تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 4 1234 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 33

نام تاپيک: معرفی و تجربیات رانندگی با انواع خودروها ( با شرح کامل )

  1. #1
    ناظر انجمن اتومبیل Pourya-pc's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2009
    محل سكونت
    اصفهان
    پست ها
    2,795

    پيش فرض معرفی و تجربیات رانندگی با انواع خودروها ( با شرح کامل )

    با سلام به همه ی دوستان عزیز،امید است که همه شاد و سرحال به زندگی ادامه دهید ...
    من در سفری که به منطقه آزاد اروند داشتم با توجه به دوستانی که در منطقه آزاد داشتم ( بنگاه دار و غیره ... ) قصد تست و تجربه رانندگی با ماشین های منطقه آزاد اروند رو داشتم و خب سوار ماشین هایی که میخواستم شدم اما خیلی ها هم نشد که سوار بشم یا اونجور که میخواستم تست کنم ( به دلیل وجود صاحب ماشین ) و فیلم برداری و عکاسی هنگام تست هم بنا به دلایل خاص نشد که انجام بدم . اما تجربه رانندگی با چند خودرو رو به صورت تک تک در اینجا در خدمتتون میزارم . امیدوارم لذت ببرید .
    اولین خودروی مورد تست و بحث آزرا 2012 هست که به سفارش محمد جان (mohammad sky star ) حسابی این خودرو رو بالا پایین کردم و یه دوری هم باهاش زدم که در ادامه خواهید دید.
    نام خودرو : آزرا
    مدل 2012
    شرکت سازنده : هیوندای
    کلاس خودرو : سدان 4 درب لوکس
    حجم موتور 3000 سی سی
    حجم باک : 80 لیتر
    سقف سرعت 265 کیلومتر
    قدرت : 250 اسب بخار – شتاب صفر تا 100 حدود 8 ثانیه – مصرف سوخت ترکیبی حدود 10 لیتر در هر 100 کیلومتر
    قیمت با آخرین آپشن های روز دنیا 34.000 دلار ( ایالات متحده آمریکا ) - قیمت در منطقه آزاد اروند 42 ملیون تومان !!!!!
    البته مدل 2400 سی سی هم داره که دقیقا موتور سوناتا YF هست و برخلاف کم حجم بودن این موتور شتاب و سرعت و مصرف عالی داره که بعدا درموردش صحبت میکنم .
    در ابتدا وقتی از روبه رو به آزرای جدید نگاه میکنیم در یک نگاه سوناتا YF رو میبینیم اما وقتی باز هم دقت میکنیم متوجه ترکیبی از سوناتا و جنسیس میشیم . این یعنی دقیقا جایگاهی که هیوندای برای آزرا در نظر گرفته . خودرویی بین سوناتا و جنسیس .
    باید قبول داشت از روبه رو چهره ی آنچنان جذابی نداره اما این کاملا سلیقه ایی هست .






    جلو پنجره های جذاب و سنتی هیوندای آزرا 2012







    قیمت این خودرو به دلیل نایاب بودن شاید !!! خیلی به نسبت قیمت کارخانه گران تر هست . اما در نهایت 42 ملیون تومان برای این خودرو قیمتی کاملا رویایی هست . ( بعد از تولید انبوه و ورود به بازار جهانی قیمت تا 38 ملیون کاهش پیدا خواهد کرد و مدل های کم آپشن تر هم ارزان تر خواهند بود . همینطور مدل 2400 سی سی چیزی حدود 32 ملیون تومان پای شما آب خواهد خورد منتها فقط برای منطقه آزاد
    و چه غم انگیز است ...






    خط و خطوط روی بدنه کاملا به سوناتا شباهت دارد . اصلا از بقل تفاوتی رو بین این رو خودرو احساس نمیکنید ( همونطور که در مدل های قبلی هم به همین صورت بود ) البته آزرا کمی بزرگتر و کشیده تر هست . سقف این خودرو هم پانوراما و تمام شیشه هست .



    چراغ های عقب این خودرو بی نهایت زیبا و جذاب طراحی شدن . الهام گرفته از مدل قبلی آزرا و البته کمی کپی از آستون مارتین DBS !!!
    شاید تعجب کنید ولی چراغ های عقب آزرا 2012 توی شب بدن شک به شما میگوید من آستون مارتین هستم . نوع روشن شدن چراغ ها و بالا بودن به نسبت صندوق عقب کپی آستون هست و در روز هم از فاصله 20 متری شما را به اشتباه میاندازد که من آستون هستم نه هیوندای !

    واقعا زیباست . رنگ چراغ های ال ای دی عقب قرمز (مثل سوناتا) و به حالت لوله ایی کشیده شده . درست مثل سوناتا ولی کپی آستون . ( به سفیدی داخل چراغ ها دقت کنید )















    نوبت به داخل خودرو میرسه . این قسمت واقعا پر هیجان هست . وقتی درب خودرو رو باز میکنید حیرت زده میشوید !!! حتی با یک نگاه متوجه هماهنگی فوق العاده ، زیبایی و کیفیت بینظیر آزرا میشید . کیفیتی که اصلا با مدل های قبلی قابل قیاس نیست . ادوات داخلی با اوج ظرافت و زیبایی طراحی شدن . باید یه خسته نباشید به این خودرو ساز کره ایی گفت . با چه سرعتی پیشرفت کرد و به اینجا رسید .
    من از نظر رتبه کیفیتی با لکسوس مقایسش میکنم . اگر از لکسوس با کیفیت تر نباشه قطعا کمتر هم نیست .
    هماهنگی و زیبایی داخلی بی نظیره .


    درب سمت شاگرد :







    داشبورد :






    زیبایی منحصر به فرد داشبورد با تزیین نوار کرومی و آلومنیومی ( با مدل قبلی آزرا مقایسه کنید ، هیچ وجه اشتراکی نیست ! )







    فرمان و مخلفات :






    درب سمت راننده ( علامت صندلی گرمکن و سرد کن و ماساژور پشت کمر )







    دنده :





    کنسول وسط :






    درب عقب آزرا 2012






    فضای سرنشینان عقب : ( واقعا جادار و عالی هست . از سوناتا حدود 10 سانت فضای بیشتری داره .







    ایجاد ایرکندیشن عقب :






    درب عقب :






    درب عقب دارای آفتاب گیر داخلی :






    نمای زیبا از سقف فرم خورده آزرا 2012






    فضای صندوق عقب :










    رانندگی با آزرا 2012 ...


    آزرا 2012 بسیار خودروی دوست داشتنی هست . وقتی وارد فضای کابین میشوید راحتی و آرامش کامل را احساس خواهید کرد .

    بعد از روشن کردن ماشین و تنظم کردن سیستم ارکندیشن شروع به حرکت میکنم . با سرعت 40 کیلومتر و دنده 2 هیچ صدایی از موتور نمیاد . روی دست انداز ها کمی خشک عمل میکنه ( توی همین سرعت ) کمی بیشتر گاز میدم سرعت روی 60 میره و منتظر دنده 3 هستم ولی نه ! 70 که میرسم ماشین میره دنده 3 و پام رو تا آخر روی گاز فشار میدم ! صدای موتور بلند میشه و شتاب بینظیره. سرعتم رو به 140 میرسونم احساس میکنم با 40 کیلومتر داره میره . روی دست اندازه ها خیلی خشکه و اصلا به قیافش نمیاد ! شاید چون نو هست اینطوره !

    با دور موتور 5 اصلا صدایی از موتور نمیاد . البته شیشه ها بالا بودن . ترمز میکنم ، عالیه . موقع ترمز احساس کردم عقب ماشین کامل خوابید ، مثل اینکه یکی از پشت ماشین رو بگیره . واقعا عملکرد ترمز عالی بود . احساس امنیت به آدم میده .
    دوباره راه افتادم اینبار با شتاب پام رو تا ته گذاشتم روی گازه . بدون بکس و باد شتاب گرفت ولی اونطوری که فکر میکردم نه ! شتاب اولیه جالب نبود !کمی مکث داره و از حداکثر توان مونور استفاده نمیکنه . ولی خوب بود . حدود 12 ثانیه به 100 رسیدم البته یک بار بیشتر تست نکردم چون ماشین نو بود نمیشد .
    توی پیچ نشد ماشین رو تست کنم ولی با 110 تا یک پیچ متوسط رو مثل آب خوردن رد کردم یعنی خیلی عالی. توی مورد هندلینگ تا ماشین توی گردنه نیافته نمیشه نظری داد اما ماشین کاملا قرص و راحت میپیچه و فکر میکنم از 100 امتیاز هندلینگ به راحتی 80 امتیاز رو بگیره .
    دقایقی بعد ماشین به خونش برگشت و منم همینطور .





  2. #2
    ناظر انجمن اتومبیل Pourya-pc's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2009
    محل سكونت
    اصفهان
    پست ها
    2,795

    پيش فرض

    یک ویدیو کوتاه هم دارم که تا شب آپ میکنم دراختیارتون میزارم .
    فکر میکنم یکی از خودروهای بسیار موفق وارداتی کشور بشه اما با قیمت بالاش بعید هست رکورد سوناتا رو بزنه .

  3. 3 کاربر از Pourya-pc بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  4. #3
    ناظر انجمن اتومبیل Pourya-pc's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2009
    محل سكونت
    اصفهان
    پست ها
    2,795

    پيش فرض

    خودروی بعدی برای معرفی کیا کادنزا هست . خودروی جدید که تا یک ماه دیگه آسفالت جاده های ایران رو زیر پا خواهد گذاشت .

  5. 5 کاربر از Pourya-pc بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  6. #4
    ناظر انجمن اتومبیل mohamad skystar's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2010
    محل سكونت
    Under SKY City
    پست ها
    11,533

    پيش فرض

    سلام خدمت شما پوریا جان دوست عزیز.
    ممنون از این آزمایش کامل-جامع و مفصل.
    امیدوارم خودروهای بعدی رو هم که میزاری به همین شکل توضیح بدی تا تمام دوستان و کاربران بتونن استفاده کنن.
    تشکر ویژه بابت وقتی که برای عکس برداری و فیلمبرداری از این ماشین ها گذاشتی.
    امیدوارم تاپیکت همیشه آپدیت و پربار باشه.
    موفق باشید

  7. 3 کاربر از mohamad skystar بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  8. #5
    آخر فروم باز 2299's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2007
    محل سكونت
    همین نزدیکی
    پست ها
    1,332

    پيش فرض

    ممنون پوریا جان
    این خودرو چند تیپ داره از لحاظ آپشن خودروی مورد آزمایش سیستمی که خودش پارک میکنه هم داشت ؟! تو یک کلیپ دیدم میخوام بدونم دقتش چقدره

  9. 2 کاربر از 2299 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  10. #6
    ناظر انجمن اتومبیل Pourya-pc's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2009
    محل سكونت
    اصفهان
    پست ها
    2,795

    پيش فرض

    ممنون پوریا جان
    این خودرو چند تیپ داره از لحاظ آپشن خودروی مورد آزمایش سیستمی که خودش پارک میکنه هم داشت ؟! تو یک کلیپ دیدم میخوام بدونم دقتش چقدره
    خواهش میکنم .

    درمورد تیپ ها فعلا دو تیپ داره با سه مدل آپشن .
    تیپ یک با کد
    2.4 I4 FWD این موتور دقیقا موتور سوناتا هست .
    تیپ دو با کد 3.0 V6 FWD این مدل هم که همین نمونه بالایی هست موتور 3000 سی سی روشه که کاملا جدید طراحی شده و اینجا نمیخواستم بگم اما موتورش با کیا اپتیما 2012 یکی هست .
    کیا اپتیما 2400 سی سی هم داره که اونم موتورش خود سوناتا YF هست .
    توی پست های بعدی بیشتر توضیح میدم.

    اما آپشن ها به صورت زیر هست که تفاوتاشون مثلا توی رینگ و تزیینات آلومنیوم + کروم و سیستم ناویگیشن هست . تمامی مدل ها هم 12 تا اربگ داره .
    مدل GL
    مدل GLS (آزرای بالا V6 FWD 3.0 GLS هست )
    مدل GLS + Nav
    درمورد پارک هوشمند باید بگم که آزرا این سیستم رو نداره و فعلا فقط مختص جنسیس و سنتیننال هست .


  11. 12 کاربر از Pourya-pc بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  12. #7
    ناظر انجمن اتومبیل Pourya-pc's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2009
    محل سكونت
    اصفهان
    پست ها
    2,795

    پيش فرض

    ویدیویی کوتاه از داخل آزرا . حجم حدود 2 مگابایت . ( کیفیت اچ دی بود ولی کم حجمش کردم )

    دانلود از مدیافایر


    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

  13. 6 کاربر از Pourya-pc بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  14. #8
    آخر فروم باز 2299's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2007
    محل سكونت
    همین نزدیکی
    پست ها
    1,332

    پيش فرض

    پس این کلیپ چی هست ؟
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    تو عکس هایی پوریای عزیز خبری از این مانیتور (gps ) این جریانا نبود !
    ادیت بعد چند ساعت
    اینم یکی دیگه
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    (جای ستاره هم که خودتون میدونید )

    Last edited by 2299; 10-10-2011 at 00:45.

  15. 3 کاربر از 2299 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  16. #9
    ناظر انجمن اتومبیل Pourya-pc's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2009
    محل سكونت
    اصفهان
    پست ها
    2,795

    پيش فرض

    پس این کلیپ چی هست ؟
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    تو عکس هایی پوریای عزیز خبری از این مانیتور (gps ) این جریانا نبود !
    ادیت بعد چند ساعت
    اینم یکی دیگه
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    (جای ستاره هم که خودتون میدونید )
    در ابتدا باید عرض کنم که درحال حاظر چون آزرا هنوز وارد بازار جهانی نشده حتی در سایت رسمی این شرکت اثری از این ماشین نیست و جایی هم درمورد مشخصات کامل این خودرو حرفی زده نشده . حتی توی netcarshow عکس از این ماشین موجود نیست .
    من اطلاعی از سیستم پارک هوشمندش نداشتم و جایی هم نخوندم .فکر هم نمیکنم داشته باشه . اون مدلی هم که شما ویدیوش رو نشون دادید شاید یک کانسپت یا یک مدل سفارشی باشد .
    اون مدلی که عکس گذاشتید
    GLS + Nav هست اما مدلی که من سوار شدم GLS بود .توی پست 6 کامل توضیح دادم که سه مدل آپشن داره . مدل Nav دار 800 دلار گرونتره و مجهز به آمپلی فایر پیشرفته هست و تلوزیون رو هم از طریق آنتن مخصوص که در شیشه تعبیه شده به راحتی میگیره . مجهز به WiFi و نسل چهارم وایمکس , جی پی اس آنلاین ، سیتم ناوبری سخن گو ، رادیو و تلوزیون اینترنتی اتصال دو بلوتوث همزمان حافظه داخلی 16 گیگ
    ویدیوهاتونم دوتاش یکی هست

  17. 3 کاربر از Pourya-pc بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  18. #10
    ناظر انجمن اتومبیل Pourya-pc's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2009
    محل سكونت
    اصفهان
    پست ها
    2,795

    پيش فرض

    کیا کادنزا یک خودروی رویایی
    سلام دوباره به دوستان . اینبار نوبت به معرفی و تست خودروی جدید کیا ، یعنی کیا کادنزاست .
    کیا کادنزا خودروییست فراتر از انتظار شما . رانندگی با این خودرو دلفریب تر از ظاهر جذابش هست . واقعا این خودرو بینظیره . تنها جمله ایی که به ذهنم میرسه این هست که خدایا ! این کره ایا دارن چکار میکنن !!!
    اما بریم سراغ معرفی این خودرو .



    در ابتدا وقتی رخ کیا کادنزا رو نگا میکنیم ( از رو به رو ) بی شک به یاد مدل جذاب و دوست داشتنی بی ام دبلیو سری 5 قدیم میافتیم . الگوبرداری از چراغ ها کاملا واضح هست . چراغ های کادنزا چهره ی ملوس و کمی خشن به این خودرو بخشیده . واقعا زیباست .
    جلو پنجره زیبای کیا هم برای خود سنتی شده و مثل اینکه دو کمپانی بزرگ خودروساز کره ایی خیلی وقت هست که همانند خودروسازان آلمانی ،در طراحی جلوپنجره به سبک سنتی عمل میکنن و تمام محصولات خود رو با این روش نشانه میزنند .



    روی کاپوت خطوط آیرودینامیکی محوی مشاهده میکنید که خب تا اندازه زیادی از خشن بودن چهره ماشین کاسته شده .
    هماهنگی سپر ماشین با بدنه و چراغ ها بینظیر هست . کلا کیا و هیوندای استاد هماهنگ کردن سپر با چراغ و بدنه هستن ( به چراغ های پشت آزرا 2012 نگاه کنید که چطور با بدنه هماهنگ شدن )

    چراغ های جلو همونطوری که گفتم بسیار به سری 5 بی ام دبلیو شباهت دارد اما باز هم آن درنده خویی بی ام دبلیو مخصوصا سری 5 را ندارد .



    هالوژن های درون چراغ کادنزا در شب به شکل C مانند که قسمت بالایی آن کشیده تر هست به شکل لوله ایی مهتابی سفید رنگ روشن میشود که حقیقتا زیبا نیست و متاسفانه کیا روی این قسمت ضعیف عمل کرده . به نظرم باید فقط قسمت بالای چراغ رو هالوژن کار میکرد و دور لنز چراغ با رنگ نارنجی هایلایت روشن میشد .



    متاسفانه کیا روی خطوط بدنه هم زیاد کار نکرده و بدنه سیقلی کیا کمی شمارو یاد لکسوس میاندازه . اما باز هم در عین سادگی زیباست .

    چراغ های عقب این خودرو هم باز از خودروی سیتروئن C5 تقلید شده . یعنی دقیقا به همون سبک اما کمی کشیده تر . اگر از نزدیک سیتروئن C5 رو دیده باشید شباهت عجیب چراغ های عقب این خودرو به بی ام دبلیو X6 خواهید شد .
    نتیجه اخلاقی ! چراغ های عقب کادنزا هم از بی ام دبلیو تقلید شده .



    در نهایت طراحی چراغ های عقب با وجود منحصر به فرد نبودن بسیار زیبا و دلنشین هست اما ای کاش از ال ای دی عدسی (حالت دون دون ) در چراغ های عقب استفاده نمیشد .

    فضای داخلی کادنزا :

    هنگامی که درب کابین رو باز میکنید اولین چیز که توجه شما رو جلب میکنه یکپارچگی داشبورد و درب و صندلی های کادنزا هست که کاملا مشکی طراحی شدن . از چوب قهوه ایی سوخته برای تزیین داشبورد استفاده شده . فضای داخلی کادنزا حسابی توی ذوق شما خواهد زد . اما اشکالی ندارد ، منتظر سوپرایز کیا باشید !
    داشبورد مشکی ، تو دری ها مشکی ، صندلی ها مشکی و خلاصه همه چیز مشکی !



    امکانات داخلی کادنزا به نسبت رقیبش آزرا 2011 خیلی کمتر هست . البته خودروی بالا نیمه آپشنال هست اما سرد کن و گرمکن صندلی ندارد ، سنسور عقب ندارد ، Nav ندارد ، آفتابگیر ندارد، کنترل های روی فرمان بسیار کم و محدود هستن ، کیفیت کادنزا همان کیفیت همیشگی کیاست و در رده متوسط قرار خواهد گرفت . مخصوصا روکش صندلی ها که اصلا جنس مرغوبی ندارن .
    خیلی بد شد .



    قسمت عقب هم بسیار ساده طراحی شده و حرف خاصی برای گفتن ندارد .





    در نهایت کیا کادنزا از نظر طراحی داخلی متاسفانه امتیاز خوبی نمیگیرید .

    مشخصات فنی کیا کادنزا 2012

    حجم موتور : شش سیلندر 3500 سی سی
    گیرباکس : 6 دنده اتوماتیک
    قدرت موتور : 302 اسب بخار
    مصرف ترکیبی سوخت : 9.2 لیتر - شهری 10.3 لیتر ، برون شهری 8.1 ( با این حجم موتور راست سمند میسوزونه حتی کمتر !!!)
    سقف سرعت : 290 کیلومتر محدود شده به 260 کیلومتر
    قیمت به دلار ایالات متحده آمریکا : 30000 دلار برای فول آپشنال
    قیمت خودروی بالا صفر کیلومتر نیمه آپشنال پلاک اروند 32000000 تومان
    قیمت فول آپشنال عرب آپشن امارات ( ویژه ) پلاک اروند : 39000000 تومان


    استریو CD/MP3 با شش بلندگو جی بی ال و کابل آی پاد
    پشتیبانی یواس بی ، شش تعویض گر سی دی ، اثاثه و لوازم داخلی چرم مصنوعی ، صندلی های جلو برقی ، سیستم هوشمند ورود بدون کلید ، دکمه استارت ، چراغهای مخفی ، چراغ های مه شکن ، شیشه های برقی ، آینه برقی ، اندازد رینگ های 16 یا 17 اینچی
    آلیاژی ، دو منطقه اتوماتیک (دنده عقب دوتا داره یکی های ویژن و لو ویژن ) ، سقف پانوراما شیشه ای ، پرده عقب برقی ، برف پاک کن سنسور به باران ، کروز کنترل ، ناوبری ، دوربین عقب ، نورپردازی داخلی
    ویژگی های ایمنی شامل کنترل ثبات ، هشت کیسه هوا ، ترمز ضد قفل
    ، پشت سریهای فعال و ABS برای چهار چرخ ترمز دیسک

    تجربه رانندگی با کادنزا ، تجربه ایی وصف ناشدنی !!!!!!
    خب با کمی ناراحتی و انتظارات پایین ماشین رو روشن میکنم ( خودرویی مشابه بالایی رنگ سفید )اول صدایی از موتور بلند شد ولی بعدش فکر کردم خاموش شده !!! اگر دور موتور رو نمیدیدم قطعا دوباره دکمه استارت رو میزدم ! یکم به خودم حالت تعجب گرفتم ! خوشبختانه این بار ماشین کاملا دست خودم بود و صاحب ماشین در کار نبود !
    D و حرکت آهسته . کم کم گاز ! ارکندیشن رو خاموش کردم ! هوا عالیه .سقف پانوراما عالی عقب رفت . خب سرعت 60 کیلومتر دنده 3 و دور موتور نزدیک به 2.5 ! حالا پام رو تا ته میزارم روی گاز ( این تیکه رو از تاپ گیر میگم ، واقعا عاشق این حرف جرمی هستم ) واو چه غرشی ! توی 3 ثانیه به 160 کیلومتر میرسم و در عرض 5 ثانیه از 160 به 200 کیلومتر ! جاده فرودگاه ! هیچیز احساس نمیکنید ! وای محشره بازم گاز میدم شتاب رو دارم ! عجب موتور هاری ! اوه خدایا یه سرعت گیر خفن جلوم هست ! با تمام قدرت ترمز میکنم ! فکر کنم حدود 30 متر بعد از ترمز ماشین ایستاد بدون اینکه ای بی اس فعال بشه ! شایدم شد ولی من چیزی حس نکردم ! عجب ترمزی . میخواستم پیاده بشم لنت هاش رو ببوسم .اگر کمربند نبسته بودم از شیشه جلو به بیرون پرت میشدم . با آرامش کامل از روی سرعت گیر رد شدم . این ماشین بی نهایت نرم هست و توی دست اندازها من نمره 20 رو بهش میدم . سیستم تعلیق عالی عمل میکنه . واقعا باورم نمیشد و با دیدن اون فضای داخلی انتظار همچین چیزی رو نداشتم ! ( از نظر نرمی در حد جنسیس سدان ولی بازم نرم تر )
    نوبت تست شتاب بود ! از حالت سکون دنده حالت دستی . یک ! حالا پام رو تا ته روی گاز فشار میدم ! یه بکس و باد کوچیک میکنه و با تمام قدرت حرکت آغاز میشه . تا دور موتور 7 به راحتی دور گرفت و دیگه گاز نخورد و درجا زد با دنده یک ! بلافاصله رفتم دو ! یه شک خفن به گیرباکس خورد گفتم گیرباکسش کنده شد ! دیگه دستم اومد دور موتور ماکسش چقدر هست ، دقیقا تا خط رد لاین و دنده 3 و ...
    بعد از 4 بار تست به عدد حدود 7 ثانیه تا 100 کیلومتر دست پیدا کردم . واقعا حیرت آور بود .
    یک شیطنت کوچیک ! سر یک فرعی با سرعت متوسط دستی کشیدم ماشین به زور یک نیم دور زد یکسری آلارم و اینا هم داد و اخطار و ... پشت ماشین بینهایت قرص و محکمه و به این راحتیا نمیپیچه . متوجه شدم هندلینگ این ماشین واقعا بی نظیر باید باشه ! تنها راهی که به نظرم برای تست هندلیگ اومد یک فلکه بود !
    یک فلکه توی خرمشهر پیدا کردم ! ساعت 3 شب و خیابونها خیلی خلوت بودن ! آروم دور فلکه شروع به تابیدن کردم . سرعتم رو به 40 و دنده 2 . سرعتم 60 دنده 2 .ماشین عالی میپیچه . دنده 3 سرعتم 90 دور یک فلکه خیلی کوچیک . کمی دیوانه بازی بود اما کادنزا اصلا عین خیالش نبود . اینقدر محو ماشین بودم که داشت به سرم میزد بندازم جاده ایذه ببینم اونجا چه کار میکنه .
    در آخر باید بگم کیا کادنزا بینظیره . اگر سوارش بشید عمرا طرف ماشین دیگه ایی توی این رنج قیمتی نمیرید حتی آزرای پر زرق و برق . اگر میخواید درک بیشتری از قدرت موتور این ماشین داشته باشید یک مطلب هست !
    اکثر کسایی که ماشین باز هستن سوار نیسان ماکسیما شدن ! ماکسیمایی که با وجود گرد 30 سالگی پیری هنوز زبان زد عام و خاص هست و طرفداران بیشماری داره . موتور این خودرو بسیار وحشی و هار هست و توی این مورد رقیب خیلی کم دارد . کیا کادنزا به شما همان حس هار و وحشی بودن ماکسیما رو القا میکند منتها با قدرت 1.5 برابر . البته این تخمین من هست ولی کادنزا خودروییست برای گاز دادن و کسایی که عشق سرعت هستن و آپشن زیاد براشون مهم نیست .
    من عاشق قدرت ، ثبات ، ترمز و ایمنی این ماشین شدم .قطعا با ورود این خودرو به کشور یکی از پرفروش ترین و پرترفدار ترین خودروها تبدیل خواهد شد . اگر با قیمت 70 ملیون تومان وارد بازار بشه ( که کاملا بعید میدونم ) قطعا در صف اولین ها برای خریدنش خواهم بود هرچند که جذابیت سوناتا و آزرا فراموش نشدنیست .
    نظر شما چیست ؟
    با تشکر ، پوریا ش


صفحه 1 از 4 1234 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •