تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 9 از 9

نام تاپيک: سوال : چرخوندن چند تا box حول یک نقطه مشخص

  1. #1
    اگه نباشه جاش خالی می مونه Blue Rose's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2005
    محل سكونت
    http://AhwazSoft.ir
    پست ها
    201

    پيش فرض سوال : چرخوندن چند تا box حول یک نقطه مشخص

    سلام
    برای یه انیمیشن ساده نیاز به چرخوندن 3 تا مکعب مربع شکل دارم. برای رسم از 3 تا Box استفاده کردم.
    این 3 تا Box مربع شکل در کنار هم تشکیل یک مکعب مستطیل می دهند. (شکل یک)


    در حالت عادی هنگام چرخش 3 تا Box هر کدوم حول مرکز خودش میچرخه اما من میخوام چرخش هر 3 تا Box به دور یه نقطه مرکزی (نقطه مرکزی مستطیل) انجام بگیره. (شکل دو)


    فکر استفاده از Group هم به ذهنم رسید , عملی هم شد.(شکل سه)

    ... اما در ادامه انیمیشن نیاز به Ungroup کردن این 3 Box دارم , در نتیجه اطلاعات چرخش قبلی از بین میره.

    ممنون می شم اگه راهی برای چرخوندن چند Object حول یک نقطه مشخص رو بهم معرفی کنید.
    ممنون و سپاسگذارم از اینکه وقتتون رو صرف حل مشکلات دوستان می کنید.

  2. #2
    آخر فروم باز N O V A L I S's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    محل سكونت
    Tehran
    پست ها
    1,197

    پيش فرض

    شما روی آیکونی که تو شکل نشون دادم موس رو نگه دارید و این شیوه رو برای چرخش انتخاب کنید:


  3. 4 کاربر از N O V A L I S بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  4. #3
    پروفشنال 3d-meysam's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2008
    پست ها
    796

    پيش فرض

    روش دیگشم استفاده از جسم کمکیه که یکم زحمتش بیشتره.







  5. 4 کاربر از 3d-meysam بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  6. #4
    اگه نباشه جاش خالی می مونه Blue Rose's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2005
    محل سكونت
    http://AhwazSoft.ir
    پست ها
    201

    پيش فرض

    دوستان باز هم سلام
    روش اول خوب بود اما وقتی دکمه Autokey رو میزنم دکمه Use Selection Center غیر فعال میشه

    روش دوم هم بخاطر اینکه از نسخه 2008 استفاده می کنم (بخاطر تفاوت ها) واقعا گیج کننده بود
    بار ها و بار ها هم تکرارش کردم اما نتونستم به نتیجه ای برسم

  7. #5
    اگه نباشه جاش خالی می مونه PrimeP30Master's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2010
    محل سكونت
    ¤₪-™ Depth of CGVFX-₪¤
    پست ها
    380

    11 چرخوندن چند تا box حول یک نقطه مشخص!!!

    سلام دوست عزيز،
    من يه روش ساده برات گذاشتم كه شبيه روش دوت خوبمون 3d-meysam هست ولي با اندكي تفاوت و راحتتر!!!
    مراحل انجام كار در تصاوير زير با شماره گذاري روي قسمتهاي مورد استفاده مشخص شده و همچنين فايل پروژه رو هم كه انيميت شده برات گذاشتم:فايل: 3DMax 2009
    1:

    2:

    3:

    4:


    اينم فايل 3DsMax:
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    اميدوارم كه براتون مفيد واقع بشه!!!
    موفق باشيد و سربلند%100%
    Last edited by PrimeP30Master; 10-12-2010 at 15:39.

  8. این کاربر از PrimeP30Master بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  9. #6
    آخر فروم باز N O V A L I S's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    محل سكونت
    Tehran
    پست ها
    1,197

    پيش فرض

    - مکعب وسطی رو انتخاب کنید.
    - به تب Hierarchy برید و دکمه ی Affect Pivot Only رو روشن کنید، حالا روی Center to Object کلیک کنید. Affect Pivot Only رو خاموش کنید.
    - به تب Create برگردید و به قسمت Helpers برید و یه دونه Point هر جای صحنه که خواستید (که موضوعات نسبت به این مختصات خواهند چرخید.) درست کنید.


    - Point رو انتخاب کنید و ابزار Align رو فعال و مکعب وسطی رو انتخاب و تنظیمات رو همون طور که دوستمون بالا نشون داده تنظیم و OK کنید.
    - ابزار Select and Link رو فعال کنید، 3 تا مکعب رو انتخاب کنید و روی یکیشون ماوس را پائین نگه ندارید و روی Point بیارید تا شکل آیکون عوض شه و بعد کلید ماوس رو رها کنید.
    - حالا با چرخوندن یا حرکت Point مکعب ها هم می چرخن یا حرکت می کنند..
    Last edited by N O V A L I S; 10-12-2010 at 15:40.

  10. 2 کاربر از N O V A L I S بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  11. #7
    پروفشنال 3d-meysam's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2008
    پست ها
    796

    پيش فرض

    من 2008 یادم نیست به چه شکل بود ولی فکر نکنم زیاد تفاوت داشته باشه. روش دوم رو بیشتر واسه چنین مسائلی من نشون دادم.

  12. #8
    اگه نباشه جاش خالی می مونه Blue Rose's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2005
    محل سكونت
    http://AhwazSoft.ir
    پست ها
    201

    پيش فرض

    دوستان باز هم سلام
    خیلی ممنون بخاطر اینکه جوابگوی سوالاتم بودید
    من هر کدوم این روشها رو دهها و دهها بار تکرار کردم اما هیچ نتیجه ای نگرفتم.
    فایلی هم گذاشتید متاسفانه تو 3dmax 2008 باز نشد.

    حقیقت من برای انجام پروژه درس ازمایشگاه گرافیک باید یک انیمیشن 7 ثانیه ای بنویسم که با ایده گرفتن از این اموزش
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    اومدم که یک مکعب روبیک بسازم.
    هرچند که اون اموزش رو هم نتوستم مثل خودش دربیارم.
    اما از اول شروع کردم و یه پروژه دیگه بدین شکل شروع کردم :
    27 تا مکعب کنار هم گذاشتم با یک رنگ بعنوان هسته اصلی مکعب
    مکعب 6 رویه دارد. بالای هر رویه 9 مکعب گذاشتم .برای هر رویه , مکعب های بالای رویه ها رنگ مختلفی داره.
    تا اینکه رسیدم به متحرک سازی پروژه و به این مشکل خوردم.
    حالا پروژه اصلی و نمونه ای از متحرک شده اش (ناقص - فقط عمودی) رو براتون میذارم ببینید چطوری میتونم خود این پروژه روبیک رو به اون شکلی که میخوام متحرک کنم.

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

  13. #9
    پروفشنال 3d-meysam's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2008
    پست ها
    796

    پيش فرض

    اگه واسه روبیک میخوای باید Pivot Point همه رو با مکعب Box11 که هسته روبیکت میشه تنظیم کنی. یعنی Pivot Point همشون مرکز هسته اصلیت بشه. بعد انیمشن کن. اون دکمه ای هم که تو نوار ابزار دورش خط کشیدم رو فعال کن تا چرخش هات دقیق باشن

    چون مکس من 2011 و مال تو 2088 مجبور شدم با پسوند 3ds واست ذخیرش کنم.

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    Last edited by 3d-meysam; 11-12-2010 at 15:28.

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •