تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 2 12 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 14

نام تاپيک: تفاوت های 3ds max و maya

  1. #1
    حـــــرفـه ای Mohammad Yek110's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2006
    محل سكونت
    اصفهان زیبا
    پست ها
    2,707

    12 تفاوت های 3ds max و maya

    سلام
    یه سوال خیلی بزرگ برام پیش اومده.چرا autodesk دو تا نرم افزار برای انیمیشن سه بعدی ساخته؟!
    اگه میشه لطفا تفاوت های این دو را بگین.
    خیلی ممنون

  2. #2
    آخر فروم باز pclord's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2008
    محل سكونت
    Sisakht
    پست ها
    1,152

    پيش فرض

    Autodesk فکر کنم فقط تری دی مکس رو ساخته باشه، مایا که ساخت شرکت Alias بود که آتودسک ازش خرید تا زمانی که مایا تو دست Alias بود اوج شهرتش بود و به سرعت داشت پیشرفت میکرد تا آتودسک خریدش و سرعت پیشرفت این برنامه رو کم کرد تا تری دی مکس بهش برسه، الانم نمیدونم هدفش چیه یه شایعاتی میگفتن که در آینده میخواد همه رو ادغام کنه و یک نرم ازفرا قدرتمند درست کنه، البته در حد شایعه هست. در هر صورت مایا حیف شد. برای اینکه مطمئن بشید میتونین به امکاناتی که به مایا از روزی که اومده تو دست آتودسک توجه کنید و با امکانت اضافه شده در این مدت به تری دی مکس مقایسه کنید، همه ویژگی هایی که به تری دی مکس اضافه شده کپی برداری از مایا بوده.

    موفق باشید.

  3. 3 کاربر از pclord بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  4. #3
    حـــــرفـه ای Mohammad Yek110's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2006
    محل سكونت
    اصفهان زیبا
    پست ها
    2,707

    پيش فرض

    توی انیمیت کردن و ساخت انیمیشن با هم تفاوتی ندارن؟!با این توضیحات من مبتدی فهمیدم خیلی با هم تفاوتی ندارن.البته گفتم من مبتدی!
    ضمن تشکر از pclord عزیز

  5. #4
    آخر فروم باز pclord's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2008
    محل سكونت
    Sisakht
    پست ها
    1,152

    پيش فرض

    ببین دوست عزیز این بحث زیاد تو انجمن شده و به هیچ جا نرسیده و بیشتر دوستان هم وقتی موضوع رو ببینن مطمئن باش که ناراحت میشن، بستگی به خلاقیت و سطح کاری داره، مایا خودش کامله تری دی مکس هم با پلاگین هاش کامله، هر کاری تو مایا درست میشه تو تری دی مکس هم میشه عین همون رو درست کرد بستگی داره به کسی که داره با اون برنامه کار میکنه. یه برنامه که زیاد ازش اسمی نیست بنام بلندر یه انیمیشن کوتاه فوق العاده زیبا باهاش ساختن که دهن آدم باز میمونه میتونی بری ببینی ، اسم این انیمیشن هم Sintel هست که تو سایتش میتونی توضیحات کاملش رو بخونی:

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    در حالی که خیلیا فکر میکنن بلندر یه برنامه معمولیه و زیاد قدرتمند نیست.

    تو انیمیت و ریگینگ کاراکتر هم مایا خیلی قویه اما سافت ایمیج فکر کنم قویتر باشه اما با این حال همون طور که گفتم فرقی نمیکنه با هر دو تاش میشه یه کار رو ساخت. با اینترفیس هر کدوم راحت تری کار کن.

    این بحثو دیگه ادامه نده چون جوابی نداره ، تو انجمن سرچ کن مایا بهتره یا تری دی مکس و از این قبیل جمله ها تا تایپیک های قبلی رو ببینی.

    موفق باشی.

  6. 3 کاربر از pclord بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  7. #5
    پروفشنال Wolf of aria's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2010
    محل سكونت
    در دنیای سه بعدی
    پست ها
    537

    پيش فرض

    سلام
    یه سوال خیلی بزرگ برام پیش اومده.چرا autodesk دو تا نرم افزار برای انیمیشن سه بعدی ساخته؟!
    اگه میشه لطفا تفاوت های این دو را بگین.
    خیلی ممنون
    سلام
    راستو بخواي Autodesk يه نرم افزار ديگه انيميشن هم توليد ميكنه بنام XSI يا سافت اميچ.

  8. 3 کاربر از Wolf of aria بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  9. #6
    آخر فروم باز *Forgotten*'s Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2009
    محل سكونت
    ?What
    پست ها
    1,773

    پيش فرض

    Autodesk فکر کنم فقط تری دی مکس رو ساخته باشه، مایا که ساخت شرکت Alias بود که آتودسک ازش خرید تا زمانی که مایا تو دست Alias بود اوج شهرتش بود و به سرعت داشت پیشرفت میکرد تا آتودسک خریدش و سرعت پیشرفت این برنامه رو کم کرد تا تری دی مکس بهش برسه، الانم نمیدونم هدفش چیه یه شایعاتی میگفتن که در آینده میخواد همه رو ادغام کنه و یک نرم ازفرا قدرتمند درست کنه، البته در حد شایعه هست. در هر صورت مایا حیف شد. برای اینکه مطمئن بشید میتونین به امکاناتی که به مایا از روزی که اومده تو دست آتودسک توجه کنید و با امکانت اضافه شده در این مدت به تری دی مکس مقایسه کنید، همه ویژگی هایی که به تری دی مکس اضافه شده کپی برداری از مایا بوده.

    موفق باشید.
    دوست محترم من نمیدونم شما این حرفهارو بر اساس چه منبعی میزنید حالا مگه اتودسک چه خیانتی کرده
    در ضمن شاید شرکت alias اصلا فروش خوبی نداشته و موفق نبوده برای همین گفته همون بهتر بفروشیم به اتودسک

    اتودسک در این ضمینه عالی کار کرده و برنامه های متنوعی برای هر سلیقه داشته مثلا motion builder
    خیلی از این بازیهارو با این برنامه ساختن

    بعدشم ایشون در مورد تفاوت های مکس و مایا سوال کردن بعضی از دوستان فقط میگن این بهتر است اون بهتر است ولی دلیلی نداریم

    اصلا این سوال منه تفاوتهاش چیه؟

    بعضی از دوستان به کاراکتر انیمیشن گیر میدن انیمیشن یک کاراکتر یک کار کاملا custom هستش یعنی
    باید خودت از اول تا آخرشو بسازید برنامه علم غیب نداره که شما چه انیمیشنی دوست دارید بسازید

    الان چه بخاید چه نخاید همه اتودسکی شدن آلیاسو فراموش کنید , بیخیال این بحث
    Last edited by *Forgotten*; 22-04-2011 at 01:26.

  10. 4 کاربر از *Forgotten* بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  11. #7
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Jul 2010
    محل سكونت
     
    پست ها
    828

    پيش فرض

    بازار هدف 3ds max بیشتر صنعیت گیم هست در حالی که بازار هدف مایا بیشتر فیلم و انیمیشن،
    در "بی-اسپلاین نایک‌نواخت نسبتی" که به اصطلاح NURBS میگن،یکی از برتری های مایا به 3ds max هست،
    NURBS که در کامپیوترها برای ایجاد و نمایش ،ذخیره منحنی ها و سطح ها به کار می ره،
    امکان Painting در مایا 2011 وجود داره،ولی در 3ds max 2011 این امکان نیست،
    قابلیت modeling در نرم افزار 3ds max بهتر از مایا هست،
    البته این تفاوت ها بیشتر در سطوح حرفه ای و پیشرفته مطرح میشن،و در سطوح پایین تر نمی توان محسوس بودن برتری یا ضعف یکی را درکــ کرد،
    Last edited by santamove; 22-04-2011 at 02:30.

  12. 3 کاربر از santamove بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  13. #8
    پروفشنال Wolf of aria's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2010
    محل سكونت
    در دنیای سه بعدی
    پست ها
    537

    پيش فرض

    شايد قابليت 3d max در مدلينيگ از مايا بهتر باشه اما مايا هم در بخش مدلينگ هيچ كمي نداره بخصوص در اين چند سال گذشته
    خيلي پيش رفت كرد .

    من كه هيچ كمي ازش نميبينم از مدلينگش گرفته تا رندر تمام امكانات مايا خيلي خوبه .

  14. 2 کاربر از Wolf of aria بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  15. #9
    حـــــرفـه ای Mohammad Yek110's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2006
    محل سكونت
    اصفهان زیبا
    پست ها
    2,707

    پيش فرض

    خب پس با این تعاریفی که دوستان گفتن،برای من که می خوام انیمیشن بسازم،مایا مناسب تره.
    با تشکر

  16. این کاربر از Mohammad Yek110 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  17. #10
    اگه نباشه جاش خالی می مونه pezhmax's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2007
    محل سكونت
    رشت
    پست ها
    333

    پيش فرض

    مطالب پیش رو نظر شخصی منه و ممکنه همشون درست نباشن. خواهشا سرش دعوا نکنین :

    به نظر من مایا و مکس هر دوشون نرم افزارهای بسیار قوی و بزرگی هستن. البته هدف کاریت برای انتخابی که میکنی خیلی مهمه.
    خیلیها میگن مدلسازی فلان نرم افزار بهتره یا انیمیشن اون یکی بهتره. ولی واقعیت اینه که نرم افزارهای سه بعدی این روزها خیلی به هم نزدیک شدن. نمیشه بگی تو یکیشون یه کاریو میشه انجام داد و تو اون یکی نمیشه. مهم سرعت انجام کارهاست.

    مثلا بعد از اضافه شدن ابزارهای Graphite سرعت کار مدلسازی تو مکس خیلی زیادتر شده. یا به خاط ابزارهای متنوعی که تو بخش متحرک سازی و سیستم ذارت و همینطور شبیه سازی فیزیک تو مایا وجود داره سرعت کار ساخت انیمیشن و جلوه های ویژه تو مایا بیشتره.
    ولی یه اصل کلی در مورد این دو تا نرم افزار وجود داره و اون هم اینه که ابزارهای داخلی مایا از مکس گسترده تره و به دلیل معماری ویژه ای که تو ساخت مایا به کار رفته نرم افزار بسیار انعطاف پذیری ایجاد شده. این مساله هم تو سطح واسط کاربری و هم توسطح ارتباط داده ای اشیایی که توش ساخته میشه کاملا مشهوده.هر شی تو مایا یه بسته اطلاعاتیه که یه سری ورودی و خروجی داره و کل پروژه شما یه شبکه بسیار وسیع از این نودهای اطلاعاتی خواهد بود که ارتباط دادنشون تو نرم افزار کاربردشونو خیلی انعطاف پذیر و سریع میکنه.

    حالا برای ساخت بازی یا مدلسازی معماری بیشتر این ابزارها استفاده نمیشن و سرعت مدلسازی مکس تو این صنعت مهمتره.
    ولی تو صنعت فیلمسازی، خلق جلوه های بصری و متحرک سازی و نیز Composition مهمتره که مایا تو این زمینه ابزارها و سرعت عمل بیشتری داره.

    البته این رو هم باید بگم که شما میتونی با نصب پلاگینهای مختلف ابزارهایی که تو مایا هست رو داشته باشی ولی متاسفانه خیلی از این پلاگینها (حالا به خاطر کرکشون یا هر چیز دیگه) یه سری مشکلاتی رو دارن که گاهی صرف نظر کردن ازشون بهترین راه حله.

    و اما منابع یادگیری، به نظر من منابع یادگیری برای مکس به زبان فارسی بیشتر از مایا هست. متاسفانه از یه جایی به بعد دیگه منابع فارسی جوابگوی کارات نیستن. تو منابع انگلیسی آموزشهای تخصصی تر که توسط استودیوهای معتبر تولید میشن برای مایا بیشتره ولی منابع پراکنده و Tutorial ها برای مکس بیشتره.
    اگه بخوام تو دنیای برنامه نویسی مثال بزنم باید بگم مکس مثل زبان VB.NET میمونه و مایا مثل C#.NET هست .هر دوتاشون تو Microsoft .NET توسعه پیدا کردن ولی شروع یادگیری با VB.NET راحت تره و کار باهاش هم سریعتره ولی وقتی به مباحث تخصصی میرسی بیشتر منابع موجود به زبان C#.NET وجود دارن. این دلیلی بر ضعف VB نیست ولی یه مزیت برای C#.NET محسوب میشه.

  18. 4 کاربر از pezhmax بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


صفحه 1 از 2 12 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •