مديرعامل شرکت فراسو: «tonb» نام محصولات جديد گروه فراسو است كه از جزاير هميشه ايراني الهام گرفته شده است.
احمد عليپور، مديرعامل شركت فراسو در همايش سالانه اين شركت با عنوان "توسعه فعاليتهاي طرح فروش و امتياز S&P" با معرفي برند جديد گروه فراسو با عنوان tonb گفت: اين برند نام محصولات جديد گروه فراسو است كه نام آن از نام جزاير هميشه ايراني "تنب كوچك" و "تنب بزرگ" الهام گرفته شده است و آن را برند شاخهاي جديدي از محصولات با كاركردها و قيمتهاي متفاوت دانست. وي اولين محصولات tonb را مچبندهاي فلش با ظرفيتهاي 256MB تا 1GBمعرفي كرد.
![]()
عليپور از افزايش محصولات گروه فراسو خبر داد و گفت: گروه محصولات فراسو سال گذشته 9 گروه بوده كه اين ميزان امسال به 12 گروه افزايش پيدا كرده است و همچنين در بحث تنوع محصولات، سال گذشته فراسو 88 مدل محصول داشت كه در حال حاضر 139 مدل محصول در كارنامه اين شركت وجود دارد.
وي گروه محصولات اسپيكر، گيمپد و هدست را گروه محصولاتي دانست كه در سال 84 به مجموعه محصولات فراسو اضافه شدهاند و ابراز اميدواري كرد كه در آيندهاي نه چندان دور گروه محصولات ديگري به اين مجموعه اضافه شود.
عليپور CD-R را از اين جمله محصولات شمرد كه از چند هفته بعد قابل ارئه خواهد بود.
وي با معرفي فراسوالكترونيك به عنوان يكي از شركتهاي گروه فراسو، تلويزيونهاي LCD ، اسپيكرهاي حرفهاي و سينماي خانگي را از محصولات جديد فراسوالكترونيك دانست و ابراز اميدواري كرد كه اين محصولات تا انتهاي سال 85 به مجموعه فراسو اضافه شوند.
به گزارش ايتنا عليپور ايران را تنها كشوري معرفي كرد كه 90 در صد PC به صورت قطعه وارد آن شده و به فروش ميرسد و برند خاصي در زمينه PC وجود ندارد. وي با اشاره به طرح جديد عرضه شده از سوي اين شركت به بازار تحت عنوان fpack توسعه آن را جزو برنامههاي فراسو دانست و عرضه آن را در راستاي ارائه يك برند واحد ايراني در زمينه PC دانست.
عليپور پرفروشترين محصولات فراسو را كيبورد و ماوس معرفي كرد. وي fpack را طرحي عنوان كرد كه ميتواند فروش محصولات را در بازار داخل بالا ببرد و در عين حال به سود خريدار است چرا كه به جاي درگير شدن با چند گارانتي، همه محصولات را با يك برگ گارانتي خريداري ميكند. به گفته عليپور از مزاياي طرح fpack فروش يكجا و پايين آمدن قيمت تمام شده براي مصرفكننده است.
عليپور با بيان اين كه گسترش جغرافيايي بازار و بالا بردن درصد سهم بازار در بخش گسترش داخلي و خارجي از جمله موفقيتهاي اين شركت است گفت: در بخش داخلي موفق شديم سهم فروش شهرستانها را به بالاي 50 درصد برسانيم و در بخش خارجي با اضافه كردن سه كشور هند، مصر و سودان به ليست كشورهاي خارجي دايره جغرافيايي بازارمان را گسترش داديم و در مجموع توانستيم به 20 كشور برسانيم.
مديرعامل فراسو گفت: در سال گذشته رشد فروش از حيث مبلغ 53 درصد و از حيث تعداد 94 درصد ارزيابي شده است. عليپور اجراي طرح سفارش آنلاين در همه نمايندگيهاي فراسو را از موفقترين برنامههاي اجرا شده اين شركت در سال گذشته دانست.
وي 9 هدف گروه فراسو در سال آينده را توسعه گروه محصولات، گسترش تنوع محصولات هر گروه، توسعه جغرافيايي بيشتر بازار، ارائه گارانتي بينالمللي و گسترش مراكز خدمات پس از فروش در داخل و خارج از كشور، رشد فروش و سهم بازار، بهبود گسترش برنامههاي تبليغاتي، افزايش جذب سرمايهگذاري مستقيم نمايندگان در توليد و عرضه كالا، توسعه سيستم فروش آنلاين و ارتقاء درآمدهاي شبكه توزيع و فروش دانست.
مديرعامل فراسو اضافه كردن 4 مركز مجاز در تهران و رشد فروش 20 درصدي بازار داخل و 35 درصدي بازار خارج را برنامههاي سال جاري اين گروه دانست.
او در خصوص گسترش طرح S&P اظهار داشت: در سال گذشته تعداد اعضاي طرح فروش و امتياز فراسو به 3 برابر رسيد، به طوري كه در بحث حمايتهاي مبلغي در اين بخش، پرداخت نقدي و غيرنقدي حمايت به اعضاي اين طرح 350 درصد رشد داشته است. عليپور شركت مهندسي اهتمام را از اعضاي جديد اين طرح دانست كه در اين شبكه توزيع به ارائه RAMهاي KINGMAX و كارتهاي گرافيكي حرفهاي club خواهد پرداخت.
سومین همایش سراسری طرح فروش و امتیاز در نهم خرداد ماه سال جاری با حضور اعضای این طرح و همچنین میهمانان و جمعی از ورزشکاران سرشناس در باشگاه انقلاب برگزار شد. در این همایش ضمن برگزاری مراسم یادبود از مرحوم جعفر غفاریها، به بیان طرحها و اهداف آتی شرکت فراسو و همچنین طرح S&P پرداخته شد.