تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 2 12 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 15

نام تاپيک: مهارت تخصصی : آموزش کانتر استرینگ برای موتورسیکلت و دوچرخه

  1. #1
    حـــــرفـه ای piremard's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2006
    پست ها
    6,618

    13 مهارت تخصصی : آموزش کانتر استرینگ برای موتورسیکلت و دوچرخه

    کپی رایت این آموزش و منبع اطلاعات آن برای سایت محفوظ است

    کانتر استرینگ جزء مهارت های مادرزادی نیست . یعنی اگر حفظ تعادل و یادگیری اولیه سوار شدن بر خط مستقیم دوچرخه رو هر انسان نرمالی بتونه بسرعت با تمرین یاد بگیره . کانر-استرینگ مهارتیست که در اون مغز باید فعال باشه تا آموخته شود .
    کانتر-استرینگ در دوچرخه سواری کمتر بچشم می خوره . اما برای هر موتورسواری حتما لازمه . بطوریکه بدون اون نمی شه رانندگی کرد .

    از اینجا به بعد بصورت اختصاری این مهارت رو ک.ا می نامم .
    بسیاری از موتورسواران دنیا ، بالاخص در ایران با این مهارت آشنا نیستند و بهمین خاطر از تکنیکهای غیرمنطقی برای دور زدن و سوروینگ استفاده می کنند .

    ک.آ چیست ؟ :





    بحالت چرخ جلو دقّت کنید


    تصور می کنیم شما به یک گوشه رسیده اید و دارید برای دور زدن بر سر "گوشه" آماده می شید . این گوشه می تونه هر نوع مسیر انحرافی کناری باشه به هر دو سوی راست یا چپ
    بر طبق قانون جاذبه شما بر سطح عمودی نیرویی وارد می کنید برابر وزن
    در هنگام رسیدن به گوشه ، باید فرمان رو بسمت مسیر انحرافی بچرخانید تا چرخ جلو موتور رو به آن سمت هدایت کنه
    اما با اینکار تعادل شما از هر چهار طرف بر هم می خوره . پس بر طبق نیروی "جانب مرکز" زاویه لَم دادن بروی موتورسیکلت رو طوری قرار می دید تا مساوی با بزرگتر از نیروی جانب به مرکز باشه . اما موتور بخط مستقیم می ره و خم نمی شه مگر بر زمین بیافته یا شما رو پرت کنه !

    حالا با روش بالا که تقریبا تمام موتورسواران خیابانی و آماتور در ایران به این سبک عمل می کنند . شما می تونید با فرض سرعت مثلا 40 کیلومتر بر ساعت از داخل عرض یک دایره ی با شعاع 15 متری خروجی یک اتوبان بسلامت بیرون بیایید .

    حالا فرض می کنیم سرعت شما 100 کیلومتر بر ساعت باشه به خروجی رسیدید => نتیجه : ناگزیر از تصادف با حاشیه یا نهایتا زمین خوردن سخت آنهم با سرعت زیاد هستید . چون در خروجی فرصت ترمز گرفتن برای ابتکار عمل نیست .

    ک.آ بکمک می آد :
    هر چرخ در حین گردش قائل بر نیروی ژیروسکوپیک هست که محور اون رو قائم حفظ می کنه . از خاصیت ژیروسکوپ اینکه اگر محور کمی منحرف بشه او عکس العمل بزرگی نسبت به تغییر جهت نشون می ده . پس برای لَم دادن بر روی موتور کافیه یک محور موتور فقط-وفقط به قدر کافی از مسیر به جهت مخالف منحرف بشه .




    مراحل کانتر-استرینگ


    یعنی :
    می خواهید بسمت چپ دور بزنید چرخ جلو رو بسمت راست کمی منحرف می کنید و همزمان لَم می دید و فرمان رو به سمت چپ بر می گردونید .

    برای گردش براست اینبار فرمان رو ابتدا به چپ و بعد براست می چرخونید .

    هشدارهای مهم :
    تکنیک ک.آ بسیاری از موتورسواران رو دچار ابهام و گیجی می کنه و ممکنه نتونید او رو در ذهنتون تحلیل کنید . پس بهتره ابتدا در سرعتهای کم مثلا 30 کیلومتر بر ساعت در یک محل خلوت بدفعات زیاد تمرین کنید و تا کاملا نیاموختید از اون در سرعتهای بالاتر استفاده نکنید
    زاویه انحراف در سرعتهای کم همیشه بیشتر از سرعتهای بالا در مورد یک شعاع گردش ثابت هست . پس باید دقیقاً بدونید چه مقدار لازم دارید . و گرنه موتورسیکلت بسرعت از از کنترل راکب در این تکنیک خارج می شه همانند انواع تصادفات مسابقات موتورسواری ریس بروی زمین کشیده می شید یا تصادف بدتری خواهید داشت .
    Last edited by piremard; 23-02-2012 at 23:35.

  2. 12 کاربر از piremard بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #2
    داره خودمونی میشه MONST3R's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2011
    محل سكونت
    ۩
    پست ها
    27

    پيش فرض

    با هر نوع موتوری میشه این عمل انجام داد یا فقط با موتور های ریس؟؟؟
    (حیف که جراتشو ندارم و گرنه......)

  4. #3
    اگه نباشه جاش خالی می مونه masoud glx's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2006
    محل سكونت
    Abroad
    پست ها
    474

    پيش فرض

    ما که موتور ریس هم داریم از این کارها نمی کنیم و به شما هم پیشنهاد میدم انجام ندید !! یا حداقل یه موتور مناسب در اختیار داشته باشید و چند سال هم تمرین کرده باشید بعد اینکار ها رو انجام بدید .

    افتادن توی سرعت های بالا همانا و چندین ماه خونه نشینی و عواقبش همان .
    موفق باشید .

  5. #4
    داره خودمونی میشه MONST3R's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2011
    محل سكونت
    ۩
    پست ها
    27

    پيش فرض

    منم هر چی فکر میکنم میبینم نیاز به تجربه بالا داره اصلا فکر انجامشم نکنین!!!!!!

  6. #5
    حـــــرفـه ای piremard's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2006
    پست ها
    6,618

    پيش فرض

    با هر نوع موتوری میشه این عمل انجام داد یا فقط با موتور های ریس؟؟؟
    (حیف که جراتشو ندارم و گرنه......)
    سلام
    با هر موتورسیکلت و تقریبا هر وسیله نقلیه دو چرخ و حتی تک چرخ با مرکز ثقل مشابه قابل انجام دادنه .
    کانتر استرینگ در کسر ثانیه اتفاق می افته و اینطور نیست که شما فرمان رو برای مدت زیادی بسمت مخالف نگه دارید
    در سرعتهای کم بسیار ساده است و ضریب بی خطر بانجام رسیدنش بسیار بالاست . مشکل در سرعتهای بالاتر هست .
    1. فرمان رو سمت مخالف گردش می دید
    2. بسرعت لَم می دید
    3. حالا فرمان رو بسوی جهت موافق گردش بر می گردونید

    در سرعت متوسط مثلا 50 کیلومتر بر ثانیه این عمل تنها 1 دهم ثانیه طول می کشه . و همین در ادامه تکنیک سورینگگینگ باعث افزایش مهارت مانور موتورسوار خواهد شد - بررسی سوروینگ ان شا الله در آینده در تاپیک دیگری - .

    نکات :
    • این روش حتی در کمترین سرعتها که موتورسیکلت و دوچرخه در حال حرکت ایستا هستند قابل انجام هست . حتی در سرعت کمتر از 5 کیلومتر بر ثانیه ! شعاع چرخ ، سرعت دوران ، وزن وارد بر چرخ ها باعث تفاوت اندازه و شدت می شند اما نهایتا مشترک انجام پذیرند .
    • در هنگام انجام دادن این تکنیک به زاویه trial موتورسیکلت خودتون دقت کنید تا بیش از حد لَم ندید . در این حالت چرخ جلو حالت افتادن در چاله پیدا می کنه و موتور بر مرکز عمودیش چرخش افقی می کنه
    • دوستان دقت کنید که این تکنیک با روش ترمز با دُم فرق داره . در این روش قرار نیست سرعت موتور در پیچ ابدا کم بشه . فرض ما اینکه شما با سرعت مناسب به گوشه رسیدید و آماده دور زدن .


    ک.آ در دوچرخه :


    در تصویر زیر به انحراف سمت چپ چرخ جلو دقت کنید . خیلی کوتاه و مختصره . اما کافیست تا دوچرخه سوار با سرعت 15 کیلومتر بر ساعت رو سمت مخالفش ، راست هدایت کنه

    مرحله ی انحراف به چپ چرخ جلو




    مرحله ی لَم دادن بسمت راست




    گردش فرمان بسمت راست و نهایتا گردش بسمت راست




    این تکنیک رو اگر چندبار تمرین کنید تبدیل به عادت می شه و به راکب در سواری کمک می کنه و می تونه او رو از یک موقعیت خطرناک نجات بده . می شه از ویدئوهای داخل اینترنت هم برای یادگیری و فهم بیشتر کمک گرفت . چون تئوری اون با انجام دادن و دیدنش فرق داره !

  7. 4 کاربر از piremard بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  8. #6
    کـاربـر بـاسـابـقـه zahedy2006's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2007
    محل سكونت
    صفحه 8140 کتاب زندگی ...
    پست ها
    1,056

    پيش فرض

    سلام
    اولین تجربه مال منه !!!

    قسمت اول تجربه مربوط میشه به خیابان ... (خیابان محمدی بعد از فلکه دوم تهرانپارس انتهاش ورودی به رسالت داره. )
    تو اون پیچ کم مونه بود برم توی یدونه نیسان آبی !!!

    قسمت دوم تجربه خروجی باقری به فرجام بود که کم مونده بود پرت شوم !!

    شاید درست اجرا نکردم
    حین پیچیدن به راست
    فرمان یه کوچولو به چپ
    هیکلم رو انداختم سمت مخالف یعنی به سمت پیچ
    فرمون را به سمت داخل پیچ عوض کردم
    نتیجه کم مونده از رو موتور بلند بشوم
    سرعت تجربه 1: نزدیک 50 تا (تا واحد جدید سرعت هست !)
    سرعت تجربه 2: 30 - 40

  9. این کاربر از zahedy2006 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  10. #7
    حـــــرفـه ای piremard's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2006
    پست ها
    6,618

    پيش فرض

    آموزش تصویری مناسب :
    فرمت فایل رو flv بگذارید
    فقط 9 مگابایت

    لطفا دانلود کنید
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

  11. این کاربر از piremard بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  12. #8
    حـــــرفـه ای Ultimator's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2007
    محل سكونت
    NetFrameWork.
    پست ها
    3,239

    پيش فرض

    روی دوچرخه که خیلی سادست چون سرعت کمتره و برای من تقریبا یه عادت شده بود همونطور که پیر مرد عزیز گفتن ، فقط یکم تمرین میخواد .

  13. #9
    داره خودمونی میشه MONST3R's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2011
    محل سكونت
    ۩
    پست ها
    27

    پيش فرض

    خوب وقتی سوار موتورم مشابه یک همچین کاری میکنم فقط فرمونم رو به سمت دیگه انحراف نمیدم وفقط وزنم رو اون طرفی که میخوام برم میندازم در نتیجه موتور میره اون سمت این کار همون کانتر استرینگ نیست؟؟؟؟؟؟
    (شاید فرمونم رو هم انحراف میدم اما خودم خبر ندارم!!!!!!)

  14. #10
    پروفشنال moh72's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2010
    محل سكونت
    اردبیل
    پست ها
    742

    پيش فرض

    ما که موتور ریس هم داریم از این کارها نمی کنیم و به شما هم پیشنهاد میدم انجام ندید !! یا حداقل یه موتور مناسب در اختیار داشته باشید و چند سال هم تمرین کرده باشید بعد اینکار ها رو انجام بدید .

    افتادن توی سرعت های بالا همانا و چندین ماه خونه نشینی و عواقبش همان .
    موفق باشید .
    همونطور که پیرمرد گفه با سرعت پایین اول تمرین کن همچین میگی انگار باید دفعه اول با سرعت200 امتحان کرد
    خیلی خوشم اومد جالب بود

صفحه 1 از 2 12 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •