از دیرباز تا کنون ، مهارت های ارتباطی یکی از عوامل مهم موفقیت افراد در محل تحصیل ، محل اشتغال و نیز در بین دوستان و آشنایان بوده است ، میباشد و خواهد بود !
مثلا ، در بین دوستان و آشنایان میگن :
فلانی رو ببین چقدر جنبش بالاس ! / نمیگن فلانی رو ببین چقدر اسکله !
فلانی رو ببین چقدر شوخ طبعه ! / نمیگن فلانی رو ببین چقدر جلف و بی شخصیته !
فلانی رو ببین چقدر باشخصیت و با جذبس ! / نمیگن فلانی رو ببین چقدر خشک و جدیه !
فلانی رو ببین چقدر باهوش و بااستعداده ! / نمیگن فلانی رو ببین چقدر خرخونه !
و ...
البته مهارت های ارتباطی فقط شامل این موضوعات نمیشه ، بلکه بسیار پیچیده تر از چیزیه که ما فکرش رو میکنیم ، مثلا :
- طرز برخورد با افراد طعنه زن و متلک پران
- چگونگی رفتار و کردار در هنگام تمسخر
- پیش بینی واکنش های افراد مختلف
- تغییر نظر دیگران در رابطه با خود
- گرفتن جواب بله به جای جواب نه
- شناخت افراد دروغگو
- مقابله به مثل ، مفید یا مضر ؟
- و ...
بیایید اول در رابطه با این موضوع بحث و تبادل نظر کنیم ( واقعا لذت داره آدم در فرومی که پر از افراد تحصیل کرده و با سواد هست تبادل اطلاعات بکنه ) :
سوال : در هنگام تمسخر و متلک پرانی و طعنه زنی افراد بی شخصیت چگونه برخورد کنیم ؟ مقابله به مثل کنیم ؟ سکوت اختیار کنیم ؟ بلافاصله موضوع مورد نظر را به شخص دیگری پاس بدهیم و اون رو مسخره کنیم ؟ یا ... ؟ ( جواب های تشریحی دهید !! )