تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 2 12 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 15

نام تاپيک: خلاقیت و ایده های جدید برای یه بازی (ایده بدید)

  1. #1
    آخر فروم باز 3Dmajid's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2007
    محل سكونت
    پشت کامپیوتر
    پست ها
    6,067

    پيش فرض خلاقیت و ایده های جدید برای یه بازی (ایده بدید)

    نمیدونم این تاپیک تکراریه یا نه.
    به هر حال ممنون میشم نظراتون رو بدونم

    به نظر من خلاقیت توی ساخت بازی خیلی مهمتر از بقیه ی قسمتاس (مثلا گرافیک بازی !)
    منظورم از خلاقیت اینه که بازی ایده ی جدیدی داشته باشه و باعث تنوع توی بازی بشه.
    از این خلاقیت ها توی بازی هایی مثل COD زیاد دیده میشه.
    و به نظر من هر بازی که خلاقیت و طرح جدید بیشتری توش به کار برده بشه (به طوری که تو بازی های دیگه نباشه)
    به خاطر تنوعی که داره بیشتر مورد پسند قرار میگیره.
    مثلا همین بازی COD توی سبک خودش خیلی موفق بوده و دلیلش این میتونه باشه که تنوع خیلی زیادی توشه و باعث تفاوتش با بقیه ی بازی های گروهی اول شخص میشه.
    یا مثلا شما بازی پر طرفدار GTA رو در نظر بگیرید، هر نسخه ای که میگذره خلاقیت جدیدی میبینیم و چون توی بازی های دیگه تکرار نشده بیشتر جذبش میشیم. مثلا توی نسخه ی iv اومدن کافی نت رو اضافه کردن و خیلی چیزای دیگه که خیلی جدید بود.
    یا بازی Assassin's Creed رو ببینید، خیلی زود تونست پر طرفدار شه. چون واقعا یه بازی کاملا جدیده و موضوعش تکراری نیست، یه بازی Open World که توی زمان خیلی قدیمه ! حالا فرض کنید UbiSoft میومد یه بازی Open World توی زمان حال میساخت، هر چند این بازی قشنگ بود ولی شاید هیچ وقت نمیتونست محبوبیت GTA رو داشته باشه و موضوع اصلیش کاملا تکراری بود. پس واقعا میتونیم یکی از دلایل موفقیت این بازی رو زمان قدیم بودنش بدونیم.

    این تاپیک رو برای این زدم که هر کسی هر ایده که توی ذهنش داره و فکر میکنه میتونه به جذاب شدن بازی کمک کنه مطرح کنه تا با هم به ایده های جذاب برسیم و توی بازی هامون استفاده کنیم.
    و از یه طرف میتونه مفید باشه برای بازی سازای این فروم که تلاش کنن این طرحا رو توی بازیشون پیاده کنن (بنابراین مجبور میشن برنامه نویسیشو یاد بگیرن و ...) و به پیشرفتشون کمک میکنه.
    ممکنه طرحی که توی ذهن شماست تکراری باشه و توی بازی های دیگه دیده شده باشه، هیچ اشکالی نداره و شما با نظرتون میتونید روی این طرح تاکید کنید که توی فلان بازی دیدید و پسندیدید.
    هر سبکی از بازی هم میخواد باشه فرقی نمیکنه.

    خودم چند نمونه مثال میزنم که توی بازی ها دیگه دیدم و پسندیدم.
    مثلا :
    - پلایر با اشیا اطرافش بتونه ارتباط برقرار کنه یعنی Action داشته باشه که تو بازی مافیا 2 دیده شد.
    - اگه بازی اول شخصه بهتره دوربین از سر پلایر نشون بده و وقتی موس رو پایین میگیری هیکل پلایر معلوم باشه (مثل بازی Mirrors Edge)
    - ماموریت های مخفی میتونه به جذابیت بازی کمک کنه (البته بستگی به نوع بازی داره، مثلا Splinter Cell,Hitman و مافیا 2)
    - لباس پوشیدن Hitman برای اینکه دشمنا شناساییش نکنن.

    خیلی دیگه چیزی هست ...
    در کل طرحی که خودتون مد نظر دارید یا توی بازی های دیگه دیدید که خیلی به نظرتون جذاب بوده بگید

  2. 9 کاربر از 3Dmajid بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #2
    آخر فروم باز anti-military's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2010
    پست ها
    1,415

    پيش فرض

    ایده پردازی که کار خیلی سختی نیست مهم اجرا این ایده هاست که کار سختیه !
    باید دید یه گروه یا یه شرکت بازی سازی توانش در چه حد هست و نسبت به اون میشه گفت که یه بازی چه ایده های جدیدی میتونه داشته باشه !

  4. 3 کاربر از anti-military بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  5. #3
    ناظر انجمن توسعه و ساخت بازی Reza Azimy_RW's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2008
    محل سكونت
    بی سرزمین تر از باد
    پست ها
    3,320

    پيش فرض

    Anti-midway جان باهات مخالفم! چرا؟
    چون يه ايده هر چند ساده كه از توان هر بازي سازي بر مياد ميتونه بازي رو حتي جهاني كنه!
    مثله ايده bo همين بازي ايرانيه - يا مثلا world of go .

    به نظره من Dead Space نوار سلامتي و ... كلا خلاقيت به معنايه واقعي كلمه بود!

    راستي فك كنم نمونه اين تايپيك بود؟نبود؟ سرچيدي؟
    Last edited by Reza Azimy_RW; 24-02-2011 at 19:38.

  6. 5 کاربر از Reza Azimy_RW بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  7. #4
    کاربر فعال انجمن توسعه و ساخت بازی lord arthas's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2010
    محل سكونت
    مشهد
    پست ها
    1,065

    پيش فرض

    اره بود هادی زده بودش که به فنا رفت منم با نظرanti-military مخالفم چون مهم ایدست حالا هرچقدر که سخت باشه بازم شدنی که هست؟ مهم اینه که بازیت خسته کننده نباشه که این یعنی تنوع داشته باشه ایده ش جدید باشه که پلیر هر لحظه با یک چیزه جدید روبرو بشه

  8. 5 کاربر از lord arthas بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  9. #5
    کاربر فعال انجمن توسعه و ساخت بازی parvizamd's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2009
    محل سكونت
    بوشهر
    پست ها
    3,115

    پيش فرض

    همه طور یک جا نوشته بود:
    وقتی یک ایده جدید میاد کسانی هم هستند که اون عملی کنند .



  10. 5 کاربر از parvizamd بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  11. #6
    اگه نباشه جاش خالی می مونه kian-sh's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2010
    محل سكونت
    یه جای خوب!
    پست ها
    274

    پيش فرض

    anti-military جان منم باهات مخالفم.
    ولی از شوخی گذشته به نظر منم بیشترین چیزی که در یه بازی از اهمیت خیلی زیادی برخورداره همون ایده ست.حالا هر چه قدر که هم که اون بازی بخواد ساده باشه اگه ایده ی جدیدی باشه میتونه بترکونه(که دوستان مثال بازیش رو زدند) الان هم میشه گفت هر بازی سازی که ایده بهتری داشته باشه میتونه موفق تر از بقیه بازیسازها عمل کنه.حتی اگه تیم بازی سازی قوی نداشته باشه.
    موفق باشید

  12. 3 کاربر از kian-sh بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  13. #7
    آخر فروم باز 3Dmajid's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2007
    محل سكونت
    پشت کامپیوتر
    پست ها
    6,067

    پيش فرض

    همه طور یک جا نوشته بود:
    وقتی یک ایده جدید میاد کسانی هم هستند که اون عملی کنند .
    درسته ... مثلا یکی خیلی برنامه نویسیش خوبه ولی شاید هیچ ایده ای خودش نداشته باشه.
    یکی بهش ایده میده و اون میسازه.

    ایده پردازی که کار خیلی سختی نیست مهم اجرا این ایده هاست که کار سختیه !
    باید دید یه گروه یا یه شرکت بازی سازی توانش در چه حد هست و نسبت به اون میشه گفت که یه بازی چه ایده های جدیدی میتونه داشته باشه !
    ولی به نظر من ایده پردازی میتونه سخت تر باشه
    البته اجرا شدن این ایده ها هم خیلی کار مهمیه.
    حرف جالبی زدی

  14. 4 کاربر از 3Dmajid بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  15. #8
    آخر فروم باز 3Dmajid's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2007
    محل سكونت
    پشت کامپیوتر
    پست ها
    6,067

    پيش فرض

    ممنون از توجهتون ...
    ولی هیچ کی نه ایده ای داد و نه ایده ای که توی بازی دیگه بوده رو گفت

  16. این کاربر از 3Dmajid بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  17. #9
    کاربر فعال انجمن توسعه و ساخت بازی AMIR REZAs's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2010
    محل سكونت
    هر کجا هستی --------- Wherever you are
    پست ها
    2,364

    پيش فرض

    سلام
    به شدت با تاثیر فوق العاده ی ایده تو بازی موافقم .....
    اصلا به نظر من یه بازیکن به امید یک ایده ی نو در بازی ها میره سراغ خرید یک بازی( اینو میگم چون خودم هم همینطورم) واقعا همین طوره ! GTA هم اگر نسخه های بعدیش مثل نسخه های قبلی تکراری بود هیچ کس نمی خرید و چون ایده های جدیدی بهش اضافه شده بهترین بازی جهان شد( چند سال پیش)
    ایده باید با توجه به سبک بازی ، میزان توانایی سازنده ها و امکاناتی که دارن ( انجین ها و...) مطرح میشن ، مثلا یه بازی ساز مستقل که میخواد تک نفره بازی بسازه ایده هاش رو بر اساس یک بازی دوبعدی ، یا سه بعدی کوچک طراحی میکنم و خلاقیت از خودش در میکنه
    ولی هیچ کی نه ایده ای داد و نه ایده ای که توی بازی دیگه بوده رو گفت
    اگر تو این تاپیک بتونیم ایده های بازی های بزرگ رو بررسی کنیم خیلی خوب میشه....

  18. 2 کاربر از AMIR REZAs بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  19. #10
    آخر فروم باز 3Dmajid's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2007
    محل سكونت
    پشت کامپیوتر
    پست ها
    6,067

    پيش فرض

    اگر تو این تاپیک بتونیم ایده های بازی های بزرگ رو بررسی کنیم خیلی خوب میشه....
    خب منم حرفم همین بود ... یا اینا رو بررسی کنیم یا از خودمون ایده بدیم

صفحه 1 از 2 12 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •