با هر نوع موتوری میشه این عمل انجام داد یا فقط با موتور های ریس؟؟؟
(حیف که جراتشو ندارم و گرنه......)
سلام
با هر موتورسیکلت و تقریبا هر وسیله نقلیه دو چرخ و حتی تک چرخ با مرکز ثقل مشابه قابل انجام دادنه .
کانتر استرینگ در کسر ثانیه اتفاق می افته و اینطور نیست که شما فرمان رو برای مدت زیادی بسمت مخالف نگه دارید
در سرعتهای کم بسیار ساده است و ضریب بی خطر بانجام رسیدنش بسیار بالاست . مشکل در سرعتهای بالاتر هست .
- فرمان رو سمت مخالف گردش می دید
- بسرعت لَم می دید
- حالا فرمان رو بسوی جهت موافق گردش بر می گردونید
در سرعت متوسط مثلا 50 کیلومتر بر ثانیه این عمل تنها 1 دهم ثانیه طول می کشه . و همین در ادامه تکنیک سورینگگینگ باعث افزایش مهارت مانور موتورسوار خواهد شد - بررسی سوروینگ ان شا الله در آینده در تاپیک دیگری - .
نکات :- این روش حتی در کمترین سرعتها که موتورسیکلت و دوچرخه در حال حرکت ایستا هستند قابل انجام هست . حتی در سرعت کمتر از 5 کیلومتر بر ثانیه ! شعاع چرخ ، سرعت دوران ، وزن وارد بر چرخ ها باعث تفاوت اندازه و شدت می شند اما نهایتا مشترک انجام پذیرند .
- در هنگام انجام دادن این تکنیک به زاویه trial موتورسیکلت خودتون دقت کنید تا بیش از حد لَم ندید . در این حالت چرخ جلو حالت افتادن در چاله پیدا می کنه و موتور بر مرکز عمودیش چرخش افقی می کنه
- دوستان دقت کنید که این تکنیک با روش ترمز با دُم فرق داره . در این روش قرار نیست سرعت موتور در پیچ ابدا کم بشه . فرض ما اینکه شما با سرعت مناسب به گوشه رسیدید و آماده دور زدن .
ک.آ در دوچرخه :
در تصویر زیر به انحراف سمت چپ چرخ جلو دقت کنید . خیلی کوتاه و مختصره . اما کافیست تا دوچرخه سوار با سرعت 15 کیلومتر بر ساعت رو سمت مخالفش ، راست هدایت کنه
مرحله ی انحراف به چپ چرخ جلو
مرحله ی لَم دادن بسمت راست
گردش فرمان بسمت راست و نهایتا گردش بسمت راست
این تکنیک رو اگر چندبار تمرین کنید تبدیل به عادت می شه و به راکب در سواری کمک می کنه و می تونه او رو از یک موقعیت خطرناک نجات بده . می شه از ویدئوهای داخل اینترنت هم برای یادگیری و فهم بیشتر کمک گرفت . چون تئوری اون با انجام دادن و دیدنش فرق داره !