تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 2 12 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 13

نام تاپيک: منتفی شدن سهمیه بندی CNG

  1. #1
    کاربر فعال انجمن ادبیات Lady parisa's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2006
    پست ها
    2,598

    پيش فرض منتفی شدن سهمیه بندی CNG

    پیش بینی می شود در نیمه دوم سالجاری به تدریج توزیع این کارتهای جدید هوشمند سوخت در برخی از نقاط کشور آغاز شود.
    مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با اشاره به آغاز توزیع کارتهای هوشمند انرژی از نیمه دوم سالجاری، سهمیه بندی CNG را فعلا منتفی اعلام کرد.

    جلیل سالاری با اشاره به افزایش تعداد جایگاههای سی.ان.جی ایران به مرز یکهزار و 750 جایگاه، گفت: به زودی فاز سوم افتتاح جایگاههای سی.ان.جی اجرایی می شود و در مجموع پیش بینی می شود تا اسفند ماه امسال تعداد کل جایگاههای عرضه گاز کشور به دوهزار و 250 باب افزایش یابد.

    مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با اعلام اینکه در حال حاضر به طور متوسط روزانه حدود 17 میلیون متر مکعب گاز طبیعی در جایگاههای CNG به خودروهای دوگانه سوز تحویل داده می شود، تصریح کرد: با بهره برداری از جایگاههای جدید CNG ظرفیت توزیع این حامل انرژی از مرز 30 میلیون متر مکعب در روز عبور می کند.

    این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی هیچ گونه برنامه ای برای سهمیه بندی CNG وجود ندارد، اظهار داشت: از ابتدای سالجاری متوسط فروش CNG نسبت به مدت مشابه سال گذشته نه تنها کاهش نیافته است بلکه افزایش قابل قبولی پیدا کرده است.

    وی در ادامه در پاسخ به سئوال مهر مبنی بر جایگزینی کارتهای جدید هوشمند سوخت با توجه به مستهلک شدن برخی از کارتهای فعلی سوخت مردم، بیان کرد: صدور کارتهای هوشمند جدید سوخت در دستور کار شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران قرار دارد.

    سالاری با بیان اینکه هم اکنون مراحل مطالعاتی و قراردادی برای توزیع کارتهای جدید سوخت آغاز شده است،اظهارداشت: پیش بینی می شود در نیمه دوم سالجاری به تدریج توزیع این کارتهای جدید هوشمند سوخت در برخی از نقاط کشور آغاز شود.

    مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با بیان اینکه مذاکرات با پیمانکاران داخلی برای تولید و توزیع کارتهای جدید سوخت آغاز شده است، تاکید کرد: قطعا کارتهای جدید در قالب کارت هوشمند انرژی صادر می شود که برای طراحی و توزیع کارتهای هوشمند انرژی باید مراحل مطالعات و کار کارشناسی تکمیل شود.

    این مقام مسئول با اشاره به اینکه شخصی سازی کارتهای جدید سوخت در حال انجام است، خاطر نشان کرد: به زودی اطلاع رسانی کامل در خصوص نحوه توزیع این کارتهای جدید سوخت انجام می شود.

    پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و افزایش قیمت حاملهای مختلف انرژی یکی از مهمترین سیاستهای دولت برای مدیریت مصرف سوخت در ناوگان حمل و نقل کشور اجرایی کردن کارت هوشمند انرژی است.

    پس از نصب و راه اندازی سامانه هوشمند سوخت در جایگاههای CNG و صدور کارت هوشمند برای خودروهای گازسوز، امکان اجرای طرح کارت هوشمند انرژی در سطح کشور فراهم می شود.

    با اجرای کارت هوشمند انرژی قابلیت عرضه همزمان بنزین، گازوئیل، سی.ان.جی در تمامی جایگاههای سوخت کشور فراهم می شود. در حال حاضر طراحی، نصب و راه اندازی سامانه هوشمند سوخت به طور آزمایشی در جایگاههای CNG آغاز شده است.

    محمد رویانیان رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور پیشتر درباره زمان بندی عرضه CNG با کارت هوشمند سوخت در جایگاهها گفته بود: در حال حاضر نرم افزار و سخت افزار سامانه هوشمند سوخت در جایگاههای CNG در حال نصب و راه اندازی است.

    در همین حال مسئولان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی پیشتر با اشاره به برنامه ریزی برای عرضه CNG و نفت سفید با کارت هوشمند سوخت ، اعلام کرده بودند: در آینده ای نزدیک عرضه تمامی فرآورده های نفتی در سطح کشور تنها با کارت سوخت امکان پذیر خواهد بود.



    منبع: مهر

  2. این کاربر از Lady parisa بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  3. #2
    آخر فروم باز hamed malekpour's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2008
    محل سكونت
    ....
    پست ها
    2,676

    پيش فرض

    فکر کنم با این کار قیمت ماشین دیگه کم بشه؟

  4. #3
    حـــــرفـه ای rami_hemi's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2005
    محل سكونت
    تبریز
    پست ها
    4,451

    پيش فرض

    در مورد منتفی شدنش فعلا منتفی شده نه دایمی یا قیمت cng بالا میره یا سهمیه بندیش از 3 ماهه آخر سال شروع میشه و فقط تاکسی ها روزانه حق استفاده پیدا میکنن .
    ولی در مورد قیمت ماشین تجربه نشون داده مردم ما نمیذارن ماشین ارزون بشه همیشه تو این موارد ماشین گرونتر میشه .
    ماشینهای کم مصرف مشتری زیادتری پیدا میکنن و متعاقب اون دلال های محترم با ملاک قرار دادن اون ها ماشینهای دیگه رو هم گرونتر میکنن .

  5. این کاربر از rami_hemi بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  6. #4
    حـــــرفـه ای wichidika's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    پست ها
    13,667

    1 سهميه‌بندي CNG پس از آماده شدن سامانه و كارت هوشمند گاز

    رويانيان خبر داد:
    9 ميليون دانش‌آموز هميار انرژي شدند
    سهميه‌بندي CNG پس از آماده شدن سامانه و كارت هوشمند گاز


    رييس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور با اشاره به اين كه 9 ميليون دانش‌آموز هميار انرژي شدند گفت: در اين طرح دانش‌آموزان، معلمان و اولياء جامعه هدف طرح هميار انرژي هستند.
    به گزارش خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمد رويانيان در حاشيه مراسم امضاي توافقنامه "هميار انرژي" بين ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور و وزارت آموزش و پرورش در خصوص سهميه‌بندي گاز CNG گفت: اگر سامانه و كارت هوشمند CNG آماده شود امكان سهميه‌بندي اين گاز وجود دارد.
    وي با تاكيد بر اين كه قرار بود از قبل براي CNG كارت هوشمند صادر شود اما هنوز اين كارت‌هاي هوشمند آماده نشده است تصريح كرد: در اين خصوص منتظر اقدام وزارت نفت هستيم كه در صورت آماده شدن اين تجهيزات سهميه‌بندي گاز CNG براي خودروهاي شخصي و عمومي انجام مي‌شود.
    رويانيان در پاسخ به سوال ايسنا مبني بر جايگزيني كارت انرژي به جاي كارت سوخت گفت: حدود يكسال است كه اين مساله در جلسه مشتركي كه توسط معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري و با حضور مسوولان وزارتخانه‌هاي نفت، بازرگاني و ستاد مديريت حمل و نقل سوخت مورد بحث و بررسي قرار مي‌گيرد تا درباره شيوه تجميع روشهاي موجود به نتيجه نهايي برسيم.
    وي با بيان اينكه هنوز درباره جايگزيني كارت انرژي به جاي كارت سوخت به نتيجه نرسيده‌ايم ادامه داد: اين مساله بايد به طور دقيق مورد بررسي قرار گيرد چرا كه بسترهاي لازم براي ايجاد كارت انرژي وجود ندارد. از اين رو اجراي اين طرح كار سختي است و در حال حاضر مرحله بررسي را طي مي‌كند.
    رييس ستاد مديريت و حمل و نقل و سوخت كشور همچنين با اشاره به مرحله دوم آزادسازي قيمت سوخت گفت: هنوز معلوم نيست مرحله دوم چه زماني اجرا مي شود چراكه اين كار از وظايف ستاد هدفمندي يارانه‌هاست اما آنچه كه مسلم است بزودي تغييراتي در اين بخش انجام نمي‌شود.
    وي در پاسخ به اين سوال كه با اجراي هدفمندي يارانه‌ها و افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي، هزينه‌هاي مصرف انرژي در مدارس افزايش يافته آيا كمكي به آموزش و پرورش خواهد شد يا خير پاسخ داد: در بحث هدفمندي يارانه‌ها مساله اين است كه اگر در آغاز اين طرح به بخش‌هايي اعتبار تخصيص پيدا كند اجراي طرح با مشكل مواجه مي‌شود بنابراين سختگيري‌هايي كه دراين‌باره انجام مي‌شود براي تغيير رفتار دستگاه‌ها و بكارگيري ماشين‌آلات جديد است، از اين رو اين سختگيري هم به نفع آموزش و پرورش و هم به نفع مملكت و آينده كشور است اما در عين حال اجازه نمي‌دهيم كه آموزش و پرورش دچار اختلال شود.
    رويانيان درباره افزايش سهميه سوخت سرويس مدارس نيز گفت: تلاش پليس راهنمايي و رانندگي و شهرداري بر اين است كه براي سرويس مدارس از حمل و نقل عمومي از جمله تاكسي‌ها و آژانس‌ها استفاده شود كه اين خودروها از سهميه سوخت برخوردار هستند و ميزان آن كافي است.
    رويانيان در ادامه با اشاره به تفاهم‌نامه‌اي كه بين ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت و وزارت آموزش و پرورش منعقد شده، گفت: اين طرح يك طرح مشترك و موثري در راستاي اهداف جمهوري اسلامي است و در سالي كه مزين به نام جهاد اقتصادي شده اين حركت يك حركت فرهنگي، اقتصادي و جهادي در راستاي جهاد اقتصادي است.
    وي گفت: مكاتبه‌اي نيز با وزارتخانه‌هاي ذيربط صورت گرفته تا بتوانيم خروجي مصرف را اندازه‌گيري كنيم كه بر اين اساس افزايش و ياكاهش خروجي هر سه ماه يكبار مورد پايش قرار بگيرد، اين طرح در حال آماده سازي بخش نرم‌افزاري است.
    مصرف انرژي در ايران بيش از چهار برابر ميزان مصرف در دنياست
    وي با بيان اينكه مصرف انرژي در ايران بيش از چهار برابر مصرف دنياست گفت: وضعيت مصرف انرژي در كشورما در مقايسه با كشور چين كه جمعيتش چندين برابر ايران است بسيار زياد است و بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه مصرف انرژي در ايران در مقايسه با چين 3/1 برابر و در مقايسه با ژاپن 5/4 برابر است.
    رويانيان ادامه داد: روند كنوني با آغاز هدفمندي يارانه‌ها و حركتي كه تحت عنوان تحول اقتصادي در ايران آغاز شده نويد‌بخش مديريت انرژي و مصرف آن است.
    وي افزود: اگر وضعيت مصرف انرژي همچون سال گذشته ادامه پيدا مي‌كرد سال 1400 گراف توليد و مصرف تغيير مي‌كرد به طوري كه توليد به زير خط مصرف مي‌رسد و اين فاصله در 15 سال بعد يعني سال 1404 كه افق چشم‌انداز بيست‌ساله ايران است كشور را با بحران انرژي مواجه مي‌كرد.
    رويانيان با بيان اينكه مقرر شده تا پنج سال آينده با تحول اقتصادي، اقتصاد ما از نفت‌محوري به توليد‌محوري تغيير كند، گفت: اگر روند كنوني اصلاح مصرف سوخت را رها كنيم به جايي خواهيم رسيد كه حدود سه ميليون بشكه در روز بايد نفت وارد كنيم.
    رييس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور اضافه كرد: با توجه به رشد كمي و كيفي كه در كشور وجود دارد و همچنين جمعيتي كه معلوم نيست در سال 1404 چه تعداد خواهد بود بايد تجربه كشورهاي موفق را شجاعانه بپذيريم چرا كه تاكيد دين ما نيز بر همين اساس است.
    وي با تاكيد بر اينكه نيازمند مديريت انرژي در كشور هستيم خاطرنشان كرد: براي تضمين آينده اقتصادي ، امنيتي، فرهنگي و اجتماعي كشور بستگي به موضوع انرژي دارد و بايد به اين مساله توجه ويژه داشته باشيم چرا كه دعواي آينده جهان بر سر انرژي و حامل‌هاي آن است.
    رويانيان ادامه داد: حفظ امانت براي نسل آينده يك وظيفه ملي است و ما نمي‌توانيم به امانت اين مملكت و نسل آينده خيانت كنيم.
    وي آموزش و پرورش را يكي از موثرترين دستگاه‌هاي فرهنگساز ايران براي تغيير و اصلاح رفتارها در جامعه عنوان كرد و گفت: مسوولان در هر رده و عنوان و سمتي كه هستند همه فارغ‌التحصيلان آموزش و پرورشند كه اين مساله قابل كتمان نيست.
    وي افزود: آموزش و پرورش علاوه بر وظيفه و رسالت خطيري كه در نظام تعليم و تربيت و آموزش عمومي جامعه دارد در بحث اصلاح رفتارها تاثيرگذاري خود را نشان داده كه نمونه آن اجراي طرح بزرگ هميار پليس است كه در كاهش مرگ و مير و اصلاح رفتار انساني و ترافيك نقش مهمي داشته است.
    رويانيان گفت: به اطلاع ملت ايران مي‌رسانيم كه حركت جديدي را براي مديريت مصرف انرژي در پيش‌رو داريم و با تفاهم‌نامه‌اي كه ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت و وزارت آموزش و پرورش امضا كرده مديريت مصرف انرژي را پيش‌رو داريم كه در اين طرح 9 ميليون دانش‌آموز جامعه هدف اين طرح هستند و با اجراي آن گام موثري براي آينده اقتصادي، اجتماعي ايران برداشته شده است.
    وي با بيان اينكه از سال تحصيلي جديد دانش‌آموزان وارد چرخه مديريت مصرف انرژي مي‌شوند، گفت: در اين طرح دانش‌آموزان، معلمان و اولياء جامعه هدف طرح هميار انرژي هستند و با افتتاح دبيرخانه دائمي اين طرح و همچنين تشكيل شوراي سياستگذاري آن جزئيات برنامه‌هاي آن به زودي اعلام مي‌شود.
    رويانيان گفت: در طرح هميار انرژي با هدفگذاري جامعه بزرگ دانش‌آموزي تلاش مي‌شود تا رفتار مصرف انرژي و حامل‌هاي آن تغيير و اصلاح پيدا كند و در اين رابطه با همكاري وزارت آموزش و پرورش در ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت برنامه‌هاي متنوعي تدارك ديده شده است.
    به گفته وي برگزاري جشنواره‌هاي مختلف از جمله جشنواره كودك و انرژي كه به زودي در كشور برگزار مي شود و همچنين برگزاري مسابقات و برنامه‌هاي تشويقي مالي و معنوي براي اعضاء و خانواده‌ها و همچنين راه‌اندازي سايتي دراين رابطه از اقداماتي است كه براي طرح هميار انرژي در دست اجراست.
    انتهاي پيام

  7. این کاربر از wichidika بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  8. #5
    آخر فروم باز hamed malekpour's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2008
    محل سكونت
    ....
    پست ها
    2,676

    پيش فرض

    امیدواریم این کار هر چه زود تر عملی بشه وگاز هم سهمیه بندی بشه.

  9. این کاربر از hamed malekpour بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  10. #6
    داره خودمونی میشه مدیر‌سایت's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2011
    پست ها
    66

    پيش فرض

    امیدواریم این کار هر چه زود تر عملی بشه وگاز هم سهمیه بندی بشه.
    چرا زودتر عملی بشه ؟؟!! گاز که قاچاق نمیشه! بیشتر ملت تحت فشار باشند با این ماشین های پر مصرف داخلی و کرایه ها بیشتر بشه!

  11. #7
    حـــــرفـه ای rami_hemi's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2005
    محل سكونت
    تبریز
    پست ها
    4,451

    پيش فرض

    مسله اصلا قاچاق نبود و نیست
    صرفه اقتصادی تبدیل گاز و نفت به محصولات پتروشیمی و پلیمری بیشتر از سوخت هست
    گاز در بخش نیروگاهی هم بازده بهتری نسبت به بخش حمل و نقل داره
    قاچاق سوخت یک دلیل کوچک بود هزینه واردات و تولید بنزین و راهی برای عادت دادن مردم به گران شدن بنزین و حذف سوبسید سوخت مشکلات تولید سوخت و کم شدن واردات
    حالا شما فکر کنید صادرات با قیمت بالا واسه دولت صرفه داره یا فروش برای سوخت خودرو ؟

  12. این کاربر از rami_hemi بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  13. #8
    داره خودمونی میشه مدیر‌سایت's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2011
    پست ها
    66

    پيش فرض

    در نهایت تمام این تغییرات باید به بهتر شدن کیفیت زندگی مردم کنه که همچین چیزی تو این طرح نبوده و بیشتر از این نباید فشار به ملت آورد با این وضع تولید انحصاری خودروهای گران قیمت پرمصرف و بی کیفیت باید همه مسائل رو در نظر گرفت

  14. #9
    داره خودمونی میشه majid_98's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2011
    محل سكونت
    پایتخت قدیم
    پست ها
    164

    پيش فرض

    اونا هر کاری بخوان انجام میدن پس اینقدر حرص و جوش نخورین.
    حتما که نباید گاز هم قاچاق بشه که اونم کارتیش کنن!!
    ایا کسی که موقعیت استفاده بیشتری از یک انرژی رو داره باید بیشتر مصرف کنه؟
    نکات مثبت و منفی توش هست اما این جور نیست که بگیم کاملا طرح افتضاحیه!!
    باید درست و منطقی اجرا بشه.

  15. #10
    حـــــرفـه ای wichidika's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    پست ها
    13,667

    پيش فرض کارگاه‌های زیر پله‌ای CNG تعطیل می‌شوند



    رویانیان در گفتگو با مهر: کارگاه‌های زیر پله‌ای CNG تعطیل می‌شوند رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با اشاره به مشارکت سه دستگاه دولتی و حکومتی برای تعطیلی کارگاه‌های غیر مجاز و زیر پله‌ای تبدیل خودروهای گازسوز اعلام کرد: در سال 91 تبدیل کارگاهی خودروهای گازسوز متوقف خواهد شد. محمد رویانیان در گفتگو با مهر با بیان اینکه در حال حاضر بیش از سه میلیون دستگاه خودروی دوگانه سوز در کل کشور تردد می کنند، گفت: به موازات تردد این تعداد خودروی دوگانه سوز هم بیش از یکهزار و 830 باب جایگاه CNG در کشور در مدار بهره برداری قرار دارد.
    رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با تاکید بر اینکه در سال 1391 همزمان با برنامه ریزی برای افزایش تعداد جایگاه‌های CNG، تست فنی مخازن خودروهای دوگانه سوز در دستور کار دولت قرار دارد، تصریح کرد: بر این اساس دولت با مشارکت مراکز تبدیل کارگاهی قصد دارد مخازن گاز خودروهای دوگانه سوز را مورد تست قرار دهد.

    این عضو کابینه دولت دهم با اعلام اینکه در سال 1391 تبدیل کارگاهی خودروهای گازسوز متوقف خواهد شد، اظهارداشت: از این مراکز برای تست و بررسی ایمنی خودروهای گاز سوز استفاده خواهد شد.

    این مقام مسئول با اشاره به ضرورت تست و بازبینی مخازن CNG خودروهای گازسوز کشور، در پاسخ به سوال مهر مبنی بر برنامه دولت برای جمع آوری کارگاه‌های زیر پله‌ای CNG، توضیح داد: فعالیت کارگاه‌های زیر پله‌ای CNG به هیچ وجه توجیه فنی ندارد.

    وی با اشاره به مشارکت وزارت کشور، نیروی انتظامی و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای جمع آوری کارگاه‌های غیر مجاز و زیرپله‌ای CNG، تبیین کرد: برخورد قانونی با این مراکز غیر مجاز در دستور کار قرار دارد.

    رویانیان همچنین با اشاره به تبعات استفاده غیر مجاز از سیلندرهای ال.پی.جی در خودروها، خاطرنشان کرد: با این وجود گاز مایع از سبد سوخت خودروها حذف نمی شود.

  16. این کاربر از wichidika بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


صفحه 1 از 2 12 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

برچسب های این موضوع

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •