تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 9 از 9

نام تاپيک: نگهداري خودروي صفر

  1. #1
    آخر فروم باز mr_khodaei2008's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2007
    محل سكونت
    esfahan
    پست ها
    1,995

    14 نگهداري خودروي صفر

    سلام دوستان

    من پدرم يه پژو روآ سال از نمايندگي خريد در واقع ثبت نام كرده بود الان تحويل دادن

    اگه بشه ميخوام خودم دستش بگيرم ازتون راهنمايي ميحوام كه بهم بگين

    چطوري بايد ازش نگهداري كنم در واقع چطوري خوب اب بنديش كنم مثلا با چخ سرعتايي برونم چطوري برونم يا روغنش را كي عوض بكنم و چه روغني بريزم و ..... و هر نكته كايدي ديگه كه خودتون ميدونيد

    بهترين روغني كه برا پرو هست چيه ؟

    بعضياش را تو دفترچه راهنماش نوشته ولي ميخوام از اساتيد پي سي كمك بخوام ممنون كه راهنماييم ميكنيد خلاصه ميخوام خوب اب بندي بشه

    بازم ازتون ممنون

  2. #2
    آخر فروم باز mr_khodaei2008's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2007
    محل سكونت
    esfahan
    پست ها
    1,995

    پيش فرض

    كسي نيست جواب بده

    يه سوال : ترمزهاي اين ماشين abs هست ؟ و اينكه چراغ باز بودن درها و چراغ كمربند ايمني روشن نيستن يعني روشن نميشن ايا مشكل دارن ؟

  3. #3
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Oct 2010
    پست ها
    491

    پيش فرض

    با سلام . شما دفترچه ی راهنما را نگاه کرده اید ؟ باید همچی در انجا گفته شده

    ---------- Post added at 09:13 PM ---------- Previous post was at 09:09 PM ----------


    يه سوال : ترمزهاي اين ماشين abs هست ؟
    با سرعت حدوداً 60 تا 80 پدال ترمز را تا ته بگیر اگر چرخها قفل شد و مثل پیکان سر خورد که هیچ
    ولی درصورتیکه پدال ترمز زیر پا شروع کرد به لرزیدن و ماشین به ارامی و بدون سر خوردن متوقف شد ABS دارد و درست کار میکند .

  4. #4
    آخر فروم باز mr_khodaei2008's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2007
    محل سكونت
    esfahan
    پست ها
    1,995

    پيش فرض

    با سلام . شما دفترچه ی راهنما را نگاه کرده اید ؟ باید همچی در انجا گفته شده
    خوندم ولي همش چرت گفته ميخام اساتيد اينجا بگن

    تو دفترچش نوشته تا 800 كبلومتر اول سرعت دنده ها اينطوري باشه

    دنده 1 =15 k/hm
    2= 30 k/hm
    3= 50 k/hm
    4= 65 k/hm
    5= 80 k/hm
    اخه اينا كه خيلي كمن و همش دنده مرده ميشه

    شما بگين برا اب بندي با چه سرعتهايي برونم و نهايت سرعت هم چندتا برم
    حودرو دوگانه سوز هست ابا فرقي نداره اوابل كار با هر دوش مصرف كنم يا بهتره كه تا اب بندي ماشين بيشتر با بنزين برونمش

    ممنون جواب بدين

  5. #5
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Oct 2010
    پست ها
    491

    پيش فرض

    شما طبق همان دستور دفترچه عمل کنید . مطمئن باشید بیدلیل نگفته . اینجانب تابحال چند ماشین مختلف نو داشته ام هیچوقت طبق توصیه های عجیب غریبی که بعضیها در اینجا میگویند اب بندی نکردم .

  6. این کاربر از Namdarian بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  7. #6
    اگه نباشه جاش خالی می مونه
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    پست ها
    298

    پيش فرض

    راست میگه

    کارخونه بی دلیل نمینویسه ؛ بهترین کار عمل کردن به دستورهای دفترچه هست

  8. #7
    حـــــرفـه ای heinrich_himmler's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2008
    پست ها
    607

    پيش فرض

    بالا بردن دور بسته به مدل ماشین ایرادی نداره. اما فشار آوردن به ماشین در دوره سرویس اولیه یکم خطرناکه.
    هیچ دستورالعمل ویژه ای که دنبالش باشی نیست. در واقع دنده ها رو در هر سرعتی که نیاز می بینی تعویض کن و روغن هم باید در 800 تا 1500 کیلومتر همراه با روغن گیربکس تعویض و فیلتر روغن رو هم تعویض کنی و بعد از اون بر طبق روغنی که می ریزی تعویض کنی. در مورد جنس و سطح کیفی روغن هم چون روا در اصل موتور پیکانه نیاز به ریختن روغن با سطح کیفی بالا نیست و هزینه در این رابطه چندان معقولانه نیست.
    در مورد روغن موتور یه مطلب هست که چون طولانیه لینک میذارم همونجا مطالب دیگه ای در مورد لاستیک و . ... هم هست که بدردت می خوره.
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    چیز خاصی نداره روا. زیاد سخت نگیر.

  9. 2 کاربر از heinrich_himmler بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  10. #8
    آخر فروم باز mr_khodaei2008's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2007
    محل سكونت
    esfahan
    پست ها
    1,995

    پيش فرض

    ممنون از همتون ولي اينو جواب ندادين :
    نهايت سرعت هم چندتا برم
    حودرو دوگانه سوز هست ابا فرقي نداره اوابل كار با هر دوش مصرف كنم يا بهتره كه تا اب بندي ماشين بيشتر با بنزين برونمش

  11. #9
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Oct 2010
    پست ها
    491

    پيش فرض

    ممنون از همتون ولي اينو جواب ندادين :
    نهايت سرعت هم چندتا برم
    حودرو دوگانه سوز هست ابا فرقي نداره اوابل كار با هر دوش مصرف كنم يا بهتره كه تا اب بندي ماشين بيشتر با بنزين برونمش
    اینجانب توصیه میکنم با بنزین بروی . خودم فقط یکبار در دوران اب بندی اشتباهی مرتکب شدم و گاز زدم بعد از ان تا مدتی با چند بار استارت روشن میشد ! گاهی پشت چراغ قرمز که خاموش میکردم موقع استارت زدن حسابی ضد حال میزد و صدای ماشینهای پشت سر را در میاورد . در حالیکه قبل از اینکه گاز استفاده کنم ماشین با یک نیش استارت مثل جت روشن میشد .

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •