تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 1 از 1

نام تاپيک: بالابودن تعرفه؛ عامل ایجاد قیمتهای کاذب خودرو/ پیش‌ شرط‌های تغییر قیمت خودرو

  1. #1
    حـــــرفـه ای wichidika's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    پست ها
    13,667

    10 بالابودن تعرفه؛ عامل ایجاد قیمتهای کاذب خودرو/ پیش‌ شرط‌های تغییر قیمت خودرو

    در گفتگو با مهر اعلام شد؛ بالابودن تعرفه؛ عامل ایجاد قیمتهای کاذب خودرو/ پیش‌ شرط‌های تغییر قیمت خودرو معاون کالاهای سرمایه‌ای و خدمات زیربنایی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با تشریح پیش‌شرط‌های تغییر قیمت خودرو از سوی کمیته قیمت‌گذاری، گفت: بالا بودن تعرفه خودرو عاملی برای ایجاد قیمتهای کاذب در این بازار شده است. وحید منایی در گفتگو با مهر در خصوص آخرین وضعیت تصمیمات کمیته قیمت‌گذاری خودرو گفت: طرح موضوع قیمت‌گذاری خودرو براساس قیمت‌های بازار، بدون درنظر گرفتن سایر پارامترهای موثر و با توجه به بالابودن نسبی تعرفه واردات خودرو، خود می‌تواند عاملی در جهت سوء‌استفاده و ایجاد قیمت‌های کاذب بالا در بازار باشد.
    معاون کالاهای سرمایه‌ای و خدمات زیربنایی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان افزود: در یک محدوده قیمتی مشخص که گزینه‌های قابل ملاحظه و متعددی برای انتخاب خودرو داخلی و وارداتی وجود ندارد، مصرف‌کننده با توان مالی در محدوده قیمتی مدنظر ناگزیر و ناچار به خرید محصولات موجود است؛ بنابراین شرکت خودروساز می‌تواند با ایجاد تغییرات در نحوه فروش و پیش‌فروش، نسبت به کاهش عرضه و افزایش کاذب قیمت بازار و به تبع آن افزایش قیمت فروش اقدام کند.
    وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه دولت، قیمت‌گذاری انواع خودرو تولید داخل به عهده کمیته خودرو مستقر در وزارت صنایع و معادن است؛ اما با توجه به مصوبه آبان‌ماه کارگروه کنترل بازار مبنی بر اینکه هرگونه افزایش قیمت از سوی واحدهای تولیدی، وارداتی و خدماتی نباید بدون هماهنگی با سازمان حمایت باشد، بنابراین درحال حاضر تصمیم‌گیری در خصوص تغییرات قیمت خودرو باعنایت به تشکیل وزارت صنعت، معدن و تجارت، در کمیته خودرو یاد شده با حضور و هماهنگی سازمان حمایت صورت می‌گیرد.
    به گفته منایی، سازمان حمایت باعنایت به وظایف ذاتی خود مبنی بر حمایت از مصرف‌کننده و تولید کننده، تغییرات قیمت را براساس پارامترهای بهای تمام‌شده، قیمت بازار، عملکرد شرکتها درخصوص خدمات فروش و پس از فروش بررسی و تائید می‌کند.
    وی از تولیدکنندگان خودرو درخواست کرد تا ارتقاء سطح کیفی محصولات و نیز روزآمد و کیفی نمودن ارایه خدمات پس از فروش خودروهای تولیدی در داخل کشور را در دستور کار قرار دهند. به اعتقاد منایی، تنها با توسعه و ارتقای سطح کیفی خدمات پس از فروش، درآمد قابل توجهی در جهت پوشش هزینه‌های تمام‌شده تولید خودرو محقق خواهد شد.

  2. 2 کاربر از wichidika بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •