تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 3 از 3

نام تاپيک: اموزش ساخت دوربین در انریل انجین 3

  1. #1
    آخر فروم باز
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    محل سكونت
    مازندران
    پست ها
    1,290

    پيش فرض اموزش ساخت دوربین در انریل انجین 3

    سلام .
    باز جووی بسیار بنده رو گرفته برای ساخت یه اموزش دیگه و صد در صد مطمئن باشید این اموزش رو هم نصفه و نیمه ول می کنم و میرم حالا می گن در بیایان یه چیزی نعمتی است حالا کامل یادم نمیاد چی بود ضرب المثلش
    خب برای شروع باید یه سری توضیحات و یه سری کلاس رو معرفی کنیم :

    -----------------------------
    بررسی ساختار دوربین ها در انریل انجین 3

    در انریل انجین دوربین ها از سه نوع کلاس متشکل می شوند .
    کلاس دوربین . کلاس پلایر و کلاس کنترلگر پلایر ترکیب این کلاس ها با هم تشکیل ساختار چرخیدن . جابه جا شدن و در کل هرگونه حرکتی را در بازی شامل میشود. توجه کنید در بازهای رایانه ای دیدی که شما در بازی دارید همان دیدی دوربین می باشد .
    نکته قابل توجه در اینجا این است که کلاس PlayerController در اینجا نقش واسط بین پلایر و دوربین را به عهده دارد . این کلاس تمامی ورودی های کاربر مثل چرخش حرکت و غیره را بر روی مختصات دوربین اعمال می کند که این مسئله باعث میشود کاربر بتواند دوربین را کنترل کند .
    در بازی های رایانه ای همانطور که در بالا اشاره کردیم . دوربین در بازی جهان بازی را به پلایر نشان میدهد و پلایر از دید دوربین در بازی بازی می کند . دوربین ها در بازی های رایانه به انواع مختلفی تقسیم میشوند.
    1-دوربین سوم شخص مثل بازی های Gears of Ware
    2- اول شخص مثل call of duty
    3- ایسومتری مانند God Of Ware - Assassin creed
    4- استراتژیک مانند بازی های معروف سری Stronghold
    5- دو بعدی مانند سری بازی های Red Alert

    دوربین !!!

    برای بار چندمین بار می گوییم که پلایر از دید دوربین جهان بازی رو مشاهده می کند . همانطور که کلاس مربوط به Player Controller در بازی نقش رابط بین پلایر و دوربین را باز می کند همچنین مقداری از این تنظیمات باید در خود کلاس دوربین نیز انجام شود که به موقع به ان می پردازیم .
    همچنین در کلاس دوربین تنظیماتی نیز وجود دارد به عنوان مثال عمق دید FOV اندازه کادر و غیره ....
    در ضمن در انریل انجین دوربین ها این قابلیت را دارند که انیمیشن قبول کنند. انواع افکت های مختلف تصویری محیطی و غیره... که می تواند بسیار بسیار در زیبا تر کردن بازی های رایانه ای شما به شما کمک کند.

    برای شروع ابتدا به بررسی توابع دوربین در انریل انجین می پردازیم :

    توابع عمومی :
    PCOwner
    اشاره می کند به پلایر هنگامی که دوربین را در اختیار دارد.

    CameraStyle

  2. 5 کاربر از silsin بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #2
    آخر فروم باز
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    محل سكونت
    مازندران
    پست ها
    1,290

    پيش فرض

    اوووووو چقدر بازدید کننده D: خب از امشب دوباره میرم سراغش زیاد نیست ایشالله این قسمت تموم شد یه مثال هم واستون تریس می کنم تا کلا اشنا بشین با این قسمت

  4. این کاربر از silsin بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  5. #3
    ناظر انجمن توسعه و ساخت بازی Reza Azimy_RW's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2008
    محل سكونت
    بی سرزمین تر از باد
    پست ها
    3,320

    پيش فرض

    God Of Ware
    War نه Ware

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •