تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 2 12 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 12

نام تاپيک: بهبود شیدر پارالاکس در یونیتی برای فواصل نزدیک

  1. #1
    پروفشنال Hotsun's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2009
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    954

    10 بهبود شیدر پارالاکس در یونیتی برای فواصل نزدیک

    سلام,
    آخرای کار بازی پرونده سیاه بودم که یهو یه چیزی به ذهنم رسید گفتم برم روش کار کنم ببینم چی میشه

    قضیه از این قراره که پارالاکس روی خود یونیتی در بعضی موارد به شدت تابلوئه و از کنارتر که نگاه میکنی انگار یه قسمتایی جداگانه گذاشته شدن روی سطح قبلی,از طرفی در لبه ها کاملاً مشخص میشه که صاف هست یعنی یه قسمت که برآمده به نظر میاد وقتی به انتهای سطح میرسه میبینید با قسمتی که فرورفته هست هم سطحه.

    تصویر رو مشاهده کنید متوجه میشید:




    حالا من اومدم فاصله گذاشتم در اختیار خودم تا هرچقدر میخوام تغییرش بدم.
    همونطور که میدونید پارالاکس برای فرورفتگی هست یعنی مثلاً بین آجر ها رو میده تو در عوض آجر ها به نظر برآمده میان,پس با این شیدر باید عدد منفی باشه در صورتی که با تنظیم عدد روی مثبت میتونید برعکس این قضیه رو هم داشته باشین,یعنی در واقع بین آجرها رو نگه میداره و بقیه رو میده تو
    اگر عدد زیادی بزرگ باشه در صورتی که حتی 1 درجه با سطحی که قراره بره تو زاویه ی عمودتون رو بشکونید(یعنی بشه 91 درجه)همه چیز به شدت میره تو هم یه قسمتایی دیگه کلاً دیده نمیشه
    خب این به خاطر ضعف های پارالاکس هاست و برای همینه که Tessellation رو پیاده کردن.
    حالا ببینید من برای لبه ها چه کار کردم:
    اومدم جسم رو اسکیل(Scale) شده در نظر گرفتم(یعنی مثلاً جسم 1.1 برابر خودشه)اما اون 0.1 اضافی رو حذف کردم یعنی دیگه لبه ها دیده نمیشن و در واقع هیچ جایی رو که قسمت فرو رفته با برآمده همسطح باشه نمیتونید ببینید.
    دیگه خودم هم نمیتونم ببینم


    -خب اما یه مشکل اینجاست و اونم اینه که ارتفاع که زیاد تر میشه همه چیز تیز تر به نظر میاد.
    پس برای این قضیه اومدم از سطوح کج کننده استفاده کردم که حالت برجستگی ناگهانی نداشته باشن.
    اماً این قضیه یه ایراد داره و اونم اینه که در فاصله های یکم دورتر تیز تیزی به وجود میاره.البته این فاصله یکم دور در حد 500 پیکسله
    چه کار کنم دیگه,به درد جایی میخوره که خود دوربین داره از نزدیک زمین حرکت میکنه یا فاصله دوربین با جسم زیاده که جزئیات و تیز تیزی هاش دیگه دیده نمیشن.
    یعنی برای کف توی یه اول شخصی که طرف توی یه خیابونه خوب نیست.

    حالا وقت مقایسه فرا میرسه:
    این کار یونیتیه که ضعف هاش معلومه:


    و اینم کار منه که در گوشه ها اون تیز تیزی ها که گفتم دیده میشه ولی در عوض مزیت هایی هم داره.




    اینم به ترتیب لینک 3 تا عکس بالا برای کسایی که میگن عکس لود نمیشه:
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

    در کل اختصاصی کردن شیدر ها کار خوبیه برای مثال این نمونه پارالاکسی که درست کردم(البته کلی از پارالاکس روی خود یونیتی کمک گرفتم وگرنه به هیچ جا نمیرسیدم)برای بعضی جاها مناسبه و در عوض برای جاهای دیگه یه نوع دیگه و این کیفیت بهتری رو نسبت به یه شیدری که برای کار کردن توی همه جا ساخته شده میده.



    حالا نظرتون چیه در مورد این قضیه؟؟؟

  2. 5 کاربر از Hotsun بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #2
    کاربر فعال انجمن توسعه و ساخت بازی lord arthas's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2010
    محل سكونت
    مشهد
    پست ها
    1,065

    پيش فرض

    uv پارالاکس تو بد شده یکم

  4. این کاربر از lord arthas بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  5. #3
    پروفشنال Hotsun's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2009
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    954

    پيش فرض

    uv پارالاکس تو بد شده یکم


    UV کدومه؟!؟
    این یه صفحه کاملاً صاف هست که روش تکسچر انداختم و برجسته اش کردم.

    من این پست رو زدم که اشکالاتی که داره رو با راهنمایی هاتون بر طرف کنید.
    Last edited by Hotsun; 14-11-2011 at 11:49.

  6. #4
    پروفشنال Hotsun's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2009
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    954

    پيش فرض


    خیلی نا امید شدم.
    این مطلب رو نزدم که بگم من کار خوبی انجام دادم.
    گفتم این کار یکم ایراد داره اگه کسی میتونه نظر بده تا بتونم بر طرفش کنم.

  7. این کاربر از Hotsun بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  8. #5
    کاربر فعال انجمن توسعه و ساخت بازی lord arthas's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2010
    محل سكونت
    مشهد
    پست ها
    1,065

    پيش فرض

    کلا تتسل..(تسل چیچی ) از پازالاکس بهتره

  9. #6
    کاربر فعال انجمن توسعه و ساخت بازی parvizamd's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2009
    محل سكونت
    بوشهر
    پست ها
    3,115

    پيش فرض

    تو بازی ملت بی خیال تستتلن میشن...

  10. #7
    کاربر فعال انجمن توسعه و ساخت بازی lord arthas's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2010
    محل سكونت
    مشهد
    پست ها
    1,065

    پيش فرض

    چرا؟!!

  11. #8
    کاربر فعال انجمن توسعه و ساخت بازی parvizamd's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2009
    محل سكونت
    بوشهر
    پست ها
    3,115

    پيش فرض

    چون زوری روی یه گرافیک 200 تومنی میاد...چه برسه به گرافیک 90 تومنی من

  12. این کاربر از parvizamd بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  13. #9
    پروفشنال Hotsun's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2009
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    954

    پيش فرض

    کلا تتسل..(تسل چیچی ) از پازالاکس بهتره
    تسلیشن هست که کلاً با این فرق داره و چندین مدل مختلف داره که اصلاً به هم شبیه هم نیستن

  14. این کاربر از Hotsun بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  15. #10
    حـــــرفـه ای ehsan_wwe's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2008
    محل سكونت
    تهران (پایین شهرش) In The End
    پست ها
    2,557

    پيش فرض

    ايني كه ساختي شيدري نيست كه براي مو استفاده ميكنن ؟

  16. این کاربر از ehsan_wwe بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


صفحه 1 از 2 12 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

برچسب های این موضوع

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •