تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 6 از 6

نام تاپيک: gamma

  1. #1
    Banned
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    محل سكونت
    -^.
    پست ها
    1,713

    پيش فرض gamma

    درود
    من یه مشکلی که دارم اینکه منظور گاما رو کلا نگرفتم ، هم توی تری دی هم توی دنیای واقعه ای ، که مسلما باید مثل هم باشن ؟
    بعد برای هر کاری باید گاما رو 2.2 باشه یا نه ؟ یا بهتره روی 2.2 باشه ؟
    .
    ممنون

  2. #2
    داره خودمونی میشه Qadiany's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2011
    محل سكونت
    قم
    پست ها
    165

    پيش فرض

    فکر کنم منظور Contrast رنگ باشه.

  3. #3
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Jul 2010
    پست ها
    856

    پيش فرض

    سلام
    من دو سه سال پیش یه جایی توی همین help مایا یه چیزای درباره گاما خونده بودم که جالب بود بگردین پیدا می کنین

    تا اونجایی که یادم هست اینطور بود که در واقعیت نور به شکل یه تابع با نمودار غیر خطی وارد چشم می شه (منظورم مسیر نور نیست) یعنی اینکه نور با هر ترکیب رنگی که وارد چشم ما میشه با یک نسبتی در چشم ما توسط سلول های رنگی دریافت می شود که بر طبق مقادیر انرژی و فرکانس رنگای مختلف , ...اینگونه نسبت دهی میشه (منظورم روشنایی نور هست )
    RED=56%
    GREEN=27%
    BLUE=17%
    که این، نمودار روشنایی نور و به شکل یه تابع هموگرافیک تبدیل میکنه (اگه اشتباه نکنم)

    مهندسان نورپردازی این مورد و می دونستن اما برای شبیه سازی این حالت پیچیده مشکلی داشتن اونم این بود که سیستم رنگ بندی در CGO از نوع دو دو یی هست و نمیشد به هیچ روشی نسبت ها رو اینطوری تنظیم کرد یعنی خانه 8 بیتی میشه، 256 بازه رنگی برای قرمز -256 تا برای آبی و 256 تا هم برای سبز که این میشه 1=1=1 و نمودار خطی میشد که از نشونه هاش تاریک بودن رنگ در صفحه نمایش بود !

    برای همین تصیمیم گرفته شد که یک خانه 8 بیتی دیگه به عنوان کانال گاما در نظر بگیرن که با تنظیماتی (که نمی دونم چه تابعی میشه) توانستن مقادیر روشنایی رنگ و تثبیت کنن که دقیق ترین مقدار از لحاظ تئوریک 2.2 انتخاب شد!( به نوعی کالیبره شدن هست)

    *-در برنامه های سه بعدی هم یک تابعی به نام Gamma Correct وجود دارد که کار اون اگه دقت کرده باشین انحنا دادن به روشنایی طیف نورهای سه گانه به کمک عملیات ریاضیی که از کانال رنگی مجزا صورت میگیرد می باشد.

    البته بازم توضیح داشت که من خاطرم نیست همین قدرم چون برام جالب بود یادم موند


    بدرود
    Last edited by hes25; 19-10-2011 at 22:19.

  4. 2 کاربر از hes25 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  5. #4
    Banned
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    محل سكونت
    -^.
    پست ها
    1,713

    پيش فرض

    ایول دمت گرم
    پس بهتره ما همه کار ها رو بر اساس گاما با مقدار 2.2 کار کنیم ؟

  6. #5
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Jul 2010
    پست ها
    856

    پيش فرض

    بله بله منم نظرم همینه مقادیر بین 2 تا 2.4 استاندارد طبیعت هستن
    از جمله موارد مهم و ضروری این توابع میشه به تنظیم رنگ و روشنایی خروجی رندر با فریم های بالا که برای فیلم سازی از آن استفاده میشود نام برد که با تغییر زاویه دوربین و صحنه در یک لوکیشن طبعا تغییر رنگ و روشنایی از روشن به تاریک و بلعکس وجود داره که این باعث توجه بیننده میشه(یعنی متوجه یه ایرادی در فیلم میشه که هی رنگ ها تاریک و روشن میشن نمونه هاشو در کارای آماتوری دیدن حتما )

    برای همین تابع گاما رو به تغییرات رنگ و روشنایی لینک میکنن که هر جا تغییری ایجاد شد خودبخود تنظیم کنه (البته من خودم هنوز ازش استفاده نکردم )

    تشکر

  7. #6
    حـــــرفـه ای SSS_HHH_OOO's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2008
    محل سكونت
    کرج
    پست ها
    5,783

    پيش فرض

    کاری که گاما میکنه دقیقا مثل تغیر توcurve editor فتوشاپه
    اگه curve editor نمیدونی چیه :


    این منحنی اینطوری عمل میکنه که با جابجا کردن یک نقطه روش در حقیقت ما شدت نور اون نقطه رو از مقداری که در محور x دیده میشه به مقدارش در محور y تغییر دادیم
    مثلا تو شکل بالا ما مقدار خاکستری 50% رو پایین آوردیم پس همه نقاطی که شدت نورشون 50% بود الان تیره تر شدن و به مقدار محور y شدن
    متناسب با این تغییر همه نقاط منحنیمون هم تغییر میکنه تا این تغییرات در کل تصویر نرم و ملایم باشه تا شکستگی تو تصویر ایجاد نشه

    گاما در حقیقت مقدار متغیر معادله دیفرانسیل یا دسته منحنیایی هست که به همین صورت به تصویر اعمال میشن. با تغییر مقدار گاما منجنی به شکل زیر تغییر میکنه:





    معادله دیفرانسیل گاما به شکل زیره:




    پس با توجه به فرمول میبینیم که مقدار فعلی تصویر به توان گاما میرسه و در یک عدد ثابت ( که معمولا 1 هست) ضرب میشه و شدت نور نقطه با تصحیح گاما بدست میاد

  8. 3 کاربر از SSS_HHH_OOO بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •