تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 2 12 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 11

نام تاپيک: علت كند شدن سرعت رتور در هنگام كشيدن جريان زياد

  1. #1
    اگه نباشه جاش خالی می مونه mohammadmother's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2006
    پست ها
    306

    12 علت كند شدن سرعت رتور در هنگام كشيدن جريان زياد

    با سلام خدمت شما
    چرا وقتي كه از ژنراتور تحريك مستقل دي سي جريان بيشتري كشيده مي شود(با كم كردن مقاومت بار جريان بيشتري از ژنراتور مي گذرونيم)سرعت روتور ژنراتور كه در حال چرخش مي باشد شروع به كم شدن مي كند در حالي كه طبق فرمول E=V-Ri جريان زياد شده و E نيز بايد زياد شود و طبق E=KQw سرعت نبايد كم شود
    مي خواستم بدونم علت كم شدن سرعت چيه؟
    با تشكر

  2. #2
    اگه نباشه جاش خالی می مونه AKBAR132's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2006
    محل سكونت
    اصفهان
    پست ها
    422

    پيش فرض

    يه حالت ترمزي مغناطيسي هست

  3. #3
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Mar 2008
    پست ها
    588

    پيش فرض

    با سلام خدمت شما
    چرا وقتي كه از ژنراتور تحريك مستقل دي سي جريان بيشتري كشيده مي شود(با كم كردن مقاومت بار جريان بيشتري از ژنراتور مي گذرونيم)سرعت روتور ژنراتور كه در حال چرخش مي باشد شروع به كم شدن مي كند در حالي كه طبق فرمول E=V-Ri جريان زياد شده و E نيز بايد زياد شود و طبق E=KQw سرعت نبايد كم شود
    مي خواستم بدونم علت كم شدن سرعت چيه؟
    با تشكر
    توجه کنید که تغییرات سرعت روتور را گشتاور تعیین می کند و گشتاور الکترومغناطیسی با جریان روتور متناسب است.
    Last edited by 1233445566; 25-10-2011 at 23:26.

  4. #4
    حـــــرفـه ای MasterGeek's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2009
    پست ها
    1,063

    پيش فرض

    با سلام خدمت شما
    چرا وقتي كه از ژنراتور تحريك مستقل دي سي جريان بيشتري كشيده مي شود(با كم كردن مقاومت بار جريان بيشتري از ژنراتور مي گذرونيم)سرعت روتور ژنراتور كه در حال چرخش مي باشد شروع به كم شدن مي كند در حالي كه طبق فرمول E=V-Ri جريان زياد شده و E نيز بايد زياد شود و طبق E=KQw سرعت نبايد كم شود
    مي خواستم بدونم علت كم شدن سرعت چيه؟
    با تشكر
    من شاید اشتباه کنم ولی وقتی جریان زیاد میشه، E کم میشه و طبیعی هست که سرعت روتور هم کم بشه...

  5. #5
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Mar 2008
    پست ها
    588

    پيش فرض

    صورت کمی دقیق تر روابط در ژنراتور تحریک مستقل DC، به شکل زیر است:

    T= kΦI
    E=kΦω
    E=V+rI
    V=RI

    kΦ: ثابت مثبت
    I: جریان روتور (و بار)
    E: ولتاژ ایجاد شده توسط ژنراتور
    ω: سرعت زاویه ای روتور
    T: گشتاور مغناطیسی وارد بر روتور (در مخالفت با ω) که در حالت تعادل، با گشتاور محرک (در موافقت با ω) هم اندازه بوده و در نتیجه ω ثابت. در ادامه فرض می شود که گشتاور محرک، ثابت است.
    R: مقاومت بار
    r: مقاومت روتور که داریم r≪R
    V: ولتاژ دو سر بار

    با جایگذاری V از رابطه 4 در رابطه 3، روابط به صورت زیر خواهد بود:

    T= kΦI
    E=kΦω
    E=(R+r)I

    پرسش اینست که اگر R به طور آنی کاهش پیدا کند، چه اتفاقی می افتد؟

    ω که نمیتواند به طور آنی تغییر کند، چون مستلزم اینست که شتاب زاویه ای و در نتیجه T بینهایت شود. پس E=kΦω هم نمیتواند به طور آنی تغییر کند و ثابت است. بنابراین، طبق رابطه E=(R+r)I، با کاهش آنی R، جریان روتور یعنی I به طور آنی افزایش می یابد و مطابق رابطه T= kΦI، گشتاور مغناطیسی به طور آنی افزایش می یابد و در نتیجه از این لحظه، ω و در نتیجه E=kΦω شروع به کاهش تدریجی می کند.

    از این لحظه به بعد، مطابق رابطه E=(R+r)I، با کاهش E، در صورت ثابت ماندن R، جریان روتور I شروع به کاهش تدریجی کرده و به مقداری ثابت (درست همان مقدار قبلی*) میل می کند. در نتیجه گشتاور مغناطیسی به همان مقدار قبلی میل کرده و روتور در سرعتی پایین تر به تعادل می رسد.

    بررسی کمّی مسئله به طور دقیق تر، مستلزم حل معادله دیفرانسیل (حاصل از سه رابطه بالا) است.

    * در حالت تعادل، گشتاور مغناطیسی (ضریبی از جریان روتور) هم اندازه با گشتاور محرک است. پس جریان تعادل روتور را گشتاور محرک تعیین می کند و مستقل از سایر متغیرها است.
    Last edited by 1233445566; 26-10-2011 at 17:43.

  6. 2 کاربر از lebesgue بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  7. #6
    حـــــرفـه ای MasterGeek's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2009
    پست ها
    1,063

    پيش فرض

    خیلی ممنون از توضیح دقیقی که دادین، خیلی مفید بود.

    پس اون معادله ی قرمز رنگ اشتباه تایپی بود....

  8. #7
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Mar 2008
    پست ها
    588

    پيش فرض

    بله، مگر اینکه جهت جریان خلاف معمول انتخاب شده باشد! در واقع چون در موتورهای DC، ولتاژ اعمالی معمولاً با همان نماد (مثلاً در اینجا V) نشان داده می شود و در آنجا ثابت است، ممکن است دوست ما طبق عادت فرض کرده که در اینجا هم همین طور است، در حالی که V در ژنراتورهای DC بسته به بار تغییر می کند. (هر چند مطلوب اینست که V ثابت و مستقل از بار باشد.)
    Last edited by 1233445566; 26-10-2011 at 23:50.

  9. این کاربر از lebesgue بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  10. #8
    اگه نباشه جاش خالی می مونه mohammadmother's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2006
    پست ها
    306

    14

    صورت کمی دقیق تر روابط در ژنراتور تحریک مستقل DC، به شکل زیر است:

    ω که نمیتواند به طور آنی تغییر کند، چون مستلزم اینست که شتاب زاویه ای و در نتیجه T بینهایت شود. پس E=kΦω هم نمیتواند به طور آنی تغییر کند و ثابت است. بنابراین، طبق رابطه E=(R+r)I، با کاهش آنی R، جریان روتور یعنی I به طور آنی افزایش می یابد و مطابق رابطه T= kΦI، گشتاور مغناطیسی به طور آنی افزایش می یابد و در نتیجه از این لحظه، ω و در نتیجه E=kΦω شروع به کاهش تدریجی می کند.

    از این لحظه به بعد، مطابق رابطه E=(R+r)I، با کاهش E، در صورت ثابت ماندن R، جریان روتور I شروع به کاهش تدریجی کرده و به مقداری ثابت (درست همان مقدار قبلی*) میل می کند. در نتیجه گشتاور مغناطیسی به همان مقدار قبلی میل کرده و روتور در سرعتی پایین تر به تعادل می رسد.

    بررسی کمّی مسئله به طور دقیق تر، مستلزم حل معادله دیفرانسیل (حاصل از سه رابطه بالا) است.

    * در حالت تعادل، گشتاور مغناطیسی (ضریبی از جریان روتور) هم اندازه با گشتاور محرک است. پس جریان تعادل روتور را گشتاور محرک تعیین می کند و مستقل از سایر متغیرها است.
    با تشكر از اين كه در بحث ما شركت كرديد شما گفتيد كه با زياد شدن جريان گشتاور زياد مي شه و سرعت كم ميشه ميشه بفرماييد چرا بازياد شدن گشتاور سرعت كم ميشه؟؟

  11. #9
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Mar 2008
    پست ها
    588

    پيش فرض

    با تشكر از اين كه در بحث ما شركت كرديد شما گفتيد كه با زياد شدن جريان گشتاور زياد مي شه و سرعت كم ميشه ميشه بفرماييد چرا بازياد شدن گشتاور سرعت كم ميشه؟؟
    عرض کردم:
    گشتاور مغناطیسی وارد بر روتور (در مخالفت با ω) که در حالت تعادل، با گشتاور محرک (در موافقت با ω) هم اندازه بوده و در نتیجه ω ثابت. در ادامه فرض می شود که گشتاور محرک، ثابت است.
    البته باز در موتور DC برعکس است.

  12. #10
    اگه نباشه جاش خالی می مونه mohammadmother's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2006
    پست ها
    306

    پيش فرض

    عرض کردم:

    البته باز در موتور DC برعکس است.
    پس منظور شما اين هست كه با زياد شدن جريان نيروي وارد بر سيم حامل جريان طبق رابطه ي F=ILB زياد مي شه و سرعت كم مي شه؟

صفحه 1 از 2 12 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •