يك مطالعه جديد نشان ميدهد حدود ۸۰درصد ازكارمندان شركت "مايكروسافت" از موتور جستجوي شركت رقيب "گوگل" براي جست و جو در اينترنت استفاده ميكنند.
به گزارش سايت اينترنتي "تك وب"، "اندرو هيچكاك" محقق دانشگاه واشنگتن در يك مطالعه جديد از ابزار "گوگل آنالايتيك" براي بررسي آمار بازديد كنندگان از وب سايت خود استفاده كرد و در كمال تعجب متوجه شد از ميان كاربران دامين شركت مايكروسافت(يعني كارمندان اين شركت)، ۸۰درصد با استفاده از موتور جستجوي "گوگل" وب سايت او را يافتهاند و تنها ۲۰درصد از يكي از دو موتور جستجوي خود مايكروسافت، يعني "ام اس ان" و يا "لايو"( (live.comاستفاده كردهاند.
"هيچكاك" با استفاده از همين روش متوجه شد كه بر خلاف كارمندان مايكروسافت، كارمندان دو شركت "گوگل" و "ياهو" وفاداري بيشتري نسبت به موتور جستجوي شركت خود داشته به طوري كه تقريبا ۱۰۰درصد از كارمندان گوگل از همين موتور جستجو استفاده ميكنند و ۶۴درصد از كارمندان "ياهو" نيز وفادار به موتور جستجوي ياهو هستند.
يافتههاي جديد "هيچكاك" با آمار مشابهي كه شركت تحقيقاتي "ويزيتور وايل" منتشر كردهاست نيز همخواني نسبي دارد. در آمار ارائه شده توسط اين شركت، ۶۶/۳درصد از كارمندان مايكروسافت از موتور جستجوي "گوگل" استفاده ميكنند، ۱۹/۶درصد از اين افراد وفادار به موتور جستجوي خود مايكروسافت بوده و ۱۰/۲درصد از آنها نيز موتور جستجوي "ياهو" را ميپسندند.
شركت تحقيقاتي معتبر "نيلسن/ نت ريتينگز" در آخرين آمار خود در زمينه بازار جهاني موتورهاي جستجو، سهم "گوگل"، "مايكروسافت" و "ياهو" را به ترتيب ۲۲ ،۵۰و ۱۱درصد اعلام كرده بود