تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 2 12 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 16

نام تاپيک: موتور بازی سازی ایرانی آیدا1

  1. #1
    کاربر فعال انجمن توسعه و ساخت بازی AMIR REZAs's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2010
    محل سكونت
    هر کجا هستی --------- Wherever you are
    پست ها
    2,364

    پيش فرض موتور بازی سازی ایرانی آیدا1

    سلام
    امروز با موتور بازی سازی ایرانی به اسم آیدا1 آشنا شدم.
    اطلاعات بیشتر:

    در زير برخي از قابليت هاي موتور آيدا و ويرايش گر AIDAEngine SandBox به تصوير کشيده شده است , البته هنوز برخي مشکلات واسط کاربري در اين ويرايشگر وجود دارد که در حال رفع مي باشد.
    سایر شاتها:
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید


    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    تکنولوژي
    نور پردازي و سايه زني به صورت دايناميک براي تمام صحنه
    پشتيباني از انواع منابع نوري مستقيم, نقطه اي, نور افکن و نور محيطي.
    محاسبات نوري دايناميک و امکان تعريف منابع نوري به تعداد مورد نياز طراح صحنه, قابليت استفاده از سه نور همزمان بدون MultiPass Rendering.
    ايجاد سايه ها به صورت کاملا دايناميک و براي تمامي اشياء صحنه شامل زمين, زندگي گياهي, اشياء استاتيک, دايناميک و ... و نمايش کوچکترين حرکات در سايه نظير سايه درختان و برگ ها.
    کيفيت متفاوت سايه زني براي پشتيباني از سخت افزارهاي متنوع.
    ايجاد سايه هاي نرم.
    قابليت شبيه سازي تغييرات زماني و چرخه روز و شب.

    جلوه هاي بصري
    عوارض زميني(Terrain), با محاسبات Level Of Details و Horizon Culling براي استفاده بهينه از CPU و GPU و محاسبات Shader براي استفاده بهينه از حافظه سيستم و مشاهده فواصل طولاني تا بيشتر از 8 کيلومتر مربع. قابليت استفاده از حداکثر 8 بافت مختلف با وضوح بالا, يک بافت براي رنگبندي کلي و همچنين LightMap براي Terrain .
    اقيانوس, دريا و رودخانه, به همراه نمايش انعکاس نورها, Reflection و Refraction محيط در آب و نمايش موج .
    زندگي گياهي (Vegetation), ايجاد و نمايش يک زندگي گياهي کامل به همراه محاسبات Level Of Details و انيميشن در تمامي انواع گياه و استفاده بهينه از CPU , GPU و Memory.
    طيف وسيع و متنوع از اشياء تخريب پذير, از اشياء پايه و Static گرفته تا اشياء دايناميک نظير اتومبيلها.
    انواع جلوه هاي طبيعي, نظير آتش, باران, برف, دود, انفجار و... و قابليت تهيه آسان جلوه هاي جديد با استفاده از تکنولوژي پيشرفته در Particle نظير Quad & Model Based PS.
    ايجاد عکس برگردان ها (Decals) براي ايجاد صحنه هايي واقعي تر.
    آسمان.

    Particle Manager
    کش نمودن جلوه هاي ذره اي براي افزايش سرعت در RunTime .
    جلوه هاي متنوع نظير باران, برف, آتش, دود, انفجار و ... هم به صورت Point Sprit و هم Quad .
    امکان ايجاد جلوه هاي جديد تنها از طريق يک ابزار و يک فايل قابل ويرايش.

    مديريت صدا
    مديريت صدا در فضاي سه بعدي.
    قابليت تعريف موزيک براي کل يک صحنه .
    قابليت تعريف و جانمايي صدا هاي خاص در مکانهاي مختلف يک صحنه, فعال و غير فعال نمودن در هنگام بازي و تنظيم شدت و جهت صدا.
    قابليت اتصال منبع صدا به اشياء.

    پشتيباني از شبکه
    قابليت ايجاد مراحل Multiplayer .
    قابليت انتشار کارامد, سريع و پايدار پيام ها در بستر شبکه و بين تمامي اشياء, حتي اشياء پايه.
    قابليت چت دو يا چند نفره.

    ايجاد واسط کاربري
    استفاده از انواع کنترل ها, شامل دريافت و نمايش متن ها, ليست ها, Combo Box ها, کنترل تصوير, Progress Bar و ... .
    سيستم مديريت رويداد جهت طراحي هر چه بهتر واسط کاربري.

    SceneManager
    مديريت تمامي اشياي صحنه با توجه به نوع آنها در يک شيء , نظير اشياي استاتيک, اشياي دايناميک, اشياي Spawner, منابع نوري, دوربين ها, صدا ها, تريگرها, عناصر مختلف هوش مصنوعي, مه, جلوه هاي مختلف و ... .
    امکان ذخيره سازي و بازيابي صحنه هاي ساخته شده.
    امکان استفاده از اشياء مشترک با توجه به نوع نياز براي استفاده بهينه از حافظه (Shared data vs Per-Instance data).
    امکان استفاده از Script ها براي اشياء مختلف و توانايي به کار بردن دستورات متنوع و سطح بالا بسته به مورد استفاده, برنامه نويسي کل يک Level در Scriptها .

    سيستم هوش مصنوعي پيشرفته
    مسيريابي کاملا دايناميک با استفاده از گرافهاي مسيريابي و TagPoint ها و جستجوي پيشرفته در گرافها با سرعت بالا حتي در صورت زياد بودن entityها.
    استفاده از مسيرهاي پارامتريک جهت کنترل رفتار AI ها هنگام عبور از اين مسيرها.
    استفاده از Script ها براي کنترل برخي از رفتارهاي عناصر AI به صورت دايناميک در هنگام بازي.
    طراحي طيف وسيعي از اشياء مفيد و قابل تغيير جهت طراحي رفتارهاي مختلف هوش مصنوعي, نظير AIAnchors, AIPaths, AITagPoints و ... .

    ويرايشگر يکپارچه AIDAEngine1 SandBox Editor براي تمامي ويژگي ها
    طراحي Level و صحنه ها از طريق ويرايشگر
    تمامي ويژگي ها و امکانات موتور آيدا از طريق ويرايشگر AIDAEngine به صورت يکپارچه در دسترس مي باشد, اين امکانات به صورت RealTime3D بوده و يکي از ويژگي هاي مهم ويرايشگر AIDAEngine1 SandBox Editor قابليت بازي همزمان با طراحي مي باشد؛ به اين معني که در همان زمان و در همان محيطي که Level ها و صحنه ها در ويرايشگر, طراحي و ساخته مي شوند مي توانيد وارد بازي شده و همان Level يا صحنه را بازي کنيد, تا هم جنبه هاي گرافيکي و صوتي را بررسي کنيد و هم از عملکرد عناصر هوش مصنوعي, Script ها, Trigger ها و ... در هنگام بازي نهايي مطمئن شويد.
    برخي از امکانات اين ويرايشگر:

    سيستم توليد عوارض زميني
    به طراح صحنه اجازه مي دهد تا زمينهايي با وسعت بالاي 8 کيلومتر مربع ايجاد نمايد. طراح صحنه نه تنها توانايي تنظيم پستي و بلندي هاي مکانهاي مختلف را از طريق ويرايشگر دارد, ميتواند از امکان Import فايلهاي Heightmap استفاده نمايد. همچنين طراح مي تواند تا 8 قلم مختلف براي رنگبندي و Texturing در Terrain استفاده نمايد(با کارايي بالا وبدون MultiPass rendering). همچنين طراح مي تواند به نور پردازي Terrain پرداخته و به صورت اتوماتيک سايه ها را بر اساس جهت خورشيد يا ماه محاسبه نمايد.
    تنظيم ويژگي هاي مربوط به آب در دريا يا اقيانوس نيز از امکانات ديگر ويرايشگر مي باشد. ميزان انعکاس نور, تصوير محيط, شکل موجها, رنگ و ... از امکانات اين ويرايشگر است.

    زندگي گياهي
    طراح هنري با استفاده از AIDAEngine مي تواند سطح وسيعي از ا نواع گياهان را براي صحنه ايجاد نمايد و در هنگام ويرايش صحنه به سادگي مي تواند گياه انتخابي را در جاي خود قرار داده شيب زمين و ميزان چرخش توسط سيستم محاسبه مي شود. امکان گروهبندي گياهان برای افزايش تنوع و زيبايي صحنه وجود دارد, حذف نوع خاصي از گياه, جابجاي نوع خاصي از گياه با نوعي ديگر, پاک کردن گياهان به صورت تکي يا گروهي از امکانات اين قسمت است.

    ابزار طراحي رودخانه و جاده
    ابزار ايجاد رودخانه و جاده در ويرايشگر موجود بوده بدين ترتيب سطح زير جاده يا بستر رودخانه به صورت اتوماتيک ايجاد مي شود و اين به سهولت ساخت اين اشياء کمک مي نمايد.

    بازبيني مدل ها
    در اين بخش امکان مشاهده مدل ها و انيميشن هاي ساخته شده و اشياء Attach شده وجود دارد.

    ويرايش ويژگي
    ديالوگ هاي متنوع ويرايش ويژگي اشياء اين اجازه را به طراح مي دهد تا ويژگي هاي مختلف اشياي مختلف را به راحتي ويرايش و ست نمايد, تنوع اين ديالوگها به اندازه تنوع اشياء مي باشد.

    هوش مصنوعي
    در اين بخش امکان استفاده از اشياي هوشمند نظير سربازها , دوربين ها و ... وجود دارد.
    همچنين به راحتي مي توانيد گرافهاي مسيريابي را ايجاد کنيد يا به مسيرهاي بين گره هاي گراف, نوع رفتار NPC را نسبت دهيد, همچنين مي توانيد به راحتي مسيرهايي پيش فرض ايجاد کرده ويژگي هاي آنرا ويرايش نماييد.
    تعيين رفتارهاي NPC ها و عناصر AI هم در همين بخش به راحتي صورت مي گيرد و اين رفتارها در قالب موجوديت « هدف » براي هر AI تعيين مي گردد همچنين مي توانيد از اشيايي خاص جهت ايجاد رفتارهاي خاص عناصر AI استفاده نماييد نظير اشيايي که نماينده مکان و جهت پنهان شدن , پخش انيميشن خاص و انجام رفتار خاص هستند.
    از امکانات ديگر اين بخش استفاده از trigger ها و اسکريپت نويسي مراحل است, مي توانيد به راحتي تريگر ها را ايجاد کرده و رويدادهاي مختلف يک تريگر را به رفتار هاي خاص يک AI و يا تابعي خاص در يک Script نسبت دهيد.

    کارايي سيستم
    با توجه به تنوع بالاي جلوه هاي بصري و اشياي قابل استفاده در AIDAEngine ابزاري جهت شناسايي توانايي سيستم از نظر کارت گرافيک, ميزان حافظه و توانايي پردازنده ساخته شده, پيکره بندي پيشنهادي را به کاربر ارايه داده, خود ميزان LOD ها, چگالي Particle ها, کيفيت سايه ها, نوع نور پردازي و ... را تنظيم مي نمايد.

    ابزار تنظيم زمان روز و شب
    با استفاده از اين ابزار و فابليت نورپردازي کاملا دايناميک AIDAEngine , مي توان زمان طلوع و غروب خورشيد را تنظيم نمود تا بتوان تغييرات مکان خورشيد در هنگام طلوع تا غروب و تغيير شرايط نوري, جهت سايه ها و يک ماه نوراني را شبيه سازي نمود.

    C++
    طراحي کاملا شيء گرا و پياده سازي کاملا با زبان C++ و به صورت فايلهاي .lib قابل استفاده مي باشند. توضيحات در متن برنامه وجود داشته و مستند سازي شده است.

    ابزار IDAX
    جهت تبديل فايلها با فرمت x به فرمت مورد نياز موتور AIDA .
    بهينه سازي مدل ها.
    توليد Discrete LODs.

    سازنده Pack
    تمامي منابع مورد استفاده در AIDAEngine نظير Texture ها, صدا ها, فايلهاي Script و ... با استفاده از اين ابزار به صورت فايلهاي Pack و رمزگزاري شده, تبديل مي شوند.


    سایت موتور:
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

  2. 10 کاربر از AMIR REZAs بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #2
    آخر فروم باز saeed_cpu_full's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2006
    محل سكونت
    توی هارد كامـپـيـوتـر!!
    پست ها
    2,885

    پيش فرض

    گرافیک رو !!! قبلا بحثش پیش اومده بود توی Persian Designer . بالای عکس هارو ببینید نوشته Sandbox Editor !
    این رو کاربر های پرشین دیزاینر گفتن و طرف نتونست جوابی بده !

  4. 2 کاربر از saeed_cpu_full بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  5. #3
    پروفشنال tovamohammad's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2006
    پست ها
    744

    پيش فرض

    گرافیک رو !!! قبلا بحثش پیش اومده بود توی Persian Designer . بالای عکس هارو ببینید نوشته Sandbox Editor !
    این رو کاربر های پرشین دیزاینر گفتن و طرف نتونست جوابی بده !
    سعید جان فکر نکنم این انجین یه بیلد از Sandbox کرایتک باشه. راستش چه از گرافیک و چه امکانات هنوز 40 درصد Sandbox هم نیست.

    به نظر من سازنده هاش Sandbox کرایتک رو به عنوان یه الگو برای کارشون در نظر گرفتن. حتی اگه نگاه کنی دو سه تا از ابزارهاش فقط تو Sandbox به صورت مجتمع داخل خود موتور هست، من جمله ابزار ساخت جاده، ساخت رودخونه و تنظیم شب و روز.

    البته همچنان احتمالش هست که برای رندرر از Ogre استفاده کرده باشن، که البتهه اون به نظر من اشکالی نداره، ولی بعیده یه انجین آماده رو ادیت کرده باشن، علی الخصوص که طرز کار با انجین خیلی ابتدایی هست، ویدئوهاشو ببینی می فهمی.

    در هر صورت به شخصه به سازنده هاش خسته نباشید می گم و البته این رو هم گوشزد می کنم که خیلی خیلی بیش از این باید به انجینشون برسن تا بشه یه بازی درست و حسابی باهاش ساخت. امیدوارم موفق باشن.

    فعلا بای.

  6. 3 کاربر از tovamohammad بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  7. #4
    کاربر فعال انجمن نجوم و اخترشناسی Soheil-Green's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2007
    محل سكونت
    www.GreenOnline.ir
    پست ها
    465

    پيش فرض

    من نمیدونم چرا ایرانی ها وقتی میخوان یه چاه بکنن اول یه بیل میسازن بعد با اون بیله چاه رو میکنن!(مثل حکایت اون یارو که میخواست مقاله بنویسه،اول رفت برنامه نویسی یاد گرفت، یه ادیتور مثل notepad نوشت بعد توی اون مقالشو نوشت!در صورتی که میتونست از word استفاده کنه!)

    بجای صرف اینهمه هزینه و وقت برای هیچی(!)، میتونن از این همه انجین های خوب دنیا استفاده کنن...

  8. 2 کاربر از Soheil-Green بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  9. #5
    حـــــرفـه ای Arrowtic's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2009
    محل سكونت
    Westeros
    پست ها
    6,982

    پيش فرض

    از نظر من خوبه اتفاقا!خوبه كه حداقل شروع كردن و اين خودش پيشرفت!نبايد همش به فكر موتور هاي ديگه باشيم!چه خوب ميشه يه انجين ايراني در سطح بالا ساخته بشه!(البته اين انجين جاي كار دارد)

  10. #6
    آخر فروم باز keb's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2009
    محل سكونت
    ...رو به رو سراب ... پشت سر خراب..
    پست ها
    1,443

    پيش فرض

    بازم از هیچی که بهتره. همین که تونستن یه انجین بسازن خودش خیلیه.

  11. #7
    آخر فروم باز arashbi2's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2006
    محل سكونت
    Unknown!!!
    پست ها
    1,654

    پيش فرض

    برای اولین بار خوبه ولی جای پیشرفت داره هنوز

  12. #8
    کاربر فعال انجمن توسعه و ساخت بازی parvizamd's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2009
    محل سكونت
    بوشهر
    پست ها
    3,115

    پيش فرض

    واقعا خسته نباش این انجین جای پیشرفت داره اما فکر کنم از sandbox باشه چرا که far cry 1 بیشتر از این گرافیک داره!

  13. #9
    پروفشنال tovamohammad's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2006
    پست ها
    744

    پيش فرض

    واقعا خسته نباش این انجین جای پیشرفت داره اما فکر کنم از sandbox باشه چرا که far cry 1 بیشتر از این گرافیک داره!
    می خواستی بگی فکر نکنم دیگه، هان؟ آخه دو تا جمله ات پارادوکس شده.

  14. این کاربر از tovamohammad بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  15. #10
    کاربر فعال انجمن توسعه و ساخت بازی parvizamd's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2009
    محل سكونت
    بوشهر
    پست ها
    3,115

    پيش فرض

    می خواستی بگی فکر نکنم دیگه، هان؟ آخه دو تا جمله ات پارادوکس شده.
    زدی تو خال محمد جان
    جمله صحیح:
    واقعا خسته نباشند . فکر نکنم sandbox editor باشه چرا که گرافیک far cry 1 هم خیلی از بیشتر از اینه!

صفحه 1 از 2 12 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •