سلام ، یه سوال خیلی مبتدی ولی به درد بخور ( به درد خودم) میخواستم ببینم منطقی ترین راه واسه ایجاد شکلی شبیه زیر چیه ؟ مثلا این که یه مکعب با 4 ورتکس در اطراف بکشیم و یکی از ورتکسا رو بکشیم تا کج شه بعد بولین یا . .
![]()
سلام ، یه سوال خیلی مبتدی ولی به درد بخور ( به درد خودم) میخواستم ببینم منطقی ترین راه واسه ایجاد شکلی شبیه زیر چیه ؟ مثلا این که یه مکعب با 4 ورتکس در اطراف بکشیم و یکی از ورتکسا رو بکشیم تا کج شه بعد بولین یا . .
![]()
يه مكعب 3*3*3 ايجاد كن به اديت پلي تبديل كن
تو حالت فيس , دو تا فيس وسط (روبرو و پشت ) رو دلت كن
به حالت edge برو و اج هاي روبرو رو دوتا دوتا bridge كن
بعدش ورتكسها رو جابجا كن
dgx عزیز پیشنهاد جالبی بود ولی فکر کنم تو کارای پیچیده راه حل سختی باشه ، کسی راه حل بهتری نداره ؟ من خودم این کارو با مکعب ،edit poly ، جابه جایی ورتکس گوشه ، quick slice ، تنظیم ورتکس های به وجود اومده و در نهایت حذف پلیگن وسطی انجام دادم اما دیدم این مبحث حذف قسمتی از شکل که راحت ترین حالت اون boolean ه خیلی پیش میاد گفتم دوستان تجربه ها و ترفند هایی که بلدن رو در اختیار دیگر دوستان بگذارند تا بالاخره به نتیجه برسیم راحت ترین و منطقی ترین راه حذف قسمتی از یک شکل نا منظم چیه ، بازم مرسی
درود بر شما
شما اول دوتا لاین می شی مثل شکل بعد به هم Attach می کنی و بع ترتبیت تصاویر یعنی از دومی
1- اسپیلاین رو انتخاب می کنید یا عدد 3 رو می زنی
2 وسطی رو انتخاب می کنی
3- بعد توی عکس نشون دادم شما اون دوتا دایره که مشترکش سفهیده رو انتخاب می کنید وبعد بولین و اسپیلاین کناری رو انتخاب میکنی
4- مدیفایر shell رو بهش می دی
![]()
drp30 عزیز دم شما گرم ، جالب بود آره اینطوری هم میشه ، ولی حالا فرض کنیم یه حجمی رو از قبل ساختیم و حالا تصمیم گرفتیم قسمت هاییش رو ازش جدا کنیم یه چیزی تو مایه های این :
![]()
نمی دونم منظورت اون سیاه هست یا نه ؟
ولی برای اون سیاه خیلی راه داره راحت ترینش اینکه شما دوتا پلیگان جلو و عقب رو انتخاب می کنی و راست کلید و inset رو انتخاب می کنی و کوچیک می کنی بعد delete رو صفحه کیبورد رو می زنی
بعد عدد 3 رو میزنی و اون دوتا edge رو انتخاب می کنی و از لیست bridge رو انتخاب می کنی
![]()
هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)