تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 4 1234 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 39

نام تاپيک: ما به کجا می خوایم برسیم؟ (کمی روشنفکرانه!)

  1. #1
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    پست ها
    122

    پيش فرض ما به کجا می خوایم برسیم؟ (کمی روشنفکرانه!)

    تو این تاپیک
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    اکثر کسانی که اهدافشون رو گفتند می خواستند یه شرکت بزنند یا یه بازی خفن بسازند و ....
    اما تا حالا فکر کردید که چطوری؟ این همه افراد هستند که از من و شما هم واردترند ولی حتی فکر شرکت زدن به ذهنشون هم خطور نمیکنه. یعنی کسانی در خارج از ایران که بازی هاشون (مستقل) از بازی های تجاری ایران بهتره، تواناییشون از ما کمتره؟ یعنی واقعا با این روال باید انتظار بره که شرکت های بزرگی برای بازی در ایران برپا بشه؟ هر کدوم از شما اسم یه شرکت رو گفتید یا یه بازی ولی آیا تا حالا به این فکر کردید که امکان پذیر هست یا نه! اگر امکانش هست چطوری؟ راهش چیه؟ آیا راهش اینه که همینطوری روزی 1 ساعت از وقتمون رو بیایم و تو فروم ها با هم چت کنیم؟ یا اینکه سعی کنیم سطحمون رو بالا ببریم؟ یه نگاهی به فروم بندازید. ببینید چه خبره. واقعا اینطوری رسیدن به چنین اهدافی امکان پذیره؟
    شاید بهتر باشه که کمی به خودمون بیایم و یه تصمیم جدی گرفته بشه. تا کی می خواید تو خونتون پشت کامپیوتر بشینید و چه بسیار وقت های با ارزشی که اینطوری از دست میره.
    روزی چند ساعت وقت صرف می کنید برای یاد گرفتن UDK یا Unity و ... تا حالا پیش خودتون فکر کردید که آیا اصلا ارزشش رو داره. یا فقط آرزو های دور و دراز جلوی چشمانتون رو گرفته؟ آیا بازی ای که با موتوری مثل UDK درست میشه یک بازی یه استاندارد هست؟ البته بحث من سر UDK نیست، کلی میگم (اون فقط مثال بود، چون اکثرا UDK رو میشناسند)
    من خوب یادم میاد اون زمانی رو که هنوز Unreal Engine 3 رایگان نشده بود، بازی سازی تو ایران چطوری بود. و خوب دیدم که از وقتی UE3 رایگان شده چه وضعیتی پیش اومده. صداسیما براش برنامه میزاره، بنیاد را می افته (البته قبلش هم بود ولی نه اینطوری، پیشرفت کرده!)، جشنواره بازی برگزار میشه (البته هنوز کمی مونده) و .... ، بعدش هم که ملت پیش خودشون فکر می کنند بازی سازی داره پیشرفت میکنه یا بازی ساز ها پیش خودشون فکر می کنند که دارن پیشرفت می کنند (از 3DGS رفتن تو UDK گرافیک بیشتر شده فکر کردن خودشون پیشرفت کردند!). در واقع تو ایران صنعت بازی سازی نداریم، یه جورایی صنعت UDK داریم.
    البته خیال نکنید که من از UDK بد میگم یا هنوز باورم نشده که UDK رایگان شده و .... من روز اولی که رایگان شد دانلودش کردم و نصب کردم و هنوز هم نصب دارم و هنوز هم استفاده می کنم و هنوز هم ازش یاد میگیرم، چرا که واقعا موتور غولی هست. ولی بازی سازی، UDK نیست!
    Last edited by Armin060; 20-04-2011 at 22:40.

  2. 6 کاربر از Armin060 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #2
    حـــــرفـه ای ehsan_wwe's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2008
    محل سكونت
    تهران (پایین شهرش) In The End
    پست ها
    2,557

    پيش فرض

    خواهشن پست ها مفيد باشه (‌ شروع كننده تاپيك هم سوالي اگر ميكنه بايد جواباي خودشم بده )‌

  4. 3 کاربر از ehsan_wwe بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  5. #3
    آخر فروم باز M0hsen3D's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2010
    پست ها
    1,727

    پيش فرض

    خب منظور از حرف های شما اینه که ملت بیاد یک موتور بازی بنویسه و تو اون راه پیشرفت تو صنعت بازی رو طی کنه؟منظور از پیشرفت چیه اینکه بیام توسعه دهنده بازی باشیم؟یا بازیساز؟

  6. این کاربر از M0hsen3D بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  7. #4
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    پست ها
    122

    پيش فرض

    در مورد نوشتن موتور
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    پایین پست لینک دانلود فارسی هست، یه لینک دیگه هم هست که یه فایل excel هست، اگر دانلود کنید میبینید که از هر 4 تا بازی یکیش از انجین 3rd party استفاده کرده. تازه همون یکی هم کلی تغییرات داده. مثلا bioshock با Unreal engine ای که من و شما داریم ساخته نشده و خیلی فرق داره. و unreal engine ای که واسه mass effect 2 استفاده شده با bioshock فرق داره و .... (البته پایه ی همشون یکی هست)
    ولی بحث من سر نوشتن یا ننوشتن انجین نیست. من فقط میگم بیاید با هم با برنامه ریزی یاد بگیریم.
    Last edited by Armin060; 21-04-2011 at 12:55.

  8. 4 کاربر از Armin060 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  9. #5
    کاربر فعال انجمن توسعه و ساخت بازی AMIR REZAs's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2010
    محل سكونت
    هر کجا هستی --------- Wherever you are
    پست ها
    2,364

    پيش فرض

    سلام
    اکثر کسانی که اهدافشون رو گفتند می خواستند یه شرکت بزنند یا یه بازی خفن بسازند و ....
    اما تا حالا فکر کردید که چطوری؟ این همه افراد هستند که از من و شما هم واردترند ولی حتی فکر شرکت زدن به ذهنشون هم خطور نمیکنه. یعنی کسانی در خارج از ایران که بازی هاشون (مستقل) از بازی های تجاری ایران بهتره، تواناییشون از ما کمتره؟ یعنی واقعا با این روال باید انتظار بره که شرکت های بزرگی برای بازی در ایران برپا بشه؟ هر کدوم از شما اسم یه شرکت رو گفتید یا یه بازی ولی آیا تا حالا به این فکر کردید که امکان پذیر هست یا نه! اگر امکانش هست چطوری؟ راهش چیه؟ آیا راهش اینه که همینطوری روزی 1 ساعت از وقتمون رو بیایم و تو فروم ها با هم چت کنیم؟ یا اینکه سعی کنیم سطحمون رو بالا ببریم؟ یه نگاهی به فروم بندازید. ببینید چه خبره. واقعا اینطوری رسیدن به چنین اهدافی امکان پذیره؟
    شاید بهتر باشه که کمی به خودمون بیایم و یه تصمیم جدی گرفته بشه. تا کی می خواید تو خونتون پشت کامپیوتر بشینید و چه بسیار وقت های با ارزشی که اینطوری از دست میره.
    روزی چند ساعت وقت صرف می کنید برای یاد گرفتن UDK یا Unity و ... تا حالا پیش خودتون فکر کردید که آیا اصلا ارزشش رو داره. یا فقط آرزو های دور و دراز جلوی چشمانتون رو گرفته؟ آیا بازی ای که با موتوری مثل UDK درست میشه یک بازی یه استاندارد هست؟ البته بحث من سر UDK نیست، کلی میگم (اون فقط مثال بود، چون اکثرا UDK رو میشناسند)
    من خوب یادم میاد اون زمانی رو که هنوز Unreal Engine 3 رایگان نشده بود، بازی سازی تو ایران چطوری بود. و خوب دیدم که از وقتی UE3 رایگان شده چه وضعیتی پیش اومده. صداسیما براش برنامه میزاره، بنیاد را می افته (البته قبلش هم بود ولی نه اینطوری، پیشرفت کرده!)، جشنواره بازی برگزار میشه (البته هنوز کمی مونده) و .... ، بعدش هم که ملت پیش خودشون فکر می کنند بازی سازی داره پیشرفت میکنه یا بازی ساز ها پیش خودشون فکر می کنند که دارن پیشرفت می کنند (از 3DGS رفتن تو UDK گرافیک بیشتر شده فکر کردن خودشون پیشرفت کردند!). در واقع تو ایران صنعت بازی سازی نداریم، یه جورایی صنعت UDK داریم.
    البته خیال نکنید که من از UDK بد میگم یا هنوز باورم نشده که UDK رایگان شده و .... من روز اولی که رایگان شد دانلودش کردم و نصب کردم و هنوز هم نصب دارم و هنوز هم استفاده می کنم و هنوز هم ازش یاد میگیرم، چرا که واقعا موتور غولی هست. ولی بازی سازی، UDK نیست!
    من حرف شما رو قبول دارم ، ولی اینم قبول دارم که بازیسازی و انجین نویسی دو مقوله ی کاملا جدا هستند!
    UDK آمد ، ممکنه بعدش به دنبال UDK انجین های دیگه ای هم رایگان بشه یا قیمتشون پایین بیاد ، حتی cryengine3 !!
    وقتی بازیساز های ایرانی به سمت udk میرن فقط udk رو شامل نمیشه بلکه تمام انجین ها رو شامل میشه، در واقع udk یک آموزشه برای بهتر شدنو قوی تر شدن در بازیسازی ....که حتی انجین نویس ها هم ازش برای نوشتن انجینشون استفاده میکنن..

  10. 2 کاربر از AMIR REZAs بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  11. #6
    داره خودمونی میشه M.Mehrazin's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2009
    پست ها
    115

    پيش فرض

    ببخشید یه سوالی دارم که شاید ربطی به موضوع نداشته باشه و خیلی ابتدایی باشه.
    ساخت یه بازی غیر از استخدام متخصصین چه خرجای دیگه ای داره؟

  12. #7
    آخر فروم باز M0hsen3D's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2010
    پست ها
    1,727

    پيش فرض

    در مورد نوشتن موتور
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    پایین پست لینک دانلود فارسی هست، یه لینک دیگه هم هست که یه فایل excel هست، اگر دانلود کنید میبینید که از هر 4 تا بازی یکیش از انجین 3rd party استفاده کرده. تازه همون یکی هم کلی تغییرات داده. مثلا bioshock با Unreal engine ای که من و شما داریم ساخته نشده و خیلی فرق داره. و unreal engine ای که واسه mass effect 2 استفاده شده با bioshock فرق داره و .... (البته پایه ی همشون یکی هست)
    ولی بحث من سر نوشتن یا ننوشتن انجین نیست. من فقط میگم بیاید با هم با برنامه ریزی یاد بگیریم.
    خب بیشتر توضیح بدین منظور چیه با برنامه ریزی یاد بگیریم؟یا اصلا چی رو یاد بگریم اینکه بیام برای خودمون یک انجین بنویسیم یا رو انجین های اماده کار کنیم؟

  13. 2 کاربر از M0hsen3D بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  14. #8
    آخر فروم باز 3Dmajid's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2007
    محل سكونت
    پشت کامپیوتر
    پست ها
    6,067

    پيش فرض

    خواهشن پست ها مفيد باشه (‌ شروع كننده تاپيك هم سوالي اگر ميكنه بايد جواباي خودشم بده )‌
    به نظرم اگه پستای قبلی مفید نبود کسی تشکر نمیکرد

  15. 2 کاربر از 3Dmajid بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  16. #9
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    پست ها
    122

    پيش فرض

    خب بیشتر توضیح بدین منظور چیه با برنامه ریزی یاد بگیریم؟یا اصلا چی رو یاد بگریم اینکه بیام برای خودمون یک انجین بنویسیم یا رو انجین های اماده کار کنیم؟
    مشکل همین جاست. بازی سازی ساخت انجین یا یاد گرفتن یه موتور نیست. همونطور که میدونید خودش زیرمجموعه هایی داره که اکثرا اینجا Game designer هستند. من منظورم یاد گرفتن اصول هست. وقتی کسی اصول رو بلد باشه براش فرق نداره که از این موتور استفاده کنه یا اون، یعنی فرق داره، منظورم از نظر بلد بودن هست. شما وقتی اصول ویندوز رو یاد گرفتید همون که یه برنامه ی ویندوزی رو باز کنید خیلی چیزا اول بسم ا... میاد دستتون. وقتی کسی اصول رو بلد باشه چه UDK رو باز کنه چه cryengine چه .... با هر دو می تونه به راحتی کار کنه. ولی اگر کسی UDK رو یاد بگیره شاید نتونه به راحتی با cryengine کار کنه.
    من میگم به گروه هایی تقسیم بشیم که موضوع مشترک داشته باشه. مثل گروه game design، گروه animation، گروه برنامه نویسی و .... هر یک از این گروه ها مقالات کتاب ها و چیزمیز های دیگه رو با برنامه ریزی مطالعه کنه. مثلا هفته ای یک فصل بعدش هم میشینید با هم تمرین های اون فصل رو حل می کنید و الا آخر. (البته این فقط یه مثال بود)

  17. 4 کاربر از Armin060 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  18. #10
    آخر فروم باز M0hsen3D's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2010
    پست ها
    1,727

    پيش فرض

    خب البته همینطور که میدونید کار های گرو هی در ایران ضعیف هست و همه بیشتر ترجیح میدن تک نفری همه کاره بازیشون اعم از : مدل ساز و گرافیست و برنامه نویس و ... باشن.
    ولی اگه بتونیم یک گروه قدرتمند درست کنیم که هر کس وظیفه ی خودشو میدونه و هماهنگی و نظم در گروه دیده بشه میشه امید زیادی داشت که بتوننیم تو این راه شریف()موفق باشیم.
    Last edited by M0hsen3D; 21-04-2011 at 15:22.

صفحه 1 از 4 1234 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •