ببخشید از اون موقی که قرار بود پشت سر هم آموزش بذارم خیلی میگذره ...!
امروز یه آموزش از سایت 3d total دارم .
ساخت آتش بازی
ببخشید از اون موقی که قرار بود پشت سر هم آموزش بذارم خیلی میگذره ...!
امروز یه آموزش از سایت 3d total دارم .
ساخت آتش بازی
سلام به شما . امروز می خواهیم با استفاده از particle flow در 3ds max یک صحنه از آتش بازی را بسازیم . particle flow یک سیستم ذره ای است که اول از همه در 3ds max 6 اومد . پس ورژن مکس شما باید 6 به بالا باشد . من اول آموزش را می نویسم و بعدا می گم که هر کدام از کارهایی که در این آموزش انجام می دهیم به چه دردی می خورد.حالا هم وقت رو تلف نمی کنم و یکراست می ریم سراغ آموزش :
قدم اول :
شما باید یک particle flow با تنظیمات زیر بسازید :
و در قسمت particle view باید چنین چیزی داشته باشید (توجه : اگر با particle view آشنا نیستید عدد 6 را روی کیبورد خود فشار دهید تا دنیایی جدید برای شما باز شود ! دنیای ذره ها ! ) :
قدم دوم :
حالا باید تنظیمات مربوط به تولد ذره ها (Birth) را عوض کنید . مانند عکس زیر :
قدم سوم:
همین طور تنظیمات سرعت (speed) را هم مانند شکل زیر عوض کنید :
قدم چهارم :
تنظیمات چرخش (Rotation) را هم عوض کنید:
قدم پنجم:
در آخر هم تنظیمات مربوط به نمایش (Display) را عوض کنید:
قدم ششم:
حالا یک آزمایشگر Age Test اضافه کنید .(زیر قسمت Display ) .در قسمت تنظیمات آن Test Value را به عدد 75 و Variation را به 20 تغییر دهید . توجه کنید که دو قسمت Is Grater Than Test Value و Subframe Sampling تیک خورده باشند.
قدم هفتم :
خوب حالا زیر Age test یک Spawn اضافه کنید
و تنظیمان آن را از روی شکل زیر انجام دهید
قدم هشتم:
حالا مانند شکل زیر یک Speed ایجاد کنید و اون رو وصل کنید به Spawn که در Event قبل ایجاد کرده بودید.در تنظیمات اطمینان حاصل کنید که هر دو مقدار Speed و Varietaion روی عدد 0 تنظیم هستند . در قسمت dispaly ,
Display Type رو به dots تغیید دهید . رنگ را هم به قرمز تغییر دهید . توجه کنید که Visible آن 100 درصد باشد.
قدم نهم :
یک عملگر Delete اضافه کنید(زیر Speed اما بالای display ) . در قسمت تنظیمات آن را روی By Particles بگذارید و Life Span را روی عدد 15 تنظیم کنید و Variation را روی 10 :
قدم دهم :
یک دوربین بسازید و یک عملگر Shape Faceng اضافه کنید و در تنظیمات آن دوربینی را که ساخته بودید اضافه کنید و همین طور In World Space را روی 10 تنظیم کنید .
قدم یازدهم:
یک Spawn را در یک event جداگانه (مانند شکل زیر ) ایجاد کنید و آن را به Age Test در اولین Enevt وصل کنید. در Event جدید در قسمت Dispaly نوع نمایش یعنی Disply Type را به Dots تغییر دهید . Visibility را 100 درصد و رنگ آن را به سفید تغییر دهید:
و این هم تنظیمات spawn :
خوب قسمت اول تمام شد من هم خسته هستم در فرصتب نزدیک قسمت های بعدی را می نویسم تا یم آموزش کامل گذاشته باشم .
هر مشکلی داشتید آن را در قسمت رفع اشکال که در امضای من آدرس اون رو می بینید بگید تا جواب بدم
راستی ..... تو رو به خدا نظر بدید
ممنون و فعلا بای بای ...
Last edited by ALI Kheradmand; 23-06-2006 at 11:51.
سلام
مرسی علی جان
زحمت کشیدی
خواهش می کنم
Elfin جان تاپیک رفع اشکال را قفل کردن . پس هر سوالی داشتید همین جا بپرسید .
جالب بود ... استفاده كرديم ... !
بابا من که از شما چیز زیادی نخواستم گفتم نظر بدید . آخه من باید بدونم این آموزشا که می زارم مورد توجه کسی هست یا نه ...؟
Last edited by ALI Kheradmand; 23-06-2006 at 17:43.
سلام
علی جان
تا الان 28 نفر از این تاپیک دیدن کردند که نشان از مورد توجه قرار گرفتن داره
اون تاپیک رو هم قفل کردم تا مشکلات در تاپیکهای جدا گانه مطرح بشه
مرسی
خوب با این استقبال گرمی که کردید ...!!! گفتم ادامه ی آموزش رو هم بذارم .
قدم دوازدهم :
در Particle view خود یک عملگر Speed اضافه کنید . مطمئن شوید در تنظیمات آن را روی Random 3D گذاشته اید. speed 320 و Variation 0 باشد .
قدم سیزدهم :
حالا یک Shape Facing اضافه کنید و آن هم روی Camera (دوربین) تنظیم کنید . In World Space را روی 1 تنظیم کنید .
قدم چهاردهم :
در صحنه ی اصلی خود یک gravity (جاذبه) ایجاد کنید و آن را روی 0.1 یا 0.2 تنظیم کنید . (شخصا روی 0.15 می گذارم) . در particle view یک عملگر Force ایجاد کنید و در آن جاذبه ای را که ایجاد کرده اید اضافه کنید . Influence را روی 700% یا بالاتر بگذارید .
قدم پانزدهم :
یک عملگر Delete اضافه کرده و آن را روی By Particle تنظیم کنید و Life Spawn و Variation را روی 0 بگذارید:
قدم شانزدهم :
دقیقا زیر delete که در قدم قبل ایجاد کرده اید یک Spawn اضافه کنید . تنظیمات آن را از روی شکل زیر ببیینید :
قدم هفدهم :
حالا یک speed در یک event جداگانه ایجاد کنید و آن را به spawn در event قبل متصل کنید . به غیر از seed در تنظیمات بقیه ی مقادیر را به 0 تغییر دهید :
قدم هجدهم :
رنگ را در قسمت Display به آبی تغییر دهید . یک عملگر Delete بین Speed و Display قرار دهید. در تنظیمات آن را روی By Particle Age قرار دهید و Life Spawn روی 20 و Variation روی 10 :
قدم نوزدهم :
یک Shape Facing اضافه کنید . مطمئن شوید In World Space روی 8 تنظیم کنید و در آنجا هم دوربینی را که ایجاد کرده بودید انتخاب کنید :
قدم بیستم :
یک عملگر Force ایجاد کنید و جاذبه ای را که قبلا ایجاد کرده بودید در آن انتخاب کنید و Influence را روی 100 بگذارید:
خوب , کار ما با ذره ها تمام شد ! حالا اگه صحنه رو رندر کنیم چی می شه ؟ اَه اه اه اه ! اٌق ! باید کمی texturing انجام بدیم
ادامه در قسمت بعدی <==========================
نظر یادتون نره ...
اگه درباره ی این آموزش سوالی داشتید اینجا مطرح کنید . اگه در این مورد نبود (طبق گفته ی Elfin جان) یک تاپیک جداگانه باز کنید .
بای بای
Last edited by ALI Kheradmand; 25-06-2006 at 09:08.
مرسی علی جان
وافعا نقش بزرگی دارید در اموزشهای تری دی در این انجمن
مرسی
هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)