تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 2 12 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 14

نام تاپيک: سوال:راهکاری برای کاهش زمان رندر با منتال ری

  1. #1
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Jul 2010
    پست ها
    856

    پيش فرض سوال:راهکاری برای کاهش زمان رندر با منتال ری

    سلام

    من یه سوال داشتم در مورد رندر در مایا و منتال ری

    اینکه موقعی که میخوام رندر بگیرم باید هر دفعه کلی زمانو برای پخش مجدد فوتون در یک صحنه ثابت از دست بدم

    یه راهی نیست به مایا فهموند تا موقعی که دوربین و اشیا ثابته از همون فوتون مپینگ رندر قبلی استفاده کنه

    راستش این خیلی مهمه تو تست رندر خیلی کارو سریع میکنه خودم یه چیزایی درباره کش و ذخیره تو یه فایل شنیدم اما هر چی ور رفتم موفق نشدم

    اگه کسی میدونه راهنمایی کنه این شبا دارم چند تا صحنه تست میگیرم کارم لنگه

    ممنون

  2. #2
    داره خودمونی میشه MrJey's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2010
    محل سكونت
    زیر ابرها
    پست ها
    88

    پيش فرض

    سلام!

    راه حلش ذخیره ی نقشه ی فوتونها یا photon map هست! که بسته به نوع صحنه ممکنه حتی تا حدود 20 مگ هم بشه حجمش.

    قسمت render settings زیر مجموعه ی indirect illumination یک گزینه ی photon map هست، روی دکمه ای که سه نقطه داره کلیک کنید و یه ادرس بدین تا در اولین رندر سیو کنه، بعد درست میشه.

    حتی میتونین فاینال گدر یا final Gather رو هم سیو کنید، بالاتر از اونجا گزینه ی اونم هست.

    موفق باشید.

  3. 4 کاربر از MrJey بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  4. #3
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Jul 2010
    پست ها
    856

    پيش فرض

    وای وای عالی بود!!!

    واقعا درود زمان رندر شد یک دهم !!!

    خیلی ترفند خوبی بود. از اون خوباش بودا!

    بینهایت سپاس.

  5. این کاربر از hes25 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  6. #4
    اگه نباشه جاش خالی می مونه famile dur !'s Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2011
    محل سكونت
    دور !!!
    پست ها
    282

    پيش فرض

    سلام چرا این گزینه ی Photon map برا من غیر فعّاله؟

  7. این کاربر از famile dur ! بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  8. #5
    داره خودمونی میشه MrJey's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2010
    محل سكونت
    زیر ابرها
    پست ها
    88

    پيش فرض

    غیر فعال هست، ولی وقتی رو اون دکمه ی سه نقطه ای کلیک کنید همش باز میشه.

  9. این کاربر از MrJey بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  10. #6
    اگه نباشه جاش خالی می مونه famile dur !'s Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2011
    محل سكونت
    دور !!!
    پست ها
    282

    پيش فرض

    آخه مشکل اصلی اینجاست که : این دکمه سه نقطه ای هم برام غیر فعّاله! چه کنم؟

  11. #7
    داره خودمونی میشه MrJey's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2010
    محل سكونت
    زیر ابرها
    پست ها
    88

    پيش فرض

    خب شما اصلا از Caustic و Indirect illumination استفاده میکنید!!؟!؟!؟!؟!؟!؟

    اگر استفاده نکنید که در کل هیچ نقشه ی فوتونی وجود نداره!!

  12. این کاربر از MrJey بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  13. #8
    اگه نباشه جاش خالی می مونه famile dur !'s Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2011
    محل سكونت
    دور !!!
    پست ها
    282

    پيش فرض

    خب شما اصلا از Caustic و Indirect illumination استفاده میکنید!!؟!؟!؟!؟!؟!؟

    اگر استفاده نکنید که در کل هیچ نقشه ی فوتونی وجود نداره!!
    پس اگه میشه یه راهنمایی بکن که منم از این سردرگمی در بیام و زمان رندر کم بشه. ممنون

  14. #9
    داره خودمونی میشه MrJey's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2010
    محل سكونت
    زیر ابرها
    پست ها
    88

    پيش فرض

    برای کم کردن زمان رندر راههای زیادی هست... وقتی که از نورپردازی غیر مستقیم استفاده میکنید، همین بحث ذخیره کردن نقشه ی فوتون کارسازه.

    در حالتهای دیگه، بسته به صحنه و بزرگیش میتونین از چیزهای زیادی استفاده کنید. مثلا بجای اینکه در صحنه های خارجی برای ساختن سایه ها از نور پردازی و آبجکت استفاده کنید میشه از یک Projector Map استفاده کرد به این صورت که سایه های تقلبی میسازه و لازم نیست خیلی پردازش ها انجام بشه.

    بعضی وقتها برای صحنه هایی که پس زمینه دارن، بهتره آبجکت های اصلیتون رو با نور Spot light روشن کنید، نه یک نور عمومی.

    برای وقتهایی که میخوایید یک رندر پیشنمایش بگیرید (نه فاینال) ، بهتره تنظیمات Image precision یا Antialias و FG رو در مقدار کم قرار بدین و بیشتر اوقات از Resoulation کمتر استفاده کنید.

    بعضی وقتها یک تغییر کوچیک در جایی از صحنه می دیم و میخواییم ببینیم حالا چطور شده! بهتره موقع اون رندر از تنظیمات رندر Region رو انتخاب کنیم و فقط همون قسمت که تغییر کرده رو بررسی کنیم.

    بعضی وقتها فقط میخواییم خصوصیات متریال یک ماده رو بررسی کنیم، در اونجا بهتره کاری کنیم فقط فضایی که اون آبجکت درونش هست رندر بشه، به این صورت که اون رو انتخاب میکنیم، و یک گزینه ای در تنظیمات رندر هست که الان یادم نیست ولی همین کار رو میکنه.

    برای انیمیشن هاتون هم بهتره از فریم ریت کمتر استفاده کنید... فرق بین ریت 24 و 30 خیلی کم احساس میشه، ولی ممکنه چند برابر زمان رندر طولانی بشه.

    حتما یادتون باشه برای رندر های پیشنمایش از جلوه های Glossy استفاده نکنید، درسته که زیباست ولی زمان زیادی میبره.

    برای کاربران V-ray هم یادتون باشه که از تنظیمات DMC sampler مقدار Adaptive amount رو زیاد کنید... مثلا 1 ! این باعث میشه سرعت رندر زیاد بشه.

    همینطور استفاده از Caustic تا وقتی که واقعا به درد نخوره، وقت تلف کردنه!

    تا میتونین موقع مدلسازی از تعداد Poly کمتر استفاده کنید.

    برای رندر های ساده، از فایلهای تکسچر با حجم زیاد استفاده نکنید...

    فقط زمانی از High poly استفاده کنید که اون آبجکت خیلی به دوربین نزدیکه و جزئیاتش براتون اهمیت داره.

    برای صحنه های خارجی، استفاده از Direct Light معمولی میتونه خیلی سریع تر از MR Sun و یا VraySun صحنه رو رندر کنه، هرچند باید با تنظیمات این نوع نورپردازی آشنا باشید.

    بجای مدل سازی کردن جزئیات کوچیک از Bump map و یا Disp map استفاده کنید.

    یک چیزی هست به اسم interpolution که زمان رندر رو بسیار زیاد میکنه، در تنظیمات متریالهاتون میتونین پیداش کنید.

    تعداد Reflection ها و Refraction ها رو تغییر بدین.

    استفاده از بعضی افکتها مثل DOF در منتال ری میتونه وقت کشی باشه! یا اون DOF که باعث میشه 6 بار صحنه رندر بشه خیلی جالب نیست. بهتره از تنظیمات رندر داخل Render Elements یک افکت Zdepth اضافه کنید که حجم ها رو مشخص میکنه و بعد در پایان از فوتوشاپ استفاده کنید و این عکس جداگانه رو بصورت یک Alpha map استفاده کنید و بعد از فیلترهای فوتوشاب به قسمت Lens Blur برید و تنظیمش کنید.

    استفاده از نورهای بسیار زیاد در صحنه خطرناکه! بهتره بجای پر کردن صحنه از چراغ، از Ambient استفاده کنید! بعضی وقتها لازمه از داخل Advanced Setting نورهاتون بعضی چیزها که نیاز نیست مثل Specular رو بردارید.

    تجربه نشون میده مکس 64 بیتی بهتر عمل میکنه در رندر.

    بعضی وقتها ما میشینیم یه مدل رو توی 10 ساعت درست میکنیم در حالی که با تکنیک Maxscripting میشه اون رو خیلی سریعتر انجام داد. (یه سرچ در موردش بکنید.)

    در مورد فوتوشاپ و نرم افزارهای دیگر Compustion بخونین و یادشون بگیرید، چون خیلی بعنوان Post Work به درد میخوره.

    اگر لازم شد مقدار trace depth رو کمتر کنید تا خیلی از نورپردازی های تکراری حذف بشه.

    بجای مدلسازی آبجکتهای پس زمینه (که دیده نمیشن ولی بازتابشون توی صحنه هست) از نقشه های HDRI یا پس زمینه های تصویری استفاده کنید.

    بجای استفاده از MRsky بعنوان پس زمینه، میتونین از Glow، یا Gradient Ramp عمودی استفاده کنید.

    موفق باشید.

  15. 7 کاربر از MrJey بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  16. #10
    آخر فروم باز SevenART's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2009
    محل سكونت
    Spadanaa_Club
    پست ها
    1,157

    پيش فرض

    اگر لازم شد مقدار trace depth رو کمتر کنید تا خیلی از نورپردازی های تکراری حذف بشه.

    بجای مدلسازی آبجکتهای پس زمینه (که دیده نمیشن ولی بازتابشون توی صحنه هست) از نقشه های HDRI یا پس زمینه های تصویری استفاده کنید.

    بجای استفاده از MRsky بعنوان پس زمینه، میتونین از Glow، یا Gradient Ramp عمودی استفاده کنید.
    این سه تا را یه کم بیشتر توضیح میدین عزیز؟

  17. این کاربر از SevenART بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


صفحه 1 از 2 12 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •