سامسونگ در IFA 2011، از سری جدید تلویزیونهای هوشمند خود، موسوم بهSmart TV، رونمایی کرد.
برای ششمین سال پیاپی، سامسونگ همچنان به پیشتازی در بازار اروپا و دنیا ادامه میدهد و جایگاه یکم را در صنعت تلویزیون، چه در میزان فروش این محصولات و چه در سهم از بازار (Market Share)، از آن خود ساخته است. یک سوم از کل تلویزیونهای LED فروخته شده در اروپا، در نیمهی ابتدایی سال 2011، از دستگاههای سامسونگ بوده است. این در حالی است که نیمی از تلویزیونهای سهبعدی به فروش رفته در فروشگاههای خردهفروشی اروپایی نیز از برند سامسونگ است.
چندین ماه پیش، سامسونگ سری جدیدی از Smart TV های خود را معرفی کرد. تنها پس از گذشت پنج ماه از آغاز عرضهی این محصولات در ماه آوریل، این کمپانی به چندین رکورد دست یافت:
«- رشد 500 درصدی در ارائهی محتوا و گذشتن تعداد برنامههای قابل دانلود از 900 عدد.
- عرضهی 200 برنامهی جدید در طی تنها یک ماه. از ماه آگوست، سامسونگ روزانه 10 برنامه جدید به بخش Smart TV های خود، برای کشورهای مختلف، اضافه کرد. از این جمله میتوان به برناههای CNBC،Muzu.TV ،BodyinBalacne برای مشتریان اروپایی، اشاره کرد
- تعداد دانلودها از Samsung Apps به مرز 10 میلیون بار رسید و میزان دانلود جهانی، تقریبا هر سه ماه، دو برابر شد.
- میزان دانلود ازExplore 3D، سرویس استریم محتوای سهبعدی سامسونگ ،که اولین نوع صنعتی آن به شمار میرود، بیش از دو میلیون بار بوده است که از این میزان، 1 میلیون دانلود از یکی از سی کشور اروپایی انجام گرفته است. قرار است سامسونگ در ماه جاری، تعداد بیشتری فایل چند رسانهای و کلیپ، تیزر تبلیغاتی فیلم، و دیگر فایلها را برای دانلود در سرویس Explore 3D قرار دهد.»
سامسونگ برای ارائهی امکانات بهتر به مشتریان «اسمارت تیوی»های خود، امکان دسترسی به سرویسهای پخش آنلاین محتوا، همچون Netflix، یوتیوب و Vimeo را در تلویزیونهای خود گنجانده است. از طرف دیگر میتوان با این دستگاهها از سرویسهای Google Maps و AccuWeather.com نیز بهره جست.
در همین راستا، یوتیوب قرار است در یکی از بخشهای سرویس محتوای سهبعدی سامسونگ، نقشی ایفا کند. در IFA، این شرکت به معرفی سرویس پخش سهبعدی از یوتیوب، که به طور اختصاصی برای تلویزیونهای هوشمند سامسونگ در نظر گرفته شده است، پرداخت. با این سرویس میتوان توسط Smart TV سامسونگ، به تعداد زیادی فایل تصویری سهبعدی دسترسی داشت.
همچنین سامسونگ جان تازهای در کالبد D8000 دمید. این محصول، یکی از Smart TV های شاخص سامسونگ است. در IFA 2011، این کمپانی از تلویزیون جدید 60D8000 رونمایی کرد. طراحی این تلویزیون هوشمند 60 اینچی، برپایهی «One Design» سامسونگ انجام گرفته است. حاشیهی دور صفحهنمایش 60D8000، تنها 1.5 سانتیمتر عرض دارد. این تلویزیون با داشتن ویژگیهایی چون Smart Hub، سیستم DVR داخلی (که امکان نگاهداشتن (Pause) برنامه تلویزیون را میسر میسازد)، توانایی ضبط برنامهها و دیگر قابلیتها، امکانات جالبی را در دسترس مشتریان قرار میدهد.
خبر دیگر آنکه سامسونگ و مایکروسافت درصددند تا نسل بعدی «Microsoft Surface» را معرفی نمایند. این محصول هماکنون با نام SUR40 شناخته میشود و ترکیبی است از فنآوری ساخت نمایشگرهای سامسونگ و تکنولوژی PixelSense مایکروسافت. SUR40 در ماه نوامبر عرضه خواهد شد. این محصول توانایی تشخیص انگشتان، دستها، و دیگر اشیایی که در روی صفحهی آن قرار گیرند را دارا میباشد و میتواند تا 50 نقطه از صفحه را، که همزمان لمس شده است، تشخیص دهد.