تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 2 12 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 17

نام تاپيک: خرید خودروی وارداتی تا قبل از عید یا کاهش تعرفه

  1. #1
    آخر فروم باز AmiRreZA_RAcEr's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2006
    محل سكونت
    نصف جهان
    پست ها
    1,153

    پيش فرض خرید خودروی وارداتی تا قبل از عید یا کاهش تعرفه

    سلام دوستان ، تا عید بازار خودرو خیلی داغه خودم هم میخوام ماشین بخرم (وارداتی اینبار) واسه همین میخوام ببینم تعرفه واردات سال 90 چجوریاست ، لطفا آخرین اخبار رو توی این تاپیک بذارید که اگه قراره تعرفه کم بشه دست نگهداریم ....

    ---------- Post added at 10:53 PM ---------- Previous post was at 10:52 PM ----------

    این مطلب رو یه جا دیدم اما ازش سر در نیاوردم
    یکی ترجمه کنه بگه چی گفته کم میشه یا نه :
    مكان كاهش 10 تا 20 درصدي تعرفه واردات خودرو براي سال 90 هست؟؟ با توجه به افزايش قيمت سوخت؟؟ بشخصه فكر ميكنم اين امكان براي خودروهاي كم مصرف هست! خودروهايي كه مصرف خيلي پايين دارند



    بودجه 90، بدون تعرفه واردات خودرو



    گروه خودرو – هر سال در حين بررسي بودجه، در کميسيون تلفيق مجلس، تعرفه مربوط به واردات خودرو يکي از بحث برانگيزترين موضوعات ميان نمايندگان مجلس است. به طوري که تقريبا طي دو سه سال گذشته کميسيون تلفيق تعرفه اي را به تصويب مي رساند اما در صحن مجلس رقم ديگري در نظر گرفته مي شود.
    در نهايت نيز کميسيون ماده يک ميزان تعرفه سال بعد را در کتاب تعرفه ها به اطلاع واردکنندگان مي رساند.اما امسال روش تعيين تعرفه واردات خودرو به کلي تغييرکرده و در بودجه امسال خبري از تعرفه تعيين شده از طرف دولت نيست، اين در حالي است که رييس سازمان توسعه تجارت شنبه گذشته تعرفه تعيين شده را اعلام کرد.اما هر سال درآمد دولت از بابت دريافت تعرفه واردات خودرو در بودجه سال بعدي درج مي شد؛ اين در حالي است که امسال درآمدها از بابت حقوق ورودي خودرو در سال 1390 به طور دقيق مشخص نيست. در حالي كه در لايحه بودجه سال 1389 براي سال جاري درآمد گمرك از بابت حقوق ورودي خودرو حدود 600 ميليارد تومان پيش بيني شده بود، اين رقم در لايحه بودجه سال 1390 به طور دقيق مشخص نشده است.
    در لايحه بودجه سال 1390 درآمد حاصل از حقوق ورودي خودرو و ساير كالاها بالغ بر 9 هزار و 483 ميليارد و 100 ميليون تومان پيش بيني شده است. به اين ترتيب در لايحه بودجه سال1390 برخلاف لايحه بودجه امسال درآمد حاصل از حقوق ورودي خودرو به صورت جداگانه اعلام نشده است. تعرفه واردات خودروهاي سواري به كشور هم اكنون 90 درصد بوده و اگر به آن هزينه هاي ديگر مربوط به شماره گذاري را نيز اضافه كنيم، عملااين رقم به 110 درصد هم مي رسد. از سوي ديگر در لايحه بودجه سال 1390 درآمد حاصل از ماليات شماره گذاري خودرو بالغ بر 516 ميليارد و 343 ميليون و 400 هزار تومان برآورد شده است.

  2. این کاربر از AmiRreZA_RAcEr بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  3. #2
    ناظر انجمن اتومبیل mohamad skystar's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2010
    محل سكونت
    Under SKY City
    پست ها
    11,533

    پيش فرض

    رئیس سازمان توسعه و تجارت ایران :
    تعرفه واردات خودرو در سال 90 تغییر نمی کند
    کد خبر:35072
    زمان مخابره: ۱۳۸۹/۱۲/۷ - ۱۵ : ۱۰
    رئیس سازمان توسعه و تجارت ایران :
    تعرفه واردات خودرو در سال 90 تغییر نمی کند

    خبرگزاری پانا: رئیس سازمان توسعه و تجارت ایران با اشاره به عدم تغییر تعرفه واردات خودرو در سال 90 بر نقش مکمل بسته های حمایتی در زمان اجرای طرح هدفمندی یارانه ها تاکید کرد .

    به گزارش خبرنگار اقتصادی پانا، حمید صاف دل در نشست خبری در خصوص بسته حمایتی این سازمان در زمان هدفمندی یارانه ها اظهار داشت: هم اکنون در آغاز راه اجرای قانون هدفمندی یارانه ها قرار داریم و توانستیم به خوبی سال اول آن را طی کنیم.
    رئیس سازمان توسعه و تجارت ایران با تاکید بر نقش مکمل بسته های حمایتی افزود: با توجه به افزایش بهره وری و رقابت پذیری واحدهای تولیدی در بسته حمایتی بخش صنعت، به طور حتم اجرای آن تاثیر مستقیمی در افزایش صادرات و تجارت خارجی خواهد داشت.
    وی تصریح کرد: بخشی از عملیات اجرایی بسته های حمایتی همانند بهبود فضای کسب و کار ، حذف مجوزهای غیرضروری و کاهش فرآیند های صادرات آغاز شده است که باعث کاهش فرایندها و بهبود عملکرد تجارت خارجی می شود.
    معاون وزیر بازرگانی با اشاره به پیشنهادات این بخش در زمینه حمایت از مشوقهای صادراتی ادامه داد: بر این اساس به دنبال بهبود پرداخت های جوایز صادراتی به عنوان بسته مکمل هستیم.
    وی درادامه گفت: به منظور ارتقای جوایز صادراتی در زمان هدفمندی یارانه ها پیشنهاد اصلاح ف آیندها و مشوقهای صادراتی داده شده است.
    رئیس سازمان توسعه و تجارت ایران با بیان اینکه هیچ نگاه منفی بر کاهش صادرات وجود ندارد ، توضیح داد: هدف گذاری صورت گرفته در بخش صادرات غیرنفتی به طور حتم محقق خواهد شد.
    صافدل در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر حذف پرداخت جوایز صادراتی برای برخی از تولیدکنندگان خودرو و محصولات پتروشیمی اظهار داشت: طبق دستورالعمل هیات وزیران از چهار سال گذشته پرداخت جوایز صادراتی به شرکت هایی که درصد ناچیزی از سهام آنها به دولت اختصاص دارد ، قطع شده است که شرکت های خودروسازی و پتروشیمی از آن دسته اند.
    وی در ادامه از ارتقاء جوایز صادراتی و بسته حمایتی ویژه در زمان هدفمندی یارانه ها خبر داد و گفت: بسته حمایت از صنعت در اولویت قرار دارد چرا که با اجرای آن شاهد تحول بزرگی در بخش تولید و به تبع آن در بخش صادرات خواهیم بود.
    رئیس سازمان توسعه و تجارت ایران در ادامه حمایت از خوشه های صادراتی وشرکت های مدیریت صادرات را از دیگر اهداف اجرایی این بخش عنوان کرد و گفت: کلیه این موارد در برنامه پنجم توسعه تصویب شده است و بخش خصوصی متناسب با فعالیت خود باید پاسخگو باشد.
    وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران با بیان اینکه بسته حمایتی لغو نشده است، توضیح داد: بسته حمایتی پس از نقد و بررسی کامل به ستاد اجرایی برگشت داده شد و با برخی تغییرات اجرایی خواهد شد.
    معاون وزیر بازرگانی ادامه داد: بسته حمایت از صادرات ویژه هدفمندی یارانه ها تدوین شده است و در صورت تایید نهایی بسته دوم نیز ارائه خواهد شد.
    صافدل در رابطه با معوقات جوایز صادراتی گفت: پرداخت جوایز صادراتی مستلزم اعتبار 250 تا 270 میلیارد تومان است که با توجه به نهایی نشدن بودجه 90 هم اکنون نمی توان اظهار نظر دقیقی در این مورد داشت.
    وی با اشاره به تاکید رئیس جمهور مبنی بر پرداخت جوایز صادراتی در همان سال افزود: بر این اساس جوایز صادراتی معوق باید به گونه ای مدیریت شود که تا پایان سال مالی یعنی اردیبهشت سال آینده به طور کامل پرداخت شود.
    معاون وزیر بازرگانی در رابطه با تغییرات تعرفه ای برای سال 90 توضیح داد: طبق بررسی های صورت گرفته در کمیسیون ماده یک تعرفه صادرات در سال آینده با کمترین تغییرات به ویژه در زمینه تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی خواهد بود.
    صافدل در خصوص تعرفه واردات خودرو اظهار داشت: خودرو جزو اقلامی است که به طور قطع هیچ تغییر تعرفه ای برای سال آینده نخواهد داشت.
    وی با اشاره به پیشنهادات وزارت صنایع و جهاد در زمینه تغییر تعرفه برخی محصولات توضیح داد: اعلام هر گونه تغییر تعرفه از هم اکنون می تواند چالشی در تنظیم بازار این محصولات ایجاد کند ولی به طور کلی لیست محدودی تهیه شده و هر گونه تغییری با نگاه حمایت از تولید داخلی وصادرات اتخاذ می شود.
    رئیس سازمان توسعه و تجارت ایران در خصوص واردات خودرو گفت: بخش عمده واردات خودرو امسال مربوط به ثبت سفارش های باقی مانده از سال های گذشته است و بخش دیگری از آن مربوط به شش ماه امسال است.
    وی با اشاره به آمار وزارت صنایع مبنی بر کاهش ثبت سفارش ادامه داد: به طور معمول 50 تا 60 درصد از سفارش های ثبت شده به کشور وارد می شد ولی امسال با سختگیری های صورت گرفته کلیه سفارشات ثبت شده، وارد شده است.
    صافدل در ادامه از رشد 24 درصدی صادرات غیرنفتی در ده امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: ارزش صادرات غیر نفتی ایران در این مدت بالغ بر 5/21 میلیارد دلار بوده است.
    وی با اشاره به رشد 56 درصدی صادرات خدمات فنی و مهندسی ادامه داد: امیدواریم صادرات غیرنفتی به رقم 24 و شاید 25 میلیارد دلار تا پایان سال برسد.
    رئیس سازمان توسعه و تجارت ایران با اشاره به فعالیت 21 رایزن این سازمان در کشورهای مختلف اضافه کرد: بخش عمده ای از رشد خدمات فنی مهندسی ایران در کشورهای ترکمنستان و قزاقستان ناشی از فعالیت رایزنان بوده است.
    وی با بیان اینکه رایزنان نقش موثری در کشف بازارهای جدید و توسعه صادرات ایران دارند گفت: به دلیل محدودیت های بودجه ای علیرغم تلاش های صورت گرفته نتوانستیم تعداد رایزنان را افزایش دهیم.
    معاون وزیر بازرگانی تجدید نظر تجربه مراکز تجاری را از برنامه های آینده سازمان ذکر کرد و افزود: طبق دستور وزیر بازرگانی موضوع مراکز تجاری در حال بازنگری است و به زودی با الگوی جدید ارائه می شود.
    وی تاکید کرد: باید برنامه های خود را با نگاه به سند چشم انداز و برنامه پنج ساله و اجرای طرح هدفمندی یارانه ها مورد بازنگری قرار دهیم و برنامه های جدید متناسب با اسناد بالادستی تکمیل کنیم.
    صافدل با اشاره به تصویب آیین نامه وزارت بازرگانی ادامه داد: چند تغییر صورت گرفته برای کارت های بازرگانی براساس آیین نامه جدید بوده است.
    رئیس سازمان توسعه و تجارت ایران با بیان اینکه ایران با ده کشور تجارت ترجیحی دارد افزود: عمده این کشورها از همسایگان ایران بوده و برخی عضو اکو و خارج از آن هستند.
    به گفته وی، تنها قرارداد تجارت آزاد ایران هم اکنون با کشور ونزوئلا است و تقاضاهایی برای تجارت آزاد با کشورهای ترکیه، سوریه و بلاروس نیز ارائه شده است.

  4. #3
    آخر فروم باز AmiRreZA_RAcEr's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2006
    محل سكونت
    نصف جهان
    پست ها
    1,153

    پيش فرض

    این هدفمند کردن یعنی چی ؟!؟! یعنی قیمت بنزین جهانی بشه قیمت خودرو 2 برابر بمونه ؟؟!؟!

    ---------- Post added at 11:41 PM ---------- Previous post was at 11:40 PM ----------

    من احتمال میدم حداقل 10% کم بشه تعرفه اما بخاطر اینکه خودروساز ها اعتراض نکنن از الآن اعلام نکردند

  5. این کاربر از AmiRreZA_RAcEr بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  6. #4
    آخر فروم باز AmiRreZA_RAcEr's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2006
    محل سكونت
    نصف جهان
    پست ها
    1,153

    پيش فرض

    کسی خبری نداره دیگه ؟

  7. #5
    ناظر انجمن اتومبیل mohamad skystar's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2010
    محل سكونت
    Under SKY City
    پست ها
    11,533

    پيش فرض

    کسی خبری نداره دیگه ؟

    من چند روزه میگردم اما خبری نیست.
    در کل فکر نکنم زیاد تعرفه کاهش پیدا کنه چون بازار ماشین خارجی منتظر یه جرقست تا بترکونه.
    اون موقع شرکت های خودروسازی داخلی باید جلسه اضطراری تشکیل بدن.

  8. #6
    Banned
    تاريخ عضويت
    Oct 2010
    محل سكونت
    هرجا تو باشی آرزو:سفر دور دنیا با اکتروس وضعیت:خوشحاال
    پست ها
    1,092

    پيش فرض

    من چند روزه میگردم اما خبری نیست.
    در کل فکر نکنم زیاد تعرفه کاهش پیدا کنه چون بازار ماشین خارجی منتظر یه جرقست تا بترکونه.
    اون موقع شرکت های خودروسازی داخلی باید جلسه اضطراری تشکیل بدن.
    به راحتی کم نمیکنن چون با کاهش گمرک به ای سایپا و ایران خودرو عطیقه ضرر میخوره

  9. #7
    آخر فروم باز AmiRreZA_RAcEr's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2006
    محل سكونت
    نصف جهان
    پست ها
    1,153

    پيش فرض

    بازار ماشین خارجی منتظر یه جرقست تا بترکونه.
    یعنی چی ؟؟!

  10. #8
    ناظر انجمن اتومبیل mohamad skystar's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2010
    محل سكونت
    Under SKY City
    پست ها
    11,533

    پيش فرض


    یعنی اینکه تعرفه خودروهای وارداتی الان بسیار زیاد و در موردش نا عدالتی هست.
    هیچ کجای دنیا مثل ایران نیست که برای اینکه تولیدات داخلی آسیب نبینن تعرفه خودروهای وارداتی اینقدر زیاد باشه.یا گاهی اوقات ممنوع!!!!!
    همین الانشم با این همه سخت گیری و بالا بردن تعرفه ها نتونستن زیاد موفق باشن متاسفانه خودروسازان داخلی هم اصلا انگار نه انگار که یه فکری به حال محصولاتشون بکنن که بتونه رقابت کنه.
    الان اگه رفته باشی گمرگ بندر عباس یا سلفچگان رو دیده باشی ببینی روزانه چقدر ماشین وارد میشه با این تعرفه.
    حالا اگر تعرفه پایین بیاد بازار جرقه میخوره و تقاضا میره بالا حتی اگه این کاهش تعرفه جزئی باشه.

  11. این کاربر از mohamad skystar بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  12. #9
    در آغاز فعالیت nahid7091's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2011
    محل سكونت
    tehran
    پست ها
    19

    7

    به راحتی کم نمیکنن چون با کاهش گمرک به ای سایپا و ایران خودرو عطیقه ضرر میخوره
    سلام
    شما چيزي مبني بر اينكه خودروهاي وارداتي سهميه بنزين ندارند تا كسايي كه مي خوان بخرند به خاطر اين موضوع ام كه شده نخرند شنيديد ؟
    اگه اينجوري باشه واقعا نا مرديه
    مي خوان خودروهاشون فروش بره چرا اين لوس بازيا رو در ميارن
    كيفيتش رو بالا ببرن تا مردم بخرن

  13. #10
    Banned
    تاريخ عضويت
    Oct 2010
    محل سكونت
    هرجا تو باشی آرزو:سفر دور دنیا با اکتروس وضعیت:خوشحاال
    پست ها
    1,092

    پيش فرض

    سلام
    شما چيزي مبني بر اينكه خودروهاي وارداتي سهميه بنزين ندارند تا كسايي كه مي خوان بخرند به خاطر اين موضوع ام كه شده نخرند شنيديد ؟
    اگه اينجوري باشه واقعا نا مرديه
    مي خوان خودروهاشون فروش بره چرا اين لوس بازيا رو در ميارن
    كيفيتش رو بالا ببرن تا مردم بخرن
    زور گویی محض گمرک سر سام آور باعث میشه تقریبا خودرو سازای خارجی یه جورایی تحریم بشن اگه گمرک به طور نرمال بود عمرا کسی از ایران خودرو و سایپا ماشین میخرید.

    شما چيزي مبني بر اينكه خودروهاي وارداتي سهميه بنزين ندارند تا كسايي كه مي خوان بخرند به خاطر اين موضوع ام كه شده نخرند شنيديد ؟
    فکر کنم به این ربطی نداره به حجم موتور هست فکر کنم که از 2000 سی سی بالاتر باشه سهمیه ندارن

  14. این کاربر از actros 1843 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


صفحه 1 از 2 12 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •