تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 2 12 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 12

نام تاپيک: برنامه مسیریابی در ماتریس دو بعدی

  1. #1
    در آغاز فعالیت
    تاريخ عضويت
    Apr 2006
    پست ها
    14

    پيش فرض برنامه مسیریابی در ماتریس دو بعدی

    سلام. من 1 برنامه ميخوام كه يك ماتريس n*nرو كه خانههاي ان 0و1 هستنديك مسير براي حركت متحرك در نظر بگيره و متحرك ما از نقطه ورود(بالا سمت چب)وارد واز هر مسير فقط يكبار عبور كند و از نقطه خروج(بايين سمت راست)خارج شود. در ماتريس يكها بمنزله راههاي باز و صفرها به منزله راههاي بسته هستند.
    2-ايا ميشود هر مسير را حذاكثر 2 بار طي كرد و به نقطه خروج رسيد؟
    Last edited by sara_z; 04-05-2006 at 11:21.

  2. #2
    در آغاز فعالیت daryaban's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2006
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    2

    پيش فرض

    آیا این برنامه باید به صورت گرافیکی نوشته شود؟

  3. #3
    در آغاز فعالیت
    تاريخ عضويت
    Apr 2006
    پست ها
    14

    پيش فرض

    نه .نيازي به گرافيكي بودنش نيست

  4. #4
    در آغاز فعالیت
    تاريخ عضويت
    Apr 2006
    پست ها
    14

    پيش فرض

    واي يعني انقدر سوالم سخت بوده؟ يكي كمكم كنه ديگه

  5. #5
    پروفشنال Bayazee's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2006
    محل سكونت
    tmp/
    پست ها
    598

    پيش فرض

    سلام به توابع بازگشتی به نویسی و از یه عدد خاص مثل 2 برای نشون دادن یک بار عبور استفاده کن اگه در هر بار به بن بست رسیدی برگرد و خانه قبلی رو هم تبدیل به مسیر کن و اونقدر ادامه بده که همه حالت ها رو تست کنی ...

  6. #6
    در آغاز فعالیت
    تاريخ عضويت
    Apr 2006
    پست ها
    14

    پيش فرض

    ببخشيد ميشه يه مقدار بيشتر توضيح بدين . ممنون ميشم.

  7. #7
    پروفشنال Bayazee's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2006
    محل سكونت
    tmp/
    پست ها
    598

    پيش فرض

    خوب فکر می کنم زیاد مشکل نیست !‌ خوب از یه خانه شروع می کنیم که مقدارش 1 هستش الان یه تابع بنویسید که کارش اینه که چهار جهت (اگه خواستید 8 جهت )اصلی رو بررسی می کنه 4 حالت پیش می یاد خانه صفر باشه یعنی دیوار هستش پس خانه بعدی رو بررسی می کنه مثلا ساعت وار حرکت می کنی (اولی سمت بالا بعد راست بعد پایینی و بعد خانه سمت چپ )‌ اگه 1 بود یعنی می تونی به اونجا بری پس محتویات خانه فعلی رو که 1 هستش به 2 تغییر بده تا بعدا بفهمی یه بار ازش رد شده و همان تابع را برای خونه جدید فراخوانی کن و حتمال 3 اینکه به عدد 2 مواجه بشی که در این حالت بازم خونه بعدی رو بررسی کن اگه همه خونه ها بررسی شد و همش بسته بود یعنی به بن بست رسیدی و باید برگردی دیگه لازم نیست محتویات این خونه رو 1 بکنی چون معلومه که به جایی راه نداره پس اگه 1 بکنی ممکنه دوباره بیایی یه جای بن بست !! حالا تابع رو تموم کن و برگرد به یه تابع بالاتر یعنی به خونه بعدی مثلا در C بنویسی (return ) و همینطور ادامه بده آخرین حالت اینه که به خط پایان بررسی اگه اینطوری نشد یعنی هیچ راهی نیست ....

  8. #8
    آخر فروم باز Mirage's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2006
    پست ها
    1,036

    پيش فرض

    مشکل اصل کار اینه ممکنه یک مسیری رو طی کنه که تهش بمبست باشه اونوقت باید برگرده

    هوش مصنوعیش مشکله

  9. #9
    پروفشنال Bayazee's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2006
    محل سكونت
    tmp/
    پست ها
    598

    پيش فرض

    خوب اگه از تابع بازگشتی استفاده کنه بر می گرده . در ثانی فکر نمی کنم به این بگن هوش مصنوعی . یه مثال راحت هستش که تو دانشگاه واسه برنامه نویسی 1 مطرح می شه !!!

  10. #10
    در آغاز فعالیت
    تاريخ عضويت
    Apr 2006
    پست ها
    14

    پيش فرض

    نقل قول نوشته شده توسط Bayazee
    خوب فکر می کنم زیاد مشکل نیست !‌ خوب از یه خانه شروع می کنیم که مقدارش 1 هستش الان یه تابع بنویسید که کارش اینه که چهار جهت (اگه خواستید 8 جهت )اصلی رو بررسی می کنه 4 حالت پیش می یاد خانه صفر باشه یعنی دیوار هستش پس خانه بعدی رو بررسی می کنه مثلا ساعت وار حرکت می کنی (اولی سمت بالا بعد راست بعد پایینی و بعد خانه سمت چپ )‌ اگه 1 بود یعنی می تونی به اونجا بری پس محتویات خانه فعلی رو که 1 هستش به 2 تغییر بده تا بعدا بفهمی یه بار ازش رد شده و همان تابع را برای خونه جدید فراخوانی کن و حتمال 3 اینکه به عدد 2 مواجه بشی که در این حالت بازم خونه بعدی رو بررسی کن اگه همه خونه ها بررسی شد و همش بسته بود یعنی به بن بست رسیدی و باید برگردی دیگه لازم نیست محتویات این خونه رو 1 بکنی چون معلومه که به جایی راه نداره پس اگه 1 بکنی ممکنه دوباره بیایی یه جای بن بست !! حالا تابع رو تموم کن و برگرد به یه تابع بالاتر یعنی به خونه بعدی مثلا در C بنویسی (return ) و همینطور ادامه بده آخرین حالت اینه که به خط پایان بررسی اگه اینطوری نشد یعنی هیچ راهی نیست ....
    مرسي دوست عزيز.لطف كرديد.

صفحه 1 از 2 12 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •