تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 7 از 7

نام تاپيک: سنگینی حجم کار (مکس)

  1. #1
    پروفشنال smspersia's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2010
    محل سكونت
    خرم آباد
    پست ها
    560

    پيش فرض سنگینی حجم کار (مکس)

    داخل نرم افزار مکس وقتی یه ابجکت با تعداد ورتکسهای بالا رو باز می کنی -دیگه نمی شه داخل محیط به راحتی حرکت کرد -


    ممنون میشم اگه کمکم کنید

  2. #2
    اگه نباشه جاش خالی می مونه pezhmax's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2007
    محل سكونت
    رشت
    پست ها
    333

    پيش فرض

    خوب بستگی به سیستمت داره. تو محیط کار بیشتر بار محاسباتی صحنه رو کارت گرافیکه. برای کار با مکس تو صحنه های شلوغ باید کارت گرافیکی قوی داشته باشی. البته تا حدی میتونی با مدیریت صحنه افت فریم رو جبران کنی.

  3. 2 کاربر از pezhmax بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  4. #3
    پروفشنال smspersia's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2010
    محل سكونت
    خرم آباد
    پست ها
    560

    پيش فرض

    خوب بستگی به سیستمت داره. تو محیط کار بیشتر بار محاسباتی صحنه رو کارت گرافیکه. برای کار با مکس تو صحنه های شلوغ باید کارت گرافیکی قوی داشته باشی. البته تا حدی میتونی با مدیریت صحنه افت فریم رو جبران کنی.
    ممنون دوست عزیز
    این سوالو واسه دوستم هست -می دونم سیستمشو تقریبا 3 تومن گرفته سه چهار ما ه هم نمیشه

    مثلا تو مایا می تونی مقدار فضای رو که دوربین نمایش می ده رو کم کنی یا داخل لایه های مایا میشه یه کار کرد که فقط وایر نمایش بده اونم نه جوریه که رم اشغال بشه

    من این کارا رو تو مکس می خوام
    بازم ممنون

  5. #4
    اگه نباشه جاش خالی می مونه pezhmax's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2007
    محل سكونت
    رشت
    پست ها
    333

    پيش فرض

    راستش من خودم مایا کار میکنم. نمیدونم تو مکس دقیقا چه کارایی میشه کرد.
    مایا برای مدیریت صحنه ابزارهای خیلی خوبی داره. میدونم مکس هم یه سیستم لایه بندی داره ولی کار باهاشو نمیدونم چه جوریه. یا مثلا نمیدونم این امکان view port 2.0 به مکس هم اضفه شده یا نه.

  6. این کاربر از pezhmax بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  7. #5
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    پست ها
    816

    پيش فرض

    اینجا رو ببین:

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    ویرایش:

    مثلا تو مایا می تونی مقدار فضای رو که دوربین نمایش می ده رو کم کنی
    اگه درست منظورتو گرفته باشم، تو مکس هم همچین امکانی به نام Viewport Clipping داریم!
    با رایت کلیک رو اسم ویوپورت و تیک زدن گزینه ی Viewport Clipping این امکان فراهم میشه که با جابجایی دو فلش (مثلث کوچیک زرد رنگ) که سمت راست ویوپورت ظاهر میشن میدان دید رو کم و زیاد کرد!
    Last edited by HOMAYOON.F; 17-10-2010 at 16:52.

  8. این کاربر از HOMAYOON.F بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  9. #6
    اگه نباشه جاش خالی می مونه meysam 3d's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2009
    محل سكونت
    اصفهان
    پست ها
    359

    پيش فرض

    خوب فرمان hid و onhid که هست برای همین کار استفاده میشه
    دوم اینکه باید ببینی طرفی که داره کار میکنه حرفه ایه یا نه چون خیلیا به روش های مدل سازی وارد نیستن ورتکس زیاد تراز نیاز تولید میکنن
    و سوم در فرامین اسموس شما مقدار اسموس رو دو جا میتونی تنظیم کنی یکی برای ویوپرت و یکی برای رندر شما میتونی او قسمتی که واسه رندره رو زیاد بگیری که فقط موقع رندر محاسبه مشیه و ویو پرت رو معمولا 1 یا 0 بزاری.
    همین چیزای کوچیک رو که رعایت کنی کلی سود کردی

  10. این کاربر از meysam 3d بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  11. #7
    حـــــرفـه ای SSS_HHH_OOO's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2008
    محل سكونت
    کرج
    پست ها
    5,783

    پيش فرض

    روشای زیادی هست برای سبک کردن صحنه موقع کار
    مثلا:

    اجسامی که ثابت هستن و نمیخوای تغییری توشون بدی (مثل درخت یا چیزای دیگه که قرار نیست تغییر کنن) رو کلیک راست کن و برو تو properties و تیک display as box بزن
    اینطوری اجسام زیادی رو میتونی کاری کنی که تو ویوپورت مثل یه مکعب نشون بده و صحنه کلی سبک بشه
    میتونی خیلی از چیزا رو hide کنی
    خیلی از دستورای مکس یه تیک دارن که وقتی بزنی عملیاتشونو موقع رندر انجام میده
    توی مدیفیر ها میتونی برای بعضی چیزا مثل turbo smooth که حجم کارو زیاد میکنن کلیک راست کنی و off in viewport رو بزنی تا فقط موقع رندر اعمال بشن

  12. 3 کاربر از SSS_HHH_OOO بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •