تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 6 از 6

نام تاپيک: متریال ها

  1. #1
    Banned
    تاريخ عضويت
    Aug 2011
    پست ها
    49

    پيش فرض متریال ها

    درود بر همه دوستان

    من کلا خیلی با متریال ها کار نکردم و چندتا سوال داشتم
    نرمال بامپ! چیه
    displaement این خیلی سواله این رو توی خود متریال استفاده می کنند یا مدیفایرش
    amb occlusion این کلان چیکار می کنه
    specular
    dudv msp

    و این ها رو کجای متریال استفاده می کنند مثلا نرمال بامپ رو روی گزینه ی bump می ذارند وگرنه کجایه متریال قرار می دن (من که توی بامپ تست کردم برامدگی ایجاد نکرد )
    .
    .
    .
    ببخشین اگه گنگ بود

  2. #2
    آخر فروم باز max_3d's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2007
    پست ها
    1,074

    پيش فرض

    specular
    برای اسپکیولار هست توی متریال ها مشخص میکنه که کجاها وقتی نور میخوره، و باید متریال روشن تر بشه و نور روی اون تاثیر بزاره
    Last edited by max_3d; 04-09-2011 at 08:01.

  3. 3 کاربر از max_3d بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  4. #3
    آخر فروم باز max_3d's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2007
    پست ها
    1,074

    پيش فرض

    نرمال پامپ همون بامپ هست ((ایجاد فرور فتگی))ولی از بامپ معمولی پیشرفته تر هست
    یک پی دی اف از evermotion هست که وقتی ببینید همه چیز رو متوجه میشید
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

  5. 3 کاربر از max_3d بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  6. #4
    آخر فروم باز max_3d's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2007
    پست ها
    1,074

    پيش فرض

    amb occlusion
    در مورد Occlusion باید عرض کنم خدمتت که یک لایه رندر هست که بعد از رندر نهایی یا همزمان با اون از صحنه اصلی میگیرند و در فتوشاپ روی لایه اصلی رندر میندازند
    در مواقع این لایه سایه هایی که در لبه ها و درز ها وجود داره رو به رندر نهایی اضافه میکنه
    مثلا اینجا رو نگاه کنید
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    موفق باشید

  7. 3 کاربر از max_3d بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  8. #5
    Banned
    تاريخ عضويت
    Aug 2011
    پست ها
    49

    پيش فرض

    خیلی ممنون اگه در مورد dudv msp هم اطلاعی داشتین لطفا بگین خیلی ممنون
    پس اینهایی که من اینجا نوشتم درسته یا نه من از روی کتاب rendering with mentalray &3dmax ترجمه کردم
    forum.p30world.com/showthread.php?t=513206

    اگه مشکلی داشت بگین تا عوضش کنم

  9. این کاربر از drp30 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  10. #6
    حـــــرفـه ای SSS_HHH_OOO's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2008
    محل سكونت
    کرج
    پست ها
    5,783

    پيش فرض

    du/dv map در حقیقت مشتق نرمال مپ هست که نشون دهنده تغییرات نرمال مپ تو هر نقطه است
    کاربردش برای کاری ریل تایم برای شبیه سازی رفراکشن هست
    مثلا دریای مواج یا اثر حرارت که صحنه رو مواج میکنه

  11. 3 کاربر از SSS_HHH_OOO بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •