تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 1 از 1

نام تاپيک: ساختن صحنه ی شاد بادکنک ها (3dsmax + mentalray)

  1. #1
    داره خودمونی میشه MrJey's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2010
    محل سكونت
    زیر ابرها
    پست ها
    88

    پيش فرض ساختن صحنه ی شاد بادکنک ها (3dsmax + mentalray)

    درود!


    قصد دارم براتون یه آموزش برای ساختن صحنه ی شاد بادکنک قرار بدم... نتیجه ی نهاییش یه چیزی مثل عکس زیره.

    سطح آموزش: مبتدی
    آموزش این مراحل کار رو توی 3ds max پوشش میده:
    1- مدلسازی بادکنک
    2- ساختن متریال بادکنک
    3- نور پردازی و تنظیم صحنه - رندر


    مرحله ی اول:

    بادکنک رو با یک کره شروع کنید، برای
    modifier هاش یک FFD3*3*3 قرار بدین.
    به نمای چپ تصویر وارد بشین (با زدن کلید
    L) و از زیر مجموعه ی FFD333 گزینه ی Control Points رو انتخاب کنید. با کشیدن موس روی صفحه پایینی ترین نقطه در ستون وسطی نقاط رو انتخاب کنید و اونها رو پایین بیارید. تصویر زیر رو ببینید.


    برای ساختن گره ی پایین بادکنک از
    Torus استفاده میکنیم. اندازه هاش رو با توجه به اندازه ی اولیه ی بادکنک انجام بدین، اندازه ی کره ی بادکنک من با شعاع 25 بود. Torus رو با مقادیر توی عکس بسازید و زیر بادکنک قرار بدین.


    حالا باید دهنه ی بادکنک رو بسازیم، از یک
    Cone استفاده میکنیم. مقادیرش رو به این صورت (توی عکس پایین) قرار بدین و Modifier براش Edit Poly انتخاب کنید. از زیر مجموعه ی Polygon و از View سمت چپ یا روبرو، زیرین ترین لایه از چند ضلعی هارو انتخاب کنید و فرمان Extrude رو از همون پانل سمت راست بزنید و از دیالوگ باز شده روی Local Normal قرار بدین... مقدارشو تنظیم کنید و بادکنک شبیه این میشه:




    یکم روش کار میکنیم تا نتیجش بهتر بشه.
    حالا همه ی اونهایی که ساختیم رو انتخاب کنید و از منوی
    Group گزینه ی group رو بزنید تا همش یکپارچه بشه...


    مرحله ی دوم:

    گروه بادکنک رو انتخاب کنید و صفحه ی متریالها رو با کلید
    M باز کنید.
    دومین متریال صفحه رو انتخاب کنید و
    Assign to selection رو بزنید تا تمام بادکنک رنگ بشه.

    Material
    تون رو مثل زیر تغییر بدین:
    (میتونید رنگهای متفاوتی انتخاب کنید.)



    مرحله ی سوم:
    برای رندر این بادکنک نیاز به
    MentalRay داریم که ورژنهای اخیر 3dsmax دارن! از منوی Rendering به Render Setup برید و از پایین همه ی تنظیمات Assing Renderer رو باز کنید و Production رو با کلیک کردن روی مستطیل روبروش روی mental ray Renderer بزارید.
    یه رندر کوتاه از صحنه بگیرید و کارتون رو تا اینجا ارزیابی کنید.




    برای زیباتر شدن کارتون باید پس زمینه رو بهتر کنید! بنابراین از منوی
    Renderer روی Enviorment کلیک کنید و Map اون رو به یک Gradient Ramp تبدیل کنید، برای تنظیم Gradient Ramp باید اون رو به صفحه ی متریالها منتقل کنید، اینکار رو با باز کردن اون صفحه (با M) و کشیدن مپ به روی یکی از متریالها (بجز دومی) انجام بدین و تنظیماتش رو مثل زیر بکنید:



    بعضی از تنظیماتی که عوض کردم رو با علامت قرمز نشون دادم که مطمئن بشیم انتخاب میکنید.

    برای اینکه جلوه ی خوبی به صحنه بدیم باید پس زمینه رو جالب کنیم! یه دسته جسم بسازید و اونها رو در فاصله ای از بادکنک پشت دوربین قرار بدین و متریالشون رو به رنگ کاملا سفید با یکم
    Self Illumination بزارید.
    در پایان تنظیمات صحنه هم دو تا نور دوست داشتنی که به بادکنک میتابه (
    Omini) بسازید یادتون باشه توی Advanced effects یکیشون مقدار Specular رو غیر فعال کنید.
    یه رندر بگیرید و شبیه این تصویر باید شده باشه:



    حالا هم چند تا دوست برای بادکنک کوچیکمون اضافه کنید و رندر نهایی رو بگیرین.
    (رنگهاش نمیدونم الان به هم میاد یا خیر... اگه مایل بودین نتایج کارهاتون رو اینجا پست کنید و اگه سوال داشتین در خدمتم.)

  2. 8 کاربر از MrJey بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •