تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 6 از 6

نام تاپيک: سوال چرا حرکت قایق در پیچ  برعکس ماشین است؟

  1. #1
    داره خودمونی میشه MEHDI_SAYAH's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2007
    محل سكونت
    tehran
    پست ها
    110

    پيش فرض سوال چرا حرکت قایق در پیچ  برعکس ماشین است؟

    سوال چرا حرکت قایق در پیچ  برعکس ماشینه؟
    یعنی در یک حرکت گردش به چپ سمت راست قایق بلند میشه و لی در خودرو سمت چپ بلند م یشه.
    اگر سطح زیر قایق مثلثی نب اشه و صاف باشه باز هم این اتف اق می افته؟
    Last edited by MEHDI_SAYAH; 26-10-2010 at 01:14.

  2. #2
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Jun 2008
    پست ها
    84

    پيش فرض

    چون که قایق رو آب مثل آدم تو ماشینه

  3. این کاربر از noble savior بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  4. #3
    داره خودمونی میشه MEHDI_SAYAH's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2007
    محل سكونت
    tehran
    پست ها
    110

    پيش فرض

    چه ربطی داشت؟

  5. #4
    کـاربـر بـاسـابـقـه zahedy2006's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2007
    محل سكونت
    صفحه 8140 کتاب زندگی ...
    پست ها
    1,056

    پيش فرض

    سلام
    دلیل کج شدن ماشین که شتاب خروج از مرکز است. به همین دلیل یه شیب در پیچ ها می سازند
    اما قایق اولا مثل موتور سیکلت می ماند که برای پیچش موتور به سمت پیچ باید خم شود و ثانیا قایق در سیال حرکت می کند. یعنی طرح کف قایق به گونه ای است که نیروی موتور اونرو می چرخونه وگرنه اگر خودتان با دست کل قایق را بچرخانید باید همانطور مثل ماشین عمل کند
    یا برعکس بگویم. اگر موتور را خم نکنید چقدر شعاع پیچش پیدا می کنید؟
    کف قایق را هم به مهندسین مکانیک سیالات می سپاریم

  6. این کاربر از zahedy2006 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  7. #5
    کـاربـر بـاسـابـقـه amin666's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2008
    محل سكونت
    karaj
    پست ها
    1,215

    پيش فرض

    درسته.کلا حرکت دایره ای (منظور به طور کلیه)در زمین و سیالات متفاوته.یکی از دلایلش می تونه اصطکاک باشه که تو زمین و یک سیال دیگه قاعدتا فرق داره.شما رو یخ هم نمی تونید دقیقا نتیجه ای رو که رو اسفالت می گیرید در مورد پیچ رو بگیرید.در آب و ... که کلا سیال هستند هم فرق داره.اصلا کلا مکانیک سیالات با غیر سیالات فرق می کنه و قوانینشون هم فرق می کنه

  8. این کاربر از amin666 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  9. #6
    داره خودمونی میشه MEHDI_SAYAH's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2007
    محل سكونت
    tehran
    پست ها
    110

    پيش فرض

    سلام
    دلیل کج شدن ماشین که شتاب خروج از مرکز است. به همین دلیل یه شیب در پیچ ها می سازند
    اما قایق اولا مثل موتور سیکلت می ماند که برای پیچش موتور به سمت پیچ باید خم شود و ثانیا قایق در سیال حرکت می کند. یعنی طرح کف قایق به گونه ای است که نیروی موتور اونرو می چرخونه وگرنه اگر خودتان با دست کل قایق را بچرخانید باید همانطور مثل ماشین عمل کند
    یا برعکس بگویم. اگر موتور را خم نکنید چقدر شعاع پیچش پیدا می کنید؟
    کف قایق را هم به مهندسین مکانیک سیالات می سپاریم
    به همین دلیل یه شیب در پیچ ها می سازند (شیب دور با تلفظ dever)
    بله شما درست میگی من هم مهندس عمرانم تو راهسازی هم فعالیت داشتم
    ولی در موتور سیکلت راننده وزنشو به سمت داخل پیچ متمایل میکنه. اگه این کارو نکنه مانند خودرو چپ میکنه ولی در قایق (کف مثلثی) خود به خود این اتفاق می افته.
    در مورد کف قایق من هم موافقم
    ولی آیا اگه یه قایق کف مثلثی رو با یک طناب روی آب بکشیم باز هم همینطور عمل میکنه؟
    به نظر من جواب مثبته .یعنی موتور تاثیر چندانی در شکل حرکت نداره.
    اگه کسی اطلاعات بهتری در این مورد داره راهنمایی کنه...
    Last edited by MEHDI_SAYAH; 04-11-2010 at 00:25.

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •