تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 8 از 8

نام تاپيک: یه سوال کوچیک در 3D MAX دارم؟؟؟

  1. #1
    پروفشنال MichaelQwerty's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2007
    محل سكونت
    روبروی مانیتور کامپیوترم
    پست ها
    770

    14 یه سوال کوچیک در 3D MAX دارم؟؟؟

    سلام دوستان عزیز
    این جانب تازه کار هستم
    یه سوال کوچیک دارم
    من وقتی دو تا box میسازم وقتی به هم دیگه نزدیک میکنم از توی هم رد میشن
    چطوری میشه وقتی دو تا شی میسازیم وقتی به هم نزدیک میکنیم توی هم نرن
    انگار که دو تا جسم به طور واقعی به هم نزدیک شدن
    با تشکر

  2. این کاربر از MichaelQwerty بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  3. #2
    آخر فروم باز
    تاريخ عضويت
    Oct 2007
    پست ها
    1,590

    پيش فرض

    یعنی توی انیمیشن از توی هم دیگه رد نشن ؟
    قراره چه اتفاقی براشون بیوفته که نباید از توی همدیگه رد بشن ؟

  4. 5 کاربر از Mostafa 3D بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  5. #3
    پروفشنال MichaelQwerty's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2007
    محل سكونت
    روبروی مانیتور کامپیوترم
    پست ها
    770

    پيش فرض

    سلام
    شما چرا اینقدر سخت میگیری
    مثلا دو تا آجر رو روی هم میزاری تو هم میرن یا روی هم ؟
    دو تا لیوان رو میزاری کنار هم تو هم میران یا کنار هم قرار میگیرن؟؟
    تو تا جعبه رو کنار هم میزاری توی هم میرن یا کنار هم میستن؟؟؟
    من میدونم که میشه قبلا این کارو شانسی انجام داده بودم
    باعث میشه که وقتی چند تا شی رو کنار هم میزاری لازم نیست حی تنظیم کنی گذاشتی کنار هم دیگه چسبیدن
    اگه کسی میدون راهنمایی کنه
    سپاس بسیار بر شما

  6. #4
    داره خودمونی میشه Qadiany's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2011
    محل سكونت
    قم
    پست ها
    165

    پيش فرض

    سلام.
    به نظرم باید از Reactor استفاده کنی که محاسبات فیزیکی برخورد ها رو حساب میکنه. از تو منوی Animation میتونی پیداش کنی خیلی هم مفصله.

  7. 6 کاربر از Qadiany بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  8. #5
    آخر فروم باز N O V A L I S's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    محل سكونت
    Tehran
    پست ها
    1,197

    پيش فرض

    خوب دوست عزیز شما باید مشخص کنی تو انیمیشن می خوای این اتفاق بیفته یا تو مدلسازی؟ برای انیمیشن همین توضیح دوستمون بهت کمک می کنه که از Reactor استفاده کنی.. یا اگر داری دستی انیمیت می کنی کلیدهای مجزای انیمیشن تعریف کنی تا با هم تصادم نداشته باشن..
    اگر برای مدسازی منظورته می تونی از AutoGrid استفاده کنی، که اگر این گزینه فعال باشه موضوع بعدی رو می تونی دقیقا روی Face مشخصی از یه موضوع دیگه بسازی..


  9. 6 کاربر از N O V A L I S بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  10. #6
    پروفشنال MichaelQwerty's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2007
    محل سكونت
    روبروی مانیتور کامپیوترم
    پست ها
    770

    پيش فرض

    سلام
    ممنون از جواباتون
    ولی نتونستم به هدفم برسم
    دو تا box می سازیم ویکی از باکسها رو با خاصیت select and move حرکت میدیم ولی خیلی راحت از اون یکی box عبور میکنه
    می خوام جلوی این کارو بگیرم
    من زیاد وارد نیستم
    شرمنده دوستان که نمی تونم منظور درست برسونم

  11. #7
    داره خودمونی میشه Qadiany's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2011
    محل سكونت
    قم
    پست ها
    165

    پيش فرض

    سلام
    ممنون از جواباتون
    ولی نتونستم به هدفم برسم
    دو تا box می سازیم ویکی از باکسها رو با خاصیت select and move حرکت میدیم ولی خیلی راحت از اون یکی box عبور میکنه
    می خوام جلوی این کارو بگیرم
    من زیاد وارد نیستم
    شرمنده دوستان که نمی تونم منظور درست برسونم
    سعی نکن این کارو بکنی چون نمیشه.
    تو واقعیت وقتی شما چیزی رو میزنی به چیز دیگه جسما برای همدیگه محاسبات فیزیکی نمیکنن ، عدد برای هم ضرب و تقسیم نمیکنن و یا راحت تر بگم دودوتا چهار تا نمیکنن چیزیه که خدا این طور آفریده ولی تو 3DsMax شما همه چیزو داری با عدد شبیه سازی میکنی چه برسه به حرکت و برخورد و چون این کاری که میخوای انجام بدی نیاز به محاسبات پیچیده داره پس نمیتونی خیلی راحت اینو حرکت بدی روی اون یکی تاثیر بگذاره مگه تو حالتای خاص مثل Sphere (کره) یا Box (جعبه) که شکل هندسی ساده دارن اونم تازه باید خودت یه جورایی با فرمول به هم ربطش بدی . پس کلا میتونی بیخیالش شی .
    چون محاسباتش لحظه ای انجام نمیشه ولی اگه خواستی چیزی رو Animit کنی و بعد بزاری مثلا یه شب تا صبح رندر بگیره و یه ویدئو ازش درست کنی راهش همون Reactor هست که عرض کردم.
    در ضمن اجسام توی 3DsMax جرم ندارند و فقط پوسته هستند یعنی تو خالین . شاید تو نرم افزارای دیگه بشه یه همچین کاری کرد. نمیدونم.
    موفق باشید.
    Last edited by Qadiany; 11-11-2011 at 20:17.

  12. 4 کاربر از Qadiany بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  13. #8
    در آغاز فعالیت
    تاريخ عضويت
    Nov 2011
    پست ها
    11

    پيش فرض

    سلام دوست عزیز .
    شما نمی تونی این کاروانجام بدی .اگر می خوای باکست از جایی پرت بشه باید از reactorیاphysxاستفاده کنی.

    موفق باشی.

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •