تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 6 12345 ... آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 51

نام تاپيک: تاریخچه خودروهای امریکایی

  1. #1
    اگه نباشه جاش خالی می مونه mahdi3573's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2011
    محل سكونت
    بندرعباس
    پست ها
    205

    پيش فرض تاریخچه خودروهای امریکایی

    سلام دوستان

    با توجه به این که خودم و امثال من شاید اطلاعات دقیقی نسبت به ماشین های امریکایی و تاریخچه شون نداشته باشن

    و از اونجایی که خیلی از دوستان با قاطی بودن مطالب مشکل داشتن
    تصمیم گرفتم با کمک شما...
    این مبحث رو جداگانه ادامه بدم


    موفق باشیم






    تاریخچه ایمپالا رو از اولین سال تولیدش شروع میکنم و هر سال رو با توجه به تغییرات ایجاد شده معرفی میکنم...


    1958:


    در اين سال بودکه توليدايمپالا شروع شد..ايمپالا اسم نوعي حيوان از دسته آهو . گوزنها هست که داراي پرشهاي معروفي بوده و شورولت هم که طرفدار محيط زيست براي همين اسمش رفت روي اين مدل و آرمش هم بيانگر همين پرشها هست و حيواني هم هست که مدتها ميتونه بدون آب و غذا دوتم بياره.......ايمپالا به عبارتي ادامه دهنده راه پدرش شورولت بل اير بود...به گونه اي که در سال 58 با معرفي ايمپالا طرفدارهاي زيادي رو به خودش جلب کرد ..البته اوج اين طرفداريها تو دهه 60 بود...ايمپالا و بل اير خودروهايي بودن که تا مدتي بر روي يه اتاق ساخته ميشدند و انگار شورولت ميخواست ايمپالا رو جايگزين بل اير کنه و همين کار رو هم کرد يعني در سالهاي اول با هم توليد ميشدند تا اينکه يواش يواش بر تعداد توليد ايمپالا افزوده و بل اير کمرنگتر شد همون اتفاقي که سر کاپريس و ايمپالا افتاد........

    با همين اتاق مشترک ايمپالا و بل اير مدلهاي ديگه اي نظير يبسکينBISCAYNE و کينگزوود kingswood و ال کامينو Elcaminoو ... نيز توليد ميشدن که تو طراحي هاي جزيي مانند چراغها و .. با هم تفاوت داشتند و مدل دوم هم نوع واگونشون بوده و مدل آخر هم پيک آپ بوده...








    [/
    [
    /


    1959:

    اين دوران دوراني بود که در آمريکا همه خودروسازها روي آورده بودن به طراحي خودروهايي با جثه بزرگ و طرحهايي که نزديک به هواپيماها و موشکها بود ((دليلش پيشرفت صنعت هوايي در اون دوران بود)) و خوب ايمپالا هم جزو همون دسته ها قرار داشت و مدل 59 خودش رو معرفي کرد مدلي که يکي از جاودانه ترين طراحيهاي جي ام به حساب مياد و من هميشه ميگم تو اين سال انگار اون بچه کوچک داره ميره تو دوران نوجواني خودش و داره شکل تازه اي به خودش ميگيره....اون باله مانندهاي عقب خودرو و اون طراحي زيباي چراغها و هماهنگي خوبي که بين خطوط بدنه و سقف و ... هست باعث شد که طرافدارهاي اين مدل زيبا دو 100 چندان شوند...


    [
    [/




    [/

    1960:

    خوب تو اين سال هنوز اون طرحهاي بالچه اي عقب خودرو وجود داره و چراغهاي عقب خودرو به شکل 3 چراغ گرد درآمد..طرحي که طرفدارهاي زيادي داشته و البته هنوزم داره...يه جلو پنجره زيبا و همچنين اون آب ششهاي معروف سر گلگير و البته آرم کنار خودرو که نشاندهنده اصالت خودرو و يادآور خاطرات پدرش بل اير هست....





    []
    [

    [/]



    1961:

    دهه 60 ديگه يواش يواش اون طرحهاي موشکي و بليدي داره جذابيت خودش رو از دست ميده و کمپاني شوي هم به اين موضوع واقفه ولي ميخواد کم کم تغيير و از بين بردن اون طرح رو تو مدلاش بگونجونه واسه همين در سال 61 ميبينيد که اون باله هاي عقب يه جورايي رفته به خورد بدنه و داره کم کم از بين ميره...زه کناري خودرو به خوبي گنجونده شده و در انتها کلفتر شده و آرم ايمپالا رو در بر ميگيره و سپس به زه پشتي خودرو ميرسه....به نظر خيليها ايمپالا تو اين سال حالت اسپرت به خودش گرفت....


    [U]
    [/]



    [/URL]

    [/URL]




    1962:

    در اين سال اون طرح پشت خودرو به کلي از بين رفته و تو اتاق ايمپالا حل شده ولي هنوز ميتونيد آثارش رو در طراحی عقب ماشين ببينيد.....سال 62 يه جورايي آغازگر دوران بسيار طلايي اين مدل خاطره انگيزه به طوري که طرحهاي دو سال بعدي جزو معروفترين ها و بهترين مدلهاي ايمپالا هستند....


    []
    [/]
    [/URL]
    [[/] []




    1963
    :

    خوب ميريم سراغ يکي از ابرمدلهاي ايمپالا يعني 63...ايمپالا در اين سال بيشتر تغييراتش تو قسمت عقب خودرو بود و نوع چراغها تغيير کرده بود ولي کماکان همون 3 تايي بودن خودشون رو حفظ کرده بودن و انتهاي گلگير عقب به صورت نوک فلش مانند عقب رفته بود که واقعآ نماي کناري ايمپالا 63 رو زيبا کرده و پليت زير چراغها و همچنين ارم زيباي روي درب صندوق همشون نکاتي هستند که ساعتها آدم رو به خودشون جذب ميکنن و به فکر فرو میبرن...طراحی این سالها واقعآ طراحی خاص و زیبایی برای ایمپالا و شورولت به حساب میاد...


    [
    [/]
    [[/]
    [/URL]
    /][





    1964:

    و اما مدلي به نظر من و خيليهاي ديگه ايمپالا و کارخانه شوي رو متحول کرد..بله ايمپالاي 64 و اون اتاق زيبا و معروف ...اون آرم زيباي روي گلگير عقب و زه کشيهاي زيبا....در اين مدل زير چراغهاي عقب ديگه خبري از پليت نبود...اون تيزي گلگير عقب ديده نميشه...به جاش بالاي چراغهاي عقب يک زه بسيار زيبا همراه نوشته شورولت در وسطش ديده ميشه.....جلوش اين مدل داراي جلو پنجره با اتصالات زياد و نوشته شورولت هست و زه کشي دور چراغها بسيار زيبا صورت گرفته و همچنين سپرهايي ساده و در عين حال قدرتمند...واقعآ ميتونم بگم اوج ايمپالا رو در اين مدل شاهد هستين...همچنين در اين مدل دو نوع زه کشي وجودداشته...يکي همون زه کشي معروف که از جلوشروع شده و به انتها رسيده و دور ميزنه و از پايين بر ميگرده و يکي ديگه هم زه کشي تک لاينه ...

    [/ [/
    Last edited by mahdi3573; 19-11-2011 at 15:56.

  2. 7 کاربر از mahdi3573 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #2
    اگه نباشه جاش خالی می مونه mahdi3573's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2011
    محل سكونت
    بندرعباس
    پست ها
    205

    پيش فرض

    یادم رفت بگم
    بقیه مطالب رو که خودم گذاشتم از تاپیک های دیگه جمع میکنم
    پس از تکراری بودن
    مبحث ( کادیلاک و ریویرا ومونت کارلو)
    دلگیر نشین



    فورد موستانگ





    در ۱۷ آپریل سال ۱۹۶۴، خودرویی متولد شد که از بسیاری جهات صنعت خودرو را متحول کرد: فورد موستانگ؛ فورد موستانگ با دماغه کشیده و بلند و قسمت کوچک عقب، کلاس جدیدی را به نام پونی pony car معرفی کرد که بعدها توسط دیگر خودروسازان مورد تقلید قرار گرفت. در حال حاضر نام موستانگ، سومین نام قدیمی این کمپانی است.


    نسل جدید در سال ۲۰۰۴ و در جریان نمایشگاه بین‌المللی خودروی آمریکای شمالی رونمایی شد. این اتفاق مهمی برای علاقه‌مندان به موستانگ بود، چرا که نسل قبلی این خودرو با سن بیش از ۱۰ سال، گرد پیری را بر چهره‌اش حس می‌کرد و بیش از آنکه توانایی‌هایش باعث برتری آن بر رقبای تازه وارد ژاپنی و اروپایی شود، این اعتبار نامش بود که باعث فروشش می‌شد. اما در نسل جدید فورد تلاش کرده بود با حفظ بسیاری از المان‌های سنتی موستانگ خودرویی را به میدان بفرستد که در قرن بیست و یکم توانایی رقابت را داشته باشد و حاصل آن پنجمین نسل از موستانگ بود.

    فورد موستانگ که هم‌اکنون نسل پنجم آن در خیابان‌ها تردد دارد بین سال‌های ۱۹۷۴ تا ۲۰۰۴ تغییراتی را به خود دید که چندان دلچسب نبود! به خصوص نسل سوم آن که بین سال‌های ۱۹۷۹ تا ۱۹۹۳ تولید می‌شد نه تنها نمایانگر یک موستانگ اصیل نبود، بلکه ظاهر آن بیشتر خودروهای ژاپنی را در ذهن تداعی می‌کرد تا یک خودرو آمریکایی با بدنه عضلانی! در سال ۲۰۰۴، نسل پنجم فورد موستانگ با طراحی Hau Thai-Tang نگاهی به نسل اول موستانگ داشت و با الهام از موستانگ دهه ۶۰ و تلفیق آن با عناصر مدرن، موستانگی زیباتر از همیشه تولید شد که به وضوح می‌توان به موستانگ بودن آن پی برد.
    اصلی‌ترین تفاوت موستانگ ۲۰۱۰ با مدل‌های قدیمش خط شکسته و پله مانند روی گلگیر عقب می‌باشد که از موستانگ دهه ۶۰ الهام گرفته شده است. کاپوت برجسته و عضلانی، چراغ‌های باریک و کشیده‌تر جلو با قدرت نوردهی چند برابر مدل‌های گذشته، سپر و کاپوت که با نزدیک‌تر شدن به نوک دماغه تیز می‌شوند و چراغ‌های عقب، از جمله دیگر تغییرات صورت گرفته در موستانگ ۲۰۱۰ است. هر چند از دید بسیاری موستانگ ۲۰۱۰ زیباتر است اما گروهی نیز عقیده دارند موستانگ ۲۰۰۷، ظاهری اصیل‌تر و به قول معروف «موستانگ»تر داشته است!


    یکی از نقاط ضعف موستانگ، کیفیت پایین قطعات و مونتاژ است که اندکی در موستانگ ۲۰۱۰ بهبود یافته است اما در شأن یک خودرو اسپرت نیست. فاصله زیاد بین قطعات بدنه، به خصوص کاپوت با بدنه موردی بود که در هردو مشاهده شد.


    در موستانگ ۲۰۱۰، اندکی از لبه کاپوت و بدنه روی چراغ‌های جلو را گرفته اند و از شیار کاپوت و بدنه هم نور چراغ بیرون می‌زند! چنین چیزی در خودروی تولیدی ۲۰۱۰ چندان قابل دفاع نیست و نشان از کیفیت پایین ساخت دارد ولی یکی از دوستان عقیده داشت چنین چیزی به دلیل کاهش در هزینه تولید اعمال شده است. این ضعف کیفیتی در کابین بیشتر مشهود است. در موستانگ نسل قدیم اگر ناخنتان را بر روی داشبورد بکشید، احساس می‌کنید روی دیوار سیمانی ناخن می‌کشید! پلاستیک بکار رفته برای کابین بسیار خشک است. حتی صندلی‌ها پارچه‌ای هستند. موستانگ را از حیث کیفیت کابین می توان در حد فیستا دانست که دور از انتظار خودرو اسپرتی چون موستانگ است ولی با در نظر گرفتن قیمت پایه ۲۲ هزار دلاری می‌توان تا حدودی این امر را توجیه کرد. در موستانگ ۲۰۱۰، کیفیت قطعات پلاستیکی بیشتر شده و رگه‌هایی از چرم که برای پنل درها و روکش صندلی‌ها و فرمان بکار رفته، قطعاً راضی‌کننده‌تر از نسل قبل است.


    نشان‌دهنده‌های موستانگ برخلاف کوپه‌های اسپرت بازار، طراحی کلاسیکی دارد و فونت اعداد آن مشابه خودروهای دهه ۶۰ تا ۸۰ میلادی است. موستانگ ۲۰۱۰ هم همین طور است با این تفاوت که پس زمینه سفید، آن را خواناتر کرده است. در موستانگ ۲۰۱۰، برخلاف دیگر خودروها، دورشمار پیشرانه در سمت راست و سرعت‌سنج در سمت چپ قرار دارد که برای عادت کردن به آن به کمی زمان نیاز دارید. قابلیت انتخاب ۷ رنگ برای پس زمینه نشان‌دهنده‌ها یکی از آپشن‌های قابل توجه بکار رفته در موستانگ ۲۰۱۰ است که رنگ نور رکاب در که نام موستانگ بر روی آن حک شده همراه با رنگ نور زیر داشبورد، متناسب با آن تغییر می‌کند.


    فضای پای صندلی‌های جلو در هردو خودرو عالی است ولی فضای پا سرنشینان عقب در موستانگ ۲۰۱۰ افزایش چشمگیری نسبت به مدل ۲۰۰۷ پیدا کرده است. در موستانگ قدیم فضای پا در بهترین حالت چیزی در حد پژو ۲۰۶ است ولی در موستانگ ۲۰۱۰، در بهترین حالت نزدیک به دو برابر از فضای پای بیشتری برخوردار هستید. در هردو نسل، کاپوت از کابین دیده می‌شود و این نوید وجود پیشرانه‌ای نیرومند را زیر کاپوت می‌دهد.


    پیشرانه بکار رفته در موستانگ ۲۰۰۷ از نوع ۸ سیلندر خورجینی با ۴٫۶ لیتر حجم و ۲۴ سوپاپ است که می‌تواند ۳۰۰ اسب‌بخار (۲۲۴ کیلووات) را به چرخ‌های عقب منتقل کند. پیشرانه مورد استفاده در موستانگ ۲۰۱۰ با تعداد سیلندرها و حجم مشابه، ۳۱۵ اسب بخار (۲۳۵ کیلووات) و ۴۴۱ نیوتن‌متر (۳۲۵ فوت پوند) گشتاور تولید می‌کند. اگر بخواهیم صدای خروجی موتور از دو پیشرانه را مقایسه کنیم باید گفت که صدای موستانگ ۲۰۰۷، اصیل‌تر و آمریکایی‌تر است در حالی که صدای پیشرانه موستانگ ۲۰۱۰ یکنواخت‌تر شده است. ضمن اینکه غرش موستانگ قدیم هر چه دور موتور بیشتر باشد، بالاتر می‌رود ولی در موستانگ جدید در تمامی دورها شاهد صدای گوشنواز پیشرانه هستیم. در هر صورت، فقط با شنیدن صدای پیشرانه می‌توانید دریابید که یک موستانگ در حال حرکت است. یکی از تکنولوژی‌های منحصر‌به‌فرد موستانگ ۲۰۱۰، «لوله مکش صدا» نام دارد که پیشرانه را به کابین متصل می‌کند. این سیستم، باعث می‌شود تا فرکانس صدای پیشرانه بدون دخالت صدای جریان باد یا دیگر صداها وارد کابین شود و صدایی صاف و تصفیه شده از پیشرانه را ارائه ‌دهد.


    بر روی جاده


    ابتدا به سراغ موستانگ ۲۰۰۷ می‌رویم. این موستانگ توانست در عرض ۶٫۰۶ از سکون به سرعت یکصد کیلومتر بر ساعت برسد که چندان جالب توجه نبود و فاصله زیادی با زمان رسمی فورد که ۵٫۲ است، داشت. قسمت عقب موستانگ ۲۰۰۷ به هنگام کنده شدن از زمین کمی بازی می‌کرد. این در حالی است که موستانگ ۲۰۱۰ زمان ۵٫۵۲ ثانیه را برای رسیدن به سرعت یکصد کیلومتر بر ساعت ثبت کرد اگرچه زمان رسمی کمپانی ۵ ثانیه بوده است. مالک موستانگ ۲۰۱۰ ادعا می‌کند که با دنده دستی توانسته کامارو را پشت‌سر بگذارد. بارها شنیده شده است که در کورس‌های خیابانی بین موستانگ ۲۰۱۰ و کامارو، موستانگ سریع‌تر بوده است که این امر را باید مدیون وزن پایین‌تر موستانگ دانست. چرا که ۱۶۸۰ کیلوگرم وزن دارد.


    یکی از ویژگی‌های موستانگ ۲۰۱۰ فرمان دقیق‌تر و واکنش‌پذیر‌تر آن نسبت به نسل قدیم است. به هنگام تعویض خطوط مسیر، موستانگ ۲۰۱۰ را تیز‌تر و زیرک‌تر از نسل قدیم می‌یابید. با در دست گرفتن فرمان موستانگ ۲۰۰۷، احساس می‌کنید که خودرو سنگین است و این در حالی است که حدود ۲۰ کیلوگرم سبک‌تر از مدل ۲۰۱۰ است. دقت فرمان موستانگ ۲۰۱۰ سر پیچ‌ها نمایان می‌شود، زمانی که با هردو موستانگ با یک سرعت مشخص وارد می‌شوید آشکارا در‌می‌یابید که طی کردن پیچ با موستانگ ۲۰۱۰ بسیار راحت‌تر از موستانگ ۲۰۰۷ است.


    در عبور از پیچ‌ها، بیش فرمانی موستانگ ۲۰۰۷ محسوس است ولی این امر در موستانگ ۲۰۱۰ به حداقل رسیده است که آن را باید مدیون بازوهای کنترل کوتاه‌تر در عقب و کمک فنرهای خشک‌تر بود.


    در عبور از ناهمواری‌های سطح مسیر باید گفت که در موستانگ ۲۰۱۰ ضربات کمتر احساس می‌شد و کابین کمتر از موستانگ ۲۰۰۷ تکان می‌خورد اگرچه در موستانگ ۲۰۰۷ با وجود استفاده از رینگ‌های پهن ۲۰ اینچی، ناهمواری‌های مسیر اندکی بیشتر از نسل جدیدش حس می‌شد.
    رانندگی با موستانگ ۲۰۱۰ را روان تر است و شاید بتوان آن را مدیون آیرودینامیک بهتر آن دانست چراکه به گفته فورد، موستانگ جدید ۷‌درصد اصطکاک کمتر و ۲۹‌درصد نیرو بالابرنده (lift) کمتر نسبت به مدل قبلی دارد. علاوه بر این، تایرهای ۴ فصل پیرلی P-Zero با ابعاد ۲۳۵/۵۰ZR با رینگ‌های ۱۸ اینچی نیز در عملکرد و پایداری بهتر آن بی‌تأثیر نبوده‌اند.













    Last edited by mahdi3573; 19-11-2011 at 15:51.

  4. 4 کاربر از mahdi3573 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  5. #3
    اگه نباشه جاش خالی می مونه mahdi3573's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2011
    محل سكونت
    بندرعباس
    پست ها
    205

    پيش فرض

    بیوک ریویرا










    بیوک ریویرا را نمی توان جزو گروه Muscle Cars قرار داد، با این وجود از این خودرو به عنوان یکی از معدود مدلهای تاثیرگذار در تاریخ خودروسازی ایالات متحده نام برده می شود. ریویرا به عنوان یکی از تلاشهای موفقیت امیز خودروسازی امریکا در تسخیر سلیقه ی اروپایی در ظاهر و نیز در عملکرد فنی ان در کلاس فول سایزشناخته می شود. بیوک ریویرا همواره به خاطر ارائه دادن حد نهایت استایلینگ ظاهری و فنی در صدر محصولات کمپانی بیوک قرار می گیرد و لایق داشتن یک جایگاه ویژه در تاریخ اتومبیل سازی ایالات متحده است. تولید ریویرا در سال 1963 اغاز و تا سال 1975 ادامه داشت. که در طول این سالها نزدیک 500000 دستگاه از این خودرو از خط تولید کمپانی خارج شدند. در زیر مشخصات و میزان تولید این خودرو را در سالهای مختلف تولید مشاهده می کنید.




    1963:
    میزان تولید:40000 دستگاه
    موتورها:401 اینچی V8 به قدرت 325 اسب بخار در دور موتور 4400 و 425 اینچی V8 به قدرت 340 اسب بخار
    عملکرد:425/340: 0 تا 60 مایل در 8 ثانیه و مسافت 400 متر در 16 ثانیه





    1964:
    میزان تولید:37658 دستگاه
    موتورها:401 اینچی V8 به قدرت 325 اسب بخار در دور موتور 4400 و 425 اینچی به قدرت 340 اسب بخار و 425 اینچی V8 (دو کاربراتور چهار دهانه) به قدرت 360 اسب بخار





    1965:
    میزان تولید:34586 دستگاه
    موتورها:401 اینچی V8 به قدرت 325 اسب بخار در دور موتور 4400 و 425 اینچی به قدرت 340 اسب بخار در دور موتور 4400 و گشتاور 465 پاوندفوت در دور موتور 2800. 425 اینچی V8 (4*2) به قدرت 360 اسب بخار




    1966:
    میزان تولید:45348 دستگاه
    موتورها:425 V8 به قدرت 340 اسب بخار در دور موتور 4400 و گشتاور 465 پاوندفوت در دور موتور 2800
    عملکرد:0 تا 60 در 8.6 ثانیه و 400 متر در 16.4 ثانیه با سرعت 84 مایل بر ساعت




    1967:
    میزان تولید:42799 دستگاه
    موتورها:430 V8 به قدرت 360 اسب بخار در دور موتور 4600 و گشتاور 475 پاوندفوت در دور موتور 3200
    عملکرد:0 تا 60 مایل در 7.8 ثانیه و مسافت 400 متر با سرعت 86 مایل بر ساعت




    1968:
    میزان تولید:49284 دستگاه
    موتورها:430 V8 به قدرت 360 اسب بخار در دور موتور 4600 و گشتاور 475 پاوندفوت در دور موتور 3200
    عملکرد: 0 تا 60 مایل در 8.1 ثانیه




    1969:
    میزان تولید:52872 دستگاه
    موتورها: 430 V8 به قدرت 360 اسب بخار در دور موتور5000 و گشتاور 475 پاوندفوت در دور موتور 3200
    عملکرد:0 تا 60 مایل در 9.2 ثانیه




    1970:
    میزان تولید:37336 دستگاه
    موتورها:455 V8 به قدرت 370 اسب بخار در دور موتور 4600 و گشتاور 510 پاوندفوت در دور موتور 2800
    عملکرد: 0 تا 60 مایل در 7.9 ثانیه و مسافت 400 متر در 17 ثانیه




    1971:
    میزان تولید:33810 دستگاه
    موتورها:455 V8 به قدرت 315 اسب بخار. 455(GS) V8 به قدرت 330 اسب بخار در دور موتور 4600 و گشتاور 455 پاوندفوت در دور موتور 2800
    عملکرد:455/330: 0 تا 60 مایل در 8.1 ثانیه




    1972:
    مبزان تولید:33728 دستگاه
    موتورها:455 V8 به قدرت 255 اسب بخار. 455 (GS) به قدرت 260 اسب بخار در دور موتور4400 و گشتاور 380 پاوندفوت در دور موتور 2800




    1973:
    میزان تولید:34080 دستگاه
    موتورها:455 V8 به قدرت 250 اسب بخار.455 GS V8 به قدرت 260 اسب بخار




    1974:
    میزان تولید:20129 دستگاه
    موتورها: 455 V8 به قدرت 210 اسب بخار




    1975:
    میزان تولید:17036 دستگاه
    موتورها:455 V8 به قدرت 205 اسب بخار
    Last edited by mahdi3573; 19-11-2011 at 14:30.

  6. 6 کاربر از mahdi3573 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  7. #4
    اگه نباشه جاش خالی می مونه mahdi3573's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2011
    محل سكونت
    بندرعباس
    پست ها
    205

    پيش فرض

    کادیییییییییییییییلاک





    کادیلاک در سال ۱۸۹۹ کار خود را به عنوان کمپانی اتومبیل سازی Detroit ُ آغاز کرد . تا سال ۱۹۰۱ نام آن کمپانی henry ford بود و در سال ۱۹۰۲ henry le land - موسس کارخانه اتومبیل سازی Detroit نام آن به کادیلاک تغییر داد .


    اولین کادیلاک اتومبیلی شکیل و تک سیلندر بود و تولید آن تا سال ۱۹۰۵ ادامه داشت .
    در سال ۱۹۰۷ کمپانی کادیلاک با اتومبیل های ۴ سیلندر خود به موفقیت بزرگی دست یافت .


    همچنین Le land پروژه ای را پیاده سازی نمود که توسط آن از قطعات یک اتومبیل در اتومبیلهای دیگر نیز استفاده میشد . این طرح در سال ۱۹۰۸ برنده جایزه R . A . C شد .
    همچنین این کمپانی بار دیگر در سال ۱۹۱۳ با ارائه طرح چراغهای الکتریکی این جایزه را از آن خود نمود.
    موفقیت های کادیلاک باعث شد تا آقای William C.durant یکی از بزرگان کمپانی جنرال موتور توجهی خاص به کادیلاک پیدا کند .

    در ۱۹۱۵ این کمپانی اولین اتومبیل تجاری خود مدل۵۱ با هشت سوپاپ نرم و پرقدرت را به بازار ارائه کرد و پس از آن در سال ۱۹۳۳ یک موتور ۸ سوپاپ با توانایی ترمز در هر چهار چرخ را عرضه نمود و در ۱۹۲۷ کمپانی کادیلاک اولین سری مدل La Sale را تولید نمود .

    مطلعات کمپانی GM نشان داد که کمپانی کادیلاک از بازار فروش پر سودی برخوردار بوده و در نتیجه GM بیشترین سرمایه گذاری خود را بر کمپانی کادیلاک متمرکز ساخت . تولید مدلهای La Sale نیز بعنوان محصول دوم کادیلاک همچنان توسط کمپانی GM ادامه یافت . La Sale اولین اتومبیل ساخته شده GM بود که دارای وزن سبک و کیفیت بالایی بوده و در ۱۹۳۱ به عنوان یکی از زیباترین مدلهای کادیلاک مشهور شده بود .
    دهه ۱۹۳۰ دهه ظهور اتومبیل های چند سیلندر قدرتمند بود و کادیلاک با ساخت اتومبیل ۴۲۵ شانزده سوپاپ افسانه ای خود در لیست پیشگامان این صنعت قرار گرفت. طرح این اتومبیل بر گرفته از مدل ۳۶۸ دوازده سوپاپ بود . ولی در سال ۱۹۳۳ خط تولید این مدل به علت بالا بودن قیمت تعطیل و به جای آن مدل۳۶۸ به تعداد زیاد تولید و به بازار عرضه شد .
    طرحهای ویژه کادیلاک در زمینه شاسی بدنه و سبک ساخت کادیلاک را بعنوان یکی از مشهورترین اتومبیلهای جهان در آورد .
    کادیلاک بر اثر قیمت های پایین وسایل نقلیه GM به تدریج بازار را از دست داد تا اینکه در سال ۱۹۲۳ Alfred P.sloan یکی از شرکای کادیلاک دیگر شرکا را متوجه ساخت که با این شیوه قادر به ادامه حیات کمپانی نخواهند بود و همین امر سبب شد که در سال ۱۹۳۴ کادیلاک در سبک تولید خود تقییراتی اساسی ایجاد نماید . این تغییرات شامل قسمتهای زیادی از جمله مشترک شدن قطهات جلوی بدنه کادیلاک با دیگر مدلهای GM گردید .
    در سال ۱۹۳۶ کادیلاک شروع به ساخت اتومبیلهایی با بدنه استیل شیشه جلوی ر شکل و ترمز تمام هیدرولیک کرد . در دهه ۱۹۴۰ کادیلاک با تولید Packard از تمامی رقیبان پیشی گرفته و به بزرگترین پیروزی خود نائل شد و بصورت سمبل اتومبیلهای آمریکایی در آمد .

    در سال ۱۹۴۱ به تدریج اقدام به تولید اتومبیلهایی با دیفرانسیل عقب نمودند . در سال ۱۹۴۸ با تولید اتومبیلهای دو در چهار سرنشینه که تقلیدی از اتومبیلهای GM بود . انتقاد همگان را بر انگیخت . پس از آن در دهه ۱۹۵۰ تولید تومبیلهایی با اتاق هایی بشکل بال ماهی در قسمت عقب را شروع کرد .

    در سال ۱۹۴۹ کادیلاک موتور اتومبیلهای خود را تقییر داد و در این کار توانست اتومبیلهایی قوی تر با سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت تولید کند که این مدلها کم کم به اتومبیلهای لوکس تبدیل گشتند .
    کمپانی کادیلاک تا سال ۱۹۵۴ در زمینه سرعت نیز به پیشرفت های زیادی رسید .

    طی ستلختی ۱۹۴۹ تا ۱۹۶۱ کادیلاک بعنوان بهترین اتومبیل موجود در بازار آمریکا محسوب می شد . این کمپانی در سال ۱۹۵۱ ارزان ترین مدل خود را به بازار عرضه کرد .
    در این زمان بتدریج مدلهای پهن تر شده و شاسی پایین کادیلاک بعنوان الگویی برای دیگر مدلها انتخاب شد و ۱۹۵۹ تولید اتومبیلهایی به این سبک به حداکثر خودد رسید .
    در سال ۱۹۵۸ کادیلاکهایی با چراغ های جلوی دوبل به بازار عرضه شد . در سال ۱۹۶۳ یک مدل با موتور وی هشت به بازار عرضه شد که از نظر ساختار و طراحی نسبت به تمام مدلهای کادیلاک برتری داشت. فضای داخلی اتاق بزرگتر و موتورش نیز قدرتمند تر بود . در مدلهای سال ۱۹۶۴ می توان کادیلاک هایی با سقف متحرک و تهویه هوای اتوماتیک مشاهده کرد که چراغهای آن به طور خودکار در صورت روشن بودن اتومبیل با تریک شدن هوا روشن می شد .

    در سال ۱۹۶۵ کادیلاک بیشتر به اتومبیلی مجلل تبدیل شده و لوازم آن اکثراْ جنبه تجملی داشت .
    در سال ۱۹۶۷ اولین کادیلاک دفرانسیل جلو تولید شد . در دهه ۱۹۶۰ در زمینه سیستم ایمنی اتومبیل نیز کار بسیاری انجام شد و از جمله این تقییرات می توان به اصلاحاتی در سیستم باک اتومبیل و محل عبور اکزوزها اشاره کرد .
    در دهه ۱۹۷۰ نیز اتومبیلها از همان سبک های دهه ۱۹۶۰ تبعیت میکردند و تنها تغییر عمده آنها در این دهه به علت گرانی بنزین در آمریکا و مصرف بالای اتومبیلهای بزرگ کادیلاک کاهش حجم و در نتیجه کاهش لوازم لوکس اتومبیل و پایین آوردن مصرف بنزین این مدلها بود .

    در سال ۱۹۷۵ مدل Seville ( همون کادیلاک ایران خودمون ) از روی مدل قدیمی De Ville ساخته شد . اتومبیل جدید ۶۱ سانتبیمتر از مدل قبلی خود کوچکتر بود و بعنوان یک اتومبیل اروپایی Saloon شناخته شد .

    همچنین موتور اتومبیل های کادیلاک نیز تا سال ۱۹۷۸ تقییر هجم داده و همگی کوچکتر شدند . پس از آن موتورهای ۴ ۶ و ۸ سیلندر تولید شده در دهه ۱۹۸۰ همگی دارای حجم هایی کمتر از گذشته بودند . تولید مدل های لیموزین کاهش یافته و تا اواسط دهه ۱۹۸۰ تولید این اتومبیلها به پایان رسید و در صورت سفارش عرضه می شدند .


    کمپانی برای جلوگیری از کاهش میزان فروش شروع به تولید اتومبیلهایی کرد که مانند بقیه اتومبیلهای


    GM دارای ابعادی کوچکتر باشند . بعد از این تحولات کمپانی کادیلاک تصمیم گرفت تا با تولید یک اتومبیل لوکس استثنایی مجدداْ مانند گذشته بازار را در دست گیرد اما این طرح با شکست روبرو شد و کادیلاک ترجیح داد تا در دهه ۱۹۹۰ برای طراحی اتومبیلهایش از مدلهای مختلف کمپانی هایی نظیر BMW و Mercedes Benz و Jaguar الهام گیرد که در سال ۱۹۹۸ تا به حال با تقییر در سبک طراحی مشاهده اتومبیلهای بسیار زیبا و نوظهور و ... هستیم .

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ۱۹۷۵ [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ۱۹۷۶ [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ۱۹۷۷ [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ۱۹۷۱ [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ۱۹۷۲ [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] 1973 [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ۱۹۷۴ [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ۱۹۷۵ [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ۱۹۷۶ [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    Last edited by mahdi3573; 07-02-2012 at 19:13.

  8. 6 کاربر از mahdi3573 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  9. #5
    اگه نباشه جاش خالی می مونه mahdi3573's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2011
    محل سكونت
    بندرعباس
    پست ها
    205

    پيش فرض

    پلیموت باراکودا





    تولید پلیموت باراکودا از سال 1964 و تقریبا دو هفته قبل از تولید موستانگ توسط کمپانی فورد اغاز شد به همین خاطر می توان را نخستین مدل جمع و جور امریکایی دانست اگرچه باراکودا به زودی در سایه ی مدل های قدرتمندی همچون فایربرد کامارو ونیز فورد موستانگ قرار گرفت ولی باید ان را به عنوان نقطه عطفی در تاریخ کمپانی به حساب اورد .

    همانطور که گفته شد باراکودا از ابتدا با بدنه ای کامپکت و ظاهر اتومبیل های فست بک به بازار امد به همراه یک شیشه عقب یک تکه که در نوع خود بزرگترین بود به همراه یک قطعه ی ایمنی در عقب اتومبیل برای بکسل کردن اشیای بلند در طراحی داخلی اتومبیل نیز توجه زیادی به اسایش سرنشینان شده بود در کل طراحان توجه خود را بیشتر به راحتی سرنشینان معطوف کرده بودند تا به قابلیت های حرکتی اتومبیل که این موجب خدشه وارد شدن به تصویر این خودرو در اذهان عمومی در سال های اینده می شد دو موتور 6 سیلندر 170 و 225 اینچی و دو 8 سیلندر خورجینی 273 اینچی به قدرت 180 و 235 اسبی برای باراکودا در نظر گرفته شده بود از این مدل در کل 23433 دستگاه روانه ی خیابان ها شدند
    Engines:
    170 I6.
    225 I6 145 bhp.
    273 V8 180 bhp.
    273 V8 235 bhp.


    سال بعد سال تولید مدل فورمولا اس بود که تلاشی بود در جهت بهتر کردن توانایی های حرکتی بارا کودا ولی هنوز هم فاصله ی زیادی بین باراکودا و سایر اسپرتی های ان دوران وجود داشت در ضمن انجین 170 اینچی از خط تولید خارج شد از این مدل 64596 دستگاه فروخته شد
    Engines:
    225 I6 145 bhp.
    273 V8 180 bhp.
    273 V8 235 bhp.


    سال 1966 تغییرات کمی در ظاهر خودرو به وجود امد باراکودا کماکان با همان انجین ها تولید می شد در این سال هم حدود 38000 دستگاه پا به خیابان ها گذاشتند
    Engines:
    225 I6 145 bhp.
    273 V8 180 bhp.
    273 V8 235 bhp


    بالاخره بارا کودا در این سال به یک اسپرتی واقعی تبدیل شد طراحی کاملا جدید ظاهری و همچنین افزایش فاصله ی محورهای جلو و عقب حذف انجین 225 اینچی و یک هشت سیلندر جدید 383 اینچی از رهاورد های پلیموت برای باراکودا بود متاسفانه موتور جدید باراکودا بیش از حد بزرگ بود و پمپ هیدرولیک فرمان جای کافی برای نصب نداشت که این نیز نتیجه ای جز کاهش هندلینگ باراکودا نداشت قابل ذکره که اپشن فورمولا اس در این سال شامل یک سیستم تعلیق قویتر، صفحه امپر جدید تایر های پهن تر و همچنین تزئینات خاص این مدل بود باراکودا در این سال در سه مدل هاردتاپ کوپه فستبک و کانورتایبل تولید شد که مجموع فروش ان به 62534 دستگاه رسید
    موتور ها:
    273 اینچی 8 سیلندر 180 اسبی
    273 اینچی 8 سیلندر 235 اسبی
    383 اینچی 8 سیلندر 280 اسبی
    میزان تولید:
    هاردتاپ کوپه 28196
    فستبک 30110
    کانورتایبل 4228


    سال 1968 تغییرات ظاهری اندکی در باراکودا انجام داده شد به همراه اپشن متنوعی از موتور های جدید قدرتمند. انجین 273 هم بازنشسته شد
    برای ارائه ی تصویر جدیدی از باراکودا پلیموت مدل تقویت شده ای از باراکودا را که مخصوص مسابقات دراگ ریس بود به بازار فرستاد اما متاسفانه به قدری تولید ان اندک بود که کمکی به تصویر خسته کننده ی باراکودا نکرد
    موتور ها:
    225 6 سیلندر 145 اسبی
    318 8 سیلندر 230 اسبی
    340 8 سیلندر 275 اسب در موتور 5000 و نیروی تورک 340 پاوند بر فوت در موتور 3200
    383 8 سیلندر 300 اسبی
    میزان تولید:
    هاردتاپ کوپه:19997
    فستبک:22575
    کانورتایبل:2840
    توانایی ها(مدل 383):0 تا 60 مایل در 7.5 ثانیه مسافت 400 متر در 15 ثانیه


    1969 سالی بود که باراکودا بالاخره به توانایی های یک اسپرت واقعی دست پیدا کرد توان مدل 383 30 واحد افزایش پیدا کرد البته متناسب با افزایش هندلینگ باراکودا . پلیموت همچنین یک پکیج تزئیناتی را که مخصوص فورمولا اس بود عرضه کرد که این مدل ها کودا نامیده می شدند کودا ها همچنین با یک موتور 275 اسبی 340 و 383 اینچی عرضه می شدند که البته هنوز هم کافی به نظر نمیرسید به همین خاطر پلیموت دست به کار شد و یک موتور 440 اینچی مجهز به سه کاربراتور را به بازار فرستاد که بزرگترین انجین استفاده شده در این دسته از خودرو ها بود متاسفانه همچنان مشکل هندلینگ وجود داشت و روی اکسل عقب خودرو بایست به مقدار کافی کار میشد تا پذیرای نیروی تورک فوق العاده ی این مدل به میزان 480 پاوند بر فوت باشد. با وجود 57 % وزن خودرو روی چرخ های جلو و استفاده از ترمز های کاسه ای در 4 چرخ سیستم تعلیق و ترمز ها فشار زیادی را متحمل می شدند
    موتورها:
    340 8 سیلندر 275 اسب در دور موتور 5000 و نیروی تورک 340 پاوند بر فوت در دور موتور 3200
    383 8 سیلندر 330 اسبی
    6+440 8 سیلندر 390 اسب در دور موتور 4600 و نیروی تورک 480 پاوند بر فوت در دور موتور 2300
    میزان تولید:
    هاردتاپ کوپه:12757
    فستبک:17788
    کانورتایبل:1442

    پلیموت بالاخره در 1970 به ان چیزی که از باراکودا انتظارش را داشت رسید در این سال باراکودا با پلتفرم مشترک دوج چلنجر تولید شد به همین دلیل فاصله ی بین محور ها 2 اینچ کوتاهتر شد اگرچه ابعاد کلی ان بدون تغییر ماند مدل های ویژه یا همان کودا می توانستند مجهز به 5 موتور مختلف 340 383 440 440سیکس پک ودر نهایت مدل قدرتمند 426 همی شوند مدل های 440 و 426 مجهز به یک سیستم تعلیق ویژه با توانایی های بالا بودند تا از قدرت خود در راه صحیح ان استفاده کنند! مدل های ساده ی باراکودا دارای درپوش موتور ساده بودند در حالیکه کودا ها از دو هواکش نمایشی استفاده می کردند (مثل چلنجر) مدل های همی به طور استاندارد مجهز به هواکش هایی بود که مستقیما به موتور متصل بودند که در زمان گاز دادن باعث لرزش اتومبیل می شدند که به همین خاطر انها را مدلهای لرزاننده نامیدند از این مدل تنها روی 652 مدل هاردتاپ و 14 مدل کانورتایبل نصب شد که با لیفتر هیدرولیکی اسپرت شده بودند و قابلیت تیونینگ بیشتری نسبت به مدل های قبلی داشتند
    پلیموت همچنین یک مدل ویژه از کودا تحت عنوان AAR کودا ! در سال 1970 تولید کرد مثل دوج چلنجرهای تی ای کودا از یک موتور 340 اینچی 290 اسبی مجهز به همراه سه کاربراتور دو دهانه استفاده می کرد طرح خارجی AAR به خاطر طرح های راه راه کناره ی اتومبیل وسپر های همرنگ ان و نیز بالچه ی عقب خودرو واقعا استثنایی بود فنر های عقب کودا همچنین بالا کشیده شده بودند تا فضای کافی برای جاسازی لوله های اگزوز که از جلوی چرخ های عقب خودرو خارج می شدند وجود داشته باشد (بعد از مشکلات فراوانی که برای جاسازی لوله اگزوز ها در مدل استاندارد وجود داشت!) این مدل همچنین توانایی استفاده از تایر های بزرگتر در محور عقب را داشت (که شاید از اولین اتومبیل هایی بود که این ویژگی را داشت)
    میزان تولید:
    مدل هاردتاپ کوپه:18880
    مدل کانورتایبل:635
    مدل ای ای ار:1500
    موتور ها:340 اینچ 275 اسب بخار در موتور 5000 و 340 پاوند بر فوت در دور موتور 3200
    مدل ای ای ار :6+340 اینچی 290 اسب بخار در موتور 5000 و نیروی تورک 345 پاوند بر فوت در دور موتور 3400
    مدل 383 اینچی به قدرت 335 اسب بخار
    426 همی به قدرت 425 اسب بخار در دور موتور 5000 و نیروی تورک490 پاوند بر فوت در دور موتور 4000
    مدل 440 اینچی به قدرت 375 اسب بخار در دور موتور 4600 و نیروی تورک 480 پاوند بر فوت در دور موتور 3200
    مدل6+440 اینچی به قدرت 390 اسب بخار در دور موتور 4600 و نیروی تورک 480 پاوند بر فوت در دور موتور 3200
    رکوردها(426 همی):
    شتاب صفر تا 60 مایل در 5.6 ثانیه مسافت 400 متر در 13.41 ثانیه و با حداکثر سرعت 104.6 مایل بر ساعت

    تولید پلیموت باراکودا با تغییرات اندکی در سال بعد ادامه پیدا کرد که شامل یک جلوپنجره ی چند تکه با چراغ های دوبل ضربه گیر های تزئینی در جلوی خودرو و چراغ عقب های چند قسمتی می شد. همچنان طیف متنوعی از موتور های مختلف وجود داشت و مدل ویژه ی باراکودا نیز مثل گذشته کودا نامیده می شد چرا که مدل AAR از خط تولید خارج شده بود . به خاطر قوانین سفت و سختی که جدیدا به اجرا گذاشته شده بود پلیموت مجبور شد تغییراتی در موتور ها ایجاد کند که مستقیما باعث افت قدرت انها شد . ان سال تنها 115 کودا به فروش رفت و پلیموت تصمیم گرفت پیش از انکه موتورهای همی به خاطر کنار امدن با قوانین دچار افت قدرت شوند انها را بازنشسته کند!
    بنابراین دوران سلطه ی انجین های همی به عنوان قوی ترین و تاثیرگذارترین موتور های ان دوران به پایان رسید!
    میزان تولید:
    مدل هاردتاپ کوپه:6228
    مدل کانورتایبل:374
    موتورها:
    318 اینچی 230 اسب بخار
    340 اینچی 275 اسب بخار در دور موتور 5000 و نیروی تورک 340 پاوند بر فوت در دور موتور 3200
    383 اینچی 300 اسب بخار در دور موتور 4400 و نیروی تورک 400 پاوند بر فوت در دور موتور 2400
    426 همی 425 اسب بخار در دور موتور 5000 و نیروی تورک 490 پاوند بر فوت در دور موتور 4000
    440 اینچی 375 اسب بخار
    6+440 اینچی 385 اسب بخار در دور موتور 4600 و نیروی تورک 480 پاوند بر فوت در دور موتور 2300

    سال 1972 سال ناراحت کننده ای برای علاقه مندان باراکودا بود چرا که انجین های همی و 383 به علت کنار نیامدن با قوانین جدید از خط تولید کارخانه خارج شدند. موتور های باقیمانده نیز برای ادامه ی تولید مجبور شدند از غربال اسب بخار رد شوند! اتومبیلی که ظاهری همچون هیولا داشت در واقع از ان قدرتی که به نظر میرسید داشته باشد بی بهره بود قویترین مدل در این سال مدل 340 بود .
    مدل های کانورتایبل نیز از خط تولید خارج شدند.
    میزان تولید:
    مدل هاردتاپ کوپه:7828
    موتورها:
    318 اینچی 150 اسب بخار (در استاندارد SAE)
    340 اینچی 240 اسب بخار (در استاندارد SAE)
    رکوردها(مدل 340):
    شتاب صفر تا 60 مایل در 8.5 ثانیه مسافت 400 متر در 16 ثانیه

    1973:مدل های 6 سیلندر از خط تولید خارج شدند در نتیجه پایین ترین مدل اکنون مدل 318 اینچی بود کودا ها نیز با موتور 340 تولید می شدند که در اواسط سال جای خود را به یک انجین 360 دادند هرچند در افزایش توانایی های کودا تاثیر چندانی نداشت
    میزان تولید:
    مدل هاردتاپ کوپه:10626
    موتورها:
    318 اینچی 150 اسب بخار (در استاندارد SAE)
    340 اینچی 240 اسب بخار (در استاندارد SAE)
    360 اینچی 245 اسب بخار (در استاندارد SAE)

    1974 اخرین سال تولید پلیموت باراکودا بود که با تولید موتور های 318 و 360 ادامه پیدا کرد. باراکودا دیگر هیچگاه در ظاهر یک اسپرتی واقعی باز نگشت.
    میزان تولید:
    مدل هاردتاپ کوپه:4989
    موتورها:
    318 اینچی 150 اسبی (در استاندارد SAE)
    360 اینچی 245 اسبی (در استاندارد SAE)






  10. 6 کاربر از mahdi3573 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  11. #6
    در آغاز فعالیت mehdi-v8's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2011
    پست ها
    2

    پيش فرض

    بسيار عالي ...

  12. این کاربر از mehdi-v8 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  13. #7
    اگه نباشه جاش خالی می مونه mahdi3573's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2011
    محل سكونت
    بندرعباس
    پست ها
    205

    پيش فرض

    تاریخچه مختصر کوروت:




    کمپانی شورولت در سال 1952 به رونمایی از یک کانسپت اسپرت و2 نفره جدید خود اقدام کرد و اعلام نمود که ازسال اینده قصد دارد آنرا به تولید انبوه برساند.
    سال1953فرا رسید و کوروت های سفارش گرفته شده که در آن سال همگی به رنگ سفید رنگ امیزی شده بودند در تاریخ30 ژوئن به مشتریان تحویل داده شد.اطلاعات موجود نشانگر این نکته می باشد که کوروت از سال 55 میلادی تا به امروز فقط با موتور 8سیلندر عرضه شده است.
    کوروت،خودرویی که از اولین سال تولید تا کنون دارای شاسی فلزی و بدنه ای تمام فایبرگلاس است و به همین خاطر از وزن پایین اما مقاومت بدنه بالایی بهره می برد.
    طی سالهای متوالی و تولید پیاپی کوروت به علت محبوبیت بیش از حد این خودرو در سطح جهانی برای این اتومبیل هر چند سال یکبار نیاز به یک تحول اساسی در آن احساس می شد و همین تغییرات سبب بوجود آمدن نسل های مختلف کوروت شد





    نسل اول از سال 53 تا 57 میلادی در قسمت جلو دارای دو چراغ گرد و در عقب دارای دو چراغ کشیده بود که این چراغها در سال 58 درقسمت جلو به صورت چهار چراغ گرد و در عقب به نیز به همین صورت تبدیل شد.

    اوایل سال 1962 نوبت به معرفی نسل دوم کوروت رسید،در این مدل که تا سال 67 تولید شده است چراغهای جلو به صورت مخفی در ابتدای درب موتور خودرو و در قسمت پشت برای دومین بار چراغها به صورت مدل قبل و چهار چراغ طراحی شده بود. این مدل درقسمت عقب دارای دو قطعه شیشه مثلث شکل می باشد که نمای بسیار زیبایی را به آن داده است.

    سر انجام نوبت به نسل سوم این اتومبیل رسید که به اعتقاد بسیاری زیباترین نسل آن نیز هست (قوس های زیاد،ارتفاع کم،کاپوت کشیده و کابین که در قسمت انتهای خودرو قرار دارد این اتومبیل را یک اتومبیل تهاجمی نشان می دهد و این مشخصات دلیل بر زیبا بودن این نسل کوروت است) از سال 1968 تولید نسل سوم آغاز گردید و هر سال نیز بر زیبایی این اتومبیل ارزشمند افزوده می شد.تولید این نسل تا سال 82 ادامه داشت که تمامی خطوط بدنه و بسیاری از موارد دیگر نسلهای بعدی که تا به امروز هم ادامه پیدا کرده پیرو چهارچوب کلی این نسل است.

    چراغهای بزرگ پلکی(مخفی) ،سقف تی تاپ (که به صورت دو تکه می باشد و قابل برداشتن است،سقف روباز، بدنه از جنس فایبرگلاس و سبک وزن،موتور هایی با حجم بالا (تا 427 اینچ مکعب) و سرعت بالای 260 کیلومتر و در نهایت قیمت مناسب، زنگ خطری برای تمام سوپر اسپرت های اروپایی از جمله فراری و لامبورگینی بود.سل چهارم و پنجم این اتومبیل نیز با موفقیت به فروش رفت و این باعث شد که امروزه نسل ششم این اتومبیل تولید شود، این مدل با قیمتی در حدود 47 تا 75 هزار دلار( با توجه به نوع آپشن) و قدرتی بین 400 اسب بخار(مدل پایه) تا 507 اسب بخار(زی 06 ) از موقعیت بسیار عالی در بین سایر سوپراسپرت ها برخوردار می باشد.




    Last edited by mahdi3573; 19-11-2011 at 14:23.

  14. 5 کاربر از mahdi3573 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  15. #8
    اگه نباشه جاش خالی می مونه mahdi3573's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2011
    محل سكونت
    بندرعباس
    پست ها
    205

    پيش فرض

    تاريخچه شورلت

    نام اتومبیل های این کمپانی ار نام راننده موفق سوئیسی ٬ louis chevrolet ، گرفته شده است . او در سال 1878 در شهر chaux defond متولد شده و بعدها به شهر beaune فرانسه مهاجرت و در آنجا به کار در یک کمپانی مورس پرداخته و سپس با برادران خود بنامهای arthur و gaston تصمیم به مهاجرت به کانادا گرفت .


    در شهر نیویورک امکان کار بر روی اتومبیلها و کامیونهای کارخانه William Walter برای Louisفراهم آمد .

    وی سپس شروع به کار در کارخانه های متعدد کرد و توانست خود را بعنوان یکی از بهترین رانندگان مسابقات نشان دهد و همین امر باعث شد تا توجه William Durant - موسس کمپانی General Motors - به وی جلب شده و durant او را بعنوان راننده General Motors استخدام کند .

    کمپانی Mason Motor که قبلاً تحت نظارت Durant بود واگذار و در سال 1913 این دو کمپانی در هم ادغام شدند .

    در سال 1913 اتومبیل چهار سیلندر Baby در دو مدل یک سرنشینه و مدل سلطنتی ، در رنگ های آبی و سفید تولید شد . طرح رنگ آمیزی این اتومبیل از روی کاغز دیواری هتلی که Durant در فرانسه در آن اقامت داشت ، الهام گرفته شده بود .


    در سال 1913 Louis Chevrolet و درو نفر دیگر بنام های V.R Hefler و Jboyer تصمیم گرفتند تا کارخانه تولید موتورهای هوایی Chevrolet را تأسیس کنند .

    اما این کارخانه در همان آغاز کار ورشکست گردید و در سال 1941 ، Chevrolet به صورتی مرموز کشته شد و راز قتل او در پرده ای از ابهام باقی ماند .


    در سال 1914 ، نام کمپانی به Maxwell Motor تغییر و در شهر نیویورک تعداد 5005 دستگاه اتومبیل تولید شد و درهمین سال مدل دیگری نیز به نام 490 و یا قیمت 490 دلار به بازار عرضه شد .

    طی دویال تعداد 70701 دستگاه از این اتومبیل به فروش رفت و در سال 1917 اولین اتومبیل مستقف این کمپانی ساخته شد .

    در 1918 ، Chevrolet شروع به تولیدات تجاری مانند کامیون کرد . در سال 1919 chevrolet به دو بخش کمپانی Durant و بخش General Motors تقسیم و تا قبل از جنگ جهان 149904 دستگاه اتومبیل تولید نمود .


    در سال 1921 ، یعنی بعد از جنگ به علت کمبود سرمایه پنج میلیونی کمپانی Chevrolet تا مرز سقوط پیش رفت اما در سال 1911 با مدیریت خوب WilliamKnuden در مدتی کمتر از ده سال به یکی از بزرگترین کارخانجات اتومبیل سازی جهان تبدیل گشت .


    یکی از بزرگترین مشکلات کمپانی ، در سال 1923 ، برگشت خوردن موتورهای هواپیمای تولیدی Chevrolet بود که ضرری بزرگ به کمپانی وارد ساخت.
    در سال 1927 اتومبیل جدید Chevrolet ، توانست از نظر تعداد تولیدات مقام نخست را در صنعت بخود اختصاص دهد .

    این وسیله نقلیه به تعداد یک میلیون و هزار و هشتصد و هشتاد دستگاه تولید شد .
    در سال 1929 طرح جدیدی از یک اتومبیل شش سیلندر و طرحی چهار سیلندر از همین اتومبیل ، به منظور کاهش قیمت ، ارائه و از ان به تعداد 1328605 دستگاه تولید شد .


    مشکلات مالی کمپانی در دهه 1930 با فروش بالای اتومبیل در بازار آمریکا بر طرف شد .

    در سال 1933 Knudsen مدیریت کارخانه GM را بعهده گرفته و M.E.Coyle نیز مدیریت کمپانی Chevrolet را عهده دار شد .

    با شروع کار Coyle ، مدلهای Chevrolet به اتومبیلهای مستحکم و قوی تبدیل شدند .
    در سال 1935 ، Chevrolet ، تولید 10.000.000 امین اتومبیل خود را جشن گرفت .


    در سال 1936 سیستم ترمزهای Chevrolet بصورت هیدرولیک درآمد . در سال 1939 کمپانی با تولید 15.000.000 امین اتومبیل خود ، اتومبیلهای استیشن را به بازار عرضه کرد .


    قبل از آغاز جنگ جهانی ، کمپانی رکورد فروش اتومبیل در سال را شکسته و در سال 1941 رقمی معادل 4/1 میلیون فروش را در بازارهای جهانی به نام خود ثبت کرد .

    در آن سال یکی از اتومبیلهای کوپه کمپانی در چند مسابقه اتومبیلرانی موفق به کسب مقام شد . در سال 1948 ، W.F.Armstrong ، یکی از مدیران موفق GM سرپرستی Chevrolet را به عهده گرفت .

    با ورود این مدیر جدید ، سبک تولید اتومبیل در کارخانه مجدداً تغییر و مدلهای Bel Air Hard - Top را در سال 1950 به بازار عرضه کرد .

    بر اثر این سبک جدید غیر از تقییرات در بدنه اتومبیل ، تغییرات عمده ای در ساختار موتور و قیمت آن حاصل شد .


    از سال 1950 به بعد بیشتر مدلهای Chevrolet تمام اتوماتیک بودند . یکی از کارهای مهم Armstrong تولید مدلهای بسیار ارزان قیمت بود که در رشد اقتصادی کارخانه اهمیت بسیار داشت .

    همچنین در سال 1950مهندس Harley J.Earl ، اتومبیل Corvette را طراحی و تولید کرد و در سال 1959 در مدل Corvair و Impala به بازار عرضه شدند.


    علی رغم اینکه این دو مدل نتوانستند مانند اتومبیلهای مطرح کمپانی فروش بالایی داشته باشند ولی با این حال تا سال 1969 تولید آنها ادامه داشت .

    در سال 1962 Chevy ll بعنوان مدلی برگرفته از Corvair و impala طراحی و ساخته شد و در سال 1964 مدلی بزرگتر از آن تولید و به بازار عرضه شد .

    همچنین در در همان سال coprice با قدرت 90bhp و قیمت 3347 دلار در کنار Chevy که قیمتی معادل 2028 دلار داشت . به معرض فروش گراشته شد.


    در سال 1967 مدلی sport و کوپه بنام Camaro ساخته و تا دو دهه بعنوان یکی از مطرحترین اتومبیلهای Sport ، که نظر تمام حادثه جویان را به خود جلب کرده بود تولید میشد .

    یکی از مطرح ترین مدلهای camaro مدل Iroc - z ، با حجم موتور 5700cc که با موتور L98 مدل Corvette ، در سال 1989 به بازار عرضه شد .

    قدرت این اتومبیل 240bhp و سرعت آن 240 کیلومتر در ساعت می باشد.

    در دهه 1970، از موتورهای کمپانی Chevrolet توسط بسیار از کارخانه های دیگر مانند Opel و Oldsmobile ، که موتور اتومبیلهای شش و هشت سیلندر خود را از این کمپانی خریداری می کردند ، استفاده می شد .

    در اوایل دهه 1970 قراردادی بین دو کمپانی Chevrolet و Isuzu منعقد و طبق آن مقرر شد ، که Chevrolet تمام تجهیزات اتومبیل سازی این کارخانه را تأمین کند .

    کمپانی در سال1971 مدلهای Nova , Mont Carlo , Bel Air , Blazer و Suburban را به مرحله تولید رساند و در همین سال مدل لوکسی از Coprice نیز به بازار عرضه کرد که نظر همگان بار بخود جلب نمود .

    در سال 1975، مدل Cavalier ، یکی از موفقترین اتومبیلهای این کمپانی ، طراحی و تولید شد .

    در اواسط دهه 1980 ، نیز این کمپانی روابط تجاری خود را با کمپانیهای ژاپنی مانند Suzuki و Toyota گسترش داد .

    در حال حاضر این کمپانی به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان اتومبیل مطرح است و نیر مدلهای جذاب این کمپانی مانند Corvette ZR-1 ، طرفداری بیشماری دارد .




    1962 Chevrolet Nova






    1963 Chevrolet Nova SS






    1964 Chevrolet Nova SS







    1965 Chevrolet Nova SS





    1966 Chevrolet Nova SS

    [




    1967 Chevrolet Nova SS







    1968 Chevrolet Nova SS





    1969 Chevrolet Nova SS







    1970 Chevrolet Nova SS






    1971 Chevrolet Nova SS








    1972 Chevrolet Nova SS







    1975







    __________________
    Last edited by mahdi3573; 19-11-2011 at 15:34.

  16. 6 کاربر از mahdi3573 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  17. #9
    اگه نباشه جاش خالی می مونه mahdi3573's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2011
    محل سكونت
    بندرعباس
    پست ها
    205

    پيش فرض

    بیوک



    شرکت بیوک موتورز در سال1903توسط David Dunbar buick تاسیس شد .اما این شرکت ضعیف شروع کرد و تا سال 1904 تولیدات مناسبی نداشت .شرکت بیوک از نظر مالی ضعیف بود و طرح های کمی برای آینده داشت .

    تا وقتی که در سال 1904 ویلیام سی دورانت آن را خرید .

    دورانت کارخانه را برای تولید بیشتر سازمان دهی کرد و کارخانه جدیدی برای شرکن خریددر سال 1905 مدل C
    موفقيت زيادي كسب كرد و در سال 1907 بيوك پس از فورد مقام دوم فروش را بدست آورد .

    در سال 1908 دورانت ، شركت بزرگ جنرال موتورز را تاسيس كرد .

    موفقيت بيوك مشكلات مالي جي ام را در سال 1910 كاهش داد و در آن سال توانست از همه توليد كننده گان خودرو پيشي بگيرد . پس از آن بيوك هميشه در بين بهترين توليد كننده و فروشنده اتومبيل جاي گرفت .

    در سال 1914 كه بيوك اولين اتومبيل 6 سيلندر خود را به فروش گذاشت ، سيستم روشنايي و استارت دلكو الكترونيك
    بصورت استاندارد در آمد .اين مدل هاي 6 سيلندر تا دهه 20 از جمله اتومبيل هاي پرفروش بود .
    البته مدل هاي 4 سيلندر

    هم در كنار آن توليد مي شد .

    در سال1930 موتورهاي 8 سيلندري براي تمام مدلها عرضه شد . اما در دهه 1931 سير تكامل بيوك از طرف جي ام
    كاملا شكل جديدي به خود گرفت وتماما محصولات خود را طبق ديكته جي ام توليد كرد .

    گيربكس مدل سنچوري به حالت استاندار در آمد . مدل هاي برتر در بين توليدات : مدل ردمستر و ليميتد بودند و مدل
    سنچوري در سال 1935 تا سال 1942 بدليل موتور قويتر و اتاق جادارتر و نرمي خاصش توليد شد .

    پس از جنگ جهاني 2 هم دوبارهساخت موتور هشت سيلند از سر گرفته شد .

    در سال 1948 اولين گربكس 2 دنده توليد شد و با توليد اتاق جديدي نام رودمستر و ريويرا تحول جديدي در بيوك
    آغاز شد

    . مدل رودمستر و سوپر داراي موتور 8 سيلند و 188 اسب بخار شدند و سپس در سال 1954 اين موتور
    به شكل استاندارد در امد .

    در سال 1957 مدل پر بازده بيوك ، مدل سنچوري بود كه قدرت آن از چند مدل V8
    گرفته مي شد . بيوك در سال 1958 با افت مالي مواجع شد و آهسته و سنگين قدم بر مي داشت .


    با آمدن موتور جديدي كه تماما آلمينيومي بود و حجم آن 215 اينچ مربع بود ، مدل هاي سال 1961 كوچكتر شدند .

    اين موتور توان 155 اسب بخار را داشت . تقاضا براي اتومبيل هاي پر قدرت باعث شد كه موتور هاي بزرگ V8
    در مدل هايي مثل ريويرا و استراتژي هاي GM خصوصيات منحصر به فرد اين خودرو از دست برود و در بسياري
    از قطعات به صورت اشتراكي در آمد .


    از آنجايي كه بحران نفت شروع شده بود ، بيوك در فكر ساخت و توليد خودرو هاي كم مصرف بر آمد و بدليل
    آن كه ديگر كسي به قدرت ماشين ها توجه نمي كرد و مسأله بنزين بود .


    لذا در سال 1975 كاتاليزور بصورت استاندارد در آمد و موتور ها كوچك شدند . يك مدل V6 مجددآ توليد شد .
    اولين موتور ديزلي بيوك در سال 1980 توليد شد در صورتي كه موتور هاي چهار سيلندر هنوز روي مدل هاي
    ارزان ( اسكايلارك ) عرضه مي شد .


    همانجور كه اتومبيل ها كوچيكتر شدن فروش بيوك نيز كاهش يافت . مديران بيوك به اين نتيجه رسيدند كه
    بايد راه سنتي خود را دنبال كنند .



    1984

    1983

    1982
    1981
    1980
    1979

    1978

    1977

    1976
    1973
    1972
    1971
    1970
    1969
    1968
    1967
    Last edited by mahdi3573; 19-11-2011 at 15:49.

  18. 6 کاربر از mahdi3573 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  19. #10
    اگه نباشه جاش خالی می مونه mahdi3573's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2011
    محل سكونت
    بندرعباس
    پست ها
    205

    پيش فرض

    پونتیاک



    کارخانه اتومبیل سازی آکلنددر سال ۱۹۲۶ به کارخانجات معظم GM پیوست ودر سال 1933تحت نام
    پونتیاک به فعالیت ادامه داد و در سال 1964 با ارئه مدل بسیار مشهور GTO اولین نمونه اسپرت شهری
    خود را عرضه کرد و بعد در سال 1967 نمونه اسپرتی و کوچکتر و با استیل اروپایی(فایر برد) را معرفی کرد
    که از همان ابتدا در صحنه مسابقات رقیبی جدی برای فورد ماستنگ و AMC جاولین و پورشه 911 بود.
    و بعد از 2سال مسئولان کارخانه تصمیم گرفتند نمونه سریع و نیمه مسابقه ای را روی شاسی فایر برد
    تعبیه کنند که در همین سال پونتیاک ترانس ام 1969 برای اولین بار ساخته شد.
    ترانس ام در طول حدود 20 سال عمرش با مشکلات متعددی روبرو شد . کما اینکه این اتومبیل سریع و
    پر قدرت در اوایل دهه 70 به اتومبیلی لوکس و تجملی و پرقدرتی تبدیل شد و از معیارهای اتو مبیل های
    اسپرت اما همیشه در زمره پرفروش ترین اتومبیل های آمریکایی بود و ابتدا برای رقابت ا انواع فورد
    ماستنگ کبری جت_کامارو Z28 _دوج چالنجر_ پلیموت_ باراکودا_ همی کودا_ AMX _ چارجر _ پورشه911
    و......ساخته شد. اما بعدا در ابتدای دهه 70 تا هم اکنون رقیبی جدی برای شورلت کوروت به حساب
    می آید . در اینجا مختصرا به معرفی مدلهای مختلف این اتومبیل از ابتدا تا امروز می پردازیم.
    1970_ در این سال طراحی ترانس ام دچار تحولی بزرگ شد و شکل اتومبیل بکلی تغییر یافت و در ان
    سال بود که از بادگیر تیغه ای روی صندوق عقب( اسپیلر ) و بادگیر جلو و بادگیرهای جانبی بر گلگیرهای
    جلو ( آبشش ) و هواکش بزرگ و معروف روی کاپوت ( رمیر ) استفاده شد با تایر های f60-15 که در تاریخ
    اتومبیل سازی این اولین بار بود که یک اتومبیل سواری اسپرت از لاستیک با دیواره 60 استفاده می کرد.
    موتورهای که در این سال استفاده میشدند 400 اینچ به قدرت 345 اسب و موتور 445 به قدرت 370 اسب
    و موتور 455 یک یکی از قویترین و معروف ترین engine های فول امریکایی بشمار می آید .
    این مدل اتاق تا سال 1973 به همین شکل بود.
    1974_ در این سال طرح جلو پنجره و چراغ های عقب تغییری پیدا کرد و موتورها همانموتور های سال قبل
    بود به اضافه موتور 400 کاملا جدیدی به قدرت 228 اسب بخار.
    1975_ در این مدل تنها تغییری که پیدا کرد:
    بزرگ شدن شیشه عقب و تغییر شکل شبکه های داخل دماغه
    1976_ در این مدل سپر های عقب و جلو بزرگتر و از جنس لاستیک مخصوص و به رنگ بدنه درآمدند و
    موتور 400 قبلی تکرار می شد و همچنین موتور 455 .
    1977_ در این مدل طرح جلو پنجره با نمونه چهار چراغ تعویض شدو اولین سال بود که از سقف دو تیکه
    شیشه ای معروف به نام T-TOP استفاده شد و موتورها مجددا موتور 400 بودند.
    1978_ در این سال اتاق ظاهری همان مدل 1977 بود تنها با تغییر رینگ های آتشی اسپرت و زیباتر.
    فنر بندی پیشترفته و گیر بکس چهار دنده دستی با ضریب 42/3 بر یک را به همراه داشت.
    1979_ در این سال فقط تغییر شکل در جلو پنجره و چراغ های عقب بود با موتور 403 و تغییراتی در
    اسپیلر عقب البته نا گفته نماند که در بین تمامی این مدل ها تغییراتی سفارشی چون:
    موتور های SD_ HO و .........
    تغییراتی در عقاب های روی کاپوت در سالهای مختلف.
    تغییراتی در جلو داشبورد و صندلی و بهتره بگم داخل اتومبیل.
    تغییراتی در زیر بندی و جلوبندی
    حال تمامی این اطلاعات در مورد TRANS AM بود. مدلهای FIRE BIRD & FORMULA کاملا متفاوت
    چه از لحاظ فنی و چه از لحاظ ظاهری که در پست های بعدی حتما در موردش توضیح میدهم.
    پونتیاک ترنس ام خودرویی بسیار زیبا با سرعتی جنون زا و قدرتی فوق العاده . اتاقی کاملا حرفه ای
    و کلاسیک با امکاناتی بالا که هنوز در هیچ اتومبیل غیر از آمریکایی دیده نشده ( آیرودینامیک و....)
    می باشد . این هیولا نظر هر پیر و جوانی را به خود جلب می کند طوری که وقتی بعد از سی و خورده
    ای سال که از تولید این مدل ها می گذرد هنوز هر انسانی در هر رده سنی که هست برای دیدن این
    خودرو حاضر است لحظاتی چشمان خود را کاملا متوقف نگه دارد و از راه رفتن خود باز ایستد و با
    ذهنی پر از سوال سازنده و نگهدارنده این هیولا را تحسین گوید . در خیلی مواقع با عکس العمل های
    موا جه می شویم که کاملا غیر منتظره است. مدل T-TOP که روی سقف این خودرو طراحی شده
    در حال حاظر روی هیچ مدلی از خودروها تا سال 2007 هم دیده نشده یا اون طرح زیبای پرنده آتشین که
    روی کاپوت جلو و ستون های عقب دیده می شود . طرح بسیار زیبای رینگ و لاستیک ها( رینگ های
    عضلانی با لاستیک 295 پای هر جنبنده ای را به زمین می چسباند ) و از همه مهمتر صدای مهیب و
    پخته که از هدرزهای فابریک این مدل خارج می شود که جنون هر پیرو جوان ماشین بازی رو چندین برابر
    تقویت می کند .



    1967


    [][]

    1970-1973


    "][]



    1974





    1975




    1976


    [

    1978






    1979-1981



    Last edited by mahdi3573; 19-11-2011 at 15:01.

  20. 9 کاربر از mahdi3573 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


صفحه 1 از 6 12345 ... آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •