سلام دوستان، وقتتون بخیر!
میخواستم بپرسم که در مورد Direct X shader در قسمت materialها چقدر میدونین؟
ممکنه به من کمک کنید و طرز استفادشو بگید؟
خیلی ممنونم.
سلام دوستان، وقتتون بخیر!
میخواستم بپرسم که در مورد Direct X shader در قسمت materialها چقدر میدونین؟
ممکنه به من کمک کنید و طرز استفادشو بگید؟
خیلی ممنونم.
خوب گمونم باید یه چیزی تو مایه های پلاگین shader fx باشه
متریالتو با استفاده از شیدر های استاندارد دایرکت ایکس میسازی و میتونی توی بازی ها این شیدرو load کنی
من یه پلاگین shader fx نصب کرده بودم که کلا متریالی که برای مدلت میساختی رو به صورت یه فایل متنی میبردی توی موتور بازی و اونجا به مدلت نسبت میدادی
سلام.
DirectX Shader مربوط به نمایش تو Viewport هست و شیدرهایی که با پسوند fx استفاده میکنه میتونی با Notpad باز کنی و ویرایش کنی. فایل های افکت به زبان برنامه نویسی HLSL نوشته میشن و موقع اجرا توسط DirectX کامپایل میشنو اجرای اونا خیلی سریه چون دستوراتش تو کارت گرافیک اجرا میشه و از امکانات سخت افزاری استفاده میکنه.
برای 3D کارهایی که بازیسازی میکنن و یا با DirectX برنامه نویسی میکنن بیشتر میتونه کاربرد داشته باشه.
اگر پیدا کردید چطور این متریال ها رو تو رندر هم استفاده کنیم ممنون میشم به ما هم بگید.
هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)