سلام به همه
من یه کمک می خوام نه خود کدو اگه میشه در مورد الگوریتم ها هم راهنمایی کین
پروژه ما اینه
پروژه : بازی مار
یک جدول 10 در 15 در نظر بگیرید، هر یک از خانه های این جدول میتواند
1- خالی باشد که در این صورت آن را با - نمایش می دهیم،
2- حاوی خوراکی باشد که آن را با * نمایش می دهیم.
3- نقطه شروع باشد که با s نمایش داده می شود. (نقطه شروع همیشه در پایین ترین سطر جدول است)
4- نقطه پایان باشد که با e نمایش داده می شود.(نقطه پایانی هم همیشه در بالاترین سطر است.)
5- مانع باشد که که با b نمایش داده می شود.
محل موانع و خوراکی ها به صورت تصادفی تعیین می شود. محل نقطه شروع در سطر پایین و نقطه پایان در سطر بالا هم به صورت تصادفی تعیین می شود.
قوانین بازی به این صورت است.
1- مار یک موجود انعطاف پذیر است که طول آن 4 است. سر مار با o و بدن او با m نشان داده می شود.
2- طول مار در بازی ثابت می ماند.
3- با رسیدن به خانه خوراکی مار خوراکی را می خورد و 10 امتیاز می گیرد.
4- هر 30 امتیاز یک جان حساب می شود.
5- اگر مار سعی کند وارد خانه ای بشود که مانع در آن است، یا اگر سعی کند از محیط بازی خارج شود، یکی از جان های مار از او گرفته می شود( 30 امتیاز). اگر مار جان نداشته باشد، مار سوخته و بازی تمام می شود.
6- در ابتدای بازی مار بیرون سر ما در خانه s و بقیه بدن او خارج از زمین است.
7- مار باید با گرفتن بیشترین امتیاز خود را به خانه e برساند و از آن خارج شود.
8- کنترل حرکت مار به دست کاربر است. در هر بار :
1- ورودی 1 یعنی حرکت به بالا
2- ورود 2 یعنی حرکت به پایین
3- رورودی 3 یعنی حرکت به راست
4- ورودی 4 یعنی حرکت به چپ
9- پس از هر بار که کاربر یک ورودی وارد می کند( هر حرکت مار) باید وضعیت جدید و امتیاز کسب شده را به کاربر نشان بدهید.
لطفا راهنمایی کنین آخه 5 نمره داره و به زبان turbo ++c هستش و تا آخر آرایه ها بیشتر نخوندیم
بازم مرسی از همتون