تبلیغات :
خرید لپ تاپ استوک
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 3 از 3

نام تاپيک: اشاره گر ها

  1. #1
    آخر فروم باز Lamanta's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2007
    محل سكونت
    ™Tehran
    پست ها
    2,539

    پيش فرض اشاره گر ها

    سلام من یه آموزش کلی برای اشاره گر ها می خوام 4 شنبه امتحان دارم همش اشاره گر ها رو قاطی می کنم
    من زبان C می خونم و نمیدونم اصلا اشاره گر چیه و چه موقع به کار میاد اگه میشه کمکم کنید.....

  2. #2
    پروفشنال Petros's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2006
    محل سكونت
    سوال بسیار جالب و بجایی بود
    پست ها
    974

    پيش فرض

    اشاره گر آدرس یه خونه از حافظه رو نگه میداره. شما معمولا با متغیرها کار میکنی و برات مهم نیست که اون متغیر (که توسط سیستم عامل اتوماتیک ) کجا ذخیره میشه. اما وقتی با آدرسشون کار داری میتونی از اشاره گرها استفاده کنی.

    اشاره گرها در مبحث کار با رشته کاربرد خاصی دارن. وقتی آرایه ای از Char درست میکنی (Char ch [10] d) خونه های اون آرایه میتونن کامل پر شن یا یه تعدادیش خالی بمونن. اما برای انجام کار بهینه از اشاره گر استفاده میکنی تا حافظه به اندازه طول رشته ت باشه.

    اشاره گر هزینه کپی کردن مقادیر از تابع فراخوانی شده به تابه فراخوانده شده رو کاهش میده. اشاره گرها Call By Reference


    تعریف اشاره گر:
    int *ptr
    یعنی جایی که من میخوام بهش اشاره کنم خونه ای از جنس Int هست.


    ptr=&a
    یعنی آدرس متغییر a را در اشاره گر Ptr بریز. الان ارتباط برقرار شده.

    ptr=12*
    (ستاره پی تی آر = دوازده)
    یعنی اونجایی که دارم من اشاره میکنم رو 12 بزار (در اینجا به متغیر a که از نوع Int هست).



    شما میتونی مقدار a رو به دو صورت چاپ کنی:
    cout<<a
    cout<<*ptr



    آدرس a سه جور چا میشه: یکی عملگر آدرس. یکی هم ptr که تو خودش آدرس a هست.
    cout<<&a
    cout<<ptr
    cout<<&*ptr چاپ کن آدرس اونجایی که ptr اشاره میکنه

    خود ptr هم آدرس داره بیچاره: cout<<&ptr


    بقیش هم بعدا. یا دوستان بگن

  3. این کاربر از Petros بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  4. #3
    پروفشنال Petros's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2006
    محل سكونت
    سوال بسیار جالب و بجایی بود
    پست ها
    974

    پيش فرض

    اشاره گر آدرس یه خونه از حافظه رو نگه میداره. شما معمولا با متغیرها کار میکنی و برات مهم نیست که اون متغیر (که توسط سیستم عامل اتوماتیک ) کجا ذخیره میشه. اما وقتی با آدرسشون کار داری میتونی از اشاره گرها استفاده کنی.

    اشاره گرها در مبحث کار با رشته کاربرد خاصی دارن. وقتی آرایه ای از Char درست میکنی (Char ch [10] d) خونه های اون آرایه میتونن کامل پر شن یا یه تعدادیش خالی بمونن. اما برای انجام کار بهینه از اشاره گر استفاده میکنی تا حافظه به اندازه طول رشته ت باشه.

    اشاره گر هزینه کپی کردن مقادیر از تابع فراخوانی شده به تابه فراخوانده شده رو کاهش میده. اشاره گرها Call By Reference


    تعریف اشاره گر:
    int *ptr
    یعنی جایی که من میخوام بهش اشاره کنم خونه ای از جنس Int هست.


    ptr=&a
    یعنی آدرس متغییر a را در اشاره گر Ptr بریز. الان ارتباط برقرار شده.

    ptr=12*
    (ستاره پی تی آر = دوازده)
    یعنی اونجایی که دارم من اشاره میکنم رو 12 بزار (در اینجا به متغیر a که از نوع Int هست).



    شما میتونی مقدار a رو به دو صورت چاپ کنی:
    cout<<a
    cout<<*ptr



    آدرس a سه جور چا میشه: یکی عملگر آدرس. یکی هم ptr که تو خودش آدرس a هست.
    cout<<&a
    cout<<ptr
    cout<<&*ptr چاپ کن آدرس اونجایی که ptr اشاره میکنه

    خود ptr هم آدرس داره بیچاره: cout<<&ptr


    بقیش هم بعدا. یا دوستان بگن

  5. این کاربر از Petros بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •