تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 4 از 4

نام تاپيک: ارتباط جلوه های ویژه فیلم های سینما با گرافیک سه بعدی کامپیوتر ؟

  1. #1
    آخر فروم باز ehsan_'s Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2008
    محل سكونت
    نصف جهان
    پست ها
    1,152

    14 ارتباط جلوه های ویژه فیلم های سینما با گرافیک سه بعدی کامپیوتر ؟

    سلام به برو بچه های گرافیک سه بعدی

    یک سوالی داشتم که بدجوری دنبال جوابش هستم

    در ساخت فیلم های تخیلی مثل AVATAR طراحان فیلم و طراحان جلوه های ویژه فیلم از چه ابزارهایی برای ساخت چنین فیلمی استفاده می کنن

    چه برنامه هایی رو استفاده می کنن بیشتر ؟

    فکر نکنم از راه دیجیتال پیتینگ و طرح دستی که مبنای اون هست استفاده کنن ؟ درسته ؟

  2. #2
    آخر فروم باز Warden's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2008
    محل سكونت
    تربت سی تی :دی
    پست ها
    1,320

    پيش فرض

    فکر نکنم از راه دیجیتال پیتینگ و طرح دستی که مبنای اون هست استفاده کنن ؟ درسته ؟
    بر عکس تفکرت اتفاقا از همینا استفاذه میکنن
    بجز مواردی که
    مث فیلم کینگ کونگ و ارباب حلقه ها از ماکت زیاد استفاده میکنن
    برا ابزارهای دیجیتالی هم که استفاده میشه
    راستش میشه گف تا حدی همینایی هستش که تو ایران هم استفاده میشه
    اما .... در خیلی از موارد برا کاهش خطا ها و سختی ها و تقویت یه سری از تکنیک ها
    از برنامه هایی استفاده میشه که توسط برنامه نویسای یه شرکت نوشته میشه
    به عنوان مثال در فیلم اواتار از برنامه Mary استفاده شده که مختص Texture Paint هستش
    و یا masive که اولین بار در ارباب حلقه ها برا تولید جمعیت انبوه و هوش مصنوعی استفاده شده
    امیدوارم توضیحاتم کافی باشه

  3. 4 کاربر از Warden بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  4. #3
    آخر فروم باز ehsan_'s Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2008
    محل سكونت
    نصف جهان
    پست ها
    1,152

    پيش فرض

    ممنون دوست عزیز

    بر عکس تفکرت اتفاقا از همینا استفاذه میکنن
    مثلا شخصیت بارلوگ (تصویر پایین توی ارباب حلقه ها ) از دیجیتال پیتینگ استفاده می کنن ؟(چون با ماکت نمیشه)


    بعد چه برنامه هایی اونو به حرکت در میارن ؟

    زمان گذشته وقتی یک کارتون می خواستن....اگه با سرعت 40 فریم اون باید اجرا میشد
    تقریبا ده ها نقاشی مثل هم رو پشت سر هم اجرا می کردن و طبیعتا اونها رو با دست طراحی می کردن

    حالا که با دیجیتال پیتینگ یک شخصیت رو طراحی می کنن چطور اون رو به حرکت در میارن ؟

    (من توی فتوشاپ و کمی هم فلاش کارهای مختفی انجام دادم...دیجیتال پیتینگ رو شروع کردم و حالا می خوام بزنم توی کار 3dmax و بعد هم کم کم انیمیشن)

  5. #4
    اگه نباشه جاش خالی می مونه pezhmax's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2007
    محل سكونت
    رشت
    پست ها
    333

    پيش فرض

    نمیشه یه نرم افزار خاص رو نام برد و گفت همه جلوه های ویژه فیلمها رو با اون میسازن.
    به طور کلی تو بخش جلوه های ویژه کامپیوتری چند دسته نرم افزار استفاده میشه. نرم افزارهایی برای ساخت مدل های مجازی و ایجاد جزئیات، نرم افزارهای انیمیشن، نرم افزارهای ساخت جلوه های ویژه بصری، نرم افزارهای composition.

    در بخش مدلینگ و جلوه های ویژه نرم افزارهای Maya, SoftImage, Houdini تو صنعت فیلم از بقیه بیشتر استفاده میشن.
    برای ساخت بافتهای طبیعی و ساخت جزئیات مدل هم نرم افزارهای Zbrush, MARI, Mudbox بیشتر مورد استفاده هستن.
    تو بخش انیمیشن هم ,Maya, Motion Builder, Massive, Endorphine , MatchMover, Boujo بیشتر مورد استفاده هستن.
    برای composition و Digital Painting هم از نرم افزارهایی مثل autodesk Composite, Nuke, After effect , Fusion بیشتر استفاده میشه.

    میبینی که طیف وسیعی از نرم افزارها و تخصصها برای ساخت چنین صحنه هایی لازمه.


    این لینک بخش showcase نرم افزار مایاست. توضیحات کوتاهی راجع به استفاده از این نرم افزار تو فیلمها هستش :
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

  6. 3 کاربر از pezhmax بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •