اپدیت میشود. حالا این مورد تا انجا پیش میرود که در بازی های خروجی گرفته شده توسط انجین UDK مشاهده می کنیم که حتی فایل های کد نویسی شده توسط بازی ساز نیز قایل دسترسی می باشذ . به تصاویر زیر دقت کنید :
    تصاویر زیر مربوط به یک خروجی از این انجین می باشد :
    در پوشه مربوط به کنتنت های این بازی فایلی با نام زیر یافتیم
    همانطور که می دانید این گونه فایل ها پکیج های برنامه نویسی می باشند که کاربر ایجاد کرده







    فایل مربوطه را باز می کنیم در ابتدا به موارد زیر برخورد می کنیم






    شاید در ابتدا اینها کمی گنگ باشند اما اسکرول را پایین تر بده به موارد زیر برخورد خواهید کرد



    این کدها همان کدهایی هستند که شما در برنامه نویسی این بازی از ان استفاده کرده اید که با این اوصاف بازی شما خود به خود اوپن سورس خواهد بود

    می خوام نظر دوستان دیگه رو بدونم راه حلی واسه این مسئله هست ؟
    بازم تاکید می کنم تخصصی نیاین اینجا بحث های ......ر راه بندازینا

  2. 4 کاربر از silsin بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #2
    پروفشنال alisahaf70's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2005
    محل سكونت
    در جهان خالق جهان
    پست ها
    754

    پيش فرض

    این مشکلی که از ازل با آنریل انجین بوده و اپیک با این که می دونه کاری نمی کنه
    هرچند که مدل ها و تکسچرها رو آنریل مسئول نیست چون اشکال دایرکت ایکس هستش ولی کد رو ...

  4. #3
    آخر فروم باز
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    محل سكونت
    مازندران
    پست ها
    1,290

    پيش فرض

    درسته واقعا این مشکل هست اما چاره چیه ؟ من دیدم بعضی از شرکت ها میان پسوند عوض می کنن . بعضی ها هم معلوم نیست چیکار می کنن که فایل ها بلاک بلاک میشه . درمورد کد نویسی ها هم گرفتم قضیه چیه این یه اشتباه از طرف سازنده هاست جالبه من حتی توی چندتا از بازی های رسمی هم دیدم که توجهی به این مسئله نشده

  5. #4
    پروفشنال alisahaf70's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2005
    محل سكونت
    در جهان خالق جهان
    پست ها
    754

    پيش فرض

    درسته واقعا این مشکل هست اما چاره چیه ؟ من دیدم بعضی از شرکت ها میان پسوند عوض می کنن . بعضی ها هم معلوم نیست چیکار می کنن که فایل ها بلاک بلاک میشه . درمورد کد نویسی ها هم گرفتم قضیه چیه این یه اشتباه از طرف سازنده هاست جالبه من حتی توی چندتا از بازی های رسمی هم دیدم که توجهی به این مسئله نشده
    چه اشتباهی؟

  6. #5
    آخر فروم باز
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    محل سكونت
    مازندران
    پست ها
    1,290

    پيش فرض

    نه فکر کنم منظور من رو از سازنده ها انجین ساز ها متوجه شدی . منظورم خود بازی سازه .
    کسی نبود؟ یعنی هیچ کاری واسه مدل ها و غیره نمی شه انجام داد؟

  7. #6
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Nov 2009
    پست ها
    20

    پيش فرض

    من در بعضی بازی ها دیدم که )البته نه بازی های ساخته شده با udk ( میاند پسوند رو عوض میکنند ولی اون فایل با winrar باز میشه و مدل ها و ... میاد در دسترس
    خوب اگه بشه همینکارو برای udk کرد با این تفاوت که فایل هایی هم که با winrar باز میشه پسورد بخواد فکر کنم مشکل تا حدودی حل بشه
    بعنی انجین همونطور که استخراج میکنه پسورد رو هم وارد کنه
    البته چجوری باید این کارو کرد . الله اعلم

  8. #7
    کاربر فعال انجمن توسعه و ساخت بازی parvizamd's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2009
    محل سكونت
    بوشهر
    پست ها
    3,115

    پيش فرض

    باید دید بازی چطوری اجرا میشه ؟میشه با c# فایل ها راحت رمزگذاری کرد یا تیکه تیکه شون کرد...

  9. #8
    آخر فروم باز 3Dmajid's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2007
    محل سكونت
    پشت کامپیوتر
    پست ها
    6,067

    پيش فرض

    این مشکلی که از ازل با آنریل انجین بوده و اپیک با این که می دونه کاری نمی کنه
    هرچند که مدل ها و تکسچرها رو آنریل مسئول نیست چون اشکال دایرکت ایکس هستش ولی کد رو ...
    درسته واقعا این مشکل هست اما چاره چیه ؟ من دیدم بعضی از شرکت ها میان پسوند عوض می کنن . بعضی ها هم معلوم نیست چیکار می کنن که فایل ها بلاک بلاک میشه . درمورد کد نویسی ها هم گرفتم قضیه چیه این یه اشتباه از طرف سازنده هاست جالبه من حتی توی چندتا از بازی های رسمی هم دیدم که توجهی به این مسئله نشده
    یعنی آنریل کدهارو به صورت باینری ذخیره نمیکنه ؟!
    جالبه.
    یعنی الان هر بازی که با این انجین ساخته شده این مشکل رو داره ؟
    یعنی ما میتونیم کداشو دستکاری کنیم ؟

  10. این کاربر از 3Dmajid بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  11. #9
    کاربر فعال انجمن توسعه و ساخت بازی lord arthas's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2010
    محل سكونت
    مشهد
    پست ها
    1,065

    پيش فرض

    فک کنم بریم سروقت Batman : Arkham City

  12. #10
    آخر فروم باز
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    محل سكونت
    مازندران
    پست ها
    1,290

    پيش فرض

    یعنی آنریل کدهارو به صورت باینری ذخیره نمیکنه ؟!
    جالبه.
    یعنی الان هر بازی که با این انجین ساخته شده این مشکل رو داره ؟
    یعنی ما میتونیم کداشو دستکاری کنیم ؟
    سلام .
    هربازی هر بازی که نه . گفتم که مورد کد نویسی اشتباهیه که توسط سازنده ها ی بازی انجام میشه .اما مدل ها مسئله اش فرق داره . کدها رو می شه با دستکاری یو دی کی کدگزاری شده ذخیره کرد اما مدل ها رو چی ؟ یادمه یکی از دوستانم گفته بودم فقط چند ملیون خرج این کردیم که یه چیزی بسازیم واسه یو دی کی که مانبع بشه از استخراج این جور فایل ها

  13. 2 کاربر از silsin بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


صفحه 1 از 2 12 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •