تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 4 1234 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 31

نام تاپيک: [*آموزش و معرفی*] Xna game studio

  1. #1
    کاربر فعال انجمن توسعه و ساخت بازی AMIR REZAs's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2010
    محل سكونت
    هر کجا هستی --------- Wherever you are
    پست ها
    2,364

    پيش فرض [*آموزش و معرفی*] Xna game studio

    microsoft XNA GAME STUDIO

    Framework بر پایه دات نت فریم ورک 2.0 ارائه شد و هدف از طراحی آن ارائه دادن مجموعه کتابخانه ها و کلاس
    های توسیعی بود که توسعه دهندگان بازی بتوانند با کمترین مقدار کدنویسی و اجرای کد در محیطی مدیریت شده، از پلتفرم های مختلف حداکثر استفاده را ببرند. کدهای نوشته شده بر پایه XNA Framework مانند کدهای دات نت فریم ورک در محیطCommon Language Runtime اجرا می شوند. از این رو بازی های ایجاد شده قابل اجرا بر روی پلتفرم ویندوز XP، ویستا و پلتفرم Xbox 360 مایکروسافت می باشند.

    XNA Framework مجموعه ای از تکنولوژی های سطح پایین را بسته بندی کرده و به این ترتیب تضمین می کند که فریم ورک خود مسئول هماهنگ کردن تغییرات بین پلتفرم های مختلف هنگام جابجا شدن بازی از یک پلتفرم به پلتفرم دیگر خواهد بود و این امر به توسعه دهندگان کمک می کند به جای درگیر شدن با جزئیات پلتفرم، بیشتر به محتوا و طراحی بازی خود توجه داشته باشند. این فریم ورک به همراه ابزارهای کمکی از قبیل XACT ارائه شده است که به برنامه نویسان اجازه می دهد ویژوال، صدا و مدل کاراکتری را به بازی های خود اضافه کنند.
    برای توسعه بازی ها تحت XNA Framework از زبان برنامه نویسی #C استفاده می شود.

    XNA مخفف چیست؟
    کاراکتر X در این عبارت نشان می دهد که فریم ورک مذکور ابتکاری بین پلتفرم های مهم شرکت مایکروسافت یعنی DirectX و Xbox می باشد. کاراکتر N برای Next-Generation در نظر گرفته شده است چرا که توسعه دهندگان این فریم ورک معتقدند که نرم افزار در نسل بعدی بازی ها بیشتر از سخت افزار ایفای نقش خواهد کرد. و در نهایت کاراکتر A معرف کلمه Architecture می باشد. فلسفه حضور این کلمه در نام فریم ورک مذکور ادغام ابزارهای مختلفی است که در اختیار توسعه دهندگان بازی قرار می گیرند تا بازی های خود را ایجاد کنند.

    XNA Game Studio چیست؟
    XNA Game Studio محیط توسعه مجتمع برای برنامه نویسی بازی می باشد که بر پایه Visual Studio 2005 Team System طراحی شده است. XNA Game Studio ساختارهای لازم برای همکاری بین ایجاد کنندگان محتوای بازی، برنامه نویسان، مدیران و تست کنندگان بازی را فراهم می کند. وظایف مدیریت پروژه زیر توسط XNA Game Studio ارائه می شوند:

    * asset management
    * defect tracking
    * project automation
    * work item lists


    برنامه نویسی با XNA
    XNA Game Studio نسخه 2.0 برای ویژوال استودیو 2005 به صورت نهایی ارائه شده است. نسخه XNA Game Studio 3.0 که برای ویژوال استودیو 2008 طراحی شده است به صورت CTP توسط مایکروسافت ارائه شده است. برای شروع کار با XAN لازم است یکی از استودیوهای آن را دانلود کنین
    منبع:
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    نسخه ی 4 آن برای ویژوآل استدیو 2010 طراحی شده که میتونید دانلود کنید
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    بهترین منبع فارسی یادگیری
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    و

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    بازی های ساخته شده : Bo نمیدونم لیست بازیهاش کجاس؟!!
    میگم سیاره میترا هم با این ساختن ؟؟
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    ** کلا چیز خوبیه واسه کارهای کوچیک ( و کارهایی که میخواین واسه Xbox بسازید)
    Last edited by AMIR REZAs; 29-05-2011 at 20:47.

  2. 3 کاربر از AMIR REZAs بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #2
    پروفشنال anvar.net's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2007
    محل سكونت
    IRAN
    پست ها
    648

    پيش فرض

    منابع بیشتر

    اینها هم دو تا کتاب (البته انگلیسی) در این زمینه

    Beginning XNA 3.0 Game Programming-From Novice to Professional
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

    Building XNA 2.0 Games -A Practical Guide for Independent Game Development
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

    اگه کسی خواست, بگه تا دانلود کنم

  4. 4 کاربر از anvar.net بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  5. #3
    آخر فروم باز M0hsen3D's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2010
    پست ها
    1,727

    پيش فرض

    بزارین یه دو تا کتاب هم من معرفی کنم

    عنوان کتاب : Oreilly Learning XNA 4.0
    تعداد صفحات : 518
    زبان : انگلیسی

    لینک دانلود:
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

    عنوان کتاب : Microsoft XNA 4 Game Studio Creators Guide
    تعداد صفحات : 561
    زبان : انگلیسی

    لینک دانلود:
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    Last edited by M0hsen3D; 15-06-2011 at 22:41. دليل: لینک دانلود اضافه شد

  6. 2 کاربر از M0hsen3D بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  7. #4
    کاربر فعال انجمن توسعه و ساخت بازی AMIR REZAs's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2010
    محل سكونت
    هر کجا هستی --------- Wherever you are
    پست ها
    2,364

    پيش فرض

    دستت درد نکنه هر کدومو( یا دوتاشو) تونستی آپلود کن...

  8. این کاربر از AMIR REZAs بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  9. #5
    آخر فروم باز NINJA0098's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2008
    محل سكونت
    شاهی (مازندران)
    پست ها
    1,001

    پيش فرض

    کار با xna یکم قدیمی نیست . منظورم اینه که الان دیگه حتی تو دانشگاهم پروژه بازی سازی با xna نمیدن.
    من مخ استادو خوردم پروژه با xna بده بهم در ازای یه پروژه ی دیگه اصلا زیر بار نرفت!

  10. این کاربر از NINJA0098 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  11. #6
    داره خودمونی میشه PersianLoverMRB's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2010
    پست ها
    114

    پيش فرض

    کار با xna یکم قدیمی نیست . منظورم اینه که الان دیگه حتی تو دانشگاهم پروژه بازی سازی با xna نمیدن.
    من مخ استادو خوردم پروژه با xna بده بهم در ازای یه پروژه ی دیگه اصلا زیر بار نرفت!
    یعنی چی قدیمی شده؟
    خب اون شاید نظر استاد شما بوده

  12. این کاربر از PersianLoverMRB بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  13. #7
    آخر فروم باز M0hsen3D's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2010
    پست ها
    1,727

    پيش فرض

    کار با xna یکم قدیمی نیست . منظورم اینه که الان دیگه حتی تو دانشگاهم پروژه بازی سازی با xna نمیدن.
    من مخ استادو خوردم پروژه با xna بده بهم در ازای یه پروژه ی دیگه اصلا زیر بار نرفت!
    ببین تو ایران کسی سراغ xna یا mdx نمیره چرا؟ چون با وجود ابزار های اماده ای همچون ادیتور انریل(UDK) و انجین های اماده ی دیگه کسی سراغ XNA نمیاد یارو میره یه انجین دانلود میکنه چهار تا مدل و تکسچر میندازه توش با چهار خط اسکریپت فکر کرده بازی ساخته اسم خودشم میزاره بازیساز(البته اصلا منظورم با دوستانم تو این فروم نیست ها کلی دارم میگم) . نه اینجوری کسی بازیساز نمیشه و مشکل اصلی صنعت بازی تو ایران هم همینه. همه دوست دارن از ابزار های رایگان و اسون استفاده کنن کسی حاظر نیست دنبال برنامه نویسی و تفکر روی مباحث مختلف بازیسازی بره.
    پیشنهاد میکنم به این فایل پاورپویت یه نگاهی بندازین بد نیست.
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    Last edited by M0hsen3D; 15-06-2011 at 22:10.

  14. #8
    کاربر فعال انجمن توسعه و ساخت بازی AMIR REZAs's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2010
    محل سكونت
    هر کجا هستی --------- Wherever you are
    پست ها
    2,364

    پيش فرض

    ببین تو ایران کسی سراغ xna یا mdx نمیره چرا؟ چون با وجود ابزار های اماده ای همچون ادیتور انریل(UDK) و انجین های اماده ی دیگه کسی سراغ XNA نمیاد یارو میره یه انجین دانلود میکنه چهار تا مدل و تکسچر میندازه توش با چهار خط اسکریپت فکر کرده بازی ساخته اسم خودشم میزاره بازیساز(البته اصلا منظورم با دوستانم تو این فروم نیست ها کلی دارم میگم) . نه اینجوری کسی بازیساز نمیشه و مشکل اصلی صنعت بازی تو ایران هم همینه. همه دوست دارن از ابزار های رایگان و اسون استفاده کنن کسی حاظر نیست دنبال برنامه نویسی و تفکر روی مباحث مختلف بازیسازی بره.
    پیشنهاد میکنم به این فایل پاورپویت یه نگاهی بندازین بد نیست.
    اینطوری ها هم نیست ! Unreal script زبانی نیست که با نوشتن چند خط کد مثل گیم میکر بازی تحویلت بده مگر اینکه از کدهای آمادش استفاده کنی که اصلا جایز نیست!

    بعد این آقایونی که پاورپوینت رو نوشتن گفتن مقایسه دو راهکار بعد مزایا و معایب موتور آماده رو نوشتن ولی احتمالا یادشون رفته مزایا معایب انجین نویسی رو بگن

    پیشنهاد به همه ی کسایی که این متنم رو میخونن اینه که اول تحقیق کنند ، بعد کاری انجام بدن ، حتی میتونید هر دو راه رو امتحان کنید بهتر از اینه که چند سال یه راه اشتباه رو برید ( البته بازم میگم هر دو راه درسته ما واسه این صنعت به دو گروه نیاز داریم)

    لطفا بحث خارج از XNA راه نیاندازید

  15. این کاربر از AMIR REZAs بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  16. #9
    آخر فروم باز M0hsen3D's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2010
    پست ها
    1,727

    پيش فرض

    خب این سایت هم ببینید فکر کنم کامل تر توضیح داده باشه.
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    منم موافقم بهتر اینجا از این بحث ها راه نندازیم.

    ---------- Post added at 12:08 AM ---------- Previous post was at 12:05 AM ----------

    به نظرم بهتره یه تاپیک ایجاد کنیم مربوط به همه ی مباحث بازیسازی که بتونیم راحت سر هر بحثی رو وا کنیم چطوره؟
    Last edited by M0hsen3D; 15-06-2011 at 23:13.

  17. #10
    آخر فروم باز NINJA0098's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2008
    محل سكونت
    شاهی (مازندران)
    پست ها
    1,001

    پيش فرض

    یعنی چی قدیمی شده؟
    خب اون شاید نظر استاد شما بوده
    نه اصلا اینطور نیست . استادمون گفته بود با #c یه انجین بنویسم و با هاش یه بازی بسازم. بعدشم کی گفته بازی ساختن با همین ابزار به قول شما ساده سادس؟شما با آنریل اسکریپت کار کردین که این حرفو میزنین؟یا درمورد زبان برنامه نویسی unigine چقدر اطلاعات دارین؟یا همین کرای یه سرچی در مورد کد نویسی تو انجینش بکنین تا ببینین اونقدرا هم که از بیرون دیده میشه ساده نیست.
    اگه منظورتون گیم میکره آره تا حدی حرف شما درسته. خود من اول بازی سازی رو با xna شروع کردم و فکر میکنم اشتباه کردم و باید از اول با گیم میکر این کارو میکردم.
    چرا حتما باید به خودمون عذاب بدیم و دنبال راههای سخت باشیم به جای ساده.همین افکار بازی سازیمونو عقب نگه میداره.
    امیدوارم تند حرف ننوشته باشم(بر وزن نزده باشم).

صفحه 1 از 4 1234 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •