تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 6 از 6

نام تاپيک: سورس بازی TETRIS برای یونتی

  1. #1
    کاربر فعال انجمن توسعه و ساخت بازی parvizamd's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2009
    محل سكونت
    بوشهر
    پست ها
    3,115

    پيش فرض سورس بازی TETRIS برای یونتی

    سلام

    بلاخره موفق شدم TETRIS بسازم و خیلی خوشحال میشم چون خیلی شارجم سورسشو اینجا می ذارم.



    دریافت در:
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

  2. 12 کاربر از parvizamd بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #2
    داره خودمونی میشه hasansmoke's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2009
    محل سكونت
    in update function
    پست ها
    124

    پيش فرض

    هنوز اجراش نکردم ولی شایسته تقدیره.موفق باشی

  4. 2 کاربر از hasansmoke بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  5. #3
    کاربر فعال انجمن توسعه و ساخت بازی parvizamd's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2009
    محل سكونت
    بوشهر
    پست ها
    3,115

    پيش فرض

    خواهش می کنم حسن جان.

    خوب بزارید الگوریتمشو توزیع بدم:
    حرکت و تشخیص برخورد:

    به خلاف بیشتر بازی ها اصلا نبایدیستی خانه جاری تشخیص برخورد به صورت اتوماتیک توسط موتور انجام بشه.
    بلاکه نسبت به نیاز باید به صورت دستی اینکار انجام باشه به وسط trace یا همون raycast .من برای تشخیص برخورد از بلوک ها به سمت مورد نیاز raycast رو انجام دادیم اما نبایستی بلوک های جاری در هوا نباید در نتیجه عمل raycast اثر داشته باشن

    عمل raycast موردنظر نسبت به مکان بلوک های جاری در هوا انجام میشه

    یه تابع به نام checkfree دو پارمتر به نام revPos و toPos دریافت می کنه

    revPos مکان نسبت به بلوک جاری در هواست
    ToPos مشخص می کنه که raycast به کدام سمت حرکت کنه

    در ایجاد جاذبه این تابع به این صورت انجام میشه

    اگر checkfree(vector3(0,0,0),vector3(0,-1,0)); نتیجه true یا عدم وجود مانع تشخص داد
    یعنی اینکه در چیزی در پایین بلوک های جاری نیست پس می توان به بلوک های جاری y شو یه واحد کم کرد
    تا به سمت پایین حرکت کنه

    شاید بپرسی چرا از movePositon از rigidbody استفاده نکردی؟
    خوب باید اینو بگم که این تابع چون ابتدا یه بار عمل raycast انجام می ده و بعد نسبت به مسافت طی شده بلوک ها حرکت می ده دردسر سازه.

    برای حرکت به سمت چپ و راست هم همین طور

    ولی برای چرخش قضیه کمی فرق می کنه...

    شاید بگید rotate کردن که مشکلی نداره ؟!
    باید بگم اگه وسط صفحه باشید معمولا مشکلی نیست اما اگه به لبه چسبیده باشید خواهید دید بلوک های جاری از صفحه زدن بیرون.

    شما بایستی یه چرخش 90 درجه داشته باشید ولی بایستی ببنید ایا بلوک جاری به جای برخورد کردند یا نه ؟
    اگر برخورد کردند باید -90 درجه بچرخند.اما یه نکته هم اینجا باقی می مونه اینکه raycast باید از بیرون بلوک ها به سمت داخل انجام بشه.




  6. 6 کاربر از parvizamd بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  7. #4
    کاربر فعال انجمن توسعه و ساخت بازی parvizamd's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2009
    محل سكونت
    بوشهر
    پست ها
    3,115

    پيش فرض

    کنترل بازی:
    پس برخورد بلوک های جاری با بلوک مستقر شده یا زمین بایستی بلوک های جاری بایستی به تبدیل به بلوک های مستقر بشن برای اینکه بلوک های جاری از شی ریشه جدا می شوند و تگ آنها از ablock به gblock تغییر می کنه و layer برابر با صفر یا Default میشه

    آیا ردیف پر شده:
    نکته جالبی که وجود داره اینکه یه ردیف هرگز بیشتر از یه تعداد خاص نمیشه تو این بازی هر ردیف با داشتن 17 بلوک یعنی پره اما...

    کجا میشه فهمید هر ردیف چندتا بلوک داره ؟

    برای این من از یه آرایه استفاده کردم یه آرایه 26 عنصر
    که ابتدای بررسی هر خانه اش برابر با صفر هست

    تو این بازی اجسامی با تگ gblock نشان دهنده بلوک های مستقر هستند .حالا پایین ترین ارتفاع یه بلوک مستقر مساوی هست با215.5997 .
    خوب حالا اگر ما بیایم مقدار y هر بلوک از این مقدار 215.5997 کم کنیم به یه اندیس می رسیم خوب پس به خونه y-215.5997 یه واحد اضافه می کنیم.

    پس اگر هر خونه این آرایه به 17 رسید یعنی اون ردیف پره

    حذف یه ردیف :
    ردیف با اندیس 2 پر شده پس باید حذف بشه برای اینکار بلوک کافیه با y =
    215.5997+2 حذف بشن


    مرتب سازی مجدد:
    خوب نبایستی بلوک ها رو هوا متلق بماند
    بایستی از بلاترین به سمت پایین ترین اندیس ردیف پر رو بررسی کرد سپس بلوک مستقر بالاتر از y به سمت پایین حرکت داد.

    خوب امیدوارم تونسته باشم کمکی کرده باشم. شاید بگید ترتیس بدرد نمی خوره ولی اینو بگم تیتریس یکی بازی سرگرم کننده اس. این بازی کار یه روسی بوده که ایده این بازی خیلی جذاب بوده.

  8. 8 کاربر از parvizamd بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  9. #5
    آخر فروم باز 3Dmajid's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2007
    محل سكونت
    پشت کامپیوتر
    پست ها
    6,067

    پيش فرض

    عالی بود ایول داری عزیزم ب

  10. 2 کاربر از 3Dmajid بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  11. #6
    کاربر فعال انجمن توسعه و ساخت بازی parvizamd's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2009
    محل سكونت
    بوشهر
    پست ها
    3,115

    پيش فرض

    خواهش مي كنم .اميداورم كه مفيد بوده باشه.

  12. این کاربر از parvizamd بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •