تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 2 از 2

نام تاپيک: راهنمایی برای برق خودرو - ecu

  1. #1
    اگه نباشه جاش خالی می مونه Only 50#3!14's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2007
    محل سكونت
    شهر تنهایی
    پست ها
    205

    پيش فرض راهنمایی برای برق خودرو - ecu

    سلام.
    می خواستم اطلاعاتی بدین که اگه بخوام با کامپیوتر، توسط اتصال کابل از کامپیوتر به دستگاه ecu خودرو ، عیب های خودرو را پیدا کنم، چطور هست.
    کار تعمیرگاهی. که هر ماشینی که عیبی داشت و آورد، بتونم توسط کامپیوتر، با اتصال به خودرو، عیب های ماشین نمایش داده بشه.
    لطفا تمامی کارهای لازم و آموزش مربوطه را بفرمایید.
    متشکرم

  2. #2
    حـــــرفـه ای heinrich_himmler's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2008
    پست ها
    607

    پيش فرض

    خب مسئله به این سادگیها هم نیست!
    شما در اپتدا نیاز به یک سخت افزار خاص دارید که بسته به نوع شرکتهای تولید کننده متفاوته، چه از نظر کارایی چه از نظر حجم و وزن و چه قیمت.
    سپس نیاز به کابلهای اتصال مخصوص دارید که اونها هم قیمتها و شرکتهای تولید کننده متفاوتی دارند.
    اما مسئله اصلی نرم افزار خاص عیب یابیه، نسل قدریم خودروها نرم افزارهای تقریبا مشترکی داشتند، مثل پژو 405، پراید، ریو و.. سخت افزارها رو یه شرکت مشترک می زنه و نرم افزار ها رو هم به شما میده.
    اما خودرو های جدید دارای بیش از یک ECU هستند. مثلا ECU موتور، ECU ترمز ضد قفل و سیستم پایداری الکترونیکی، ECU ایربگها و ...
    معمولا خودرو سازها با پشتیبانی یک شرکت قدرتمند در این زمینه برای اتومبیلهای تولیدی خودشون از یک سیستم سخت افزاری/ نرم افزای مخصوص استفاده می کنند. مثلا سیتروئن از لگزیا یا کیا از G Scan و... و اگرچه نرم افزار این سیستمها قابل نصب روی کامپیوتر هست اما باز هم نیاز به اینترفیس مخصوص داره و صد البته قادر به اجرای تمام امکانات دستگاه عیب یاب اصلی کمپانی نیست.
    این جدای دوره های آموزشی گسترده ایه که هر شرکت برای آموزش کار با دستگاههای عیب یاب مخصوص خودش میذاره، چون کار اصلی دستگاههای عیب یاب جدید بر خلاف اسمشون صرفا پیدا کردن عیب نیست و اصولا پیدا کردن یک عیب مثلا عدم احتراق سیلندر 2 در یک خودرو خاص به معنی خراب بودن اون منطقه یا اون قطعه نیست! بلکه باید با توجه به آموزشها، خصوصیات تولیدات کمپانی، تجربیات فردی و آموزشی و خواندن پارامترهای گسترده خودرو عیب تشخیص داده بشه.
    یه مثال بسیار ساده:
    چراغ چک پراید شما روشن و دستگاه عیب یاب خطای سنسور اکسیژن رو ثبت کرده. اما این صرفا به معنی خرابی سنسور نیست!
    احتمال خرابی دینام، انژکتور یا پمپ بنزین، کاتالیست یا سیستم اگزور، ECU موتور ، شل بودن یا قطع بودن سیم کشی و و و ....هست و فقط فرد آموزش دیده قادر به تشخیص این پارامترهاست. این دلیل اصلی اینه که اکثر مکانیکیهای بیرون اگرچه مجهز به دستگاههای عیب یاب گران قیمتی هستند اما نمی تونند در اکثر موارد عیب اصلی رو به راحتی پیدا کنند.
    در نمایندگیها هم متاسفانه معمولا فقط کارشناسان فنی آموزشهای کار با این سیستمها رو یاد می گیرند که به علت کمبود وقت و ترافیک شدید کاری این وظیفه رو به دیگران محول می کنند!

  3. 4 کاربر از heinrich_himmler بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •