يك مطالعه جديد نشان مي‌دهد حدود ‪ ۸۰‬درصد ازكارمندان شركت "مايكروسافت" از موتور جستجوي شركت رقيب "گوگل" براي جست و جو در اينترنت استفاده مي‌كنند.


به گزارش سايت اينترنتي "تك وب"، "اندرو هيچكاك" محقق دانشگاه واشنگتن در يك مطالعه جديد از ابزار "گوگل آنالايتيك" براي بررسي آمار بازديد كنندگان از وب سايت خود استفاده كرد و در كمال تعجب متوجه شد از ميان كاربران دامين شركت مايكروسافت(يعني كارمندان اين شركت)، ‪ ۸۰‬درصد با استفاده از موتور جستجوي "گوگل" وب سايت او را يافته‌اند و تنها ‪ ۲۰‬درصد از يكي از دو موتور جستجوي خود مايكروسافت، يعني "ام اس ان" و يا "لايو"(‪ (live.com‬استفاده كرده‌اند.
"هيچكاك" با استفاده از همين روش متوجه شد كه بر خلاف كارمندان مايكروسافت، كارمندان دو شركت "گوگل" و "ياهو" وفاداري بيشتري نسبت به موتور جستجوي شركت خود داشته به طوري كه تقريبا ‪ ۱۰۰‬درصد از كارمندان گوگل از همين موتور جستجو استفاده مي‌كنند و ‪ ۶۴‬درصد از كارمندان "ياهو" نيز وفادار به موتور جستجوي ياهو هستند.
يافته‌هاي جديد "هيچكاك" با آمار مشابهي كه شركت تحقيقاتي "ويزيتور وايل" منتشر كرده‌است نيز همخواني نسبي دارد. در آمار ارائه شده توسط اين شركت، ‪ ۶۶/۳‬درصد از كارمندان مايكروسافت از موتور جستجوي "گوگل" استفاده مي‌كنند، ‪ ۱۹/۶‬درصد از اين افراد وفادار به موتور جستجوي خود مايكروسافت بوده و ‪ ۱۰/۲‬درصد از آنها نيز موتور جستجوي "ياهو" را مي‌پسندند.
شركت تحقيقاتي معتبر "نيلسن/ نت ريتينگز" در آخرين آمار خود در زمينه بازار جهاني موتورهاي جستجو، سهم "گوگل"، "مايكروسافت" و "ياهو" را به ترتيب ‪ ۲۲ ،۵۰‬و ‪ ۱۱‬درصد اعلام كرده بود