ناشر...: microsoft studio
سازنده...: 343 Industries
تاریخ انتشار..: 6 نوامبر
پلتفرم..: Xbox 360
سبک..:First Personal Shoter
کارگردان..: Frank O'Connor
مد..: Singleplayer__Multiplayer
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
.
از وقتی که بانجی bungie عنوان کرد که دیگر بعد از Halo : Reach روی این سری بازیها کار نخواهد کرد میشه گفت یک جور ترس در دل هواداران این سری ایجاد شد و سوالات زیاد این که ایا نسخه بعدی که حتما قسمت شماره دار و دنباله عظیم سری قبل خواهد بود رو کدام استدیو و از همه مهتر با چه ترتیبی خواهد ساخت به وجود امد می توان گفت بانجی ثابت کرد که استاد ساخت بازی و ادامه این سری هستش و لیاقت خودشو هر بار ثابت کرده
امسال هم مثل 4 سال پیش نمایشگاه E3 از شکوه و عظمت خاصی برخوردار بود در انتهای کنفرانس ماکروسافت بود که سکوت همه جارو فرا میگیره و چراغ ها خاموش میشه ناگهان ارم و لوگوی سری Halo ظاهر میشه و اونجاست که در کنار موزیک فوق العاده بازی همراه با صدای تشویق تماشاگران حاضر بازی halo 4 معرفی میشه
Halo از جمله بازی های پرفروش این دهه هستش که نه تنها توانسته برای خود نامی دستو پا کند بلکه با ارائه گیم پلی خودش قدمی در صنعت شوتر اول شخص برداشته که این موضوع روی کنسول ها بسیار ملموستر بود این بار که 343 کار ساخت بازی رو بر عهده داره باید به پیشینه نیز دقت کافی داشته باشد اما 343 در اولین قدم خودش 3 گانه جدید برای هیلو با عنوان The Reclaimer Trilogy معرفی کرد و این قدم بزرگی خواهد بود
همانطور که در تریلر E3 دیدیم :Master Chef رو میبینیم که از خواب طولانی خودش که از طریق رگ های خون و شاهرگهای نشانداده شده به ترتیب تا این که با صداهای Cortana بیدار میشه و سفینه ای که سوار ان بودن در خطر هستش او به همراه کورتانا از موقعیت فرار میکنند و چیف از اسلحه مگنوم خود نیز استفاده میکند تا راهی باز کند به محل امنی میروند و متوجه میشن که سفینه و باقی مواد موجود در نزدیکی های یک حفره قرار دارند که به سوی ان کشیده می شوند پس با این حال میبینیم که داستان بازی به روی مسترچیف برگشته و کورتانا نیز همراه او هستش
کارگران بازی توضیح داده که کار ما برای اولین قسمت یک سه گانه سخت خواهد بود چرا که باید بازی طوری ساخته بشه که بتونه عملکرد جذابیت قسمت های بعدی رو نیز داشته باشد بنابراین در حال سرمایه گذاری های دقیق روی این پروژه هستن کارگردان بازی گفته که در طول این 10 سال بازیبازها با قسمت هایی از این بازی بودند و این بدان معناست که کار ما برای ساخت قسمت جدید بسیار سخت خواهد بود در استدیو 343 حدود 200 نفر روی این پروژه کا رمیکنند که 20 یا 25 نفر از استدیو های مختلف گرد هم امدند تا روی این پروژه کار کنند Josh Holmes طرح ارشد بازی گفته که این برای ما عالی خواهد بود تا بتوانیم یک Halo جادویی رو بسازیم او ر مورد گیم پلی بازی توضیح داده که ما روی گیم پلی بازی تغییرات انچنان ینخواهیم داشت در واقع گیم پلی هیلو همان اتمسفر سری های قبل رو خواهد داشت و ما سعی کردیم که با اضافه کردن قابلیت های جدید ،سلاح های جدید به هسته نه تنها هسته اصلی بازی رو حفظ کنیم نواوری هایی نیز در پی داشته باشم
داستان بازی نیز ادامه همان قسمت سوم خواهد بود O'Connor اشاره کرده که رابطه عمیقی بین کوتانا و چیف وجود خواهد داشت و این رابطه در گیم پلی بازی نیز تاثیر گذار خواهد بود او اشاره کرده است که همیشه بازی هیلو برای او مانند یک اکتشاف و مرموزبوده که در این میان داستان بازی نیز بسیار این حس رو بهش ترغیب میداده بنابراین داستان باید کشش قسمت های قبل رو داشته باشه مانند شروع Halo 1 او گفته که ما میدانیم این بازی طرفداران زیادی داره و همیشه مشتاق این بازی بنابراین ما باید داستانی حماسی و عالی ارائه بدیم تا هواداران رو راضی کنیم در این بین کوتانا و چیف با هم خواهند بود و هوش مصنوعی کوتانا چیف رو همیشه یاری خواهد کرد طوری که رابطه ای بین این دو به وجود خواهد امد که تا حالا در هیچ یکی از قسمت های این سری وجود نداشته بنابراین سازندگان به رویکردی بین رابطه این دو شخصیت در طول این 10 سال ساخت بازی توجه کردند هولکز اشاره کرده است که ما باید تغییراتی نیز اعمال کنیم چرا که در سه گانه های قبلی وجود و سعی داریم موارد جدید و نو ارائه بدیم و میشه گفت این بار خاتمه ای بر داستان چیف و کورتانا خواهیم داشت
یکی از موارد مهم دیگر سری Halo قسمت بازی چند نفره ان خواهد بود کههمیشه مورد تحسین قرار میگرفت Holms در این باره گفته ما در هیلو سعی کردیم با حفظ تمامی قسمت های محبوب انلاین هیلو با تغییرات جدید این امر رو هر چه بیشتر و بهتر کنیم با ایجاد کردن تنوع های متفاوت و زیبا تنوع زیادی رو ایجاد کردیم و در ادامه داریم روش کا رمیکنیم تا با توجه به حفظ اسالت نسخه های قبل روش های جدیدتر رو به خوب یجا بندازیم بخش Co-op بازی هم مثل گذشته پابرجا بوده و این بار جذابیت کار در این بخش هم افلاین و انلاین افزایش پیدا کرده
در مورد گرافیک بازی هم اشاره شده که سعی دارن به بهترین نحو ممکن فضای موجود در حفره ای که همرو به داخل میکشد ایجاد کنن در این بین طراحی خود شخصیت چیف که بعد از 5 سال به روی عرصه خواهد امد با ترتیب خاصی پیش رو میرود Kenneth Scott مسئول طراح هنری بازی هستش که کارهای او بسیار زیبا هستند
با توجه به این که در استانه انتشار Halo: Anniversary هستیم هیچ گونه beta یا چیزی در این نسخه از halo 4 نخواهد بود
نوشته شده توسط Masoud King
اولین اطلاعات از بخش چند نفره بازی که قرار است در شماره ماه می مجله GI چاپ شود به بیرون درز کرد که حاوی مطالب جالبی است.
Spartan Points
واحد پول جدید در هیلو 4 که میشه با اون چیز هایی مثه زره و مراحل Spartan Ops و چیزای دیگه رو خرید.
Spartan Ops
یکی از نکات خیلی جالب اضافه همین بخش Spartan Ops است. برای شرح این بخش باید گفت چیزی شبیه Spec Ops در Modern Warfare می باشد اما دارای داستان است. مراحل در طی ماه های مختلف عرضه می شوند و با این کار گیمر تشویق میشه تا دوباره به سمت بازی برگرده. به گفته Game Informer این بخش از نظر وسعت و اندازه قابل قیاس با بخش داستانی single-player خواهد بود!
چرا Reds Fight Blues
شاید بیشتر ما اینو حدس زده باشیم اما fight blues و blues fight reds برای مقاصد آموزشی است. آنها در چیزی به اسم UNSC Infinity به جنگ می پردازند.
Sprint
دیگه لازم به برداشتنش از روی زمین نیستین چون دیودن اکنون به صورت یک armor ability استاندارد در دست رس خواهد بود و احتیاج به خریدن اون هم نیست. یعنی در واقع شما دارای دوتا armor ability هستید.
Forerunner Vision
همیشه می خواستید یک سوپر من باشید؟ الان می تونید با استفاده از اشعه X پشت دیوار ها رو ببنید. هنوز نمیشه گفت این armor ability خوبه یا بده چون تست نشده ولی میشه امیدوار بود که camping رو تو بخش چند نفره خنثی کنه. البته با عذر پوزش، camping در مولتی پلیر هیلو 4 قانونی نخواهد بود . قبلا هم گفته بودن این موضوع رو.
بازگشت Armor Abilities
این ویژگی ها که یکی از نکات خیلی جالب نسخه قبلی بودن در نسخه 4 نیز خواهند بود.
Elite ها در بخش چند نفره حضور ندارند
چیز زیاد در مورد گفته نشده فقط اینکه نبرد در قسمت مولتی پلیر فقط بین اسپارتان های 4 خواهد بود و الیت ها قابل بازی نیستند!
Grenades
در خود مقاله چیزی در مورد نارجک ها گفته نشده ولی با توجه به یکی از تصاویر میشه فهمید که اسپارتان ها، دارای 4 گزینه برای نارنجک خواهند بود. نارنجک های پلاسما و نارنج دستی مطمئنا طبق تصاویر در بازی موجود هستند.
Firefight
چیزی در موردش گفته نشده بود و هنوز گویا سازنده تصمیمی برای این بخش نگرفته ولی در یک پانویس نوشته شده بود که کمپین رو میشه 4 نفره آنلاین بازی کرد.