تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 3 123 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 25

نام تاپيک: راهنمایی : نوشتن برنامه برای ویندوز

  1. #1
    اگه نباشه جاش خالی می مونه resident2011's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2010
    محل سكونت
    مگه مهمه همه جای ایرن سرای من
    پست ها
    230

    پيش فرض راهنمایی : نوشتن برنامه برای ویندوز

    من ++c کنسول رو تقریباً یادگرفتم و حالا می خوام در کنار مباحث پیشرفته ،برنامه نویسی ویندوز رو شروع کنم .اما نمی دونم از چی باید استفاده کنم.win Api یا MFC و........... ممنون میشم دوستان راهنمایی کنن.
    مباحٍ زیادی رو هم توی سایت خوندم ولی بیشتر گمراه کننده بودند و از رو علایق شخصی بودند .خواهش می کنم دوستان براساس دلایل علمی جواب بدند.
    من می خوام با Direct x و OpenGl کار بکنم .می خواستم با win Api شروع کنم که ظاهراً منابعش کمه و خیلی ها هم میگن منسوخ شده .

  2. #2
    اگه نباشه جاش خالی می مونه resident2011's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2010
    محل سكونت
    مگه مهمه همه جای ایرن سرای من
    پست ها
    230

    پيش فرض

    دوستان منتظر راهنمایی شما هستم

  3. #3
    پروفشنال hoax3r's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2007
    پست ها
    699

    پيش فرض

    برای شروع میتونی همون Win API رو شروع کنی دید خوبی نسبت به نحوه کار برنامه ها توی ویندوز بهت میده
    بعد که این دیدو پیدا کردی (یا نخواستی) می تونی بری سمت کتابخانهای دیگه مثل MFC یا Qt
    البته Qt بدرد کار با DirectX نمی خوره ولی OpenGL میشه باهاش کار کرد و MFC هر دو رو میشه کار کرد.
    Qt روی هر سیستم عاملی قابل اجراست.
    MFC فقط برای ویندوز هست.

    در مورد اینکه Win API منسوخ شده باید بگم این چیزی نیست که منسوخ بشه یا از بین بره
    به دلیل پیچیده بودن برنامه نویسی با API خصوصا در پروژه های بزرگ کل یه برنامه خصوصا GUI رو با API نمینویسن
    ولی آشنایی در حدی که بتونین با API کار کنین خصوصا اگر در ویندوز می خواین برنامه نویسی کنین خیلی مفید میتوه باشه

  4. این کاربر از hoax3r بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  5. #4
    اگه نباشه جاش خالی می مونه resident2011's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2010
    محل سكونت
    مگه مهمه همه جای ایرن سرای من
    پست ها
    230

    پيش فرض

    تقریباً منابع اون قدیمیه و خیلی از برنامه ها رو که با ++c ازمایش می کنم جواب نمیدن ولی وقتی همون برنامه رو با پسوند c ازمایش می کنم جواب می گیرم .می خواستم بدونم منبع جدیدی که ++c باشه سراغ دارین .
    اگه قرار باشه win APi در حد اشنایی باشه به نظر شما در کنارش کدوم روش رو استفاده کنم.

    به دلیل پیچیده بودن برنامه نویسی با API خصوصا در پروژه های بزرگ کل یه برنامه خصوصا GUI رو با API نمینویسن
    پس از چی ستفاده می کنن؟

  6. #5
    پروفشنال hoax3r's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2007
    پست ها
    699

    پيش فرض

    تقریباً منابع اون قدیمیه و خیلی از برنامه ها رو که با ++c ازمایش می کنم جواب نمیدن ولی وقتی همون برنامه رو با پسوند c ازمایش می کنم جواب می گیرم
    چی رو با ++C تست کردین کار نکرده و .... و چی قدیمیه ؟

    می خواستم بدونم منبع جدیدی که ++c باشه سراغ دارین .
    اگر فقط ++C می خواین اینا خوبه، البته یه مدت دیگه استاندارد جدید ++C هم منتشر میشه و باید منتظر کتابهای جدید تر بود
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    اگه قرار باشه win APi در حد اشنایی باشه به نظر شما در کنارش کدوم روش رو استفاده کنم.
    پس از چی ستفاده می کنن؟
    اینکه چی استفاده کنید بیشتر سلیقه ای هست من تو نرم افزار های مختلف همه جور کتابخانه ای دیدم اینا یکسری مثال

    Qt در Autodesk Maya , Google Earth , VLC , VirtualBox, Skype و ....
    MFC در NOD32 , ACDSee , Nero و ...
    GTK+ در بخشهایی از VMware و ....
    wxWidget در BitTorrent و ...

    توضیح بیشتر :
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    ولی چیزی که الان خودم ترجیح میدم ادامه بدم Qt چون داره رشد میکنه و آینده خوبی داره اینجا(ایران) چه اونجا(!!! )
    باز بستگی به خودتون داره
    موفق باشید

  7. #6
    اگه نباشه جاش خالی می مونه resident2011's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2010
    محل سكونت
    مگه مهمه همه جای ایرن سرای من
    پست ها
    230

    پيش فرض

    چی رو با ++C تست کردین کار نکرده و .... و چی قدیمیه ؟
    مثلاً
    #include <windows.h>

    int WINAPI
    WinMain(HINSTANCE hInst, HINSTANCE hPrev, LPSTR pszCmdLine, int iCmdShow)
    {
    MessageBox(NULL,"Hello World!", "First Win App", MB_OK | MB_ICONEXCLAMATION);
    return 0;
    }
    وقتی فایل به صورت cpp ذخیره میشه پیغام خطا میده ولی وقتی با پسوند c ذخیرش می کنم به خوبی کامپایل میشه.
    از VS هم استفاده می کنم .چرا بعضی موقعها وقتی برنامه ایی رو کامپایل می کنم به جای اینکه پیغام به صورت انگلیسی نمایش داده بشه به صورت کلمات چینی نمایش داده میشه؟

    اینکه چی استفاده کنید بیشتر سلیقه ای هست من تو نرم افزار های مختلف همه جور کتابخانه ای دیدم اینا یکسری مثال
    ولی سلیقه در درجه آخر قرار می گیره .
    البته Qt بدرد کار با DirectX نمی خوره ولی OpenGL میشه باهاش کار کرد و MFC هر دو رو میشه کار کرد.
    ولی به طور حتم در Maya از dirct x استفاده شده اونم هم به طور گسترده پس به نظر نمیاد نشه باهاش dirctکار کرد.
    میشه در برنامه ایی که با qt نوشته شده از win api استفاده کرد؟

  8. #7
    پروفشنال hoax3r's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2007
    پست ها
    699

    پيش فرض

    وقتی فایل به صورت cpp ذخیره میشه پیغام خطا میده ولی وقتی با پسوند c ذخیرش می کنم به خوبی کامپایل میشه.
    از VS هم استفاده می کنم .چرا بعضی موقعها وقتی برنامه ایی رو کامپایل می کنم به جای اینکه پیغام به صورت انگلیسی نمایش داده بشه به صورت کلمات چینی نمایش داده میشه؟
    خیلی وقته که ویژوال استادیو بطور پیشفرض از توابع نوع یونیکد استفاده میکنه یعنی اگه تابع رشته ای میگیره رشته باید بصورت یونیکد به تابع داده بشه

    این یه مثال تعریف رشته از نوع یونیکد به سه صورت متفاوت
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    کد شما مثلا میتونه به این شکا بشه
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    البته میشه غیر فعال کردش، کافیه این کد رو ابتدای برنا قرار بدین
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

    ولی سلیقه در درجه آخر قرار می گیره .
    در یه حد و حدودی همه اینا خوبن در نتیجه سلیقه ای میشه مثالها رو دادم که ببینید شرکتا هر کدوم از یه کتابخانه متفاوت استفاده میکنن که بعضیاش پروژه های بزرگی به حساب میان Maya ، Vmware، NOD32
    البته بعضی از این پروژه ها هم ممکنه مجبوری به خاطر اینکه از اول با یک کتابخانه ابزاراشون رو توسعه دادن با همون ادامه دادن

    تفاوتها هم تو برخی امکانات و تکنولوژی های استفاده شده، پشتیبانی، تیم توسعه فعال برای بروز کردن، جامعه های فعال برای سوال و جواب، مساله لایسنس و .... هست

    ولی به طور حتم در Maya از dirct x استفاده شده اونم هم به طور گسترده پس به نظر نمیاد نشه باهاش dirctکار کرد.
    استفاده DirectX تو Qt یکم دنگو فنگ داره چون همیجوری Qt امکانی برای کار تو خودش جا نداده با خاطر (cross-platform بودن) ولی خوب اینجوری نیست که کلا نشه
    راستی از کجا می دونید تو مایا از direcX استفاده شده؟


    میشه در برنامه ایی که با qt نوشته شده از win api استفاده کرد؟
    بله میشه با اکثر کتابخانه ها میشه اینکارو کرد

  9. #8
    اگه نباشه جاش خالی می مونه resident2011's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2010
    محل سكونت
    مگه مهمه همه جای ایرن سرای من
    پست ها
    230

    پيش فرض

    راستی از کجا می دونید تو مایا از direcX استفاده شده؟
    تقریباً توی تمام برنامه های گرافیکی که 3D هستن و با سه بعد کار دارن ازیا از direct یا از Opengl استفاده میشه البته بیشترشون هردو رو استفاده میکنن.مثل انجینهای بازی سازی و یا همین نرم افزارهای مایا و مکس و بلندر و......
    البته بلندر که هم یه انجینه و هم یه نرم افزار 3Dبه خاطر اپن سورس بودنش فقط از opengl استفاده کرده .

    خودم خیلی دوست دارم هم win API هم Qt رو یاد بگیرم چون با Qt تنها به مشکل بر می خورم و مطمئناً به win API نیاز پیدا می کنم .اما یادگیری win خیلی سخته من همین ابتدای کار خیلی از چیزها رو متوجه نمیشم البته شاید هم ایراد از زبانم باشه که زیاد تعریفی نداره ولی نوشته های بعضاً فارسی رو که هم خوندم همین مشکل رو دارم.
    اما منابع Qt واقعاً خوبن.
    شما اگه جای من باشید چکار می کنید؟
    در ضمن چرا اینجا اینقدر ساکته یعنی فقط شما توی این انجمن فعالیت می کنید؟

  10. #9
    پروفشنال hoax3r's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2007
    پست ها
    699

    پيش فرض

    تقریباً توی تمام برنامه های گرافیکی که 3D هستن و با سه بعد کار دارن ازیا از direct یا از Opengl استفاده میشه البته بیشترشون هردو رو استفاده میکنن.مثل انجینهای بازی سازی و یا همین نرم افزارهای مایا و مکس و بلندر و......
    البته بلندر که هم یه انجینه و هم یه نرم افزار 3Dبه خاطر اپن سورس بودنش فقط از opengl استفاده کرده .
    اینکه مشخصا کدوم یکی از اینا استفاده شده باشه، اینو چی از کجا میشه فهمید؟ من فکر میکردم بیشتر OpenGL باشه ولی الان گفتین DirectX می خوام بدونم چطور میشه فهمید

    شما اگه جای من باشید چکار می کنید؟
    راهت نیست جای کس دیگه بخوای باشی و بجای اون تصمیم بگیری، ولی اگه همین خودم رو در نظر بگیرم هر چی میدونم بزارم کنار دوباره بخوام همه چیرو از صفر شروع کنم اینکارو میکنم
    همون کاری رو می کردم که قبلا کردم، ++C/C رو خوب یاد میگرفتم (در کنارش اسمبلی رو مسلط میشدم) بعد Win API رو شروع می کردم ولی اینبار وقتم رو بهتر مدیریت میکنم که 2 سال یاد گرفتش طول نکشه و حالا که 2 سال دیگه هم گذشته (البته این وقت زیاد به خاطر کار های متفرقه و الکی بوده متاسفانه) میشینم Qt ای که برای یاد گرفتنش 2 سال صبر کردم رو می خونم، در یه حد اولیه یادگیری این کار برام یک هفته طول کشید ، نسبت به API تنها خیلی راحت تره (خیلی راحت) اینکه میگم یه دید اولیه داشتن به API خوبه یه دلیلش اینه که سریعتر میشه چیزای دیگه رو یاد گرفت حالا هم از هر دوتا کنار هم میتونم استفاده کنم

    تو API اگه بخواین شروع کنین و مشکل خوردین میتونم کمکتون کنم میدونم چه چیز کوفتی هست.

    در ضمن چرا اینجا اینقدر ساکته یعنی فقط شما توی این انجمن فعالیت می کنید؟
    اگه یه نگاه به آخرین پسهای من بعد این چنتا پست بکنید منم یه مدتی هست انجا پستی نزدم

  11. این کاربر از hoax3r بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  12. #10
    آخر فروم باز Mehran NZ's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2006
    پست ها
    2,208

    پيش فرض

    دوست عزیز شما حرفاتون خیلی مبهمه معلومه خودتون هم کامل گیج شدین !
    اولش می گین من می خوام برنامه نویسی ویندوز یاد بگیرم بعد می گید می خوام OpenGL , DirectX یاد بگیرم (من نمی فهمم مگه یاد گرفتن اینا کشکه که شما می خواین جفتش و باهم یاد بگیرین؟!) از اونور هم می گین می خوام WinApi رو یاد بگیرم که بعدش نفهمیدم با این می خواین OpengGL کار کنید یا برنامه گرافیکی بنویسید؟!خوب این چه ربطی دارن به هم؟
    ببین عزیز من فکر می کنم شما اون بحث ما رو با جناب hoax3r خوندین و منظورتون از "ولی بیشتر گمراه کننده بودند و از رو علایق شخصی بودند" همون بحث ما بود دیگه ؟!
    عرض کنم که اونجا من واقعیت و گفتم و از روی علایق شخی حرف نزدم (دقیقا با کجای بحثم مشکل داشتین؟)یکبار گفتم دوباره می گم پیشنهاد می کنم که دور WinAPI,MFC رو کلهم یه خط قرمز بکش و از تو زندگی برنامه نویسیت بندازش دور و بیا تو این خطی که دارم بهت می گم مطمئن باش که اینقدر چیز واسه برای یاد گرفتن هست که همین جوری دور خودت بچرخی!فکرش و بکن مایکروسافت هر سال داره یه چیز جدید می ده بیرون همین کار با دیتابیسش و نگاه کن ADO.NET نیومده دوسال دیگه LINQ میاد هنوز اینا جا نیافتاده Entity Framework اومده یعنی همین جوریش هم عقبی بعد مثلا بشینی تو این شلوغی و پیشرفت هر روزه دو سال WinApiکار کنی که در واقع برنامه نویسان Win3.1 تقریبا 20 سال پیش انجام میدادند کار عاقلانه ای بنظر نمیاد!
    راستی دور DirectX و OpenGL و هم فعلا خط بکش بعدا برو توش اینا مباحثشون خیلی پیچیده تره!
    الان عاقلانه این هست که یا وارد تکنولوژی دات نت بشی یا جاوا (QT هم خوبه ولی من حقیقتش کار نکردم) البته در دنیای امروز باید وارد هر دو تاش بشی منتها فقط دیر و زورد داره و بستگی به خودت داره که کدوم و اول وارد بشی!
    خوب تا اینجا که مسیرت مشخص شده برای برنامه نویسی گرافیکی یا میری تو دات نت یا جاوا الان فقط مونده منابع! برای منابع هم که میری توش سایت آمازون کتابهات و سرچ می کنی رویوها رو کامل می خونی که از چه چیزیش بدی گفتن و از چه جیزیش خوشت اومده بعد که کتاب مورد علاقت و پیداش کردی میری این سایتهایی که برات پایین می زارم پیداشون می کنی و می خونی زیاد هم به کتابهای زیر 2005 فکر نکن مخصوصا برای دات نت چون از نسخه 1 به 2 کلی تغییر کرده!
    اگرم باز شک داری و فکر می کنی برای برنامه نویسی ویندوز باید بری API یاد بگیری کاری نداره توی اول کتابهایی که تو سایت آمازون پیدا می کنی اون قسمتی که نوشته Who should read this book? رو ببین حرفی از سابقه تجربه داشتن در WinApi برای پیشنیاز این کتابها زده شده یا نه؟!
    اینم سایتهایی برای دانلود کتاب چند تا از بهترینهاش و برات می ذارم-مخصوصا اولیش و نگاه کن که تازه پیدا کردم و دقت کن که لینکهاش در موتورهای جستجو لینک نمی شن پس نمی تونی لینکاش و پیدا کنی موضوع دیگه اینکه تقریبا همه کتابهاش و توی ifile.it هم گذاشته که قابلیت ریزوم داره!
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    موفق باشی

  13. این کاربر از Mehran NZ بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


صفحه 1 از 3 123 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •