تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 2 12 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 13

نام تاپيک: راهنمایی برای بافت دهی به یک قندون در Maya

  1. #1
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Jul 2010
    پست ها
    856

    پيش فرض راهنمایی برای بافت دهی به یک قندون در Maya

    سلام خدمت دوستان.

    یه سوال کوچیک داشتم ممنون میشم اگه خلاصه و مرحله به مرحله راهنماییم کنین جواب ها در حد یک کلمه هم باشه مطلبو میگیرم.

    چطور یه بافتی مثلا گل رز رو توی یک بشقاب یا قندون ساخته شده با nurbs بنشونم طوری که ماده داده شده قبلی با بافتهاش ناپدید نشن؟یعنی هر جور خواستم اونو روی ماده زیری سر بدم.به فرض اینکه بافتی قبلا بهش داده باشم.


    در ضمن اگه میشه هم با متریال مایا و هم با ماده های منتال ری بگین.

    تشکر.

  2. #2
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Jul 2010
    پست ها
    856

    پيش فرض راهنمایی برای ساخت ظرف کریستالی در Maya

    سلام مجدد.

    برای ساخت یک میوه خوری کریستال با لبه های موج دار و جزئیات بالا :

    الف_از روش nurbs استفاده کنم یا polygon ؟ و چرا؟

    ب_بهترین شیدر با منتال ری کدومه؟و آیا باید از تابع های
    کمکی هم برای واقعی شدن اون استفاده کرد ؟


    ج_میخوام جملات شعر روی اون بنویسم کدوم
    روش بهتره؟

    د_اگه بخوام گلی رو به صورت برجسته غیر بامپ مپ روی میوه
    خوری بذارم چی؟


    نکته:جوابها اگه در حد یک جمله ، یک کلمه ، یک حرف و یا حتی یک صدا ! هم باشه بازم خوبه متوجه راه حل میشم.

    با تشکر.

  3. #3
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Jul 2010
    پست ها
    856

    پيش فرض راهنمایی برای ساخت یک فرش طبیعی در Maya

    سلام به همه.

    میخوام یه فرش طبیعی بسازم طوری که اگه لبش کمی موج پیدا کنه تار و پودش معلوم بشه
    مسلما با روش بامپ مپینگ نمیشه. روش خاصی هست؟

    نکته: میشه با Fur که خز و کرک و پشم طبیعی میسازه اینکار رو انجام داد؟

    اگه این روش ممکنه، بافتشو چیکار کنم؟

    پیشاپیش از جوابهاتون ممنون .

  4. #4
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Jul 2010
    پست ها
    856

    پيش فرض راهنمایی برای ساخت ماشین در Maya

    با سلام .

    یه ماشین BMW M3 E92 ساختم طی یک ماه با روش nurbs
    هنوز کامل نشده کامل شد میزارم.

    و اما سوالام :

    modeling

    الف_وقتی دستور trim رو اجرا میکنم برای Attach کردن با وصله های دیگه مشکل ایجاد میکنه ، یعنی یه پوسته تریم
    شده با سطح دیگه هنگام وصل شدن غیب میشن!
    راه حل و میخواستم؟

    ب_برای ساخت داخل ماشین چیکار کنم من فقط با 4 تا عکس blue print بدنه رو ساختم داخلو چیجوری بسازم ؟منظورم مشاوره هست نه آموزش.

    بعد اینکه با پلیگان بسازم بهتره یا همون نربز باشه؟


    Shader+texture


    الف_برای بدنه ماشین کدام ماده منتال ری رنگ متالیک چندلایه رو شبیه سازی میکنه؟

    ب_برای جنس آلیاژهای رینگ ماشین از کدام ماده منتال استفاده کنم؟

    ج_این چراغهای زنون BMW رو دیدین , جنس شیششو میخوام تو منتال با تنظیمات.

    د_آخر نفهمیدیم این نور نئون Led های کوچیک که بالای چراغ ردیفن چه جوری ساخته میشه؟و اینکه سوسو زدن اون با چه دستوری هست؟


    جواب ها در حد یک جمله هم باشه بسی قنیمت هست.

    ممنون .

  5. #5
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Jul 2010
    پست ها
    856

    پيش فرض راهنمایی برای دادن بافت توری و طرح دار به پرده در Maya

    سلام .

    یه پرده تور توری دارم میسازم که طرح گلدار هم داره

    سوالم اینه که اگه من یه عکس از روش بگیرم بعنوان بافت،

    اونو چطوری بنشونم رو پرده که:

    الف_برجستگی قسمت گلدار قشنگ معلوم باشه ؟

    ب_اشیا پشت اون از قسمت توری و نازک پرده بهتر دیده بشه
    یعنی اینکه اگه نور از پرده رد بشه تو سایه ش این خصلت رو مثل واقیت نشون بده!

    نمی دونم مطلب و خوب رسوندم یا نه.

    با تشکر.

  6. #6
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Jul 2010
    پست ها
    856

    پيش فرض راهنمایی برای ساخت سیم مارپیچ تلفن در Maya

    سلام.


    آقا این سیم تلفنو شما چطور میسازین من هر کار میکنم نمیشه نکنه باید براش برنامه بنویسیم !؟

    یه روش هم برای حالت شبیه سازی اون در حالت آویزون شدن بگین که خاصیت ارتجاعی اونو نشون بده.

    این یکی سخته نه؟

    تو یکی دو جمله راهنمایی تون کفایت میکنه

    ممنون

  7. #7
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Jul 2010
    پست ها
    856

    پيش فرض راهنمایی برای ساخت لیوان در Maya

    سلام بچه ها.

    من میخوام یه لیوان با نربز بسازم طبعا با دستور revolve میشه از یک منحنی اونو ساخت

    اما اگه من بخوام فرو رفتگیهایی به شکل گلبرگ در اون قرار بدم چکار باید بکنم .

    یه سوال دیگه هم اینکه برای اتصال دسته به بدنه لیوان که با
    دستور Birail2 ساختم چه راهی رو پیشنهاد میدین که انحنایی
    که بین محل اتصال اونها هست کاملا دیده بشه.

    نکته:نیاز به توضیح عمیق و وقت گیر نیست احتمالا با یک
    جمله کارم درست میشه

    تشکر.

  8. #8
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Jul 2010
    پست ها
    856

    پيش فرض راهنمایی برای بافت دهی به تایر ماشین در Maya

    سلام .

    سوالی داشتم درباره طریقه صحیح بافت دادن به تایر

    من با نربز یه تایر ساختم حالا چطوری بدون جدا کردن سطوح
    همزمان بافت آج و بافت کناری لاستیک رو به اون بدیم .

    راستی من هرچی میگردم نمی تونم تو وب یک بافت با
    رزولوشن خوب و با کیفیت پیدا کنم کسی میتونه کمک کنه؟


    ممنون

  9. #9
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Jul 2010
    پست ها
    856

    پيش فرض چندتا سوال نور پردازی از دانشمندای P30World

    سلام .

    دوستان من چندتا سوال دارم درباره نور در مایا میخواستم اگه
    میشه در یک کلمه کاربرد اونو جلوش بنویسین همین .


    1=کاربرد نورهای:

    physical_light

    mib_cie_d

    physical_light

    2=اگه ما یه اتاق با دوتا پنجره داشته باشیم در نورپردازی روز بهترین ترکیب نورها (اعم از منتال و غیره )برای شبیه سازی نورپردازی واقعی کدام است؟


    با تشکر فراوان

  10. #10
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Jul 2010
    پست ها
    856

    پيش فرض چندتا سوال نور پردازی 2 از دانشمندای P30World

    سلام .

    دو سه تا سوال دیگه داشتم درباره نور.

    1_چگونه باید از دستور Ambient Occolusion در نورپردازی منتال استفاده کرد؟خلاصه بگین می فهمم

    2_شبیه سازی تفکیک نور رو میخوام برای منشور و خودکار

    تو تابع های منتال ری یه دستوری هست به اسم mib_color_spread که به شکل منشوری هست که داره نور و تفکیک میکنه ، میگم چطور باید اینو استفاده کرد؟

    3_میشه همزمان از نورپردازی HDRI با FG و GI استفاده کرد؟

    اگه امکان اون هست راهنمایی کنین لطفا.

    با تشکر
    Last edited by hes25; 06-05-2011 at 13:57.

صفحه 1 از 2 12 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •