سلام دوستان من بین 206 تیپ 2 و ریو دو دل شدم بنظرتون کدومش بهتره؟ البته از نظر خودم کفه ترازو بیشتر سمت ریو هست.
سلام دوستان من بین 206 تیپ 2 و ریو دو دل شدم بنظرتون کدومش بهتره؟ البته از نظر خودم کفه ترازو بیشتر سمت ریو هست.
قطعا به نظرتون که ریو هست بیشتر فکر کنید ریو اتاق بزرگتر کم مصرفتر خرج بسیار ارزانتری داره و همینطور قیمت کمتری هم نسبت به 206داره در ضمن به نسبت 206 قطعه ایرانی کمتری درش بکار رفته....
ریو مزیت هایی که نسبت به 206 تیپ 2 داره اینه که جادارتره (کاربردش بیشتره) و قوی تره.
206 تو طراحی داخلی و خارجی جذاب تره.
هر دوشون بخصوص 206 کم مصرف هستند.
مهم اینه که کدومش به دل شما بشینه و با سلیقه شما سازگار باشه.
البته شما نگفتی برای خودت میخوای یا خانواده.
206 جوون پسند تر هست و راحت تر اسپورت میشه.
اما اگر من بودم با اینکه برای خونواده هم نمیخوام بازم ریو رو انتخاب میکردم.
به خاطر موتور قوی تر و جاداریه بیشتر.
موتور تیپ2 مستقیما از فرانسه میاد و نهایتا قطعات اون ساخت لهستان هستند اما کیا بشدت چینی دوست هست و خیلی از قطعات ریو زده ساخت کره ولی چینی هست و تحت لیسانس کره
قیمت قطعات هم به نظر من فرقی ان چنانی ندارند مثلا تسمه تایم تیپ 2 ساخت انگلستان کنتینال 12 تومن هست و ریو ساخت چین(زده کره) 14 تومن هست(قیمتهای مال 1 سال پیش هست)
صدای موتور ریو هم که زبان زد عام و خواص هست توضیحی من نمیدم ماشالله از 100 متری مشخص هست
در مورد زیبایی داخلی و خارجی هم که مسلما ماشین اسیایی بهترین مدلش با بدترین مدل ماشین اروپایی قابل مقایسه نیست تازه 206 مستثنی است و طراحی داخلیش جزو معدود طراحی های برتر دنیاست (اینه های ریو را در ذهن بیارید هرجا میبینم دلم میخواد با لگد بشکنمشون)
در مورد نرم تر بودن ریو هم با اون رینگهای فرقون مسلما 206 هم نرم میشه
در مورد جاداری هم ریو جادار تره ولی به نظر من همچین ماشین جاداری هم نیست اگه کسی ماشین جادار بخواد تو این رنج ماشینهای بهتری هم هست
در مورد ساخت بدنه ایرانخودرو یه چیزش به استاندارد های جهانی خیلی نزدیکه اونم کیفیت رنگ و مونتاژ خود بدنه هست(یه روآ را بزارید کنار یه مزدا 3 تا بفهمید سالن رنگ ایرانخودرو چقدر عالیه البته منظور خود بدنه هست نه سپر و...)
موتور ریو یخورده به بنزین حساسه و کاملا صدای کوبش با بنزین های ایران بگوش میرسه حالا واقعا نمیدونم اگه چندسال کار کنه چی میشه
لذت رانندگی هم من اصلا در ریو ندیدم اما در 206 کاملا قابل حسه
حالا نظر من
به نظر من یه 206 صندوقدار بگیر با موتور 1600 و از زندگی لذت ببر.هم نرمتر از 206 هاچبک هست هم عقبش که سنگن تره به نظر من تعادل بهتری داره که البته از لحاظ قیافه بیرونی اصلا قابل مقایسه با هاچبک نیست(نظر شخصی)
اتفاقا تمامی قطعات ریو کره هستش کذب که گفته میشه چینیه درسته یه 2 ماهی سایپا سوو استفاده کرد که به شدت از طرف کیا واکنش داده شد و از اون مدت باز قطعات اصل کره شد خواهشا شایعه درست نکنید از دیدگاه کارشناسان بیشترین کیفیت خودرو زیر20میلیون ال90ریو و بعد 206هستش
واینکه 206به اثبات رسیده پرخرج ترین خودروست و ریو مقداری از پراید خرجش بالاتره که به عینه دیدم
تعصبی صحبت کنید اما نه تخریب خودرویی دیگه!
نه تعصبی صحبت بشه و نه خودروی دیگه ای تخریب بشه!تعصبی صحبت کنید اما نه تخریب خودرویی دیگه!
بحث بشه و بتونیم نتیجه گیری درست بکنیم.
مشکلات ریو:
امکانات کم (البته تو رنج خودش طبیعیه) - قطعات نسبتا گران - عایق بندی ضعیف کابین - کیفیت پایین قطعات به کار رفته داخل کابین!
محاسن ریو
موتور قوی و کم مصرف - شتاب خوب - دوام قطعات موتور نسبتا خوب - استهلاک پایین
مشکلات 206
قطعات بسیار گران چه موتور و چه بدنه!
امکانات خیلی کم در مدل تیپ 2
موتور ضعیف و در پی ان قدرت و شتاب و کشش پایین!
محاسن 206 (تیپ 2)
استیل خوب
کیفیت ساخت خوب
کم مصرف
اون دوستمون که نمیدونم اطلاعات از کجا آورده که میگه قطعات زده کره اما چینیه !!!
مگه اونجا ایرانه ؟؟ که بیان اعتبار خودشون رو زیر سوال ببرن؟؟؟مگه الکیه که بزنه MADE IN KOREA بعد چینی باشه
این مسئله که منتفیه
بقیه موارد هم خیلی احساسی نظر دادین،(اینه هاشو میبینم دلم میخواد با لگد بزنم !!!!)
ببینین این 2تاماشین قیمتشون خیلی نزدیکه،ولی خوب 206 طی 2 -3 سال اخیر افزایش نامعقولی داشته تو قیمت،تیپ 2 واقعا از نظر امکانات هیچ چی نداره،موتور ضعیفی داره که دیگه همه میگن مخصوصا اگه کولر روشن باشه واقعا ناتوانه
اما از اونطرف طراحی بسیار چشم نوازی داره،چه در داخل و چه در خارج،از معدود خودروهای زیر 20 میلیو هست که طراحیش هم عامه پسند هستش هم کارشناس پسند !
یه سری مسائل داره از جمله اینکه قطعات گرونی داره،یعنی قطعاتش با قیمت ماشین زیاد همخونی نداره،اصطحلاک بالایی هم داره،اما در عین حال کیفیت ساختش هم مناسبه
ایمنی خوبی هم داره،البته اربگ و ABS نداره و چون ریوی معمولی هم اینارو نداره کلا از این مسئله صرف نظر میکنیم
در مورد ریو باید بگم که ماشین تقریبا به روزی هستش (به نسبت ماشین هایی که در ایران هستن،و زیر 20 ملیون)
شتاب واقعا خوبی داره،بالاخص با بنزین سوپر،مصرفش هم تقریبا در حد همون 206 تیپ 2
بدنه ی محکمی داره،عید ما باهاش تصادف داشتیم بهمون ثابت شد،اما اگه میخواید بخرید بجنبید چون رفته رفته داره درصد داخلی سازیش میره بالا
به طور کلی اگه بخوام براساس نظرریات شخصیم جمع بندی کنم اینجوری میگم
206 تیپ 2
معایب :
1-موتور ضعیف
2-شتاب پایین
3-اطاق کوچیک
4-اصطحلاک بالا و قطعات گران
5-قیمت نامناسب
مزایا
1-طراحی زیبا و متناسب
2-کیفیت ساخت نسبتا بالا
3-مصرف پایین سوخت
ریو
معایب
1-صدای نسبتا زیاد موتور در کابین از دور 3000به بالا
2-عدم جذابیت نشانگرهای صفحه کیلومتر
3-ستفاده ازرینگ و لاستیک نامناسب با خودرو
مزایا
1-مصرف پایین سوخت
2-موتور پرشتاب و کم اصطحلاک
3-اتاق جادار در مقایسه با 206
4-قیمت مناسب قطعات
5-کیفیت ساخت نسبتا بالا
6-بدنه ی محکم
رفقا تيپ هاي مختلف 206 رو از كجا ميشه تشخيص داد؟ روش نوشته؟
بچه ها حالا كه گريزي هم به 206 زديم فرق 206 تيپ 2 و 3 رو هم بگين و اينكه كدوم بهتره
ممنون
هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)