تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 3 123 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 22

نام تاپيک: فرایند نزدیک شدن به پیچیدگی های واقعی

  1. #1
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Aug 2010
    پست ها
    39

    6 فرایند نزدیک شدن به پیچیدگی های واقعی

    سلام ...
    در نگاه اول ، به نظر می رسد که هیچ فرایند خلاقانه ای وجود ندارد ! اما باید گفت که به اندازه آدمهای خلاق ، فرایندهای خلاق وجود دارد .
    اینکه چگونه در پروژه های سفارشی مان به فرایند واقع گرایانه نزدیک شویم نیاز به شناخت کامل و پشتوانه تجربی زیادی دارد . بعد از مدتها و خواندن و رفتن به فرومها و مباحثی که در ایران اینگونه صورت می پذیرد در یافتم عمده فعالان در عرصه جلوه های ویژه با مشکل واقع گرایی روبرو هستند ...

    اگر بخواهیم موشکافانه به این مبحث نگاه کنیم بهتر است از جای دیگری شروع کنم ...
    باید دانست که عناصر آشنا کمتر توجه ما را به خود معطوف می کنند مثلا ایجاد یک دود یا آتش در بک گراند تصویر که موشکافانه کار شده باشد کمتر به چشم می خورد چراکه جزئی از تصویر شده و بیننده بودن آنرا احساس نمی کند به نوعی که اگر نیاشد آن تصویر چیزی کم خواهد داشت .
    این در خلق ایده برای یک آگهی کاملا متفاوت است . بطوری که راز آگهی خوب پرهیز از غرابت است و مسئله این نیست که چگونه نگاه مردم را به دنبال تصاویر زیبا معطوف کنیم مسئله این است که مردم را وادار کنیم تا به دنبال کردن کامل آگهی ، پیامی مادی را دریافت کنند . با کیفیتی تحریک آمیز.

    احساس من در این مدت کوتاه حضورم ، بدین شکل بود که : اکثر اوقات نمی دانیم چه باید انجام دهیم و از آنجایی که همه کارها بر عهده خودمان است سردرگم می شویم . این به تمام معنا اشتباه محض است !!!!

    مدیریت پروژه کاری بس دشوار و مستلزم دانش فراوان است . اینجا خبری از مدیر پروژه نیست !
    پس از آمدنم به ایران دریافتم کارهای اسپیشال افکت در جایگاه مطلوبی به سر نمی برد و افراد قلیلی در این رشته بطور حرفه ای فعالند . با این حال افراد ناوارد هم دست به گریبان کارها می شوند که عمدتان سبک غربی و تکراری را پیشه کرده اند .

    ایجاد این مبحث پلی است برای رفتن به دامان نژاد اصلی AFTER EFFECTS یعنی نزدیک شدن به پیچیدگی ...
    منتظر ادامه مبحث از جانب شما هستم ...

  2. 9 کاربر از compac بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #2
    کاربر فعال تالار .Net senaps's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2008
    محل سكونت
    خونمون
    پست ها
    4,547

    پيش فرض

    فک میکنم اینکه چی باید ساخته بشه در حقیقت درخواست کارگردان هستش نه من ادیتور.....
    میخوام بگم که داشتن ایده ی اصلی زیاد کار ادیتور یا مسئول گرافیک و جلوه های ویژه نیست....
    توی ایران هم متاسافنه کل چیزی که از ما میخوان اینه که یه تیتراژ واسشون درست کنیم که وقتی فکرش رو میکنم،بجای افتر،میشه با ایمیج ردی و با فرمت گیف هم ساختش!!!!


    چیزی که میخوای دربارش بحث کنی اینه که طرح ایده و اینکه چی بسازم هیچی نیست! اینکه بسازیشون یا در حقیقت اجراش سخته که واقعا قبول دارم....
    من خودم یه ایده دارم که هنوز تو بخش فیلمبرداریش موندم....هیچکس نبود که بتونه خوب حس بگیره!!!
    مجبور شدم خودم بازی کنم که حالا مشکلم فیلم برداریه!!!الان دارم به پسر خالم که لیسانس داره!!!و دانشجوه برا فوقش اموزش فیلم برداری کردن صحنه ی مورد نظر رو میدم....(با اینکه خوب فیلم برداری میکنه،ولی فیلم برداری فیلم و کلیپ یه چی دیگس !!)

    اخرش هم میدونم که تو جاهایی که میخوام کروماکی کنم گیر میکنم ....

    شاید اگر تو جایی زندگی میکردیم که میشد با هم چندتایی همکاری کنیم،به نتایج بهتری میرسیدیم..

    اگه حرف های من بیربط به موضوع بود شرمنده....راستی مطلب رو ساعت 3 نوشتی،مثل من بیخوابی یا خارج؟!!
    Last edited by senaps; 24-09-2010 at 09:11.

  4. 3 کاربر از senaps بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  5. #3
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Aug 2010
    پست ها
    39

    پيش فرض

    فک میکنم اینکه چی باید ساخته بشه در حقیقت درخواست کارگردان هستش نه من ادیتور.....
    میخوام بگم که داشتن ایده ی اصلی زیاد کار ادیتور یا مسئول گرافیک و جلوه های ویژه نیست....
    توی ایران هم متاسافنه کل چیزی که از ما میخوان اینه که یه تیتراژ واسشون درست کنیم که وقتی فکرش رو میکنم،بجای افتر،میشه با ایمیج ردی و با فرمت گیف هم ساختش!!!!


    چیزی که میخوای دربارش بحث کنی اینه که طرح ایده و اینکه چی بسازم هیچی نیست! اینکه بسازیشون یا در حقیقت اجراش سخته که واقعا قبول دارم....
    من خودم یه ایده دارم که هنوز تو بخش فیلمبرداریش موندم....هیچکس نبود که بتونه خوب حس بگیره!!!
    مجبور شدم خودم بازی کنم که حالا مشکلم فیلم برداریه!!!الان دارم به پسر خالم که لیسانس داره!!!و دانشجوه برا فوقش اموزش فیلم برداری کردن صحنه ی مورد نظر رو میدم....(با اینکه خوب فیلم برداری میکنه،ولی فیلم برداری فیلم و کلیپ یه چی دیگس !!)

    اخرش هم میدونم که تو جاهایی که میخوام کروماکی کنم گیر میکنم ....

    شاید اگر تو جایی زندگی میکردیم که میشد با هم چندتایی همکاری کنیم،به نتایج بهتری میرسیدیم..

    اگه حرف های من بیربط به موضوع بود شرمنده....راستی مطلب رو ساعت 3 نوشتی،مثل من بیخوابی یا خارج؟!!
    دوست عزیزم /

    ایده و طرح دو گونه است : یکی ایده مادر که ابتدای هرچیز شکل می گیرد . دوم ایده ای برای چگونه انجام دادن ایده اولی !
    منظورم از عنوان این مطلب در واقع رفتن به دامان نژاد اصلی AFTER EFFECTS یعنی نزدیک شدن به پیچیدگی ... این بود که بعد از دریافت سفارشی جدید ( که تمام فرایند تولید آن به اتمام رسیده ) و در بخشی که وظیفه انجام آن به عهده ما واگذار شده چه ایده را پیاده کنیم تا کار ما به پیچیدگی واقعی نزدیک شود .
    اینکه شیرمایه و طرح و فیلمنام چه بوده و چه خواهد شد بر عهده هیچ عواملی جز کارگردان و تهیه کننده نخواهد بود . صحبت من فرایند جلوه های ویژه است .
    شاید مطلبم را درست ادا نکرده بودم . با این حال ببخشید اگر امکان دارد دوباره پست قبلی ام را مطالعه فرمایید ..

    در انتها متشکرم به خاطر توجه و نظرتان اگر راقب بودید در باره مشکل شما بحث کنیم ( البته نه اینجا ) در جای خودش .

  6. 3 کاربر از compac بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  7. #4
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Aug 2010
    پست ها
    39

    6 فرایند نزدیک شدن به پیچیدگی های واقعی

    اصولی که یک صحنه مجازی را واقعی جلوه میدهد عبارت است از :
    1- دوربین ( داینامیک و استاتیک )
    2- نور پردازی
    3- بافت
    4- حقه
    5- صداگذاری

    این اصول که به ترتیب اهمیت آورده شده است چیزی جز یک روند خلاقانه نیست . یک هنرمند جلوه های دیجیتال باید :
    1- خوب ببیند
    2- خوب ببیند
    3- خوب ببیند
    4- خوب آنالیز کند
    5- خوب اجراکند

    پر پایه این اصل است که یک کار متفاوت دیده خواهد شد . چیزی که در این میان مهمتر به نظر می رسد و روند اجرا را روبه سمت واقع گرایانه سوق دهد فرایند پیچیدگی است . آماده سازی و پیکره بندی در یک پروژه صرفا به شناخت همه جانبه یک روند ( تکنیک ) می انجامد . و هنرمند آن جلوه یک فرد با توانایی های پیچیده است ؛ او ذهنی فعال دارد و میتواند تکنیکها را قبل از اجرا کنترل کند و این خصیصه تنها با تجربه و مطالعه و تمرین وتمرین وتمرین امکان پذیر خواهد شد.
    این از خصیصه های یک مدیر پروژه است و اوست که استوار بر کار است و دانش همه جانبه را داراست . در این تاپیک سعی دارم اصولی را که در 20 سال گذشته در زمینه مدیریت پروژه و اجرای جلوه های تصویری دیجیتال را در خارج از ایران آموخته ام را انعکاس دهم و امیدوارم در این تاپیک تهی از مطلب حد اقل اگر استقبالی صورت نگرفت از بحث های خارج از چهار چوب این مبحث پرهیز کنیم تا حداقل روند به صورت درست پیش برود .

  8. 7 کاربر از compac بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  9. #5
    داره خودمونی میشه mojitak08's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2008
    محل سكونت
    Damghan
    پست ها
    190

    پيش فرض

    بحث خوبیه که من فکر میکنیم ماها تا 2 تا کار از افتر دیدیم میگیم چه جالب. و بعد میشینیم توی کارهای آماده دست میبریم و بعد یه جایگزینی کار تموم شده اما باید نشست و کار کرد باید جزییات را در نظر گرفت باید کاری را خودت بزنی . جای کار زیاد هست . بسیار

  10. این کاربر از mojitak08 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  11. #6
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Aug 2010
    پست ها
    39

    6 فرایند نزدیک شدن به پیچیدگی های واقعی

    1 - دوربین ( داینامیک - استاتیک )

    بکار بردن دوربین مجازی در یک صحنه واقعی
    بکار بردن دوربین مجازی متحرک
    بکار بردن دوربین مجازی استاتیک

    قبل از هر چیز باید دانست که Track کردن با دوربین گذاشتن دو مقعوله جداگانه است . در واقع تراک کردن یک تصویر مسیر حرکت دوربین واقعی که در تصویر برداری آن پلان دخیل بوده است را برای ما شبیه سازی می کند .
    در ایران آنگونه که بررسی کرده ام عمدتا از نرم افزار ترکر کمتر استفاده می شود . و تنها به Track Motion خود افتر افکت بسنده می کنند . Track Motion در افتر ساده ترین و در واقع ضعیف ترین ترکر ممکن است که برای صحنه های پیچیده معمولا خوب عمل نمی کند ( بدلیل موتور ترک آن که موتوری 2 بعدی می باشد و محاسبات عمق و چرخش آن تا حدودی محدود است ) .
    Track Motion : ترک به معنای حرکت دوربین تلقی می شود که بر سه محور طول - عرض و ارتفاع پی ریزی شده باشد .
    برای این امر من نرم افزار را معرفی می کنم که کار اصلی آن Track Motion با تولید موتوری سه بعدی و الگوریتم کامل محاسباتی است . این نرم افزار جزو حرفه ای ترین نرم افزار های Track Motion بحساب می آید و رابط بسیار قوی بین دو محصول Autodesk 3Ds Max و Adobi After Effect را داراست .
    نرم افزار PF Track
    PF Track نرم افزاری می باشد که نه تنها به شما قبلیت Track Motion را می دهد بلکه امکان قرار دادن دوربین سه بعدی را نیز فراهم میکند .
    ----------------------------
    بکار بردن دوربین مجازی بر پایه الگوریتم Track Motion و محاسبات آن امکان پذیر است ( چراکه تشخیص اندازه لنز دوربین از اهمیت خاصی برخوردار است )
    نرم افزار بعد از تشخیص و عملیات Track Motion اندازه لنز را محاسبه و بر روی دوربین مجازی اعمال می کند تا شما بتوانید در محیط ی مجازی مانند استودیو مکس بتوانید اجسام و کاراکتر های سه بعدی را با دوربین مجازی مچ شده با تصویر واقعی قرار داده - حرکت دهید و ...
    --------------------------
    دوربین داینامیک : تقریبا به همان دوربین سه بعدی گفته می شود . تصاویری سه بعدی از یک صحنه واقعی با دوربین سه بعدی تصویر برداری و کد نویسی می شود و محاسبات آن در استودیو به دوربین و دوربینهای مجازی داده شده . نرم افزار آن را بررسی و اعمال کرده و در محیط استودیو مکس یا هر استودیوی سه بعدی دیگری مورد استفاده قرار می کیرد . بطوری که شما برای یک پلان چندین دوربین را دارید که بنا به نوع سکانس و انتخاب کارگردان می توانید صحنه مجازی را خلق کنید .
    نمونه آن در اکثر فیلمهای روز سینما به چشم می خورد .

  12. 10 کاربر از compac بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  13. #7
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Aug 2010
    پست ها
    39

    6 فرایند نزدیک شدن به پیچیدگی های واقعی

    2- نور پردازی

    مبحث نور پردازی در هنر متحرک دیجیتال بحثی تخصصی محسوب می گردد . و عناصر پشت پرده فراوانی را مستلزم است . از جمله : جنس نور و مواد
    من در اینجا تیتروار مبحث نور پردازی را عنوان می کنم . از آنجایی که این مبحث بسیار حساس و مهم است و من احساسم بر این است که اگر بتوان یک تاپیک مختص نور پردازی ارائه کرد بسیار مفید تر و منسجم تر خواهد بود ...

    * تکنیک نور پردازی *
    الف ) اصول اساسی نور پردازی ( ادراک و گزینشهای صحنه - خصایص نور - سایه و ... )
    ب ) ابزار های نور پردازی ( اجسام منیر یا پرتو افکن - متعلقات نور - نور پردازی بک گراند - کنترل شکل نور - کنترل شدت نور - محدود کردن نور )

    در کنار این همه باید عرض کرد که اصول نور پردازی در این شش مورد معنا می گردد :
    1 - چهره پردازی ( ایستا )
    2- چهره پردازی در حال حرکت ( داینامیک )
    3- طبیعت بیجان
    4- نور پردازی بر انگیزنده
    5- نور پردازی صحنه
    6- جلوه های نوری


    تجربه من نشان میدهد نور پردازی در فرهنگ ایرانی کمی با فرهنگ فرنگی فرق دارد . بدین گونه که فرهنگ شرق دارای نوعی شرفا ، عمیق و روحانی است ، نورها عمدتا از بالا تابیده میشوند و تصاویر کمتر دارای کنتراست شدید خواهد بود . اما در فرهنگ فرنگی اکثرا نور از خط افق تابیده شده و نماها دارای کنتراست بالا و نور پردازی موضعی خواهد بود .
    این نوع تفکر ذاتی است و راه خودش را در نور پردازی دیجیتال باز کرده . متاسفانه برایم در اینجا مقدور نیست تصویری را قرار دهم و موشکافانه در باره اش بحث کنم .
    در هنر دیجیتال . هنوز کاری ایرانی با تخصص نور پردازی به چشمم نخورده است . کارهایی نظیر سینمایی حضرت داوود با نور هایی تخت و یک دست نمونه بسیار ضعیفی از نور پردازی دیجیتال است که اینجا به ذهنم رسید ...
    باید گفت اصول نور پردازی در دنیای مجازی همانند دنیای رئال است تنها فرقی که دارد ، در دنیای مجازی نور هیچ حجمی ندارد و هنرمند نور پرداز لازم به پنهان کردن منابع نور نیست . اما در واقعیت نور حجم دارد و نور پرداز مجبور است موضع نور ( ابزار آلات نور پردازی ) را از دید دوربین پنهان سازد .

    نور عنصر اصلی در هنر سینما - تلویزیون و دیجیتال متحرک است .نور مکاشفه آمیز و آشکار کننده است ، پنهان می کند ، زشت را زیبا و زیبا را زشت میکند ، جلوه و جلال می بخشد ؛ غلوه می کند ، لطیف می کند ، خشن می کند و در نهایت آفریننده تصویر و سازنده فضاست .
    این دیار از این ادبیات و فوت وفن این عنصر خلاق و حتی از اطلاعات کلی و ابتدایی اش مطلقا خالی است...
    دوست عزیز و بزرگوار من فرخ . م که سالهای سال این دانش را آموخت و در کنارش در دیار غربت درسها آموختم تقریبا همزمان با من به ایران برگشت و شاید بتوان گفت یکی از بهترین ها در زمینه نور پردازی مدرن ؛ فنی و آکادمیک در ایران است .
    هزار دستان از آثار ماندگار اوست .

    به هر حال این مبحث ادامه دارد ...

  14. 7 کاربر از compac بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  15. #8
    داره خودمونی میشه albertoperanc's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    محل سكونت
    C:\Program Files\Adobe\Adobe After Effects
    پست ها
    130

    پيش فرض

    ضمن تشکر فراوان از جناب [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] می خواستم خواهش کنم این بحث رو رها نکنند به این زودی ها...چون واقعا کم پیدا میشه...

    مرسی..

  16. 2 کاربر از albertoperanc بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  17. #9
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Aug 2010
    پست ها
    39

    6 فرایند نزدیک شدن به پیچیدگی های واقعی

    الف ) اصول اساسی نور پردازی
    بخش آول ...

    بیشتر ما جهان اطراف خود را فقط با نیمی از یک چشم می نگریم .به تاثیرات آن واکنش نشان می دهیم ، اما به ندرت به موشکافی و بررسی دقیق جلوه های آن می پردازیم . ما امور را کلا سر سری بررسی می کنیم .
    برداشتها و تعبیرات ما از جهان مرئی بسته به اطلاعاتی است که درک می کنیم . در تکنیکهای عملی ، اولین هدف ما تعیین این نکته است که کدام جنبه موضوع را می خواهیم با قوت و اهمیت و کدام را بی اهمیت نشان دهیم . نور مهار شده ما را قادر می سازد تا از راههای زیرکانه ای به خصایص یک شی دست پیداکنیم ( مانند : جثه ، زبری ، لطافت ، تلالو ، نرمی ، شفافیت و ... )

  18. 6 کاربر از compac بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  19. #10
    اگه نباشه جاش خالی می مونه meysam 3d's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2009
    محل سكونت
    اصفهان
    پست ها
    359

    پيش فرض

    سلام برادر، ببخشید که بین بحثتون پست میزنم طاقت نیاوردم به دکمه تشکر بسنده کنم افراد مثل شما دیر پیدا میشن که واقعا کار بلد باشن و تجربیاتشون رو بگن. این مطالب رو کمتر کسی بیان میکنه واقعا ممنون جاش خالی بود.ما همچنان منتظر ادامه مطلب هستیم
    موفق باشین

  20. این کاربر از meysam 3d بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


صفحه 1 از 3 123 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •