تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 10 از 10

نام تاپيک: خودروهاي وارداتي در انتظار ديپورت! +عكس

  1. #1
    آخر فروم باز shifter's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2009
    محل سكونت
    uk.ac.ir
    پست ها
    2,106

    پيش فرض خودروهاي وارداتي در انتظار ديپورت! +عكس

    نهمین ماه سال جاری در حال سپری شدن است، اما هنوز خبری از باز شدن لیست ثبت سفارش خودروهای وارداتی نیست. توقف طولانی مدت ثبت سفارش موجب شده تا با ورود به نهمین ماه سال جاری گمرکات کشور از خودروهای وارداتی خالی شوند و تنها خودروهای مرجوعی در محوطه گمرکات کشور خود نمایی کنند. خالی شدن گمرکات کشور از آنجا صورت گرفت که به دلیل توقف طولانی مدت ثبت سفارش با خروج خودروهای وارداتی از گمرکات کشور، خودروهای جدید به عنوان جایگزین وارد پارکینگ گمرکات نشدند که این امر خلوت شدن محوطه گمرکات کشور را از خودروهای وارداتی به همراه داشته است. هرچند هنوز برخی خودروها در محوطه گمرک دیده می شوند که واردکنندگان هنوز اقدامی برای ترخیص آنها صورت نداده اند که با ادامه روند مذکور از سوی وارد کنندگان این خودروها شامل قانون اموال تملیکی خواهند شد.
    بر اساس قانون اموال متروكه، به سازمان اموال تملیکی این مجوز داده شده تا كالايي كه بيش از چهار ماه در گمركات كشور انبار شده اند را به مزایده گذاشته و پس از كسر حقوق دولت مابقي وجه به واردكننده پرداخت کند.






    در این قانون این فرصت به وارد کننده نیز داده شده که پس از چهار ماه در خواست مهلت مجدد بدهد که با پذیریش مهلت درخواستی فرصت چهار ماه تا چهار ماه دیگر تمدید خواهد شد اما در نهایت خودروهای انباری شامل قانون مذکور خواهند شد و این در حالیست که با توجه به توقف ثبت سفارش مسوولین گمرک معتقدند این قانون برای خودروهای وارداتی به اجرا گذاشته نخواهند شد.


    مرجوعی‌های گمرک

    از جای خالی خودروهای وارداتی در کنار خودروهای باقی مانده در گمرکات کشور که بگذریم در حال حاضر بخشی از گمرکات کشور به خودروهایی اختصاص یافته اند که بنا به دلایلی نتوانسته اند رضایت مسوولان داخلی را جلب کرده و حالا باید به کشورهای خود باز گردند.
    هر چند از تمام خودروهای مرجوعی در سراسر کشور آمار دقیقی در دسترس نیست، اما در محوطه گمرک شهریار که یکی از گمرکات مهم در واردات خودرو محسوب می شود در حال حاضر خودروهای اطراق کرده اند که به دلیل عدم صدور مجوز در انتظار بازگشت به زادگاه خود هستند.
    خودروهای وارداتی پیش از ورود به کشور باید از سوی موسسه استاندارد، سازمان محیط زیست و وزارت صنایع و معادن مجوز ورود به کشور را دریافت کنند. به همین منظور برخی از وارد‌کنندگان پیش از ثبت سفارش اقدام به ورود خودرو به صورت آزمایشی به کشور می‌کنند و در صورتی که مجوز ورود از سوی مراجع مذکور صادر شود خودرو آزمایشی ثبت سفارش می‌شود، اما خودروهایی که موفق به اخذ مجوز نشوند باید به کشور مبدا بازگردانده شوند.






    بختي كه از Z4 روي برگرداند


    از میان خودروهایی که در گمرک شهریار هنوز موفق به دریافت مجوز از سوی کمیته خودرو نشده‌اند بیش از همه خودروهای BMW Z4 به چشم می‌آید. خودرویی که تعداد بالای آن در محوطه گمرک نشان دهنده آن است که این خودرو نه به منظور دریافت مجوز بلکه با امیدواری بیشتری وارد کشور شده است، به‌طوری که بخش انتهایی گمرک شهریار هم‌اکنون به این مدل خودرو اختصاص دارد. این خودرو از مهر ماه سال گذشته در این قسمت از گمرک اطراق کرده، اما هنوز موفق به اخذ مجوز از سوی مراجع ذی صلاح نشده است. به گفته یکی از مسوولان شرکت واردکننده این خودرو، تولید Z4 در آمریکا موجب شد تا این خودرو موفق به اخذ مجوز ورود به کشور نشود. عدم صدور مجوز برای این خودرو در حالی است که وارد کنندگان Z4 در همان ابتدای امر اقدام به پیش فروش این خودرو کرده بودند، اما عدم صدور مجوز موجب شد تا این خودرو با گذشت بیش از یکسال همچنان در گمرک کشور خاک بخورد.
    BMW X6 هشت سیلندر نیز سرنوشتی همانند Z4 دارد این خودرو نیز هنوز موفق به اخذ مجوز نشده به همین دلیل باید به زادگاه خود بازگردد. حجم بالای موتور این خودرو دلیل عدم صدور مجوز برای این خودرو اعلام شده است. پیش از این مدل شش سیلندر این خودرو آن هم تحت عنوان مجوز جانبازی موفق شده بود تا وارد کشور شود.



    در کنار دو مدل BMW متوقف شده در گمرک شهریار، خودرویی به چشم می خورد که در سال های دور توانسته بود طرفداران بسیاری را در ایران به خود جلب کند و هنوز هم در خیابان های شهر به چشم می خورد اما مدل جدید آن موفق به اخذ مجوز نشد و در انتظار بازگشت به سر می برد. این خودرو اپل کورسای جدید است. کورسای جدید به دلیل نبود سرویس خدمات پس از فروش نتوانست بار دیگر به ایران راه پیدا کند و باید به کشور خود باز گردد.

    خط قرمز تولید بر روی سوبارو و اسمارت
    علاوه بر خودروهایی که موفق به اخذ مجوز برای ورود به کشور نشده اند، در گمرک شهریار با خودروهایی مواجه می شویم که به منظور بررسی و تست تولید وارد کشور شده‌اند، اما نتوانستند رضایت خودروسازان داخلی را جلب کنند به همین دلیل این خودروها نیز باید با کشور خود بازگردند. در این خصوص می‌توان به سوبارو و اسمارت خودروهای ژاپنی و آلمانی اشاره کرد. اسمارت که به دو منظور واردات و تولید در داخل کشور وارد شده بود، نه اقبالی برای تولید داشت و نه شانسی برای واردات یافت و به همین منظور این خودرو نیز راهی به جز بازگشت به زادگاهش پیش روی خود نمی بیند و هم اکنون در گمرک شهریار در انتظار بازگشت است.

  2. 15 کاربر از shifter بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #2
    آخر فروم باز shahramcat's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2005
    محل سكونت
    Tehran
    پست ها
    3,604

    پيش فرض

    وای ی ی !!! Z4 !!!!

    اینا تو این آفتاب و زمین خاکی ! که پدرشون درمیاد .....

  4. #3
    آخر فروم باز panther99's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2006
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    3,325

    پيش فرض

    یعنی چی ؟؟؟؟
    Z4 و کورسا و سوبارو وارد نمیشن چون مجوز نمیگیرن ؟؟!!!!
    اونوقت آشغالایی مثل L90 و ریو و 206 تو ایران تولید و یه سری مایشین کره ای وارد میشن ؟؟؟؟؟
    خاک ...

  5. این کاربر از panther99 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  6. #4
    Banned
    تاريخ عضويت
    Apr 2011
    محل سكونت
    تهران / شرق
    پست ها
    30

    پيش فرض

    می گما اینا حالشون بد نشه !!!!!!!!!

    پانتر راست می گه !!!!!!!!!

  7. #5
    پروفشنال BBNHFAK's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2009
    پست ها
    716

    پيش فرض

    می گما اینا حالشون بد نشه !!!!!!!!!

    پانتر راست می گه !!!!!!!!!
    شما به متن توجه نکردین
    این ها به علت موتور های غیر استاندارد پر مصرف موفق به دریافت مجوز نشدن
    چون موتور Z4 (البته در قویترین مدل) شش سیلندر 3000cc هست و مصرف ترکیبی(میانگین مصرف شهری و جاده ای) بسیار بالای 9 لیتر در صد کیلومتر و تولید دی اکسید کربن نجومی 190 گرم بر کیلومتر رو داره
    و موتور چهار سیلندر 1800cc سمند دارای مصرف بسیار پایین 8.5 لیتر (ادعای سازنده!!!) و تولید کمتر از 2.3گرم دی اکسید کربن در صد کیلومتر!!!!!!!!!!!!!!!!!( فکر کنم عددی که داشتن رو فکر کردن در صد کیلومتره تقسیم بر صد کردن، باز هم دیدن زیاده دوباره تقسیم بر صد کردن که میشه 230 گرم بر کیلومتر) رو داره
    حالا علت مجوز نگرفتن z4 رو فهمیدید؟؟؟

  8. #6
    Banned
    تاريخ عضويت
    Apr 2011
    محل سكونت
    تهران / شرق
    پست ها
    30

    پيش فرض

    یه هر حال این ماشینا دارن توو اروپا تردد می کنن یا نه ؟
    یهنی فوانین محیط زیستی و آلایندگی اروپا از ایران راحت تره ؟
    یعنی Z4 از پیکان 57 گوجه ای بیشتر هوا رو آلوده می کنه ؟

  9. #7
    در آغاز فعالیت
    تاريخ عضويت
    Jun 2010
    پست ها
    10

    پيش فرض

    شما به متن توجه نکردین
    این ها به علت موتور های غیر استاندارد پر مصرف موفق به دریافت مجوز نشدن
    چون موتور Z4 (البته در قویترین مدل) شش سیلندر 3000cc هست و مصرف ترکیبی(میانگین مصرف شهری و جاده ای) بسیار بالای 9 لیتر در صد کیلومتر و تولید دی اکسید کربن نجومی 190 گرم بر کیلومتر رو داره
    و موتور چهار سیلندر 1800cc سمند دارای مصرف بسیار پایین 8.5 لیتر (ادعای سازنده!!!) و تولید کمتر از 2.3گرم دی اکسید کربن در صد کیلومتر!!!!!!!!!!!!!!!!!( فکر کنم عددی که داشتن رو فکر کردن در صد کیلومتره تقسیم بر صد کردن، باز هم دیدن زیاده دوباره تقسیم بر صد کردن که میشه 230 گرم بر کیلومتر) رو داره
    حالا علت مجوز نگرفتن z4 رو فهمیدید؟؟؟
    وای خدا ما تا کی باید عقب مونده باشیم (برنخوره!!!)اشنامون داره با یه ماشین قراضه(پاترول) تکنولوژی 30 سال پیش ژاپن 20سال پیش جمع کردن مصرف بنزین صدی 30 شهری 25 جاده الودگی فاجعه دی اکسید کربن ؟؟@&^* داره تو شهر میچرخه جمع نمیشه! تازه تو اون هیروویر بدون سهمیه ای تعدادشم کم نمیشه استقبال هم میشه یا ماشینای اشغال پارس خودرو مثله رونیز تکنولوژی 20 سال پیش چین !!! الان تو چین 10 ساله جمع شده مدل جدیدش اومده یا پراید! پژو سمند و........حالا اینا با یه ماشین درست و حسابی این کارو میکنن وای اخه تا کی

  10. #8
    آخر فروم باز MoHaMaD ZaNd's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2008
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    1,548

    پيش فرض

    بابا بگین دوست نداریم شما سوار این ماشینا بشین . دیگه مصرف سوخت و ... چیه ؟!!!!
    همین Z4 مصرفش کمتر از آشغالای خودمونه !!!!

  11. این کاربر از MoHaMaD ZaNd بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  12. #9
    داره خودمونی میشه alisoofi's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2009
    محل سكونت
    رشت
    پست ها
    110

    پيش فرض

    شما به متن توجه نکردین
    این ها به علت موتور های غیر استاندارد پر مصرف موفق به دریافت مجوز نشدن
    چون موتور Z4 (البته در قویترین مدل) شش سیلندر 3000cc هست و مصرف ترکیبی(میانگین مصرف شهری و جاده ای) بسیار بالای 9 لیتر در صد کیلومتر و تولید دی اکسید کربن نجومی 190 گرم بر کیلومتر رو داره
    و موتور چهار سیلندر 1800cc سمند دارای مصرف بسیار پایین 8.5 لیتر (ادعای سازنده!!!) و تولید کمتر از 2.3گرم دی اکسید کربن در صد کیلومتر!!!!!!!!!!!!!!!!!( فکر کنم عددی که داشتن رو فکر کردن در صد کیلومتره تقسیم بر صد کردن، باز هم دیدن زیاده دوباره تقسیم بر صد کردن که میشه 230 گرم بر کیلومتر) رو داره
    حالا علت مجوز نگرفتن z4 رو فهمیدید؟؟؟
    یعنی روآ و سمند های اینا ترکیبی زیره 9 تا میسوزونن؟؟؟؟؟

  13. #10
    در آغاز فعالیت
    تاريخ عضويت
    Jun 2011
    پست ها
    1

    پيش فرض

    با سلام،برای واردات انبوه خورو یی که در ایران تولید نمی شود از اروپا چه باید کرد؟قوانین ومقررات چیست؟مسئول کیست؟.خواهشمند است راهنمایی فرمائید .حق مشاوره پرداخت میگردد.

  14. این کاربر از zevezda بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

برچسب های این موضوع

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •