تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 2 از 2

نام تاپيک: برترین تیونینگ‌های دنیا

  1. #1
    آخر فروم باز joe_satriani's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2009
    محل سكونت
    مشهــــد
    پست ها
    6,467

    1 برترین تیونینگ‌های دنیا

    دنیای تیون و تقویت تمامی ندارد. تنها ایده و خلاقیت است که حکمرانی می‌کند. خودروهای استاندارد دیگر کفاف هیجان جوانان را نمی‌دهد. خشونت در چهره باید به حد نهایی خود برسد. و در آخر، قدرت خروجی می‌بایست خارج از تصور باشد.

    این قابلیت‌های دنیای تیونینگ است که حتی بزرگان نمی‌توانند در برابر سحر خیره‌کننده‌اش ایستادگی کنند. انتخاب یک تیونر برتر امری فوق‌العاده سخت است. شاید دشوارتر از آن، انتخاب برترین خودروی تیون شده باشد. اما چندی پیش یک تیم مهندسی، اقدام به ارائه لیستی از 10 خودرو تیون شده برتر سال کرد. جالب اینجاست در لیست ذیل، هم نام‌های معتبر و معروف دیده می‌شود و هم گم‌نام و تازه‌کار. تنها یک توجیه برای این پدیده وجود دارد؛ ارائه یک پروژه تیونینگ منطقی. خواه از سوی یک برند بزرگ قدیمی باشد و خواه از سوی یک موسسه نوظهور زیرزمینی. با هم نگاهی به این لیست داغ خواهیم انداخت.

    ABT Sportsline Audi R8 GTS



    آنها که با برند ای.بی.تی آشنا هستند خوب می‌دانند که این تیونر آلمانی تخصص ویژه‌ای روی محصولات گروه فولکس‌واگن به خصوص آئودی دارد. بدیهی است برای کیک تیونر در این حد و اندازه‌، بهترین گزینه مدل R8 است. خودرویی که به خودی خود کشش بی‌اندازه‌ای دارد. این تیونر کار خود را با تعویض جلو‌پنجره آغاز کرد و مانند همیشه با رینگ‌های عریض 20 اینچی ساخت خودش، پایان برد.

    روی آئودی فوق کیت بدنه خودروهای مسابقات DTM نصب شده است. تم و رنگ‌ این خودرو مشکی در کنار لایه‌های قرمز متالیک است. در قسمت قوای محرکه به پیشرانه‌ای 5.2 لیتری 10 سیلندر بر می‌خوریم که قدرتش به 600 اسب‌بخار (441 کیلووات) رسیده است. این یعنی افزایش 75 اسب‌بخاری خروجی پیشرانه نسبت به نمونه استاندارد. همین افزایش نسبی نیز باعث شده شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت با کاهش 0.1 ثانیه‌ای به 3.8 ثانیه و سرعت نهایی به 322 کیلومتر در ساعت برسد.



    Brabus E V12 Coupe



    می‌گویند برابوس همان AMG است با خشونت بسیار بیشتر. این جمله حقیقت دارد. این تیونر آلمانی تا جاییکه بشود از یک پیشرانه نیرو بیرون می‌کشد. جدیدترین دستاورد او، جراحی روی مرسدس‌بنز Eکلاس کوپه است. برابوس روی این خودرو نیز سلیقه‌ همیشگی‌اش یعنی استفاده گسترده از رنگ مشکی را پیاده کرده است. درون سینه این شوالیه سیاه‌پوش، نیروگاهی پرقدرت دیده می‌شود. پیشرانه‌ای حجیم 6.3 لیتری 12 سیلندر Vشکل که به لطف تراش دادن قطر سیلندرها،قدرت آن به 788 اسب‌بخار و گشتاورش به رقم باورنکردنی 1047 پوندفوت رسیده است.

    با همین اعداد و ارقام است که توانسته صفر تا 100 کیلومتر در ساعت را طی 3.7، صفر تا 200 کیلومتر در ساعت را طی 9.9 و صفر تا 300 کیلومتر در ساعت را طی 23.9 ثانیه بپیماید. سرعت نهایی روی 347 کیلومتر در ساعت به صورت الکترونیکی قفل شده است اما این خودرو توانایی گذر از مرز 360 کیلومتر در ساعت را هم دارد. برابوس این فرزند یاغی خود را با قیمت 478 هزار یورو آماده عرضه کرده است.



    Dinan S3-R



    کمی به نظر غریبه می‌آید. اما جالب است که کار خود را از سال 1979 آغاز کرده است. شاید در نگاه اول این ب‌ام‌و M3 نکته خاصی نداشته باشد. اما تمام هنر دینان، زیر کاپوت پنهان شده است. این کوپه بسیار محبوب شامل پیشرانه‌ای 3.2 لیتری شش سیلندر خطی است. حجمی که بین محصولات ب‌ام‌و کاملاً جدید است. این پیشرانه بر خلاف نمونه‌های مرسوم، با مکنده‌‌های توربو شارژر پرخورانی نشده بلکه یک ساختار سوپرشارژ، آن را به اوج قدرت می‌رساند. همین امر موجب آن شده تا از چنین پیشرانه تقریباً ساده‌ای 462 اسب‌بخار نیرو در 8000 دور در دقیقه و 328 پوندفوت گشتاور در 5500 دور در دقیقه بیرون بیاید. آمار شتاب او نیز در خور توجه است. صفر تا 100 کیلومتر 4.4، صفر تا 160 کیلومتر 10.6 و صفر تا 200 طی 17.8 ثانیه طی می‌شود.


    TechArt Concept One Panamera



    اگر تیونری بخواهد دست روی پورشه بگذارد و اولین گزینه‌اش سری 911 نباشد، به طور یقین گزینه بعدی‌اش Panamera است. اولین و تنها سدان پورشه آلمان. تک‌آرت که خود نیز یک تیونر آلمانی است با دستانی پر سراغ این هم‌وطنش رفته است. هم‌چنان همان پیشرانه 4.8 لیتری هشت سیلندر Vشکل را می‌بینیم که 570 اسب‌بخار نیرو و 612 پوندفوت گشتاور دارد. این یعنی تولید 118 اسب‌بخار به ازای هر لیتر از حجم پیشرانه. این پورشه مجهز به جعبه‌دنده 7 سرعته PDK دو کلاچه است. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت آن 5.2 ثانیه و سرعت نهایی‌اش 281 کیلومتر در ساعت ثبت شده است.



    Pratt and Miller Corvette C6RS



    تا به حال هرچه از کوروت دیده بودیم، با پیشرانه‌‌های مشخص شده جنرال موتورز بود. اما یک تیونر تازه‌وارد که کار خود را از سال 1999 آغاز کرده است، راه و رسم دیگری پیش پا قرار داده است. با قرار دادن کوروت Z06 به عنوان نمونه پایه، استارت پروژه زده شد. این خودرو با پیشرانه باورنکردنی 8.2 لیتری هشت سیلندر Vشکل آمده است.

    پیشرانه‌ای که حجم آن حتی از بوگاتی ویرون نیز بیشتر است. اما متاسفانه مهندسان این تیونر نتوانسته‌اند بیش از 750 اسب‌بخار نیرو و 820 پوندفوت گشتاور از آن بیرون بکشند. Redline یا حداکثر دور موتور این خودرو 7000 دور در دقیقه است. این خودرو با این حال توانست در یک تست میدانی به سرعت نهایی 320 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت آن نیز 3 ثانیه شده است. در حال حاضر این خودرو با گارانتی 2 ساله تیونر، به قیمت 260 هزار دلار آماده فروش است. رینگ‌های 20 اینچی آن از BBS، تایرها از میشلین و ترمزها از Brembo تهیه شده‌اند.


    ادامه دارد ....

  2. 3 کاربر از joe_satriani بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #2
    آخر فروم باز joe_satriani's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2009
    محل سكونت
    مشهــــد
    پست ها
    6,467

    پيش فرض

    Lingenfelter Camaro L28 800TT



    تا به حال هرچه از کوروت دیده بودیم، با پیشرانه‌‌های مشخص شده جنرال موتورز بود. اما یک تیونر تازه‌وارد که کار خود را از سال 1999 آغاز کرده است، راه و رسم دیگری پیش پا قرار داده است. با قرار دادن کوروت Z06 به عنوان نمونه پایه، استارت پروژه زده شد. این خودرو با پیشرانه باورنکردنی 8.2 لیتری هشت سیلندر Vشکل آمده است. پیشرانه‌ای که حجم آن حتی از بوگاتی ویرون نیز بیشتر است.

    اما متاسفانه مهندسان این تیونر نتوانسته‌اند بیش از 750 اسب‌بخار نیرو و 820 پوندفوت گشتاور از آن بیرون بکشند. Redline یا حداکثر دور موتور این خودرو 7000 دور در دقیقه است. این خودرو با این حال توانست در یک تست میدانی به سرعت نهایی 320 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت آن نیز 3 ثانیه شده است. در حال حاضر این خودرو با گارانتی 2 ساله تیونر، به قیمت 260 هزار دلار آماده فروش است. رینگ‌های 20 اینچی آن از BBS، تایرها از میشلین و ترمزها از Brembo تهیه شده‌اند.




    Hennessey SRT600



    قصه هنسی و دوج، حکایت M-Power است برای ب‌ام‌و و AMG برای مرسدس‌بنز. شاید هم یک سر و گردن بالاتر. با انتخاب خودرویی که کمتر کسی سراغش می‌رفت نشان داد حرفه‌ای کار خودش است. دوج Challenger به دلیل هیبت بزرگ، آنچنان باب میل تیونرها نیست. هنسی با دستکاری در سیستم پاشش و تغذیه پیشرانه 6 لیتری هشت سیلندر بلوک بزرگ این خودرو کاری کرد که قدرتش از 425 اسب‌بخار به 520 اسب‌بخار در 5500 دور در دقیقه برسد. گشتاور آن نیز 650 پوندفوت در 4200 دور در دقیقه شده است. این عضلانی غول‌پیکر می‌تواند صفر تا 100 را طی 3.9، صفر تا 160 را طی 8.4 و صفر تا 240 کیلومتر در ساعت را طی 19 ثانیه بپیماید. یک‌چهارم مایل یا 402 را نیز در 12.2 ثانیه و با سرعت 192 کیلومتر در ساعت پیموده است. تنها 20 دستگاه از این خودرو با قیمت مقطوع 97 هزار 690 دلار ساخته شده است. البته محض اطلاع علاقه‌مندان باید گفت تمام این خودروها پیش‌فروش شده‌اند.




    Heffner Performance Ford GT



    دست گذاشتن روی یک خودرو مدل سال 2005 شاید اعتبار یک شرکت تیونینگ را زیر سوال ببرد. اما هفنر آمریکایی حربه‌ دیگری برای این داستان دارد. شاید رسیدن به رقم 1000 اسب‌بخار! پس چرا باید انتخاب این خودرو را مطرح نکند. این اتفاق می‌تواند یک انقلاب مهندسی باشد. چراکه پیشرانه استاندارد فورد جی‌تی با حجم 5.4 لیتر و آرایش هشت سیلندر Vشکل خود می‌توانست 550 اسب‌بخار نیرو تولید کند. مهم این است که بدون تغییر در حجم، با اضافه کردن دو توربو شارژر قدرت آن تقریباً 2 برابر شده است. با این اوصاف رسیدن به سرعت نهایی 399 کیلومتر در ساعت نباید خیلی تعجب‌برانگیز باشد. جالب اینجاست که با کمی تغییر در نسبت تراکم سیلندرها می‌توان به سرعت 429.5 کیلومتر در ساعت نیز دست یافت. در این حالت عمر پیشرانه کم می‌شود. برای توقف چنین غول آهنی رینگ‌های 22 اینچی شرکت BBS و ترمزهای بزرگ شرکت Brembo مناسب به نظر می‌رسد.



    Novitec Rosso California RACE 606



    وقتی یک آلمانی حرفه‌ای، یک ایتالیایی حرفه‌ای را تیون می‌کند، حاصل کار چه می‌تواند باشد؟ این معجونی است از ترکیب دقت مهندسی و جنون سرعت. وقتی فراری وارد کارگاه نوویتک شد پیشرانه‌اش 460 اسب‌بخار در 6500 دور در دقیقه نیرو تولید می‌کرد. اما وقتی از آنجا خارج شد،‌ قدرتش به 606 اسب‌بخار در 7900 دور در دقیقه رسید. این در حالی است که حجم و آرایش پیشرانه هم‌چنان 4.3 لیتری هشت سیلندر Vشکل باقی مانده بود. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت آن 3.8 ثانیه و سرعت نهایی‌اش 323 کیلومتر در ساعت ثبت شده است. مشخصات فنی بالا تنها توانایی‌های این خودرو نیست. این تیونر جزو معدود برندهایی است که روی چهره تک‌تک محصولاتش برنامه‌ریزی می‌کند. به فلاپ‌های جلو و کناری این خودرو دقت کنید. سپرهای جلو و عقب را نیز مد نظر داشته باشید. فرم قرارگیری اگزوزهای این خودرو فوق‌‌العاده زیبا شده است. بد نیست بدانید فرم رینگ‌های این خودرو را طراحان بازی نید فور اسپید طراحی کرده‌اند.






    Roush 427R Mustang



    نام فورد همیشه در کنار تیونر اصیلی مانند Shelby معنای بهتری پیدا می‌کند. اما این تنها شلبی نیست که افتخار دستکاری فورد را دارد. برندهایی مانند Saleen‌ و Roush‌ نیز سابقه درخشانی با انواع ماستنگ‌ها دارند. اما از این بین، فقط رُوش است که توانسته خود را در بین 10 گزینه برتر نمایان کند. می‌توان این خودرو را یک ماسل اصیل با توانایی‌هایی درخور توجه و قیمتی مقرون به صرفه معرفی کرد. چراکه پیشرانه آن، سوپرشارژ شده 4.6 لیتری هشت سیلندر Vشکل است. اما از همین پیشرانه به نسبت ساده، 435 اسب‌بخار نیرو و 400 پوندفوت گشتاور خارج می‌شود که توسط جعبه‌دنده‌ای 5 سرعته دستی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. تایرهای اختصاصی آن 20 اینچی با مارک Zeon‌ هستند. این خودرو با تمام این امکانات در کنار گارانتی 3 ساله، تنها 42 هزار دلار قیمت خورده است.

  4. 2 کاربر از joe_satriani بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •