تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 2 12 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 16

نام تاپيک: یه سوال در مورد Wire parameter

  1. #1
    داره خودمونی میشه reactor_master's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2007
    محل سكونت
    مازندران
    پست ها
    84

    پيش فرض یه سوال در مورد Wire parameter

    سلام به همه

    من یه مشکلی توی ریگ کردن یه ربات پیدا کردم

    سوالم رو کلی میپرسم

    به فرض شما یه Attribute به شی کمکی تون اعمال میکنید
    میرید توی Wire parameter و از اتربیوت اون میخواین که با محور y جسم ارتباط پیدا کنه

    مثلا وقتی پارامتر (Attribute) کم یا زیاد شد جسم هم تو محور Y حرکت کنه

    تو حالت معمولی اینجوری درسته

    اما همه چیو برگردونید به حالت اول
    جسممون رو کمی بپرچونم مثلا تو محور Z
    جوری بشه که وقتی مخواییم تو محور Y حرکتش بدیم برین تو حالت Local بعد حرکتش بدیم

    امیدوارم تا اینجا متوجه شده باشین

    مشکل من اینه که نمیدونم چرا وقتی میخوام از این به بعد همون عملیات Wire parameter رو اعمال کنم روی محور local Y حرکت نمیکنه و فکر میکنه که رو حالت View میخوام حرکتش بدم
    میخوام وقتی Attribute رو کم یا زیاد میکنم جسمم تو امتداد خودش توی محور Y تغییر کنه

    برای این کار رفتم pivot رو هم تغییر دادم ... اما نمیدونم وقتی connect میکنم توی Wire parameter چرا روی حالت Local حرکت نمیده ... اینکار pivot رو ریست کردن

    اولش فکر میکردم یه Experssion توی Wire palameter هست که مثلا بگه آقا تو محوری که تنظیم شده local حرکت کن
    اما توی هلپ مکس رفتم اما فرمول خاصی رو در نظر نگرفتن

    حتما یه راهی هست

    دوستان خواهشا کسی میدونه کمک کنه که کارم بد جووری گیر کرده
    خیلی خیلی ممنون

  2. #2
    آخر فروم باز
    تاريخ عضويت
    Oct 2007
    پست ها
    1,590

    پيش فرض

    البته مطمئن نیستم ولی فکر کنم شما اول باید آبجکتتون رو FreezTransform بکنید و بعد WireParam ...

  3. این کاربر از Mostafa 3D بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  4. #3
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    پست ها
    816

    پيش فرض

    با سلام...
    خب راستش من دقیقاً متوجه مشکلتون نشدم! اما با توجه به برداشت خودم از سوالتون اینو میگم شما تست کنید:
    دو تا باکس درست می کنیم.
    میخوایم با move کردنِ باکس 2 در محور y ، باکس 1 در محور x جابجا (move) بشه!
    اگه به صورت عادی پیش بریم و با وایر پارامترز این دستورات رو بدیم همه چیز درست میشه. اما مشکل زمانی به وجود میاد که ما باکس 2 رو rotate کنیم و بعد از اون بخوایم در جهتِ محور local جابجاش کنیم! اونوقت جواب نمیده! (فکر میکنم تا اینجاش همین مشکل شماست!!)
    خب، واسه حلش ما میاییم یه dummy درست میکنیم و با باکس 2 align میکنیم.
    بعد باکس 2 رو به دامی لینک میکنیم.
    حالا هر وقت خواستیم باکس 2 رو بچرخونیم به وسیله ی دامی میچرخونیمش و واسه جابجایی کافیه خود باکس 2 رو در جهت محور لوکال y حرکت بدیم. اونوقت همه چی سر جای خودش به درستی حرکت میکنه!
    امیدوارم خوب توضیح داده باشم...

  5. 2 کاربر از HOMAYOON.F بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  6. #4
    داره خودمونی میشه reactor_master's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2007
    محل سكونت
    مازندران
    پست ها
    84

    پيش فرض

    ممنون از دوستان
    اما مشکل بنده فراتر از این حرفا بود
    خوشبختانه با یکی از اساتید بزرگ ایران مکاتبه کردم و مشکلم رو به آسونی حل کرد
    ------
    یه سوال دیگه داشتم که تازه به مشکل برخوردم
    چون سوال طرح کردنش سخته یه مثال میزنم

    فرض کنیم یه کره ایجاد میکنیم
    با 30 تا سگمنت
    با ادیت پلی تبدیلش میکنیم
    یکی از Face ها رو انتخاب میکنیم
    و ازش Deattach میکنم

    حالا اگه دقت کنید میبینی که چه تو حالت local باشید view نمیتونید این تیکه رو نسبت به مرکز دایره حرکت بدید

    متوججه شدید؟

    اینا نکته هایی هست که من به مشکل برخوردم

    این دوستمون هم الان نیست...

    اگه دوست داشتین به سایتش سر بزنید و کاراشو نگاه کنید
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

  7. #5
    آخر فروم باز p30worldapm's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2009
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    1,072

    13

    اگه می شه اون اولی رو بگو چه جوری درست کردی؟ من هم این مشکل رو داشتم.

    برای سوال دوم هم از اون لیست بقل scale گزینه pick رو انتخاب کن بعد روی کره کلیک کن.
    بعد از سمت راست همون لیست، آخری رو انتخاب کن. بعد هر چی رو بچرخونی، حول محور کره می چرخه.
    Last edited by p30worldapm; 14-08-2010 at 20:39.

  8. #6
    داره خودمونی میشه reactor_master's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2007
    محل سكونت
    مازندران
    پست ها
    84

    پيش فرض

    عزیز باید آنلاین باشی بهت بگم
    چون من یه چیزی بگم برات سوال پیش میاد و هی باید پست بزنیم
    تو سایت فروشگاه آدی من هست(پشیتیبانی)

    در مورد جوابت هم که منم خودم اینوم میدونستم اما این راه در واقع align کردن Orientation اجسام هست

    وقتی که Orientationجسم مادر مشکل داشته باشه خوب دیگه بچه رو هم Orientation کنی (هم محور) اینگار اینکه pivot رو ریست کردی

  9. #7
    آخر فروم باز p30worldapm's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2009
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    1,072

    13

    من همیشه آنلاینم! فقط نمی دونم آی دی من چیه!
    حالا شما لطف کن بگو ان شاالله که مشکلی پیش نمیاد اگر هم اومد خوب دوباره لطف کن، لطفا!

    اون دو جمله آخرت رو اصلا نفهمیدم اگه واضح تر بگی بفهمم مشکلش چی بوده شاید بتونم کمک کنم. اصلا کسی چیزی رو به کسی لینک نکرده بود هر وقت هم بخوای درست می شه. تازه اگر هم لین کرده باشی با انیمیت کردن می تونی هر وقت خواستی دوباره از لینک خارجش کنی و دوباره لینکش کنی این جوری می تونی اون کره رو بچرخونی تا جسمت حول کره بچرخه.

    البته دو تا راه دیگه هست یکی اینکه از منوی انیمیشن > کانسترینتس > سورفیس کانسترینت رو انتخاب کنی(در حالی که اون تیکه جدا شده از کره انتخاب شده) بعد روی کره کلیک کنی بعد از توی پانل موشن اون رو، روی سطح کره حرکت بدی.

    یکی دیگه هم اینکه ...
    تا قبل از اینکه شروع کنم یادم بود ولی نمی دونم چی شد! شرمنده.

  10. #8
    داره خودمونی میشه reactor_master's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2007
    محل سكونت
    مازندران
    پست ها
    84

    پيش فرض

    من حرفی از لینک نزدم
    در مورد انیمیشن کانستریینت به کار من مربوط نمیشه
    این یه بحث پیچیدست که نمیشه هی اینجا مطرح کرد

    خواستی یه آدی بساز
    حرف بزنیم

    موفق باشی

  11. #9
    داره خودمونی میشه SETJ's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2009
    محل سكونت
    وسط تهران منطقه 11 نزدیک تقاطع جمهوری فروردین
    پست ها
    64

    پيش فرض

    reactor_master عزیز این مشکل شما مثل مشکلی است که در ایجاد حرکت چرخ دنده ایجاد می شود. اگر دو چرخ دنده را بخواهیم با همین اصلاحگر حرکت دهیم باید در خلاف جهت هم بچرخند که اینطور نمشودو البته من یکبار اتفاقی موفق به ساخت این چرخ دنده هاشدوم و الان هم مشغول کار بر روی همین موضوع هست. اگر به نتیجه رسیدم حتمادر همین تاپیک توضیح مشکل شما را خواهم گذاشت.

  12. #10
    داره خودمونی میشه SETJ's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2009
    محل سكونت
    وسط تهران منطقه 11 نزدیک تقاطع جمهوری فروردین
    پست ها
    64

    پيش فرض

    reactor_master عزیز اینطور که من کار کردم ومتوجه شدم. مثل اینکه باید تنظیمات wire parameters رو بر اساس محور های view انتخاب کنی نه بر اساس اون چیزی که local نشون میده. این راه رو امتحان کن اگر نتیجه نداد اونوقت مراحل کارت رو برای من بذار تابررسی کنم و جواب بدم.

صفحه 1 از 2 12 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •