تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 3 از 3

نام تاپيک: الگوريتم 8 وزير از شروع تا پايان؟

  1. #1
    کـاربـر بـاسـابـقـه Ahmad-Ra's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2005
    محل سكونت
    KDE
    پست ها
    2,959

    12 الگوريتم 8 وزير از شروع تا پايان؟

    سلام.. بچه ها ميشه لطف كنيد الگوريتم كامل 8 وزير رو به حالتي كه شروع و پايان داشته باشه واسم توضيح دين .. ممنون.

  2. #2
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Mar 2008
    پست ها
    132

    پيش فرض

    یه نگاهی به این فایل بندازید ببینید به کارتون میاد .

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    نتیجش رو بهم اعلام کنید.
    Last edited by dewdrops; 11-01-2011 at 12:17.

  3. #3
    در آغاز فعالیت MAHDI_7989's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2010
    محل سكونت
    ایران
    پست ها
    9

    12 مسئله 8 وزیر (N Queens) + هوش مصنوعی

    الگوریتم و نحوی کار مسئله 8 وزیر (به صورت پاورپوینت)

    امروز برای شما دانشجویان مهندسی نرم افزار و بازدید کننده گان عزیز یک اسلاید در مورد مسئله 8 وزیر که مرتبط با درس هوش مصنوعی می باشد آپلود کردم . امیدوارم استفاده کافی را از این مطلب داشته باشید.

    برای تهیه این اسلاید کلی وقت صرف کرده ام لطفا نظر خودتون را در مورد این اسلاید بگید.


    نظر یادتون نره

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

    الگوریتم و سورس کد مسئله 8 وزیر


    مساله هشت وزیر از جمله مسائل پرمخاطب مباحث طراحی الگوریتم است. ۸ مهره وزیر رو روی صفحه شطرنج چنان بچینید که نتوانند همدیگه رو تهدید کنند.


    برای افرادی که با بازی شطرنج آشنایی ندارند:
    وزیر مهره ای از مهره های بازی شطرنجه که می تونه در تمامی ۸ جهت هر تعداد خانه – تا زمانی که مهره ای مانع نباشه – حرکت کنه و اگه در یکی از این خانه ها مهره حریف قرار داشته باشه تهدیدش کنه.
    مساله هشت وزیر : ما مساله رو در حالت کلی در نظر می گیریم. یعنی زمانی که ابعاد صفحه شطرنج n در n و تعداد مهره ها n هستش. ( n > 3 ) روشهای مختلفی برای پیدا کردن جواب وجود داره. یکی از این روشها چیدن تصادفی مهره ها روی صفحه شطرنجه! به عبارت دیگه n مهره رو به صورت تصادفی در خانه های مختلف صفحه قرار می دیم و بررسی می کنیم که آیا شرط مساله رو برآورده می کنن یا نه؟ این روش بسیار سریع ما رو به جواب می رسونه. اما ایرادی که داره نمی شه مطمئن بود بشه به همه حالتهای چینش دست پیدا کرد. در صفحه ۸ در ۸ شطرنج این مساله ۹۲ جواب مختلف داره. شما ممکنه روش تصادفی رو هزار بار به کار ببرید، اما نتونید همه ۹۲ حالت ممکنه رو به دست بیارید. این روش زمانی مفیده که پیدا کردن یه جواب برای ما کافی باشه.
    در این دسته روشها مهره ها رو یکی یکی و به صورت بازگشتی روی صفحه طوری می چینیم که مطمئن باشیم با مهره های قبلی تداخل نداره و شرط مساله برآورده می شه. معمولا از سطر اول صفحه شروع می کنیم به قرار دادن مهره ها. پر واضحه که هر سطر فقط می تونه یه مهره رو تو خودش جا بده. مهره سطر دوم رو طوری قرار می دیم که توسط مهره سطر اول تهدید نشه. برای این کار خانه های مختلفی از سطر رو می شه انتخاب کرد. برای نظم داشتن کارهامون فرض می کنیم همیشه انتخاب خانه ها از سمت چپ سطر شروع می شه. به عبارت دیگه با شروع از سمت چپ سطر اولین خانه ای که شرط رو برآورده کنه انتخاب می کنیم. به همین ترتیب سطرهای بعدی رو هم می چینیم. اگر به سطری رسیدیم که بر اساس چیدمان سطرهای قبلی هیچ خانه امنی برای مهره وجود نداشت ( یعنی همه خانه ها توسط مهره های قبلی تهدید می شدن ) یه مرحله به عقب بر می گردیم و مهره سطر قبل رو جابجا می کنیم. این کار هم با حرکت مهره به اولین خانه سمت چپ موقعیت فعلی که شرط رو برآورده کنه، انجام می شه. با ادامه دادن این روال و با جابجا کردن مهره ها به صورت منظم و بازگشتی تمامی حالتهای ممکنه به دست می یان.
    برای پیاده سازی چنین الگوریتمی و تشخیص اینکه چه خانه هایی از سطر امن هستن روشهای مختلفی وجود داره. ساده ترینشون اینه که هر بار تمامی خانه هایی رو که امکان تهدید شدن از اونها وجود داره بررسی کنیم تا از قرار نداشتن مهره وزیر در اونها مطمئن باشیم. اما این روش اصلا کارا و بهینه نیست.
    روش دیگه تعریف کردن صفحه شطرنج به صورت یه آرایه n در n هستش که خونه های امن و غیر امن با علامتگذاری مشخص می شن. هر بار که مهره ای رو صفحه قرار می گیره تمام خونه هایی که توسط این مهره تهدید می شن به صورت غیر امن علامتگذاری می شن. به این ترتیب می شه فهمید که هر خونه با توجه به چینش مهره های قبلی امن هست یا نه؟ اما این روش هم معایبی داره که باعث می شه به روش سوم رجوع کنیم. برای آشنایی با این معایب کافیه سعی کنید کد برنامه رو بنویسید!
    در روش سوم که من ازش استفاده کردم، برای علامتگذاری خانه های امن و غیر امن از شیوه دیگه ای بهره می بریم. به این ترتیب که اقطار راست به چپ، چپ به راست و ستونها با شماره هایی مشخص می شن که کار علامتگذاری رو بسیار ساده می کنن. این روش بدون شک از کاراترین روشهای رسیدن به جواب مساله ماست. هم سرعت اجرای بالایی داره و هم حافظه مصرفی بسیار کم!
    کدی که به زبان ++C درباره این مساله نوشته شده با استفاده از روش سوم تعداد جوابهای ممکن – و نه خود جوابها – برای مقادیر مختلف n رو مشخص می کنه. به عنوان مثال اگر n رو ۸ وارد کنید خروجی برنامه ۹۲ خواهد بود. توصیه می کنم برای nهای بزرگ برنامه رو امتحان نکنید! اگر n رو ۱۶ وارد کنید بعد از گذشتن زمان زیادی عدد ۱۴۷۷۲۵۱۲ روی صفحه نمایش چاپ می شه. یعنی در صفحه شطرنج ۱۶ در ۱۶ حدود ۱۵ میلیون حالت مختلف برای چیدمان صحیح وجود داره!!



    در زیر نیز برای شما عزیزان لینک دانلود سورس کد این مسئله به زبان های گوناگون گذاشته شده است


    در لينک زير حل مسئله 8 وزیر با زبان C قرار دارد:

    لینک دانلود :

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    در لينک زير حل مسئله 8 وزیر با زبان ++C قرار دارد:

    لینک دانلود :

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    در لينک زير حل مسئله 8 وزیر با زبان #C قرار دارد:

    لینک دانلود :

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    در لينک زير حل مسئله 8 وزیر توسط الگوريتم ژنتيک با زبان VB.Net قرار دارد:

    لینک دانلود :

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    این هم آدرس منبعی که به دردتون می خوره

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    نظر یادتون نره
    Last edited by MAHDI_7989; 05-09-2011 at 12:43.

  4. 2 کاربر از MAHDI_7989 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •