سوال چرا حرکت قایق در پیچ برعکس ماشینه؟
یعنی در یک حرکت گردش به چپ سمت راست قایق بلند میشه و لی در خودرو سمت چپ بلند م یشه.
اگر سطح زیر قایق مثلثی نب اشه و صاف باشه باز هم این اتف اق می افته؟
سوال چرا حرکت قایق در پیچ برعکس ماشینه؟
یعنی در یک حرکت گردش به چپ سمت راست قایق بلند میشه و لی در خودرو سمت چپ بلند م یشه.
اگر سطح زیر قایق مثلثی نب اشه و صاف باشه باز هم این اتف اق می افته؟
Last edited by MEHDI_SAYAH; 26-10-2010 at 01:14.
چون که قایق رو آب مثل آدم تو ماشینه
سلام
دلیل کج شدن ماشین که شتاب خروج از مرکز است. به همین دلیل یه شیب در پیچ ها می سازند
اما قایق اولا مثل موتور سیکلت می ماند که برای پیچش موتور به سمت پیچ باید خم شود و ثانیا قایق در سیال حرکت می کند. یعنی طرح کف قایق به گونه ای است که نیروی موتور اونرو می چرخونه وگرنه اگر خودتان با دست کل قایق را بچرخانید باید همانطور مثل ماشین عمل کند
یا برعکس بگویم. اگر موتور را خم نکنید چقدر شعاع پیچش پیدا می کنید؟
کف قایق را هم به مهندسین مکانیک سیالات می سپاریم
درسته.کلا حرکت دایره ای (منظور به طور کلیه)در زمین و سیالات متفاوته.یکی از دلایلش می تونه اصطکاک باشه که تو زمین و یک سیال دیگه قاعدتا فرق داره.شما رو یخ هم نمی تونید دقیقا نتیجه ای رو که رو اسفالت می گیرید در مورد پیچ رو بگیرید.در آب و ... که کلا سیال هستند هم فرق داره.اصلا کلا مکانیک سیالات با غیر سیالات فرق می کنه و قوانینشون هم فرق می کنه
به همین دلیل یه شیب در پیچ ها می سازند (شیب دور با تلفظ dever)
بله شما درست میگی من هم مهندس عمرانم تو راهسازی هم فعالیت داشتم
ولی در موتور سیکلت راننده وزنشو به سمت داخل پیچ متمایل میکنه. اگه این کارو نکنه مانند خودرو چپ میکنه ولی در قایق (کف مثلثی) خود به خود این اتفاق می افته.
در مورد کف قایق من هم موافقم
ولی آیا اگه یه قایق کف مثلثی رو با یک طناب روی آب بکشیم باز هم همینطور عمل میکنه؟
به نظر من جواب مثبته .یعنی موتور تاثیر چندانی در شکل حرکت نداره.
اگه کسی اطلاعات بهتری در این مورد داره راهنمایی کنه...
Last edited by MEHDI_SAYAH; 04-11-2010 at 00:25.
هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)