تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 10 از 10

نام تاپيک: راهنمایی در مورد برنامه نویسی منتال ری

  1. #1
    داره خودمونی میشه www_3d_boy's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2009
    پست ها
    160

    پيش فرض راهنمایی در مورد برنامه نویسی منتال ری

    دوستان مدتی میخوام برنامه نویسی رندر رو یاد بگیرم و در واقع شروع کنم به کاری که همه در آخر باید بلد باشن (این شتری که .....)

    کسی می تونه منو راهنمایی کنه چطور باید شروع به یاد گیری کنم؟
    در کتابها می نویسن منتال ری بر مبنای C و C++ کار میکنه و برای نوشتن برنامها بایستی به زبانها آشنا بود که دستورات ساده اش بر مبنای
    ray myfile.mi
    است

    حال نمی دونم از چه کتابی شروع کنم؟
    C ++ ؟
    max script help ؟
    یا کسی کتابی پیشنهادی داره که از اول شروع به یاد دادن برنامه نویسی کنه ؟
    تازگی شروع به خواندن کتاب mental ray®for Maya®,3ds Max®and XSI کردم اما این کتاب در سطح من نیست و تقریبا برای کسی است که به دستورها اولیه حداقل آشنایی دارد



    و یه سوال دیگه و مهمم اینکه آیا برای یادگیری رندرینگ هم باید هم قوائدی را یاد گرفت که کسی برای نوشتن یک پلاگین می خواهد ؟

    یعنی منظورم اینکه همه از یه جا باید شروع کینم؟یا برنامه نویسی رندر جدا مثلا از پارتیکل نیست؟ (البته خودم فک میکنم همه یک base دارن )
    و آیا مثلا قوائد برنامه نویس C در افتر هم قابل اجراست؟

  2. #2
    حـــــرفـه ای SSS_HHH_OOO's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2008
    محل سكونت
    کرج
    پست ها
    5,783

    پيش فرض

    من دقیقا متوجه نشدم میخوای چیو یاد بگیری؟
    برنامه نویسی رندر یعنی موتور رندر بنویسی؟

  3. 3 کاربر از SSS_HHH_OOO بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  4. #3
    Banned
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    محل سكونت
    -^.
    پست ها
    1,713

    پيش فرض

    فکر کنم ایشون بد متوجه شدن
    وقتی نوشته c++ یعنی مبنای ساختاری یا خود منتال ری با c++ ساخته شده و شما برای استفاده دیگه نیازی به برنامه نویسی نداری باید بری خود منتال رو یاد بگیری
    یا منظورتون اینکه می خوای موتور رندر بسازین ؟که فکرش رو از سرت بیرون کن

  5. #4
    داره خودمونی میشه www_3d_boy's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2009
    پست ها
    160

    پيش فرض

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] عزیز الان مدتی است که برنامه نویسی رو شروع کردم و سوال خودم رو بخوبی ج میدم تا اگه کسی خواست متوجهه شود .
    برنامه نویسی رندر یعنی شناخت برنامه نویسی برای رندر که در مکس اسکریپ این موضوع بخوبی تعریف شده بطور مثال نوشتن یک رندر ساده از یک باکس .
    اما برنامه نویسی برای منتال ری که البته در تایپیک به خوبی مطرح نکردم یعنی نوشتن برنامه برای انجام بعضی کارهای برای دقت بیشتر و راحتر کردن رندر است مثل پلاگینهای این سایت
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    که واقعا جالبن
    ممنون از همه

  6. 3 کاربر از www_3d_boy بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  7. #5
    داره خودمونی میشه Qadiany's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2011
    محل سكونت
    قم
    پست ها
    165

    پيش فرض

    سلام .
    متشکرم. این آدرسی که گفتید دیدم. جالب بود ولی به توضیحات زیر هم توجه کنید :
    باید این نکته رو عرض کنم که MaxScript برای قسمت های مختلف Max دستوراتی رو در اختیار کاربران قرار میده که تقریبا کامله البته هنوز هم دستوراتی در Max وجود داره که کاملا اسکریپت نویسی نمیشه و یکی از مزیت های مایا نسبت به Max اینه که مایا کاملا اسکریپت نویسی میشه یعنی اول اسکریپتهارو طراحی کردن بعد رابط کاربری مایا روی این اسکریپتها بنا شده بر خلاف Max که اسکریپت در ورژنهای دو یا سه به نرم افزار اضافه شده ولی با این حال تقریبا در همه یا شاید هم بیشتر قسمت ها دستور اسکریپتی وجود دارد و کاربران میتونن اونارو به دلخاه خودشون استفاده کنن.
    کد زیر تابع رندر هست که اون پنجره ای که تو اون سایت دیدیم با استفاده از این تابع کار میکند :
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    هر خط از این کد یک مدل استفاده و فراخانی این تابع هست و هر خط به تنهایی قابل اجراست.
    البته چیزی که در اونجا دیدیم خیلی مفصل تره ولی پایه و اساسش از همین تابع هست.
    پس برنامه نویسی در MaxScript برای بیشتر قسمت ها امکان پذیره ولی توجه کنید که نمیتونه تابع Render رو تعریف کنه فقط میتونه اونو فراخانی کنه پس بازم محدود به تنظیمات MentalRay هستیم. در واقع پنجره های رندر فعلی هم یه جور اسکریپت هستن که تابع رندر رو فراخانی میکنن. پس برنامه ای که تو اون سایت بود چیز جدیدی نیست. و پنجره ی منتال ری خود مکس کامل تره.

  8. این کاربر از Qadiany بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  9. #6
    داره خودمونی میشه www_3d_boy's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2009
    پست ها
    160

    پيش فرض

    آره دوست عزی از توضیحات عالی ات ممنون ، منظورم در اول سوال این بوده که چطور اینا رو بنویسم ، و بعد که شروع به خواندن برنامه نویسی مکس کردم متوجهه شدم

    ولی توضیحاتت خیلی عالی بوددد ممنون
    توی اون آدرس پر از اسکریپ که بعضی از اونها واقعا عالی و حرفه ای هستن ، مثل اسکریپهای که zap anderson برای shader های منتال ری نوشته که با ++ مشخص شدن مثله Matt shadeow ++ یا sss skin ++ که این دومی واقعا بدرد بخوره
    راستی شما چه مدت کار میکنی ؟می تونم اگه سوالی داشتم ازت بپرسم؟
    من عموم برنامه نویسه سالهاست ، وقتی بهش میگم C++ بخونم میگه لازم نیست ،مکس اسکریپ ساده شده ای اون هست
    بگمانم باید شروع به خوندن C++ کنم؟
    Last edited by www_3d_boy; 08-11-2011 at 22:16.

  10. این کاربر از www_3d_boy بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  11. #7
    اگه نباشه جاش خالی می مونه resident2011's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2010
    محل سكونت
    مگه مهمه همه جای ایرن سرای من
    پست ها
    230

    پيش فرض

    تا جایی که من میدونم شما نیازی به یادگیری ++C برای مکس ندارید. اینکه یه نرم افزار خودش با ++C نوشته شده دلیل نمیشه که ما هم برای کار کردن باهاش برید همون زبان رو یاد بگیرید اغلب نرم افزارهای گرافیکی با همین زبان نوشته شده اند ولی برای کاربهاشون خودشون یا یه زبان اسکریپتی جدا دارند یا از یه زبان ساده تر استفاده می کنند .دلیلش هم می تونه گستردگی و مشکل بودن ++C باشه .
    من زیاد با متال ری کار نکردم ولی کنجکاو شدم ببینم اصلاً میشه توی منتال ری از ++c استفاده کرد یا نه ولی بعید میدونم .بهتره بریم یکم بسرچیم.
    ولی بازم می گم اگه هدفتون کارکردن با نرم افزارهای تردی هستش ++C به دردتون نمی خوره ولی یادگیریش هم خالی از لطف نیست.من خودم خیلی دوسش دارم

  12. 2 کاربر از resident2011 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  13. #8
    داره خودمونی میشه Qadiany's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2011
    محل سكونت
    قم
    پست ها
    165

    پيش فرض

    آره دوست عزی از توضیحات عالی ات ممنون ، منظورم در اول سوال این بوده که چطور اینا رو بنویسم ، و بعد که شروع به خواندن برنامه نویسی مکس کردم متوجهه شدم

    ولی توضیحاتت خیلی عالی بوددد ممنون
    توی اون آدرس پر از اسکریپ که بعضی از اونها واقعا عالی و حرفه ای هستن ، مثل اسکریپهای که zap anderson برای shader های منتال ری نوشته که با ++ مشخص شدن مثله Matt shadeow ++ یا sss skin ++ که این دومی واقعا بدرد بخوره
    راستی شما چه مدت کار میکنی ؟می تونم اگه سوالی داشتم ازت بپرسم؟
    من عموم برنامه نویسه سالهاست ، وقتی بهش میگم C++ بخونم میگه لازم نیست ،مکس اسکریپ ساده شده ای اون هست
    بگمانم باید شروع به خوندن C++ کنم؟
    خیلی ممنون.
    از اطلاعاتی که شما دادید هم تشکر میکنم.
    بنده یه دو سه سالی هست که با MaxScript آشنا شدم و علاقه به برنامه نویسی دارم. اگه سوالی تو ذهنتون هست حتما مطرح کنید چون اگه ما هم جوابشو ندونیم بالاخره ممکنه کسی پیدا میشه جوابشو بنویسه و یا شاید کسی بهتر از ما بتونه دنبال جوابش بگرده به هر حال سوالتونو حتما مطرح کنید بنده به شخصه استقبال میکنم.
    در مورد MaxScript این نکته مهمه که MaxScript راحت ترین زبانی برنامه نویسی هست که من تا حالا با اون برخورد کردم مثلا شما تو این زبان نیازی به تعریف کردن متغیر بعد استفاده از اون ندارید و اصلا برنامه نویسو درگیر جنس متغیر نمیکنه همه چیز رو میتونید به شکل متن در نظر بگیرید و حتی خودش میتونه برای خودش کد تولید کنه بسته به نیاز و در لحظه اونو اجرا کنه و ویژگی مهم دیگه اون اینه که ما از طریق اون میتونیم با عناصر داخل محیط Max به سادگی ارتباط بر قرار کنیم و از مزیتهای استفاده سریع از توابع تعریف شده توسط تولید کنندگان نرم افزار Max بهره ببریم ولی زبان ++C برای شروع مناسب نیست و هدف MaxScript انجام سریع دستورات داخل محیط Max میباشد از این رو خیلی محدود تر از ++C و یا Pascal و یا Visual Basic و ... میباشد اما به خاطر مزیت هایی که براش گفتم خیلی ابزار مهمی محسوب میشه البته سرعت برنامه های MaxScript خیلی کند تر از برنامه های ++C ولی سریع تر از اون چیزیه که فکر میکنید پس ارزششو داره.
    موفق باشید.

  14. این کاربر از Qadiany بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  15. #9
    داره خودمونی میشه Qadiany's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2011
    محل سكونت
    قم
    پست ها
    165

    پيش فرض

    سلام .
    3DsMax SDK برای نوشتن پلاگین تو مکس استفاده میشه که به زبان ++C هست البته تازه اونو شناختم و خیلی اطلاعاتی ازش ندارم و احتمالا بتونید با اون پلاگینهایی با چند برابر سرعت MaxScript بنویسید.

  16. این کاربر از Qadiany بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  17. #10
    داره خودمونی میشه www_3d_boy's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2009
    پست ها
    160

    پيش فرض

    من قبلا اسمشو شنیده بودم اما فک میکردم با همین مکس اسکریپه...منم میرم دنبالش

  18. این کاربر از www_3d_boy بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •